Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-19 15:34

We zijn heel rustig aan aan het bekijken of we een hengst vinden die ons aan spreekt voor onze merrie. Merrie in kwestie wordt zes komend jaar en gekeken naar haar leeftijd en de leeftijd van mijn huidige competitie paard, lijkt ons dat een mooi moment om haar te laten dekken.

Merrie in kwestie is een paard met een heel fijn karakter maar ze hoeft echt niet sensibeler of feller te worden. Ze heeft drie erg goede gangen die ik minstens wil behouden.
Sterk achterbeen, mooie soepele rug, hals mag misschien wat langer en ze hoeft niet meer massa te krijgen maar ik wil ook niet dat ze veel van haar huidige fundament in levert. Ik houd niet van die iele langpootmuggen die tegenwoordig voor sportpaarden door gaan.

Zij zelf is ongeveer 1.56 nu en het lijkt er voor mij op dat ze daar momenteel nog een centimetertje bij gaat doen. Ik gok dat als we haar eind volgend jaar zouden kunnen meten dat we ergens rond de 1.57/1.58 zouden gaan uitkomen. Dat is precies tussen de hoogte van haar moeder en haar vader in. :j Groter heb ik ze liever niet maar kleiner hoeft ook niet. Dus maat mag behouden blijven (voor zover je daar controle op hebt natuurlijk.)
Verder vind ik het moeilijk om te zeggen wat ik zou willen verbeteren omdat ik compleet verliefd ben op deze merrie en met een exacte kopie van haar zou ik al een gat in de lucht springen. :+

Dekgeld heb ik niet echt een maximum voor.. Hoogstens dat het getal maximum 4 cijfers mag hebben maar dat lijkt me vrij haalbaar. :+

Wat mogelijk het moeilijkst zal zijn of het minst gewaardeerd zal worden is dat ik graag weg wil blijven van het KWPN en zijn neefjes/nichtjes omwille van de extreme lijnenteelt. :) Ik heb een merrie die redelijk vrij is van lijnenteelt en zou dat graag zo willen houden. :) Ik heb zelf al over hengsten heen "geskimd" die gaan van Akhal Teke's tot een afstammeling van Don Olymbrio (die momenteel in de twijfel-bak zit omwille van de afstamming.) dus ik zit echt nog all over the place. := Vandaar het topic om mijn zoektocht iets meer te focussen.

Rêve zelf heeft een paspoort van het royal belgian palomino stamboek maar kon ook bij het NRPS en het KWPN terecht als ik het me correct herinner. Haar nakomelingen krijgen sowieso een RBPS paspoort omdat zij eentje heeft.

Kleur is niet van belang al geef ik eerlijk toe dat als er twee mooi passende hengsten zijn en eentje heeft een apart kleurtje dat voorkeur naar die met het kleurtje zal gaan. Als je begint met een fijn paard met een leuk kleurtje en je kan daarop verder bouwen zie ik niet in waarom ik dat niet zou doen. Maar de eerste eisen zijn dat de hengst past bij haar. Dan pas het kleurtje.
Ik heb helaas geen echt goede standfoto van de merrie in kwestie. We hebben thuis ook niet echt een geheel vlakke ondergrond om eentje te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-12-19 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek van TS

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Erik x Ismir du Tilleul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 13:54

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /reve-d-or
Dit is haar volledige afstamming. Moest even zoeken, wist niet of die uberhaupt er op zou staan. :=

Ik heb echt alleen maar heel beroerde stand foto's merk ik. := Veelal met beenbescherming aan dus daar heb je heel weinig aan vrees ik..
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E6A8075

Deze is van oktober 2016 dus hier was ze 2,5 ongeveer. Maar voor de stand van de benen maakt dat niet heel veel uit denk ik he?
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E83381D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 17:57

Oh shoot! Zie het nu inderdaad! Heb even gevraagd of een mod het wil omdraaien. :o

Tot op heden heeft ze eigenlijk altijd complimenten gekregen over haar achterbeen...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 19:20

Nu vind ik een correct achterbeen sowieso belangrijk. De motor mag goed blijven. :) ze is nu snel maar kan hem in mijn mening ook probleemloos goed onder brengen. Maar ik ben er helemaal voor om dat te behouden of te verbeteren. Gezien Ismir niet echt ver onder bracht denk ik dat het idd wel belangrijk is om daarop zeker geen risico’s te nemen.

