Aluminium occasion atec xxtrail jade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Aluminium occasion atec xxtrail jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 20:57

Hoi allen,

Met een budget van max 4000euro ben ik opzoek naar een aluminium tweedehands trailer. Ik heb nu een houten en die is alweer aan het rotten dus ben er klaar mee en wil nu een redelijk onderhouds vrije trailer. Nu kom ik bij een paar dealers de atec xxtrail jade tegen (bouwjaar 2010/2011) . En vroeg mij af wat jullie ervaring hiermee is? Voor mij is een vereiste dat het leegewicht lager is dan 750 kg en dat ik het max beladen gewicht kan bijstellen naar 1300 kg ivm trekgewicht auto. Ook moet de trailer minimaal 1.40 breed zijn omdat ik af en toe mijn menwagen vervoer. Dus andere tips dan atec xxtrail jade die aan deze eisen voldoen zijn ook welkom :).

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:47

Heb je B of BE rijbewijs. Gewicht op papier bijstellen naar 1300 kg hoeft niet bij BE rijbewijs.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:27

bloemm schreef:
Hoi allen,

Met een budget van max 4000euro ben ik opzoek naar een aluminium tweedehands trailer. Ik heb nu een houten en die is alweer aan het rotten dus ben er klaar mee en wil nu een redelijk onderhouds vrije trailer. Nu kom ik bij een paar dealers de atec xxtrail jade tegen (bouwjaar 2010/2011) . En vroeg mij af wat jullie ervaring hiermee is? Voor mij is een vereiste dat het leegewicht lager is dan 750 kg en dat ik het max beladen gewicht kan bijstellen naar 1300 kg ivm trekgewicht auto. Ook moet de trailer minimaal 1.40 breed zijn omdat ik af en toe mijn menwagen vervoer. Dus andere tips dan atec xxtrail jade die aan deze eisen voldoen zijn ook welkom :).

Bullsh*t.
Je stelt het gewicht bij omdat je voor B-rijbewijs beneden 3500kg TMM van de combi moet blijven. Andere redenen zijn onzin.

Daarnaast zou ik m'n budget iets verhogen en een nieuwe bestellen. Volgens mij heb je voor 6k wel een Weijer, inkl opties.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Aluminium occasion atec xxtrail jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:53

Ik heb een xxtrail. Simpele volledig alu versie en ben er erg blij mee. Leeftijd zal ook zo'n 10 jaar oud zijn en behalve gewoon onderhoud, nooit gekke dingen mee gehad behalve dat er onder de mat voorin de punt een luchtbel onder de rubber mat is ontstaan. Dit is gekomen nadat er een jerrycan met benzine voorin gelekt heeft. De paarden staan niet op dit deel en de trailerboer gaf ook aan, niets aan doen daarom. Kostbare grap om dat te herstellen en paarden staan er toch niet.

Succes met je keuze!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Aluminium occasion atec xxtrail jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:01

ik heb ook een alu xxtrail jade, niet van atec voorzover ik weet. trailer zelf is op zich prima, maar naar mijn idee minder zorgvuldig afgewerkt dan duurdere merken. Bij mij is de klep veel gebruikt en door torderen zijn de bouten aan 1 zijde vrij snel door het aluminium heen getrokken. Onder garantie van de trailerboer is dit voorzover mogelijk gerepareerd door het rubber van de klep los te maken, en de bouten met een ring door de gehele klep heen te bevestigen. dat betekent wel dat ik een aantal 'bobbels' onder het rubber van de klep heb aan 1 kant. Sinds ik dit weet en erop let dat de klept altijd recht ligt met laden geen problemen meer gehad. verder ben ik een keer een achterzeiltje verloren omdat ik niet op tijd gezien heb dan 1 boutje los was gekomen (trailer is wel elk jaar onderhouden, daar is het blijkbaar ook niet gespot). en 1 van mijn voorruitjes heeft een barst omdat het raampje scheef dichtging.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Aluminium occasion atec xxtrail jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:16

Klinkt klein beetje als een maandags model hierboven, niet onaardig bedoeld!
Ik gebruik hem bijna dagelijks, heel vaak ligt de klep scheef net opladen en nooit problemen mee gehad. Ook na het vele open en dichtdoen niet en heb hem nu 6 jaar dus bijna dagelijks in gebruik. :=

