Ik Google me suf en wil graag meer info.
Ik ben in het bezit van een fijne veewagen.
Nu is deze nog wit en niet gespoten.
Nu wil ik hem graag in een gewenste kleur laten spuiten.
Maar aan wat voor kosten moet ik denken?
Alvast bedankt


Brainless schreef:Spuiten kost heel veel tijd qua onderdelen verwijderen, afplakken, schuren en grondlaag enz .
Een camper overspuiten kost dan al zeker 6000-7500 Euro als de auto volledig strak is.
Je kan beter wrappen, of zelf doen of laten doen een volledig wrapping laten doen kost ca 2500 - 3500E
Kabayo schreef:Wel is een wrap minder lang "houdbaar". Doorgaans gaat een wrap zo'n 3 jaar mee. Dat zou betekenen dat je om de 3 jaar het opnieuw moet doen. Het zou mijn keuze niet zijn
Brainless schreef:Kabayo schreef:Wel is een wrap minder lang "houdbaar". Doorgaans gaat een wrap zo'n 3 jaar mee. Dat zou betekenen dat je om de 3 jaar het opnieuw moet doen. Het zou mijn keuze niet zijn
Een goede wrap gaat zeker langer mee maar vaak krijg je "maar" 3 jaar garantie.
Zelf aangebrachte wrap staat 2-4 jaar voor, maar professioneel gedaan kan zeker tot 10 jaar mooi blijven.
Ligt er ook aan hoe je het behandeld, niet door carwash en oppassen met de hogedrukreiniger.
En bij een echte goede wrapper te laten doen en niet de goedkooste kiezen.(die naast "te" snel ook minder goede kwaliteit wrap gebruikt)
Denk er wel aan de nieuwe kleur even door te geven aan de RDW.. dat kan gewoon online met een foto.
liesje_waal schreef:[ [url=m/vQe9Dk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zit in mijn ogen al een hele mooie sticker op.
Mijn 2 eigen paarden.
Zelf ben ik niet weg van kleuren plaatjes op een trailer of auto.Cookies schreef:Misschien in plaats van helemaal wrappen/spuiten een mooie (kleurrijke) bestickering erop.
ikke schreef:Mag ik je een serieus alternatief laten overwegen?
Wit is de beste kleur als het gaat om temperatuur binnenin de wagen.
Ik zou 'm dus lekker wit laten en m'n tijd stoppen in de wetgeving die eraan komt (4250kg TMM) en onderzoeken of de wagen daarop aangepast kan worden.
Laadvermogen is altijd nuttiger dan kleur....
ikke schreef:Ik zou 'm dus lekker wit laten en m'n tijd stoppen in de wetgeving die eraan komt (4250kg TMM) en onderzoeken of de wagen daarop aangepast kan worden.
Laadvermogen is altijd nuttiger dan kleur....
Citaat:Officiële kampeerauto
Rijbewijs B geldt op dit moment nog steeds voor motorvoertuigen met een maximaal toegestane massa van 3.500 kg die zijn ontworpen en gebouwd voor het vervoer van ten hoogste acht personen, de bestuurder niet meegerekend. Het Europese Parlement heeft dus nu bepaald dat voor kampeerauto’s de maximaal toegestane massa mag worden verhoogd tot 4.250 kg met een nuttig laadvermogen van maximaal 1.000 kg. Het gaat dan om kampeerauto’s die voldoen aan de definitie van de Richtlijn 2001/116/EG. Hierin staat dat de kampeerauto behoort tot de voertuigcategorie M – personenvervoer - voor speciale doeleinden en moet zijn aangeduid als kampeerwagen. De woonaccommodatie moet ten minste de volgende inrichting hebben:
- Zitplaatsen en tafel.
- Slaapaccommodatie die met behulp van de zitplaatsen kan worden gecreëerd.
- Kookgelegenheid.
- Opbergfaciliteiten.
Deze uitrusting moet vast in de woonafdeling bevestigd zijn. De tafel mag wel zodanig zijn ontworpen dat hij gemakkelijk kan worden verwijderd.
Op deze voertuigtechnische eisen keurt de RDW. Bij goedkeuring komt op het kentekenbewijs Kampeerwagen te staan.
Citaat:Wie wil rijden met een kampeerauto, waarvan de totale massa tussen de 3.500 kg en 4.250 kg ligt en het nuttig laadvermogen maximaal 1.000 kg bedraagt, moet straks wel eerst deelnemen aan een opleiding. Het voorstel is, dat het een eendaagse opleiding van minimaal zeven uur moet zijn, met een theorie- en een praktijkgedeelte en een slotgesprek. Het accent zal liggen op de praktijk
Gebruikers op dit forum: amsterdam10, AngeliqueB, Lijsken, Lonni, Stal_Fiore en 9 bezoekers