Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Moonlight17 schreef:Ik ben het wel op de meeste punten met ElCid eens. Echter denk ik dat je wel altijd rekening zult moeten houden met de voorkeuren van het staan van het paard. Om de meest comfortabele manier van reizen te vinden.
Ibbel schreef:De Ifor's zijn berucht om de rammelherrie
Ik heb bijna 25 jaar een Heja gehad (worden niet meer gemaakt) en nu alweer 12 jaar een Cheval Liberté.
Ik ben gewoon zelf in de Cheval gaan staan en heb manlief een rondje hobbelig onverhard parkeerterrein laten rondrijden. Ik kon me goed staande houden en vond de herrie ook OK.
Heb laatst om een jong paard rustig te houden een klein stukje in een Ifor erbij gestaan. Foei, gewoon op de openbare weg, heel fout. Maar goed, daar gaat het niet om. Wát een klereherrie/rammelbak.
De afwerking van de Cheval Liberté is idd 'met de Franse slag'. Die is niet best. Maar het chassis en de vering is prima, en de aerodynamica (en daarmee de herrie) is ook goed.
Knoek schreef:Tja hier een Ifor gehad, maar een paard met hogere schofthoogte stoot makkelijk zijn hoofd tegen een onhandig geplaatste balk in het plafond.
Daarop een bucker careliner gekocht. Heerlijk ding. Ik wil niets anders meer.
Wij hebben nu een 2 paardswagen maar de trailer blijft erin, al was het maar dat een van de paarden niet achteruit wil reizen.....
cp112 schreef:De oude ifors ja, die halve vee wagens.
De nieuwere modellen zijn absoluut heel stil.
Wij hebben een ifor HBX 511. Nieuwste model. Heel erg ruim en goede vering. Ligt super stil achter de auto en rammelt niet. Onze paarden reizen hier aanzienlijk fijner in dan voorgaande trailers.
cp112 schreef:Ibbel schreef:De Ifor's zijn berucht om de rammelherrie
Ik heb bijna 25 jaar een Heja gehad (worden niet meer gemaakt) en nu alweer 12 jaar een Cheval Liberté.
Ik ben gewoon zelf in de Cheval gaan staan en heb manlief een rondje hobbelig onverhard parkeerterrein laten rondrijden. Ik kon me goed staande houden en vond de herrie ook OK.
Heb laatst om een jong paard rustig te houden een klein stukje in een Ifor erbij gestaan. Foei, gewoon op de openbare weg, heel fout. Maar goed, daar gaat het niet om. Wát een klereherrie/rammelbak.
De afwerking van de Cheval Liberté is idd 'met de Franse slag'. Die is niet best. Maar het chassis en de vering is prima, en de aerodynamica (en daarmee de herrie) is ook goed.
De oude ifors ja, die halve vee wagens.
De nieuwere modellen zijn absoluut heel stil.
Wij hebben een ifor HBX 511. Nieuwste model. Heel erg ruim en goede vering. Ligt super stil achter de auto en rammelt niet. Onze paarden reizen hier aanzienlijk fijner in dan voorgaande trailers.
onpaard schreef:Veel ruimte in de trailer lijkt mij helemaal niet fijn als paard. Ik ga met een tweepaardstrailer opstap en dan staat ze tussen t schot en de wand. Dat geeft steun, als je veel ruimte hebt moeten ze meer moeite doen om balans je houden lijkt mij. Of zie ik dat verkeerd.