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 14:06

ikke schreef:
bloemm schreef:
Hoi allen,

Met een budget van max 4000euro ben ik opzoek naar een aluminium tweedehands trailer. Ik heb nu een houten en die is alweer aan het rotten dus ben er klaar mee en wil nu een redelijk onderhouds vrije trailer. Nu kom ik bij een paar dealers de atec xxtrail jade tegen (bouwjaar 2010/2011) . En vroeg mij af wat jullie ervaring hiermee is? Voor mij is een vereiste dat het leegewicht lager is dan 750 kg en dat ik het max beladen gewicht kan bijstellen naar 1300 kg ivm trekgewicht auto. Ook moet de trailer minimaal 1.40 breed zijn omdat ik af en toe mijn menwagen vervoer. Dus andere tips dan atec xxtrail jade die aan deze eisen voldoen zijn ook welkom :).

Bullsh*t.
Je stelt het gewicht bij omdat je voor B-rijbewijs beneden 3500kg TMM van de combi moet blijven. Andere redenen zijn onzin.

Daarnaast zou ik m'n budget iets verhogen en een nieuwe bestellen. Volgens mij heb je voor 6k wel een Weijer, inkl opties.


Klopt, ik doe het omdat ik geen gezeik wil als ik ooit aangehouden wordt. Mijn huidige trailer is max 1500 kg maar heb een mail van de RDW dat dit met een B rijbewijs wordt gedoogd maar dat een agent er wel moeilijk over kan doen. Dus neem liever het zekere voor het onzekere en keur hem terug naar 1300. Ik wil wel mijn BE rijbewijs gaan halen maar mijn auto mag toch maar max 1300 trekken.

Ik was vandaag bij een dealer voor nieuwe trailers die had een humbaur aluminium nieuw voor 6300, alleen mijn marathon wagen is in zijn breedte 1.34 en de humbaur binnenlengte 1.35. Ik vind dat net te krap. Ik lees toch veel verschillende verhalen over afwerking van de jade xx, ik ga van de week bij de dealer kijken die er 1 2e hands heeft staan. Alleen deze is dus al 4500 euro en 10 jaar oud.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Aluminium occasion atec xxtrail jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:13

XXtrail is een trailer uit het goedkopere segment, dat vind je terug in de afwerking van de trailer. Een van de trailerboeren waar ik destijds was had deze puur en alleen staan om het verschil in afwerking met de wat duurdere trailers te laten zien.
Ik heb hem daarom ook laten staan en ben voor een Humbaur gegaan.

In hetzelfde segment als XXtrail zit ook Cheval Liberte en die vind ik toch een stuk beter afgewerkt en completer, wellicht kan je daar eens op zoek gaan.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:17

ikke schreef:
Bullsh*t.
Je stelt het gewicht bij omdat je voor B-rijbewijs beneden 3500kg TMM van de combi moet blijven. Andere redenen zijn onzin.

Daarnaast zou ik m'n budget iets verhogen en een nieuwe bestellen. Volgens mij heb je voor 6k wel een Weijer, inkl opties.


Het kan ook door de auto beperkt worden. Die totaal 3500kg kan lager zijn als er bijvoorbeeld op het kenteken van de auto staat dat de TMM (toegestane maximum massa) van de auto 1500kg is en op het kenteken van de aanhager staat dat de toegestane maximum massa van de aanhangwagen 1300 kg is. Dit kan te maken hebben met het chassis van de auto of het type trekhaak. Voor je rijbewijs is dat geen issue, maar je mag toch niet meer dan 2800kg TMM de weg op.

Ik vind het overigens sowieso onverstandig om met een combinatie te rijden waarbij de auto lichter is dan de aanhanger.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:45

mellamoshan schreef:
Klinkt klein beetje als een maandags model hierboven, niet onaardig bedoeld!
Ik gebruik hem bijna dagelijks, heel vaak ligt de klep scheef net opladen en nooit problemen mee gehad. Ook na het vele open en dichtdoen niet en heb hem nu 6 jaar dus bijna dagelijks in gebruik. :=

zou kunnen hoor; ik heb hiervoor een polyester bockmann gehad, en mijn ervaring is als ingvdh aangeeft; het is voor die prijs een ok trailer, maar kwalitatief gewoon wat minder dan een duurder merk, en dat is ook logisch, dat prijsverschil moet ergens vandaan komen. overigens heb ik ook wel eens een atec gehuurd; ik vind mijn xxtrail fijner dan een atec, o.a. qua vering.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Aluminium occasion atec xxtrail jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:49

Haal gewoon je BE zodat je er ook veilig mee op pad kunt en weet wat je doet en niet met dat gezeur rondom gewichten zit (behalve wat auto mag trekken).

