Oplichting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:27

Dat is inderdaad het risico van tweedehands een zadel kopen. Jij moet niet zijn “verlies” nemen. Maar zoals al gezegd is, had je wel anders kunnen reageren. Het volstond te zeggen dat hij als eerste gereageerd heeft en hij ernaar had moeten vragen het te passen.
Bij zulke dingen is het goed om enkel vanuit feiten / zakelijk te communiceren en niet in te gaan op wat er eventueel verkeerdelijk bij jou gelegd wordt.


Zeedraakje

Berichten: 546
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:31

Hoef je je echt niet rot over te voelen, je hebt correct gehandeld. Bij mij was het zadel sowieso niet meegegeven als ik niet het hele bedrag al had ontvangen, vind dat al heel coulant van je. En had je iets rustiger kunnen reageren? Ja zeker maar dat verder niet ertoe. Hij probeert jou bewust een rotgevoel te bezorgen en je zo te bewerken in de hoop dat hij er beter uitkomt.
Geen seconde wakker door liggen hoor.

Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen, voordat je het kunt zijn.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:36

Zo "onrustig" reageert ze toch niet op een ongefundeerde beschuldiging van de boel belazeren?

Ze scheldt niet, maar laat wel weten dat met haar niet valt te sollen.

Dat mag. Dat moet. Juist om erger te voorkomen. Escalatie zie ik ook nergens gebeuren.
Voor jezelf opkomen, vooral tegen mensen die zo onzuiver handelen. Goed aangepakt, ts.

nevica

Berichten: 982
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:40

Boras schreef:
Zo "onrustig" reageert ze toch niet op een ongefundeerde beschuldiging van de boel belazeren?
Ze scheldt niet, maar laat wel weten dat met haar niet valt te sollen. Dat mag. Dat moet. Juist om erger te voorkomen.


Inderdaad. Waarschijnlijk weet deze beste man zelf ook wel dat er niks meer te halen valt omdat het zijn eigen schuld is dus probeert hij het te halen uit schuldgevoel. (Jij mij hebt laten betalen blabla...) Niet intrappen hoor. Jij hebt niks fout gedaan.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:43

Ik denk ook dat deze meneer dat heel goed weet.
En anders des te meer reden om je stevig op te stellen.
Het kan maar klaar zijn.

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:24

De reactie van TS is begrijpelijk, zeker wel. Maar anderzijds heeft hij haar nu ook wel waar hij haar hebben wil… hij probeert TS een schuldgevoel aan te praten en dat lukt ook. Daarom duwt hij nog wat door (“je laat je ware aard zien”).
Mag die man zich onheus behandeld voelen? Ja. Moet TS daar iets mee/iets met dat gevoel van die man? Nee. Hij zal zelf een manier moeten vinden om daarmee om te gaan. Dus laat zijn emotie bij hem liggen, neem die niet aan. Hoe meer je ingaat op zijn gevoel en ingaat op zijn poging om van zijn probleem het jouwe te maken, hoe slechter je je gaat voelen en hoe verder je afwijkt van je eigen emotie, principes,….

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:34

Als je zelf het idee hebt dat je een zadel kan passen, moet je het tweedehands kopen.
Als je dat niet kan, moet je een zadelpasser/maker in de arm nemen.

In die twee opties zit een verschil in prijs.

Es war schön.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:40

Boras schreef:
Zo "onrustig" reageert ze toch niet op een ongefundeerde beschuldiging van de boel belazeren?

Ze scheldt niet, maar laat wel weten dat met haar niet valt te sollen.

Dat mag. Dat moet. Juist om erger te voorkomen. Escalatie zie ik ook nergens gebeuren.
Voor jezelf opkomen, vooral tegen mensen die zo onzuiver handelen. Goed aangepakt, ts.


Ja precies, ik zie niet in hoe ze anders had moeten reageren.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:43

Zoals Eleeke zei dus.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:54

secricible schreef:
Zoals Eleeke zei dus.


Ja de groeten.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers