sakvis schreef:Goed om dit weer eens te melden. Dergelijke busjes zijn er gewoon niet om twee grote paarden in te vervoeren. Ondanks dat de verkoper anders aangeeft. Altijd op de weegbrug voordat je zoiets koopt. Of, doorsparen voor een C-rijbewijs.
JoycexEnya schreef:Wij willen ee trailer aanschaffen iemand zij dat we sws een E rijbewijs nodig zijn ivm verzekering, maar als je onder de 3500 kg blijft ben je toch gewoon verzekerd?
Wou een eigen topic voor starten maar kan hier vast ook vragen
JoycexEnya schreef:Volgens mijn vader ( is automonteur ) mogen wij een trailer trekken zonder E. We willen wel ons E gaan halen hoor. Maar dat kost tijd en geld. Volgens mij mogen wij met deze auto zelfs een 2 paards trekken. Maar weet ik niet zeker.
Onze auto is 1400 kg.
Heb even random 2 paardstrailer gekozen die we evt willen. Mogen we deze zonder E mee rijden?
[ [url=m/wOsL5r.png]Afbeelding[/url] ]
Laatste vraag, neem anders het topic bijna over haha.
pantarhei schreef:Kijk even op rdw site voor NL, voor België geen idee. Voor wat wel en niet mag qua aanhanger en auto met B rijbewijs. Eigen gewicht auto speelt ook een rol, moet sowieso boven gewicht aanhanger liggen en combi max 3500kg. Weet alleen niet of aanhanger werkelijk gewicht telt of laadvermogen. In NL heeft aanhanger met gewicht en laadvermogen boven de 750 kg ook eigen kenteken, wel meeverzekerd met auto
JoycexEnya schreef:Volgens mijn vader ( is automonteur ) mogen wij een trailer trekken zonder E. We willen wel ons E gaan halen hoor. Maar dat kost tijd en geld. Volgens mij mogen wij met deze auto zelfs een 2 paards trekken. Maar weet ik niet zeker.
Onze auto is 1400 kg.
Heb even random 2 paardstrailer gekozen die we evt willen. Mogen we deze zonder E mee rijden?
[ [url=m/wOsL5r.png]Afbeelding[/url] ]
Laatste vraag, neem anders het topic bijna over haha.
Gebruikers op dit forum: Excalibur en 6 bezoekers