Liever geen kwpn hengst ivm de enorme lijnenteelt.

Veulen is bedoelt voor recreatieve sport. Voornamelijk dressuur competitief maar ze gaan hier ook mee buiten (en dan niet stappen en mooie vlakke paden. We doen graag de smalle door wild gecreëerde paden. )
Een klein sprongetje moet dus ook kunnen. Eigenlijk een allrounder die zeker niet misstaat in de dressuurring.

Veulen is sowieso om aan te houden dus commercieel hoeft ie niet te zijn.

Zou Gelders een nakomeling niet te zwaar maken of gaat die eerder gewoon aan sluiten? (Voor zover je dat kan voorspellen hè)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:15

NatashaVE maar een gelderse op zich zou dus wel een mogelijkheid zijn zonder dat het echt een buldozer wordt?
Mijn man (die een beetje mee beslist al ligt de eindkeuze bij mij.) neigde eerder naar een wat bloederiger type.. Daarom dat ik eigenlijk nog niet bij de gelderse uit gekomen was ondanks dat ik wel weet dat het hele fijne paarden zijn voor mijn doel. Even fijn mee kunnen in de sport als op buitenrit bij wijze van spreken.

Peterina; Don heb ik indertijd zelfs voor Pret op het oog gehad denk ik. Kan dat?
Die is wel tegen de 1.70m meen ik me te herinneren dus die zou wel flink wat maat kunnen toevoegen aan mijn gup gok ik..
Heb je een bewegingsfilmpje van hem?
Op de foto's die ik verder van hem vind, oogt het alsof hij vooral onder het zadel achter niet heel erg onder brengt, wellicht zijn dat hele rotte momentopnames, dus dan zie ik liever een filmpje. :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 23:38

Ja ik wil dus liever geen maat toevoegen. :o ik ben zelf 1,50m en 44kg op een goede dag... Dat is een tweede ‘issue’ met de ‘standaard’ (bij gebrek aan een betere term) warmbloeden. Ze zijn vaak aardig aan de maat en ik ben echt een gup... 1,60 past me nog wel als ze wat rank zijn, maar de PRE van 1.63 (erg barok) die ik gereden heb toonde echt 1,75 onder mij. :=
Ben daardoor ook wat huiverig voor te veel maat. Ik wil er wel gewoon fijn mee uit de voeten kunnen..

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 00:06

Ja? Ik was bang als ik in de D pony’s ging zoeken dat ik dan zou verkleinen maar dat hoeft dus niet perse?

Met don cremello is het een palomino of een cremello dus dan krijgt ie via de moeder sowieso een registratie bij het RBPS. NRPS kan ook nog denk ik met Don Cremello maar dat weet ik niet zeker. Ze moeten iets van 12,5% Arabier hebben meen ik?
Ik dácht dat Rêve ook NRPS ingeschreven kon worden maar da’s ook alweer zes jaar geleden dat ik dat nagegaan ben dus ik kan me vergissen.

Ben wel blij om ook input van jou en natasjaVE te krijgen! Jullie zijn in mijn ogen toch de meer ervaren, doordachte fokkers op bokt die ook met verstand buiten de lijntjes durven kleuren!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 15:27

Ik heb er op zich geen probleem mee als ie rond de 1.50 uit komt. Sam zal ook iets van 1.48 a 1.49 zijn en die is kwa bouw best smal tov wat Rêve vermoedelijk er uit zal drukken. Dat is het voordeel van zelf klein en smal zijn. :D Maar ik kan wel altijd eens contact opnemen met Marjolein betreffende veulens uit een vergelijkbare grootte van merrie's als Rêve. Als het veulen rond Rêve haar stokmaat uit zou komen, zou dat ideaal zijn voor mij.

Pretty was inderdaad maar ongeveer 1.52m. Misschien dat ze de 1.55 nog haalde maar veel meer zal het zeker niet geweest zijn. Of ik moet haar echt heel erg klein in geschat hebben maar dat denk ik niet. Waarom Pret zo klein gebleven is, is mij nooit duidelijk geweest trouwens. Gezien haar afstamming zou je toch minstens 1.60 verwachten.. Maar dat geloof ik nooit dat ze dat gehaald heeft.

