Tips goede africhtingsstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 09:07

Hi allen,

Komend voorjaar wil ik mijn jonge paard zadelmak laten maken. Het longeren, zadeltje erop, bitje in etc wil ik graag zelf doen. Ik woon in regio Gooi en Vechtstreek maar ben bereid wat te reizen.

Hebben jullie tips voor goede africhtingsstallen? En wat ongeveer de tarieven zijn?

Groet Madeleine


katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:16

How to horse. Zit in Eemnes. Tarief weet ik niet. Op Facebook staat het telefoonnummer. :)

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:26

Wilde ook meteen how to horse zeggen :j

+31 6 14884981

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:32

Ik heb mijn paard bij Featherlight zadelmak laten maken, absolute aanrader, maar inmiddels echt een enorme wachtlijst.

Ik heb een paar grondwerk clinics gevolgd bij How to Horse, lijkt mij op basis daarvan ook echt een goed adres.

Life begins at the end of your comfortzone.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 12:30

Sta op de wachtlijst bij Featherlight en ben in voorjaar 2022 aan de beurt. Echt vind ik de prijzen nog iets waar ik over na wil denken

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:38

Volgens mij zijn die inmiddels een flink stuk hoger als wat ik 2 jaar geleden betaalde. Moet zeggen dat ik wel elke dag plezier heb van de goede basis die mijn paard toen heeft opgedaan.

Een oud stalgenoot heeft veel workshops bij Featherlight gedaan en is inmiddels voor zichzelf begonnen, is ook een kundige en rustige ruiter. Ze is te vinden onder become brave horsemanship.

Life begins at the end of your comfortzone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:40

waarom een africhtingsstal en geen stal die zich richt op het zadelmak maken van paarden en dan werkt aan de basis en de opleiding

lijkt me voor paard en ruiter een betere basis
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:41

Een stalgenootje heeft haar paard naar Niels Brusse gebracht. Hij is keurig netjes zadelmaker terug. Je krijgt zelf ook begeleiding op je paard als hij zover is

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:35

Dressuurstal Hulsman in Schalkwijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:58

Mijn paard staat nu bij Lucy Groenen in Westbroek en ben daar zeer tevreden over.

In mijn onderschrift staat mijn topic daar zie je beelden van haar.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:12

Ik maak zelf zadelmak, maar zit in Minderhout (BE). Stuur gerust een berichtje mocht je meer info willen. :)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 17:33

Wat ik overigens nog belangrijk vind is dat het een stal is met goede nationale en internationale contacten zodat ik eventueel mijn paard makkelijk door hem kan laten verkopen als er geen klik is.
Ik ga de suggesties even rustig bekijken. Dank jullie wel

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:00

Romeo2007 schreef:
Wat ik overigens nog belangrijk vind is dat het een stal is met goede nationale en internationale contacten zodat ik eventueel mijn paard makkelijk door hem kan laten verkopen als er geen klik is.
Ik ga de suggesties even rustig bekijken. Dank jullie wel


Dat heeft Hulsman in ieder geval zeker. En heel vriendelijk gereden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 21:09

Zij staan ook idd op mijn lijstje!
Heb al een berichtje gestuurd:)

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:12

Romeo2007 schreef:
Wat ik overigens nog belangrijk vind is dat het een stal is met goede nationale en internationale contacten zodat ik eventueel mijn paard makkelijk door hem kan laten verkopen als er geen klik is.
Ik ga de suggesties even rustig bekijken. Dank jullie wel

Ik zie in een eerdere reactie dat je de prijs iets vind om over na te denken.
Als jij een trainer zoekt met goede internationale contacten dan kom je al snel uit op een duurdere training omdat gewoonweg alleen de betere trainers een goede naam hebben in binnen en buitenland wat betreft verkoop.
Daar komt bij je ook nog eens moet afwachten of jou paard wel een zeker niveau waardig word dat die interessant word voor internationaal verkoop. :)

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:04

How to Horse zeer aan te raden. Zelfde principe als FL, maar net wat goedkoper.
Niels Brusse is ook aan te raden.

Beide veel ervaring mee.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 18:42

gaucho schreef:
Volgens mij zijn die inmiddels een flink stuk hoger als wat ik 2 jaar geleden betaalde. Moet zeggen dat ik wel elke dag plezier heb van de goede basis die mijn paard toen heeft opgedaan.

Een oud stalgenoot heeft veel workshops bij Featherlight gedaan en is inmiddels voor zichzelf begonnen, is ook een kundige en rustige ruiter. Ze is te vinden onder become brave horsemanship.


Ik geloof uit mijn hoofd nu 1450 euro per maand...

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:51

Mag ik eens vragen wat de normale gemiddelde prijzen voor africhtingsstallen zijn en waarop ze die baseren!?

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:18

Rond de 850 dacht ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:21

Ah o.k, zelfde gemiddelde als dat reining trainers vragen dus.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:30

Romeo2007 schreef:
gaucho schreef:
Volgens mij zijn die inmiddels een flink stuk hoger als wat ik 2 jaar geleden betaalde. Moet zeggen dat ik wel elke dag plezier heb van de goede basis die mijn paard toen heeft opgedaan.

Een oud stalgenoot heeft veel workshops bij Featherlight gedaan en is inmiddels voor zichzelf begonnen, is ook een kundige en rustige ruiter. Ze is te vinden onder become brave horsemanship.


Ik geloof uit mijn hoofd nu 1450 euro per maand...


Dat is niet te weinig zeg. Volg haar al een tijdje en ben onder de indruk van haar manier van werken. Dus had haar stiekem als reserve voor het geval mijn eerste optie niet beschikbaar is (najaar 2022), maar dan mag ik nog wel even doorsparen. Geeft ze op voorhand een indicatie van de duur van het proces?

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:35

Romeo2007 schreef:
Sta op de wachtlijst bij Featherlight en ben in voorjaar 2022 aan de beurt. Echt vind ik de prijzen nog iets waar ik over na wil denken


Mee eens. Ik stond er sinds 2018 op de lijst...kreeg afgelopen jaar de nieuwe prijslijst...week nogal af van de afspraken die we in 2018 hadden gemaakt.
Zit natuurlijk ook behoorlijke tijd tussen, begrijp ik ook maar ik kwam echt bizar hoog uit voor 2 maanden in training. Ik heb mezelf dus van de lijst laten halen. Kreeg er een nare bijsmaak bij. Zeer populair momenteel maar voor klanten die al lang bij je komen en ook al lang op de lijst staan beetje zuur

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:44

Mijn paard is zadelmak gemaakt bij Dressuurstal Kirsten Beckers. Ze wordt daar nu ook verder opgeleid. Ik ben erg tevreden over hen.
Ze hebben ook zeker genoeg (inter)nationale contacten als het gaat om eventuele verkoop.





Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Tips goede africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 23:07

Dank voor de tips!

Overigens degenen die zich wel bij FL op de wachtlijst willen laten zetten: ik ben voorjaar 2020 aan de beurt en heb er dan denk ik 4 jaar opgestaan.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 12:17

Ik heb binnenkort een afspraak bij stal Arends in Bilthoven. Heb kennissen met goed ervaringen met hun en tarieven zijn ook normaal. Daarnaast ook maar op 15 min van mijn huis dus fijn qua reistijd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KikiCelinevs en 86 bezoekers