Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-22 12:47

In navolging van dit topic:

[TAO] tariefverhoging pensionstallen 2022

Ben ik erg benieuwd wat andere pensionstallen doen nu het nieuwe jaar ?

Gaan die volledig mee met de inflatie, vangen ze een deel zelf op? Of zijn die al omhoog gegaan eerder dit jaar om dat op te vangen?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 09-11-23 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar 2023/2024

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:54

Ik heb geen paarden meer maar logischerwijs zou ik denken dat echt alle stallen last hebben van de inflatie. Niet alleen op stro & hooi (meest logische) maar ook GWL.

Als je als pensionstal warm water en solarium en dergelijke hebt ben je mooi de pineut.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:59

Bij ons is het al net omhoog gegaan ( pensioenstalling ) . Super pijnlijk, want een flinke verhoging. Ik betaal nu bijna 400 Euro voor mijn pony . Maar we kregen er een volledige, zeer goed uitgewerkte en gedetaileerde , kostprijs berekening bij. Daarnaast uitleg over geplande investeringen en de redenatie daarachter
Ik vond dat zo ontzettend goed en die transparantie ,maakt dat je , hoewel nog steeds pijnlijk, veel begrip hebt voor de verhoging.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:59

Hier dit jaar 2x een verhoging van €10 gehad.

Ik ben best nerveus voor wat 2023 gaat brengen. Zou het helemaal begrijpen als er straks een grote verhoging aankomt, maar mijn stalling is nu al hoger dan mijn hypotheek dus dan wordt het helemaal huilen :')

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:59

Wij hebben eind augustus bericht gekregen dat per 1 oktober het stalgeld met 15,- verhoogd zou worden. Puur vanwege inflatie. Maar ik denk dat dit hoger zou zijn als de stalhouder ook het krachtvoer zou inkopen. Dit doet nu iedereen zelf, omdat iedereen iets anders voert bij ons. Merk het wel goed hoor bij de fouragehandel als ik afreken. Zak voer waar ik 3 jaar geleden nog 9.75 voor betaalde is nu 14.95. Dat vind ik persoonlijk fors.
Maar de 15,- verhoging van pensiongeld is niet leuk, maar echt wel te overzien.
180,- op jaarbasis.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:00

Wij hebben nog niks gehoord, maar andere hier in de buurt is al 50 euro omhoog gegaan per maand. Volgens mij niet de 1e verhoging dit jaar.

Hier hebben ze zonnepanelen aangelegd. En gewoon logisch nadenken gevraagd, warm water pakken als het nodig is en niet standaard, lampen in de bak uit als je klaar bent. Maar dat vind ik altijd al normale dingen. Ben benieuwd of er nog wat verandert qua tarieven.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:05

MyWishMax schreef:
Wij hebben nog niks gehoord, maar andere hier in de buurt is al 50 euro omhoog gegaan per maand. .

-O- :wow:
Wow....
Zal vast met een goede reden zijn, maar wat een bedrag ineens... 600,- per jaar erbij.. Wow..

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:05

Bij ons is het ook 10 euro omhoog gegaan. Nu betaal ik geen drol voor 2 paarden daar, dus het is wel begrijpelijk. Iemand die nieuw is bij ons op stal moest weg van zijn oude stal omdat die het niet meer kon betalen. Daar was een verhoging van maar liefst 170 euro geworden. Ik schrok er gewoon van toen hij het vertelde. :\

The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit and freedom.
Diamond in Boston - Ducati Du Bois x Dont skip Zip
Dont skip to Boston - Dont skip Zip x Zippos old Gold

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:06

Kayley95 schreef:
Bij ons is het ook 10 euro omhoog gegaan. Nu betaal ik geen drol voor 2 paarden daar, dus het is wel begrijpelijk. Iemand die nieuw is bij ons op stal moest weg van zijn oude stal omdat die het niet meer kon betalen. Daar was een verhoging van maar liefst 170 euro geworden. Ik schrok er gewoon van toen hij het vertelde. :


170 euro VERHOGING per maand? :wow: Ik had accuut mn paard verkocht denk ik

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-22 13:17

Kayley95 schreef:
Bij ons is het ook 10 euro omhoog gegaan. Nu betaal ik geen drol voor 2 paarden daar, dus het is wel begrijpelijk. Iemand die nieuw is bij ons op stal moest weg van zijn oude stal omdat die het niet meer kon betalen. Daar was een verhoging van maar liefst 170 euro geworden. Ik schrok er gewoon van toen hij het vertelde. :



Zat daar dan meer service bij?

Dat zie ik overigens ook, stallen die minder service bieden...Dus bijv minder uitmesten oid, is natuurlijk een andere manier om iets op te vangen.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Lieser
Berichten: 1480
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:18

Hier ook de 2e verhoging in een jaar tijd. In februari zijn de prijzen al verhoogd, en per 1 november gaat alles opnieuw omhoog. Volgens mij met 10 %, wat voor een stalling van 450 (ponystal met kuil) en 550 (paardenstal met hooi) euro best een flink bedrag is.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:22

Wij zijn in juli al 25 euro omhoog gegaan maar ben bang dat die er weer aan zit te komen. Die verhoging in juli was mede doordat hij doorkreeg het minste van de regio te vragen door een nieuwe stalgenoot :') We zullen het zien.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:24

Wat ik al zei. Hier net verhoging gehad van 100 euro. van 300 naar 400. Eerder het jaar ook al. Ben er wel even klaar mee. Service is wel top, maar dat was het daarvoor ook al.

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:29

Begin dit jaar betaalde ik 220, toen naar 230 gegaan en nu per 1 oktober 245, valt mij nog mee, sta bijna volpension, hoef alleen maar 1x per maand in de winter poep te scheppen in de paddocks

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:36

ruitje schreef:
Kayley95 schreef:
Bij ons is het ook 10 euro omhoog gegaan. Nu betaal ik geen drol voor 2 paarden daar, dus het is wel begrijpelijk. Iemand die nieuw is bij ons op stal moest weg van zijn oude stal omdat die het niet meer kon betalen. Daar was een verhoging van maar liefst 170 euro geworden. Ik schrok er gewoon van toen hij het vertelde. :



Zat daar dan meer service bij?

Dat zie ik overigens ook, stallen die minder service bieden...Dus bijv minder uitmesten oid, is natuurlijk een andere manier om iets op te vangen.


Ja, dat is idd vaak een manier. Hier betaal je meer als ze voor je mesten, maar mag ook zelf. Maar wel zelf meedraaien in rooster voor buiten zetten en binnenhalen ipv dat stal alles doet. Die doen alleen de ochtend nu. Maar goed, dat betekent 2 keer per week een dienst. Dat is trouwens niet nu pas hoor, was al een jaar

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Lieser
Berichten: 1480
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:49

Lieser schreef:
Hier ook de 2e verhoging in een jaar tijd. In februari zijn de prijzen al verhoogd, en per 1 november gaat alles opnieuw omhoog. Volgens mij met 10 %, wat voor een stalling van 450 (ponystal met kuil) en 550 (paardenstal met hooi) euro best een flink bedrag is.

Excuus, ik zie net dat de verhoging 7,5 % is, geen 10 % :)

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:57

Dat zijn wel pittige verhogingen moet ik zeggen. Toen ik nog een paard had, was het in 3 jaar een tientje omhoog gegaan.

Het is begrijpelijk, want alles wordt fiks duurder. Ik kan me alleen wel voorstellen dat dit ertoe gaat leiden dat mensen hun paard verkopen.

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:59

Biks2 schreef:
Dat zijn wel pittige verhogingen moet ik zeggen. Toen ik nog een paard had, was het in 3 jaar een tientje omhoog gegaan.

Het is begrijpelijk, want alles wordt fiks duurder. Ik kan me alleen wel voorstellen dat dit ertoe gaat leiden dat mensen hun paard verkopen.


Even offtopic, maar deze stijgingen gaan wel hoop nieuwe advertenties met zich meebrengen ben ik bang ja. Met Corona hebben onwijs veel mensen "even" een nieuw paard gekocht.. ben benieuwd wat dit allemaal gaat betekenen in cijfers omgezet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:05

Bij ons gaat het per 1 nov omhoog, met 15 euro. Ik vind het heel terecht, want met wat we aan faciliteiten hebben staan we nog steeds heel goedkoop voor deze regio.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:12

Ik heb plek voor een paar extra paarden bij ons thuis. Nu 3 gasten.

In plaats van stalprijs omhoog heb ik deze zomer gekozen voor een extra verzorgbeurt per week. Van 3 beurten waarvan minimaal 1 ochtendbeurt,
Naar 4 beurten met minimaal 1 ochtendbeurt.

Dit scheelt per paard minimaal €22,50,- aan betaalde hulp (als ik die 16 jarige tienermeiden nog zou hebben) per maand of 2 tot 4 uur werk van mijzelf. Ik haal geen uurloon uit de onkostenvergoeding (€175,- pony en €180,- paard) en ben om die reden 2 jaar geleden weer buiten de deur gaan werken.

Het kost de stalklant nu 2 tot 4 uur per maand extra tijd. Dus ongeveer 30a 45 minuten per week. Dan ga ik uit van een middag of avondbeurt.

Een ochtendbeurt kost ongeveer 1,5 uur als je doorwerkt.vaak help ik dan zelf ook een deel mee.

Wij hebben geen aparte meter in de stal dus ik vind het lastig energie lasten door te rekenen. Dat komt gewoon privé binnen.

Dus ik kijk met de prijsstijgingen vooral naar de stijging van kosten ruwvoer, stro, strooisel.
Ook houd ik de loonbedrijftarieven persen/wikkelen, sloten schonen, onderhoud land, omheining etc. etc. en brandstofkosten voor de trekker, hooien, bakslepen etc. Een beetje in de gaten. Mijn ruwvoer en strooiselkosten waren vorig half jaar per paard met €3,- per maand gestegen. Dat was nog zonder de stijging van de ruwvoerkosten.

Krachtvoer koopt ieder voor zich. Gelukkig. Want die prijzen zijn met 25% gestegen! Dat is al snel €5,- tot €10,- per maand aan extra kosten voor krachtvoer per paard en dan voeren de meesten maar erg weinig. 250-500 gram per dag.

Kosten persen hooipakjes met 50% gestegen.
Kosten loonbedrijf grote balen persen ongeveer 10%-15% gestegen.

Stro heb ik goedkoper in kunnen kopen. Scheelde ongeveer 20% wel hogere brandstof kosten om het op te halen.

Strooisel was vorige keer 10-15% gestegen. Voor de nieuwe vracht is het afwachten hoeveel het dan weer omhoog is gegaan.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 03-10-22 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:16

Hier was het per 1 januari al 20 euro omhoog gegaan, vanaf augustus zitten er geen brokken van stal meer bij het stalgeld (kon iedereen altijd onbeperkt pakken hiervoor)
Ze kopen de brok nog wel in per pallet dus degene die dit willen blijven voeren kunnen dit wel voordelig kopen op stal.
Zelf heb ik hier niet echt last van, gebruikte het alleen soms als beloningsbrokje dus ik doe echt 2 jaar met een zak denk ik, die kosten ga ik niet voelen maar er zijn stalgenoten welke 2 kg per dag bij voeren en dan gaat het wel weer doortikken natuurlijk.

Per 1 oktober is het stalgeld 30 euro omhoog

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:22

Per 1 jan 2022 kwam er 10 euro bij en per 1 november weer 10 euro. ga dan 145 per maand betalen. Dit is stal met hooi en stro.
Voor de rest is het buiten en binnen zetten onderling geregeld per week een schema met wie wanneer wat moet doen...

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:26

Op de stalling waar ik al sinds januari 2015 sta, zijn we sinds januari 2019 tot nu 80 euro per paard per maand naar boven gegaan. We zijn dit jaar in januari en juli al naar boven gegaan met 15 euro per keer dacht ik.
In elk geval, ik snap het echt dat hij nogmaals naar boven moet gaan puur en alleen omwille van de inflatie, maar dan staan bij ons de faciliteiten niet meer gelijk aan het bedrag dat je per maand betaald en ik denk dat er dan behoorlijk veel stalgenoten of vertrekken of paard verkopen.

We hebben nu al meer lege stallen dan anders terwijl we normaal bijna altijd volstaan, toch zeker voor de wintermaanden met mensen die de winter komen overbruggen van op een weide ofzo.

Er komt al in tijden niemand nieuw meer bij en de laatste waren ook allemaal heel snel weer weg met of paard verkocht of toch naar een andere stal.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Rianne1807
Berichten: 691
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:43

Bij ons ook per 1 september verhoogd met €25,- per maand.
Ik snap de verhoging wel, hoop wel dat t niet nog meer gaat worden, maar ben dr bang voor

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:45

Bij ons al een verhoging van 100 geweest vrij recent dus hopelijk blijft het voorlopig hierbij :’) Dit is niet eens volpension dus zelf mesten en weekenden zelf binnen/buitenzetten.

CADE BLACK ~ For sale! Niveau 1.20/1.30


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 55 bezoekers