Don Fascination gaat, vrees ik, idd te groot fokken. Als ik dan "moet kiezen" kwa risico, heb ik liever dat er een grote D uit komt dan eentje die richting de 1.65 gaat om eerlijk te zijn. Sam als grote D met minder kwaliteit red zich prima voor mijn "competitie doel". Het is me inderdaad al opgevallen dat veel cremello's en zelfs palomino's alleen merrie's dekken die nog geen creme hebben. (Ik zag via bokt Krem oid voorbij komen bv. Meen dat daar bij stond dat ie geen merrie's met verdunning dekt.) Waarom is dat? Is daar een medische (gezondheids)reden voor of is dat puur omdat ze willen voorkomen dat er en cremello hengst uit komt die concurrentie kan bieden?

Kambarbay heb ik ook al zitten bekijken trouwens maar net zoals jij zegt, ondanks dat ik Kambarbay zelf echt prachtig vind (en veelzijdig!), ben ik ook bang dat hij massa gaat toevoegen. Ik persoonlijk denk dat Kambarbay een wat meer bloederige merrie "nodig" heeft dan Rêve is. Het viel me idd ook al op dat er weinig tot geen akhal teke's ter dekking te vinden zijn hier in de buurt, (ook niet over de grens.) en veel van die wat je vindt, dekken niet buiten het ras.

Partbred arabier hebben we hier ook al besproken maar ik vind het erg moeilijk om goed wijs te worden uit de bloedlijnen van de partbreds. Maar ik heb ook al wat meer arabischer overwogen omdat ze niet perse sensibeler moet maar ze zou wel ietsje "gevoeliger" mogen zijn. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uit leggen, maar Rêve is echt zo bizar nuchter dat het terug onhandig wordt zo nu en dan. Rêve is nagenoeg niet te corrigeren omdat het haar gewoon totaal niet boeit. Ze staat je gewoon aan te kijken met een houding van "ja, dus?". Ik heb wel eens gezegd dat een combinatie van het temperament van Sam (die wat arabischer aan doet) en Rêve ideaal zou zijn. Maar ik ga zo eens even zoeken naar beschikbare partbreds. Een zuivere arabier, zelfs van het zwaardere type, gaat denk ik een te groot "verschil" zijn. (alsin: het kan alle kanten op met de nakomeling.)

Ik ga Marjolein alleszins eens sturen voor informatie. :j Ik persoonlijk houd wel van het type van DC. :o
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-12-19 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-19 14:02

Peterina schreef:
Don Cremello is zeker een aanrader. Super hengst!

In Duitsland staan er ook een paar hele goede cremello en/of palomino sport pony (e-pony) hengsten.
Deze Stoeterij is ECHT de moeite waard om te bezichtigen: https://www.ferienhof-stuecker.de/hengste/
Of in het voorjaar een van de dichtbijste hengstenshows te bezoeken waar zij hun hengsten voorstellen.

Een Teke of partbred teke zou ik niet aanraden, en zeker ene die sperma moet leveren uit Engeland. Tel daar maar enkel honderden euro's bij in dat geval.

Met DF, als warmbloed, ga je met een E-pony van +/- 155 cm wel richting +/-162 cm voor het veulen. Misschien toch iets te groot voor je wensen.

Veel 'kleur' fokken willen idd dat er geen creme x creme dragers gefokt worden. Idd kwestie van concurrentie. Vind ik zelf belachelijk, maar als je commercieel bezig met kleur fokken dan kan ik het wel begrijpen.

Wat maat betreft ga je toch altijd rekening moeten houden dat je een +160cm gaat krijgen, zelfs met een pony hengst. Ik heb zelf een 154 cm merrie gehad (uit 165 cm moeder x 148 cm arabier), gedekt met een 165 cm hengst, en de merrieveulen uit die combinatie is uiteindelijk 170 cm geworden! :D


Dan zou ze toch haar eigen genen verslaan? :=

Ik ga eens even kijken op de geplaatste link ook. :j

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-19 15:32

Ik ga later op de avond even uitgebreid antwoorden! Dan kan ik ook even alle geplaatste linken rustig bekijken (en de geposte namen op zoeken.)

Ik kan jou redenering (en die van bokkers voor jou) erg goed volgen wb de teke's en ook betreffende een pony hengst.

In het kleinste geval haalt ie, toch minstens een grote D maat en daar pas ik in wezen ook gewoon prima op, dus een echt risico kwa maat (of het gebrek er aan) neem ik niet met een D eigenlijk. Ik denk dat ze kwa type wellicht inderdaad geschikter zijn om een allround dresuurder te fokken en bovendien hebben veel van die D pony's ook een wat gezonder gestel valt me vaak op... (Vloek ik nu in de kerk?) dus in wezen gezien mijn lengte het toe laat zou het misschien niet eens zo dom zijn om meer in de grote pony's te gaan kijken ipv in de paarden. Gezien ik liever een grote D heb dan eentje die de 1.60 passeert.

Wb de standfoto ga ik zaterdag een keer proberen met het filmpje! Mijn moeder komt zaterdag normaal even langs, die kan haar dan wel vast houden.

Straks eerst even Sam trainen en dan kan ik na het voeren op mijn gemak eens de genoemde hengsten op zoeken. :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-19 23:30

Zo even op de site gekeken, ik vind Mr right prachtig maar ik heb het idé dat mr president kwa hals wel beter zou passen. Hij is ook wat groter dan MR right (die 1.38m is). Dus dan neig ik eerder naar MR president kwa bouw of zie ik het heel erg verkeerd?
Mijn duits is wel ... Nou, onbestaande, dus moet even de teksten door google translate gooien denk ik. := Al zie ik dat het belangrijkste deel in het engels is. (de voorwaarden)

JoSav; ik denk dat teke's op zich nog wel een sterk gestel zullen hebben omdat ze nog veel meer geselecteerd worden op hardheid door de echte fokkers als ik me correct ingelezen heb. Waar de "gewone wpn'ers" veel geselecteerd worden op extremere beweging heb ik het ide. Soms zo extreem dat ze zichzelf gewoon stuk lopen. Dat ze ook zo enorm groot gefokt worden helpt, denk ik, ook niet mee. Maar dat is een geheel persoonlijke redenering. Omdat het mij op valt dat die kleinere paarden en de pony's vaak veel minder gebreken hebben dan de grotere formaten. Dat kan natuurlijk ook toeval zijn maar ik vraag me af of het feit dat ze zo snel, zo groot gefokt zijn (gezien een dergelijke evolutie normaal veel trager gaat.) niet een mogelijke reden is van het feit dat ze vaak gebreken hebben ondanks dat er toch best "streng" geselecteerd wordt in de zin dat ze toch allemaal op de foto moeten. Dus het lijkt iets dat ze vaak ook gewoon op latere leeftijd ontwikkelen, wellicht omdat ze gewoon "uit zichzelf" gegroeid zijn ofzo. Maar zoals ik al zei; dat is een geheel persoonlijk gedachtenspinsel dat er ook compleet naast kan zitten.

De Da Silva die ik vind is een Vivaldi x Esteban, ik denk dat ik dan niet de juiste heb? :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-19 16:35

Ik heb inmiddels een mailtje terug van Marjolein. Zij gaf aan dat DC veelal naar de maat van de moeder fokt. Ze had ook het topic (en dus Rêve haar afstamming) gevonden. Ze vermoed dat, mede met de afstamming van Rêve in gedachte, hij richting de 1.55m zal fokken ICM Rêve.

Gezien Pretty met haar 1.56 uit twee ouders van ongeveer 1.70m kwam weet je het natuurlijk nooit zeker. Maar ze bevestigde dus wel wat een aantal van jullie hier ook al zeiden. :j

Daarmee staat DC Du bois nu wel aardig bovenaan het lijstje. 1.55m is een ideaal "handzaam" formaat voor mij. :j

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 16:09

Champion De luxe vind ik vrij kort in de hals ogen eigenlijk.

Don Cremello staat momenteel nog steeds boven aan. (Inmiddels ook met de DA in contact ivm dekken met de huidige maatregelen of dat een optie is. Al hoop ik dat ze in mei wel gaan versoepelen.)