€4000 voor alu is weinig. Dan moet je er echt net eentje treffen. En daar moet je daar wss een pokkeeind voor rijden.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:05

bloemm schreef:
ikke schreef:
Bullsh*t.
Je stelt het gewicht bij omdat je voor B-rijbewijs beneden 3500kg TMM van de combi moet blijven. Andere redenen zijn onzin.

Daarnaast zou ik m'n budget iets verhogen en een nieuwe bestellen. Volgens mij heb je voor 6k wel een Weijer, inkl opties.


Klopt, ik doe het omdat ik geen gezeik wil als ik ooit aangehouden wordt. Mijn huidige trailer is max 1500 kg maar heb een mail van de RDW dat dit met een B rijbewijs wordt gedoogd maar dat een agent er wel moeilijk over kan doen. Dus neem liever het zekere voor het onzekere en keur hem terug naar 1300. Ik wil wel mijn BE rijbewijs gaan halen maar mijn auto mag toch maar max 1300 trekken.

Ik was vandaag bij een dealer voor nieuwe trailers die had een humbaur aluminium nieuw voor 6300, alleen mijn marathon wagen is in zijn breedte 1.34 en de humbaur binnenlengte 1.35. Ik vind dat net te krap. Ik lees toch veel verschillende verhalen over afwerking van de jade xx, ik ga van de week bij de dealer kijken die er 1 2e hands heeft staan. Alleen deze is dus al 4500 euro en 10 jaar oud.

Een ome agent die moeilijk doet, vraag je naar de wetsartikelen op basis waarvan hij denkt moeilijk te kunnen doen.
Die artikelen zijn er niet......

Heeft niks met gedogen te maken.

Enne, xxtrail is een budget-merk; daar kun je geen hoogstaande afwerking bij verwachten.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:08

ikke schreef:
bloemm schreef:

Klopt, ik doe het omdat ik geen gezeik wil als ik ooit aangehouden wordt. Mijn huidige trailer is max 1500 kg maar heb een mail van de RDW dat dit met een B rijbewijs wordt gedoogd maar dat een agent er wel moeilijk over kan doen. Dus neem liever het zekere voor het onzekere en keur hem terug naar 1300. Ik wil wel mijn BE rijbewijs gaan halen maar mijn auto mag toch maar max 1300 trekken.

Ik was vandaag bij een dealer voor nieuwe trailers die had een humbaur aluminium nieuw voor 6300, alleen mijn marathon wagen is in zijn breedte 1.34 en de humbaur binnenlengte 1.35. Ik vind dat net te krap. Ik lees toch veel verschillende verhalen over afwerking van de jade xx, ik ga van de week bij de dealer kijken die er 1 2e hands heeft staan. Alleen deze is dus al 4500 euro en 10 jaar oud.

Een ome agent die moeilijk doet, vraag je naar de wetsartikelen op basis waarvan hij denkt moeilijk te kunnen doen.
Die artikelen zijn er niet......

Heeft niks met gedogen te maken.

Enne, xxtrail is een budget-merk; daar kun je geen hoogstaande afwerking bij verwachten.


Een auto die maar 1300 kg mag trekken mag er geen van 1500 kg trekken. Dus daar krijg je geheid een boete voor vanwege joyriden

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:18

Hutcherson schreef:
Een auto die maar 1300 kg mag trekken mag er geen van 1500 kg trekken. Dus daar krijg je geheid een boete voor vanwege joyriden

Jawel, dat mag wel; alleen mag je die aanhanger maar tot 1300kg totaalgewicht beladen.
art 5.18.18 van het voertuigreglement gaat uit van het daadwerkelijke gewicht, niet van kentekenpapieren.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 15:20

ikke schreef:
Hutcherson schreef:
Een auto die maar 1300 kg mag trekken mag er geen van 1500 kg trekken. Dus daar krijg je geheid een boete voor vanwege joyriden

Jawel, dat mag wel; alleen mag je die aanhanger maar tot 1300kg totaalgewicht beladen.
art 5.18.18 van het voertuigreglement gaat uit van het daadwerkelijke gewicht, niet van kentekenpapieren.


Ja dit klopt, mijn huidige trailer is ook nooit zwaarder dan 1200 kg terwijl ttm 1500 is.