Zitmaaier of minitractor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Zitmaaier of minitractor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 12:54

Mijn zitmaaier is kapot en ik ben op zoek naar een alternatief. Een minitractor zou handiger zijn voor het onderhoud van mijn weides.

Maar… hoe not done is het om hiermee ons grasperk aan de woning (+- 7 are) te maaien? :D

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Zitmaaier of minitractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:48

Eh..

https://youtu.be/t5pPRwr6afw

:P

Maar ik lees even mee, vriend van me zoekt ook iets om een ongebruikt weitje mee te maaien, loonwerker is nl best duur.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Zitmaaier of minitractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:31

Minitractor heeft vooral veel voordelen op grotere oppervlaktes. Voordeel ook dat je er van alles achter kan kopen, nadeel daarvan is weer dat dat erg duur is.
Voor een opp van 7 are zou ik een zitmaaier nemen.
Wij hebben het allebei, vandaar.

Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 20:57

Monique1963 schreef:
Minitractor heeft vooral veel voordelen op grotere oppervlaktes. Voordeel ook dat je er van alles achter kan kopen, nadeel daarvan is weer dat dat erg duur is.
Voor een opp van 7 are zou ik een zitmaaier nemen.
Wij hebben het allebei, vandaar.


Wat is het nadeel dat je ziet aan de tuin ermee doen? Wendbaarheid? Kapotrijden bodem?

Een tractor zou er op termijn toch komen voor de weides. Maar ik twijfel om nu een nieuwe zitmaaier te kopen voor de tuin

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Zitmaaier of minitractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:05

Onze grasmaaier heeft echt continue moeite met de weide. Steeds rijdt ie zich vast op een molshoop :') of begint weer te roken omdat er toch wat kuilen in de wei zitten of pollen. Tja... Dan had je maar een gazonmaaiertje moeten worden.
Wij zouden graag over willen naar een minitrekkertje voor zowel bak slepen, weide slepen, zaaien, kalken, kunstmest strooien etc. Miss zelfs de mestbak schuiven.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:16

Hoe strak wil je je gras gemaaid hebben? Onze grasmaaier achter de traktor maait veel minder mooi. De messen slijten ook veel sneller op de wei door zand/stenen enz.
Ook is hij veel minder wendbaar. Hoekjes zijn lastig maaien

Wij hebben daarom toch beide.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:27

Heel simpel: (mini)tractor.

Of iets "not done" is, is in deze context voor de sukkels.

Punt van aandacht: banden!

Want als je tractorbanden erop legt, kun je je gazonnetje er niet mee maaien. Dan wil je "gladde" banden met veel draagoppervlak, zodat de ondergrond netjes vlak blijft.
Kijk naar de professionele gazonmaaiers: altijd met "gladde" banden zonder "gripprofiel"

Maar zijn jouw weides en erf strak genoeg om met "gladde" banden te rijden?