Gildea Hoshiko die hier gelinkt werd is van Gold star Du bois.
Zou Gold Star dan geen betere optie zijn?
Misschien ligt het aan de filmpjes, maar heb het idé dat Gold Star nog iets meer en soepeler door het lijf beweegt dan Don Cremello?
Vind Gold Star precies ook mooier in de bovenlijn. Zie nu wel dat ie in 2018 iig niet ter dekking stond. Dus moet even zoeken of dat inmiddels wel zo is.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 16:19

Ik vond het inmiddels idd terug op bokt. Hij is wel nog via diepvries beschikbaar maar dat is wellicht geen goed plan gezien er ook genoeg goede dekhengsten zijn die vers beschikbaar zijn.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 16:35

Dan zou ik haar eigenlijk al op de kliniek moeten zetten lijkt me. Weet niet of ik ze diepvries pakt. Heb nog nooit laten insemineren dus het zou sowieso "a first" zijn. Als ik nu fatsoenlijk met mijn DA kon overleggen dan zou ik alles eens met hem kunnen bespreken. Maar gezien de maatregelen in België is langs gaan momenteel geen optie.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-20 20:17

Die raadde Marjolein ook al aan omdat hij ook gelijkaardig zou fokken als Goldstar maar ik vind daar eigenlijk niet echt goede filmpjes van.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-20 21:30

Ik overweeg hem, maar wil graag een fatsoenlijk bewegingsfilmpje van hem zien... :) Ik hoop dat Marjolein die heeft. Kwa type op stand vind ik hem eigenlijk fijner dan Don Cremello omdat hij wat edeler oogt.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 11:59

Inmiddels nog wat meer door gepraat en ik denk toch dat de keuze op Cassanova gaat vallen. :) Heb Da vinci ook bekeken. Had nog wat stukjes film gevonden van Cassanova waar toch iets meer stukken te zien waren van zijn beweging. OA eentje los in de paddock.

Op die filmpjes valt mij op hoe nuchter Cassanova is in drukkere omstandigheden. Lijkt zich niet te laten opjutten. :) Vind Cassanova zijn achterhand en hals eigenlijk ook beter passen. Misschien miskijk ik me er op hoor. Maar Da vinci houdt mijn aandacht niet ondanks dat hij echt heel goed beweegt. (Nu, alle hengsten van Du bois bewegen goed dusja. :+ ).

Ik neem daarin ook mee dat toen ik Marjolein stuurde over Gold Star (en als die nog beschikbaar was, zou ze al geïnsemineerd zijn denk ik. _O- ) zij meteen Cassanova als alternatief aan haalde omdat die hetzelfde type door fokt. :) Dus ik volg daarin ook wat de ervaring van Marjolein. Ze had het topic overigens gezien en wist over welke merrie het ging.

Nu zou ik denk ik dus best eerst contact opnemen met mijn DA hoe dit nu verder gaat verlopen. Het probleem met Rêve is dat ze altijd hengstig lijkt. Met haar moeder kon ik het zo ongeveer aanvinken op de kalender wanneer die hengstig was omdat dat verschil groter was maar met Rêve is er niet zo heel veel verschil tussen niet en wel hengstig.. Ik dénk dat ze momenteel écht hengstig is omwille van veranderde reacties onder het zadel.
En dan contact opnemen met Marjolein gok ik? :')

Pretty is natuurlijk gedekt voor Rêve dus inseminatie heb ik nog nooit moeten regelen. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 12:50

Gebaseerd op een gok laat ik haar de eerste week van mei onderzoeken en scannen. (Half april werd ze ambetant op mijn been. Dus half april + 3 weken ongeveer = eerste week van mei.) Ik hoop dan de hengstigheid "voor" te zijn zodat de DA een schatting kan maken van wanneer ze ongeveer opnieuw gescand zou moeten worden om dichter bij de echte hengstigheid te zitten. Ik vermoed nl. dat het sperma niet lang bewaard kan blijven?

Ik zou het ook niet zo'n ramp vinden om pas in Juni te dekken trouwens. Pretty is nl. in mei gedekt en Rêve heeft als April veulen best een paar flink koude nachten gehad. :+

We hebben hier bovendien voorzichtig uitzicht op meer weide dus dat zou helemaal perfect zijn als we dat tegen de geboorte in orde zouden hebben. :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 15:17

Mogelijk komen de Du bois hengsten niet meer in aanmerking omdat ze niet leveren in België.
Ik kan vanavond aan mijn man vragen of hij iemand over de grens kent waar we het zouden kunnen laten leveren maar ik wil voor de zekerheid ook een alternatief tegen vrijdag. Want zelfs als we iemand kennen over de grens, gezien die momenteel gesloten zijn mogen we het eigenlijk niet eens gaan halen als particulieren. (professionelen mogen wel door maar particulieren niet.)

