Zelfstandig laden 1,5 paards

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:09

De een loopt voor mij uit, touw over de nek, stang vast, klep dicht en dan loop ik om, om vast te maken.
De ander pak ik aan de longe, touw over de voorstang heen, dan erop laten lopen terwijl ik langs de klep sta.
Daarna stang en klep dicht. In dat geval laat ik het touw even los en loop ik naar de voorkant om ze aan de trailer touwen te zetten.

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:21

Muze schreef:
Vandaag even weer wat geoefend. Met lange leadrope voor mij uit er op.
Alleen bedacht ik me dat die dan minder praktisch is; want als ik dan de stang sluit ( en evt ook al de klep) wat doe ik dan met die lange leadrope.
Heb ook even gedacht aan meelopen en weer via t deurtje eriit maar dan vind ik toch het zelf de klep oplopen voor mij uit veel handiger. Dat doet ie echt keurig en stil staan ook.
Misschien dus niet met een leadrope meer doen maar gewoon los met een halstertouw om de hals gelegd..


Ik zou zoals je nu geladen hebt, de leadrope naast het paard laten liggen, de stang er achter doen, klep dicht en buitenom naar voren lopen om de leadrope los te maken en naar je toe te halen en het paard daarna vast zetten.
Je laatste oplossing deed ik met mijn vorige paard ook wel, totdat ze ergens op een terrein dat open naar de weg was ontdekte dat ze wel weg kon gaan. Hop daar ging ze in het donker in draf naar de weg, over de weg, veel sneller dan dat ik achter haar aan kon. Gelukkig was er nog eentje na me bij die wedstrijd en die kwam er met haar paard aan, is rustig de kant op gestapt waar ze naar toe gedraafd was, gelukkig geen verkeer verder... Ze was aan de overkant van de weg, zo'n 25 meter verderop, blijven staan bij wat paarden die daar in de wei liepen. Stalgenote die mee was en sneller was dan ik kon haar weer pakken en er was dus niets gebeurd, maar daarna heb ik dus nooit meer met laden het touw over haar hals gedaan.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Zelfstandig laden 1,5 paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:08

Ik gooi de leadrope gewoon over de voorstang heen. Als ze er dan achteruit uit zouden rennen zit het touw meteen op een handige graai hoogte.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers