Polyester trailer beschadeging repareren

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bloemm

Polyester trailer beschadeging repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 08:43

Hoi!

Ik heb een atec olympialine uit 2006. Wanden van polyester, nu is mijn paard erg lomp geweest en zit er een oppervlakking gaatje onderin in de wand bij de bodem. Om rotting te voorkomen wil ik het graag dichtsmeren. Lees online bij zeilboten fora dat je er dan een laag proxy plamuur overheen moet smeren maar kan mij voorstellen dat er meer bij komt kijken.

Hoe zijn de ervaringen hier?

just_kiki

Re: Polyester trailer beschadeging repareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:13

Woon je in een carnavalsgebied?

Hier moest ik mijn laadklep vervangen (zelf gedaan) en de plaatselijke jongens van de carnavals vereniging hebben hem vol gesmeerd met polyester en afgewerkt en geverfd. Als nieuw! Hun zijn er zo bekend mee(en stuk goedkoper als boten makers etc)

Akke_sSpring

Re: Polyester trailer beschadeging repareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 16:30

Ik had een gat in de voorkant van mijn dak en die heb ik dichtgesmeerd met een polyester epoxy, gekocht bij de praxis.

Eerlijk is eerlijk, het verdiend niet de schoonheidsprijs en de monteur waar ik later mijn bodem heb laten vervangen moest ook wel lachen over het "prutswerk" maar hij moest toegeven dat de trailer nu wel waterdicht was en dat ik dus mijn doel had bereikt. Reden waardoor het er rommelig uitzag was dat ik de epoxy 2 keer whad gebruikt. 1 keer binnen om een stuk dicht te maken, dit was de oefening. Toen ik dor had hoe het moest ben ik aan het front begonnen, maar omdat de epoxcy begint te werken als het met zuurstof in aanraking komt werkte ik de 2e keer met klonten in de epoxy. Beetje jammer maar mijn eigen schuld.

Ik heb de ondergrond wel iets opgeschuurd en ontvet, maar verder keurig de eenvoudige gebruiksaanwijzing gevolgd :)

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie