Wanneer vind je een pony klaar voor verkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Wanneer vind je een pony klaar voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 19:10

Op dit moment rijdt mijn dochter een pony van een kennis en mag zij deze tegen een vergoeding verkopen.

De eigenaar kan deze pony niet aan. Ze is helaas door onervarenheid van de eigenaar een superverwende diva geworden die een loopje nam met de eigenaars. Lees: Vandaag kom ik niet uit de wei en bij oren naar achter zeiden ze.. oh ze wil niet.

Ze liep voorop de eigenaar meesleurend. Nam duidelijk zelf de leiding en beslissingen en werd daar nog rijkelijk voor beloond met lekkers ook.

Mijn dochter trainde deze pony 1 x per week en uiteindelijk durfde het meisje er niet meer op.

Ze staat nu bij ons, we hebben haar medisch na laten kijken en binnen een weekje duidelijkheid zijn.Gaat het erg goed. Is het nu een engeltje? Nee, maar overtuig je haar dat zij nu eenmaal geen beslissingen mag nemen en je blijft haar voor… dan is ze goud!

Nu hebben we best de tijd. Weten we dat ze dus echt niet voor onervaren mensen geschikt is. Maar we weten wel dat ze voor de juiste match een hele leuke sportpony is.

Nu is het ook niet de bedoeling dat iedereen haar even komt proberen maar hoe zoeken we nu verder?

Wat is ervaren genoeg zonder dat ze naar iemand gaat die haar wel even in het gareel slaat? Hoe weten we dat het de juiste match gaat zijn?

Wanneer zet je het bordje te koop erop en waar selecteren we dan op?

Hoera Redd Velvet R.H.A. is geboren op 24 juni 2021.
Hengstveulen van Redd Bull x Veenstra’s Promise
Rond 1 juni 2023 verwachten wij een veulen van Brummerhoeve’s Redd H x Veenstra’s Promise


Sky_As

Berichten: 4686
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wanneer vind je een pony klaar voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:24

Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat zo'n pony bij paarden mensen terecht komt waarbij minimaal 1 of beide ouders zelf ook rij ervaring (liefst op wat hoger niveau) hebben...

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:26

Als je heel gericht wilt verkopen en thuis geen gedoe wilt kun je een goede, erkende handelaar vragen of zij klanten hebben voor zo'n pony.
Aan huis verkopen kan natuurlijk wel, met een gerichte, eerlijke, duidelijke advertentie op bv. Sporthorses. Goed doorvragen aan je kopers of ze ervaren zijn en wat ze willen (het gevoel daarover klopt meestal wel - in ieder geval bij mij) en hoe serieus ze zijn. En dan moet er toch geprobeerd worden, ja natuurlijk. Dan zie je pas of het een goede match is, dat is wel belangrijk.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wanneer vind je een pony klaar voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:28

Wat is de stokmaat en de ervaring van de pony?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:30

Je eerste stap is in ieder geval een eerlijke advertentie. Liefst ook mensen inderdaad zoeken die al bekend zijn in de paarden en misschien een zoon of dochter hebben die ambitie heeft om echt de sport in te gaan. En dan is het gewoon bij het kijken goed praten en aftasten, laat je dochter de pony voorrijden en meestal scheid ik op die manier wel het kaf van het koren.

Laat de eventuele koper ook zelf pony eens ophalen en bekijk hoe ze met het dier op de grond omgaan. Als kopers hier een probleem mee hebben kun je vriendelijk bedanken.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Wanneer vind je een pony klaar voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:37

Als je verkoopt, krijg je bijna altijd x-aantal ruiters over de vloer, helaas….
Welke maat heeft de pony? Want een b zal moeilijker zijn dan een d bv om de juiste match te vinden.

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:37

Goh, wees gewoon eerlijk over het karakter van de pony als er mensen komen kijken. De rest is dan aan hen.
Ik denk dat je veel te moeilijk denkt.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:54

Goof schreef:
Goh, wees gewoon eerlijk over het karakter van de pony als er mensen komen kijken. De rest is dan aan hen.
Ik denk dat je veel te moeilijk denkt.


ik snap het wel, maar zo’n type pony heeft geen baat bij 15 verschillende ruitertjes die vooral denken dat ze de pony wel de baas kunnen, waardoor pony enkel weer bevestigd wordt in haar fout gedrag.

troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wanneer vind je een pony klaar voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:05

De ellende is dat je niks zeker weet. Je zult op je mensenkennis af moeten gaan. Of je een goed gevoel hebt bij mensen en de klik met de pony.

Op zich, hoe beter jullie de pony trainen hoe groter de kans dat die een fijn huisje vind. En als je denkt dat ze in de sport goed tot haar recht zal komen wek je natuurlijk de interesse van dergelijke ruiters als ze heeft laten zien op wedstrijd te kunnen presteren.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 22:51

Het is een 7 jarige c merrie, helaas zonder papier. We gaan haar denk ik maar even starten op een wedstrijd. Vandaag is ze mee geweest naar de ponyclubles.

Superbraaf tussen de andere pony’s gelopen. Trailer gaat ze zo op. Ook wel handig. Ze moet even wennen dat ze niet zelf beslist.



Afbeelding

We hadden het daar al dat er ouders zijn die denken oooooh dat zou een leuke zijn voor mijn kind. Het ziet er ook vrij makkelijk uit bij mijn dochter maar die is 19 jaar, een prof in niet de makkelijkste pony’s rijden.

We nemen de tijd. En we blijven selectief

Hoera Redd Velvet R.H.A. is geboren op 24 juni 2021.
Hengstveulen van Redd Bull x Veenstra’s Promise
Rond 1 juni 2023 verwachten wij een veulen van Brummerhoeve’s Redd H x Veenstra’s Promise


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 69 bezoekers