Ben dus terug op de site van oa FS aan het kijken voor mogelijke alternatieven. MR president staat er niet meer op zie ik maar Don Juan de luxe en Golden Daim zijn nieuw (die stonden er iig nog niet op eind vorig jaar.)
Ga dus de andere sites hier ook nog eens af, kijken of er wellicht nog nieuwe bij staan. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 17:29

_San87_ schreef:
Cassanova is van Champion de Luxe, misschien een optie?

Wat bagger dat verzenden naar BE niet mogelijk is :. Woon je in de buurt van een NL hengstenstation of kliniek? Misschien is dat nog een mogelijkheid.

Ik ben momenteel met Marjolein in overleg en zodra mijn man thuis is kan ik hem ook vragen of hij via via miss iemand kent. Dan moeten we alleen nog zien of we legaal de grens over kunnen geraken. Marjolein heeft al een adres in Valkenswaard aangeboden. If all else fails is dat een optie áls we de grens over geraken. Het is vooral die grens nu waar ik mee zit.

En ik wil ook niet te veel vragen van Marjolein. Ze heeft het vast al druk genoeg zonder een Belg die moeilijk doet. :o

Ben in mijn zoektocht naar alternatieven wel eentje tegen gekomen die ik sowieso wil volgen. Ook als Cassanova lukt. :D

Champion de luxe zou kunnen alleen weet ik niet of die geen langere hals ‘nodig’ heeft in de merrie.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-20 09:57

Ga ik dan niet over Marjolein haar hoofd?
Ze heeft vast een reden waarom ze normaal niet naar België transporteert en ze wil me al tegemoet komen. :)
Het lijkt er op dat we iig een adres hebben waar het heen kan. Dan wordt dus alleen gaan ophalen nog een uitdaging. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-20 13:34

Ze is vandaag gescand en ze bleek mooi hengstig, er zijn blijkbaar 4 "stadiums" en zij zit in het 3e wat volgens mijn DA eigenlijk de meest ideale is. En ze heeft twee follikels waarvan eentje 4.2mm is en de andere 2.5mm. Dus DA wil morgen insemineren. Ze had geen cystes in de baarmoeder dus da's ook fijn om te weten. :j Nu dus volop aan het regelen zodat ik vandaag kan bestellen. _O-
Ze heeft dus wel braaf geluisterd toen ik haar vanmorgen zei dat ze het moest ophouden tot morgen. :j
Hopelijk heeft ze ook geluisterd naar "maak er een merrie van als je wil?"

Ze was heel braaf met het scannen ook. :j Heerlijk nuchtere merrie is dit.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-20 13:40

Ik hoop het ook! Vind het toch wel spannen, mijn meisje een baby laten krijgen... := Leuk, maar spannend, want ben me ook wel bewust van de risico's.

Edit; voila, haar potentiële baby's zijn besteld. Nu hopen dat morgen ook alles probleemloos verloopt en dan is het twee weken afwachten (hij scant op twee weken opnieuw)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 20:19

Ze is geïnsemineerd. :j vandaag gingen de grenzen deels weer open dus die vrienden zijn hier familie komen bezoeken en hebben het sperma mee genomen. :D
Inseminatie op zich ging goed. DA wilde eigenlijk nog scannen om te kijken naar de follikels maar Rêve was er klaar mee. :o Dus we hebben maar besloten om haar niet nodeloos in de stress te jagen. Het zat er toch al in. Nu 18 lange dagen wachten en hopelijk laat ze zich dan wel nog scannen. :=

Zodra ze op weide kwam moest Sam het even ontgelden. Geloof dat ze het effe he-le-maal gehad had met mannen. Álle mannen. _O-

Sam deed wat verstandige mannen doen en liet haar maar even afkoelen. _O- Mijn man kan soms nog wat leren van Sam kwa ‘hoe ga ik om met boze vrouwen.’ _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers