Cheval liberte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Cheval liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 19:23

Toch uit onzekerheid open ik dit topic.

Vandaag heb ik een Cheval Liberté touring one gekocht.
We hadden een keuze uit ifor Williams en CL.
De ifor Williams was te laag en krapper dus dat werd hem niet...
Dus nu de CL gekocht.
Nu twijfelde ik enorm veel over kwaliteit en of het een goede keus is.

Wat ik nu zoek is dat ik wil horen van mensen die een CL hebben voor meerdere jaren, langere periode.
Liefst mensen die de touring one hebben.
Ik snap dat elke trailer minpunten heeft en die heb ik gehoord, daardoor twijfel ik. Dus liefst de positieven punten. :D

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Cheval liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:57

Ik heb nu een jaar of 5/6 een tweepaards trailer van cheval liberte, nog geen dag spijt van gehad!

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:00

Ik heb mijn CL alweer een jaar of 6-7 denk ik. Geen touring one maar een gold 2 paards.

Prima trailer, alleen de detailafwerking is met de Franse slag. Als je je daar niet aan stoort (en bv het deurbeslag meteen even in de blanke tectyl zet) dan heb je er wat mij betreft een prima trailer aan. Wegligging is fijn, verstelbaarheid van de borstbomen is goed. Ik heb er een zadelkamer in zitten, die is ook ruim genoeg voor 2 Westernzadels.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:05

Ik heb ook de gold. Heerlijke weglegging en ik ben ook fan van de verstelbaarheid van de bomen. Ik hoor wel eens dat de coating niet top is, waardoor hij snel verkleurt. Hier dus maar een extra laag wax.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Cheval liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:55

Wij hebben hem nu 2 jaar en gebruiken de gold one intensief. Zijn er erg tevreden over! Geen gestuiter meer door de goede vering en mooie verdeling van ruimte in de trailer en zadelkamer.

misz_blont
Berichten: 144
Geregistreerd: 17-05-13

Re: Cheval liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:06

Hier ook meerdere jaren een cheval liberte trailer gehad. Wel een 2 paards met zadelkamer.
Bijna alle paarden gingen er fijn op, maar 1 met een trauma wou zelfs met training helaas amper tot niet. Daarom een andere trailer gekocht.
Maar verder altijd wel met veel plezier gebruikt.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Cheval liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:38

Hier al jaren tevreden met de CL en hier in de omgeving zie ik er veel rondrijden .

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Cheval liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:32

Wij zouden eerst ook voor een cheval men trailer gaan. Maar een cheval men trailer gezien van 3 jaar oud en ik dacht dat hij minimaal 8 jaar oud was. Ook de afwerking kan beter vind ik. Het is het net niet.
Daarom voor een humbaur men trailer gegaan. Meer kwaliteit, betere afwerking en comfort.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Cheval liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:37

Ik heb mijn CL gold one alweer 6 jaar en totaal geen spijt van. Ben heel tevreden en vind hem nog steeds geweldig. Zou hem zo weer kopen.