Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:12

Ah, ik heb in je andere topic ook richting een ponyhengst gewezen en ik zie dat Jan hier met Don Cremello du Bois komt. Zelf had ik hem ook in gedachten, of zijn zoon Damon du Bois.

Ik had in herinnering dat ze veel meer dekhengsten hadden, maar ik zie er nog maar vier op de site.



_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:28

Ayasha schreef:
Ik heb er op zich geen probleem mee als ie rond de 1.50 uit komt. Sam zal ook iets van 1.48 a 1.49 zijn en die is kwa bouw best smal tov wat Rêve vermoedelijk er uit zal drukken. Dat is het voordeel van zelf klein en smal zijn. :D Maar ik kan wel altijd eens contact opnemen met Marjolein betreffende veulens uit een vergelijkbare grootte van merrie's als Rêve. Als het veulen rond Rêve haar stokmaat uit zou komen, zou dat ideaal zijn voor mij.

Pretty was inderdaad maar ongeveer 1.52m. Misschien dat ze de 1.55 nog haalde maar veel meer zal het zeker niet geweest zijn. Of ik moet haar echt heel erg klein in geschat hebben maar dat denk ik niet. Waarom Pret zo klein gebleven is, is mij nooit duidelijk geweest trouwens. Gezien haar afstamming zou je toch minstens 1.60 verwachten.. Maar dat geloof ik nooit dat ze dat gehaald heeft.

Don Fascination gaat, vrees ik, idd te groot fokken. Als ik dan "moet kiezen" kwa risico, heb ik liever dat er een grote D uit komt dan eentje die richting de 1.65 gaat om eerlijk te zijn. Sam als grote D met minder kwaliteit red zich prima voor mijn "competitie doel". Het is me inderdaad al opgevallen dat veel cremello's en zelfs palomino's alleen merrie's dekken die nog geen creme hebben. (Ik zag via bokt Krem oid voorbij komen bv. Meen dat daar bij stond dat ie geen merrie's met verdunning dekt.) Waarom is dat? Is daar een medische (gezondheids)reden voor of is dat puur omdat ze willen voorkomen dat er en cremello hengst uit komt die concurrentie kan bieden?

Kambarbay heb ik ook al zitten bekijken trouwens maar net zoals jij zegt, ondanks dat ik Kambarbay zelf echt prachtig vind (en veelzijdig!), ben ik ook bang dat hij massa gaat toevoegen. Ik persoonlijk denk dat Kambarbay een wat meer bloederige merrie "nodig" heeft dan Rêve is. Het viel me idd ook al op dat er weinig tot geen akhal teke's ter dekking te vinden zijn hier in de buurt, (ook niet over de grens.) en veel van die wat je vindt, dekken niet buiten het ras.

Partbered arabier hebben we hier ook al besproken maar ik vind het erg moeilijk om goed wijs te worden uit de bloedlijnen van de partbreds. Maar ik heb ook al wat meer arabischer overwogen omdat ze niet perse sensibeler moet maar ze zou wel ietsje "gevoeliger" mogen zijn. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uit leggen, maar Rêve is echt zo bizar nuchter dat het terug onhandig wordt zo nu en dan. Ik heb wel eens gezegd dat een combinatie van het temperament van Sam (die wat arabischer aan doet) en Rêve ideaal zou zijn. Maar ik ga zo eens even zoeken naar beschikbare partbreds. Een zuivere arabier, zelfs van het zwaardere type, gaat denk ik een te groot "verschil" zijn. (alsin: het kan alle kanten op met de nakomeling.)

Ik ga Marjolein alleszins eens sturen voor informatie. :j Ik persoonlijk houd wel van het type van DC. :o

Dikgedrukte :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:35

FS Mr. Right mogen ze hier wel afleveren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:41

Getup schreef:
FS heeft echt goede hengsten. Die ook serieus goed in de sport lopen

En ook hele goede nakomelingen geven :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:18

Goddorie, die pony's zijn vaak gewoon veel completer, mooier in proportie en knapper dan paarden naar mijn mening :o .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:42

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:
Goddorie, die pony's zijn vaak gewoon veel completer, mooier in proportie en knapper dan paarden naar mijn mening :o .

En DC du bois fokt echt heel goed op een paard.

Ik geloof je meteen. Ik heb nog geen DC x paard gezien, geloof ik.

Ik ben gecharmeerd van DC, zou een DC x paard ook zo kopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:15

Ayasha schreef:
Champion De luxe vind ik vrij kort in de hals ogen eigenlijk.

Don Cremello staat momenteel nog steeds boven aan. (Inmiddels ook met de DA in contact ivm dekken met de huidige maatregelen of dat een optie is. Al hoop ik dat ze in mei wel gaan versoepelen.)

Gildea Hoshiko die hier gelinkt werd is van Gold star Du bois.
Zou Gold Star dan geen betere optie zijn?
Misschien ligt het aan de filmpjes, maar heb het idé dat Gold Star nog iets meer en soepeler door het lijf beweegt dan Don Cremello?
Vind Gold Star precies ook mooier in de bovenlijn. Zie nu wel dat ie in 2018 iig niet ter dekking stond. Dus moet even zoeken of dat inmiddels wel zo is.

Goldstar is geruind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:19

Ayasha schreef:
Ik vond het inmiddels idd terug op bokt. Hij is wel nog via diepvries beschikbaar maar dat is wellicht geen goed plan gezien er ook genoeg goede dekhengsten zijn die vers beschikbaar zijn.

Aan de andere kant, als je Goldstar helemaal ziet zitten, waarom niet? Mits je merrie diepvries pakt, natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:46

Als ik eerlijk ben vind ik, zo van de foto's en filmpjes, Davinci nog beter dan Cassanova en Don Cremello.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:45

En en en *\o/*?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:06

Cassanova is van Champion de Luxe, misschien een optie?

Wat bagger dat verzenden naar BE niet mogelijk is :\. Woon je in de buurt van een NL hengstenstation of kliniek? Misschien is dat nog een mogelijkheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:43

Oh wat fijn dat ze zo goed meedenkt. Is natuurlijk wel zonde wanneer je België niet zou kunnen bedienen. Dat de grenzen dicht zijn maakt het wel extra vervelend inderdaad.

Succes!

Of Champion een merrie met een lange hals nodig heeft weet ik niet, ik ben niet heel erg bekend met zijn nafok :o. Ik vind het wel echt een enorm gave hengst en zelf heeft hij naar mijn mening zeker geen korte hals, ik vind 'm eigenlijk perfect, mooi gevormd en hij gebruikt hem goed.

Als ik die pony's zie, vraag ik me af of ik ooit nog een paard wil, of gewoon lekker een goede pony koop :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:55

Ik zit net even die FS hengsten te bekijken, die FS Numero uno is me daar een powerhouse, damn <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:37

Oh mooi! Hopelijk lukt het allemaal +:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:25

Spannend *\o/*! Wat top dat het uiteindelijk toch gelukt is. Duimen nu!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:14

Ayasha schreef:
Even een update; afgelopen vrijdag is Rêve drachtig gescand van Cassanova! *\o/*
Vind de tweede scan wel altijd spannender (die voor het hartje) dus ik hoop dat we 4 september ook een hartje zullen zien!

Gefeliciteerd *\o/*!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers