Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:19

Wij hebben zo’n zelfde situatie gehad. Ik kreeg iedereen over me heen dat ik de maand nog betaald wilde hebben volgens afspraak. Ze had dit ook beloofd. Vervolgens heeft mevrouw gewacht tot we op wedstrijd waren. Serieus zonder toestemming zelfs mijn oude trailer gebruikt. Stallen niet schoongemaakt, trailer werd gebruikt voor hooiopslag en was leeggehaald (alles lag door de loods heen gesmeten) Dat haar paarden veilig aan zijn gekomen op het nieuwe adres vind ik vooral fijn voor de paarden. Trailer is langs de weg teruggezet. Zadelkamer opengebroken omdat ze wilde zien of daar niets meer van haar lag en ik werd beticht van ten onrechte een slot erop gedaan te hebben.
Politie en al aan te pas gekomen.
Heeft lang geduurd voor ik weer een pensionklant wilde hebben.
Nu vraag ik een maand borg. Deze wordt verrekend met het opzegtermijn.

Men vergeet voor het gemak even dat je je stal niet meteen weer gevuld hebt. Omdat men juist een opzegtermijn bij een ander heeft.

Hoera Redd Velvet R.H.A. is geboren op 24 juni 2021.
Hengstveulen van Redd Bull x Veenstra’s Promise
Rond 1 juni 2023 verwachten wij een veulen van Brummerhoeve’s Redd H x Veenstra’s Promise


Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:21

Sclimpre schreef:
Maar als je de berekening gaat maken wan wat er niet verbruikt is, moet je ook die posten meerekenen waarbij de stalhouder extra kosten heeft. Zoals de box helemaal schoonmaken, eventueel iets herstellen wat het vorige paard beschadigd heeft (niemand zet zijn paard graag in een box met een afgeknabbelde eetbak), extra toezicht bij de introductie van een nieuw paard, etc.
Dan kom je algauw terug op het oorspronkelijke bedrag uit.
Het maakt ook nog een verschil of je op een stal staat waar een ruime winstmarge genomen wordt, of net op een stal waar de prijs krap berekend is.


Sorry hoor maar onderhoud hoort echt bij de kosten van de verhuurder. Extra toezicht bij de introductie van een nieuw paard hoort ook bij de verantwoordelijkheid/werk van een stalhouder. Zou het echt raar vinden om daar extra voor te rekenen.

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:24

Er zijn afspraken schriftelijk vastgelegd, dat kun je niet eenzijdig opzeggen.
Snap niet dat er zoveel mensen zo makkelijk overheen stappen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:29

Ik heb niet alles gelezen, maar bij begin pagina 2 eerst gestopt, dus sorry als er een soort van update of toevoeging is geplaatst die de zaken anders maken, maar......

Ik begrijp die mensen aan de ene kant wel. In de winter moesten ze hooi bijkopen omdat het dier inviel. Nu door de droogte staat er te weinig gras en vragen ze of er bij gevoerd kan worden. TS geeft aan dat dit op het land niet kan, vanwege de andere paarden en dat ze op stal dan extra bijvoert, maar vermeld hier ook al direct dat het paard sowieso zn hooi op stal nooit helemaal ophad. Dus tja; heeft dat paard dan ook daadwerkelijk extra gekregen? Misschien via via gehoord dat paard helemaal niet extra krijgt, want hij had sowieso nooit zn portie helemaal op, en was dit voor hun de druppel.

even los van de infectie die het paard volgens ts afgelopen winter had, kan ik mij wel voorstellen dat je er als klant klaar mee bent dat je paard invalt en voor jouw gevoel (ik zeg maar even 'gevoel', want hey; ts heeft misschien wel degelijk dr stinkende best gedaan het dier extra te geven....we waren er niet bij tenslotte) er te weinig gedaan wordt door de stalhouder, dan vertrok ik ook heel plotseling....


even gezien vanuit de andere kant he, want nogmaals; ik weet niet of ts nu wel of niet dr stinkende best heeft gedaan dat paard extra te geven. Voor de eigenaar was het niet naar tevredenheid in elk geval....ik ga ervan uit dat de opmerking 'we zijn niet voor niets ineens vertrokken' slaat op hun mening dat hun paard niet genoeg kreeg.

Tig topics die hier geopend zijn waarin ts aangeeft op een stal te staan waarvan zij vindt dat die te weinig voert en dr paard daardoor invalt....eerste reactie die op de OP volgt zal zijn; onmiddellijk verkassen.

Dus tja; even advocaat van de duivel, maar zo bezien, vanuit de klant zn mening, is het niet zo heel erg raar dat die ineens vertrokken is.
En heel eerlijk; als ik zelf van mening zou zijn dat mijn paard te weinig kreeg en daar niks aan gedaan werd, ondanks dat ik aan had gegeven dat ik wilde dat mijn paard werd bijgevoerd, dan was ik ook niet bereid geweest om 88% van de opzegmaand te betalen. Zeker niet als ik net als deze klant al vertrokken was. Goed, ik had je ook niet helemaal genegeerd ( tenzij ik van mening was dat stalhouder bewust veel te schraal voerde), maar ik had niet de volledige rekening betaalt, maar ong de helft van het normale stallingsgeld.

Maar nogmaals; dit is gezegd via een poging het van de andere kant te zien op basis van de informatie die ts geeft. Immers heeft een verhaal 2 kanten....al is daarmee natuurlijk niet gezegd dat de klant ook daadwerkelijk een punt heeft met zijn handelen. TS benoemt tenslotte ook een paar dingen die grove laksheid bij de eigenaar laat zien; tanden, de verwaarloosde infectie ( aan de andere kant; als het enige symptoom langzaam gewichtsverlies was, dan kan ik mij voorstellen dat je niet gelijk door hebt dat je paard ziek is, maar dat je eerder denkt; die krijgt te weinig te eten) wat uiteraard ook gewichtsverlies veroorzaakt uiteindelijk.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 04-09-20 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:31

fransje23 schreef:
Er zijn afspraken schriftelijk vastgelegd, dat kun je niet eenzijdig opzeggen.
Snap niet dat er zoveel mensen zo makkelijk overheen stappen.


Tja ondertekend contract.... In de praktijk blijkt het toch echt heel erg moeilijk te zijn om zo'n maand opzeg termijn te innen, zeker als er discussie is over de zorg.

MarryAnneR schreef:
Men vergeet voor het gemak even dat je je stal niet meteen weer gevuld hebt. Omdat men juist een opzegtermijn bij een ander heeft.


Dat snap ik best. En ik ben zelf altijd genegen om een opzegtermijn te betalen. Maar er kunnen ook hele goede redenen zijn om dat niet te doen.
Verder moet je als stalhouder er ook rekening mee houden dat je soms leegstand hebt.

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:33

MarryAnneR schreef:
Wij hebben zo’n zelfde situatie gehad. Ik kreeg iedereen over me heen dat ik de maand nog betaald wilde hebben volgens afspraak. Ze had dit ook beloofd. Vervolgens heeft mevrouw gewacht tot we op wedstrijd waren. Serieus zonder toestemming zelfs mijn oude trailer gebruikt. Stallen niet schoongemaakt, trailer werd gebruikt voor hooiopslag en was leeggehaald (alles lag door de loods heen gesmeten) Dat haar paarden veilig aan zijn gekomen op het nieuwe adres vind ik vooral fijn voor de paarden. Trailer is langs de weg teruggezet. Zadelkamer opengebroken omdat ze wilde zien of daar niets meer van haar lag en ik werd beticht van ten onrechte een slot erop gedaan te hebben.
Politie en al aan te pas gekomen.
Heeft lang geduurd voor ik weer een pensionklant wilde hebben.
Nu vraag ik een maand borg. Deze wordt verrekend met het opzegtermijn.

Men vergeet voor het gemak even dat je je stal niet meteen weer gevuld hebt. Omdat men juist een opzegtermijn bij een ander heeft.


Die borg vind ik wel een slimme :j

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:36

Dat zal ook wel zijn wat er onder dit conflict ligt: Als iemand is weggegaan wegens frustraties over te weinig eten voor een paard (of dat nou terecht is of niet), dan wordt die 12% korting omdat er geen paard gevoerd meer hoeft te worden eerder ervaren als een schop tegen het zere been dan een vriendelijke geste.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-20 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:36

xxCYNNxx schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar bij begin pagina 2 eerst gestopt, dus sorry als er een soort van update of toevoeging is geplaatst die de zaken anders maken, maar......

Ik begrijp die mensen aan de ene kant wel. In de winter moesten ze hooi bijkopen omdat het dier inviel. Nu door de droogte staat er te weinig gras en vragen ze of er bij gevoerd kan worden. TS geeft aan dat dit op het land niet kan, vanwege de andere paarden en dat ze op stal dan extra bijvoert, maar vermeld hier ook al direct dat het paard sowieso zn hooi op stal nooit helemaal ophad. Dus tja; heeft dat paard dan ook daadwerkelijk extra gekregen? Misschien via via gehoord dat paard helemaal niet extra krijgt, want hij had sowieso nooit zn portie helemaal op, en was dit voor hun de druppel.

even los van de infectie die het paard volgens ts afgelopen winter had, kan ik mij wel voorstellen dat je er als klant klaar mee bent dat je paard invalt en voor jouw gevoel (ik zeg maar even 'gevoel', want hey; ts heeft misschien wel degelijk dr stinkende best gedaan het dier extra te geven....we waren er niet bij tenslotte) er te weinig gedaan wordt door de stalhouder, dan vertrok ik ook heel plotseling....


even gezien vanuit de andere kant he, want nogmaals; ik weet niet of ts nu wel of niet dr stinkende best heeft gedaan dat paard extra te geven. Voor de eigenaar was het niet naar tevredenheid in elk geval....ik ga ervan uit dat de opmerking 'we zijn niet voor niets ineens vertrokken' slaat op hun mening dat hun paard niet genoeg kreeg.

Tig topics die hier geopend zijn waarin ts aangeeft op een stal te staan waarvan zij vindt dat die te weinig voert en dr paard daardoor invalt....eerste reactie die op de OP volgt zal zijn; onmiddellijk verkassen.

Dus tja; even advocaat van de duivel, maar zo bezien, vanuit de klant zn mening, is het niet zo heel erg raar dat die ineens vertrokken is.
En heel eerlijk; als ik zelf van mening zou zijn dat mijn paard te weinig kreeg en daar niks aan gedaan werd, ondanks dat ik aan had gegeven dat ik wilde dat mijn paard werd bijgevoerd, dan was ik ook niet bereid geweest om 87% van de opzegmaand te betalen. Zeker niet als ik net als deze klant al vertrokken was. Goed, ik had je ook niet helemaal genegeerd ( tenzij ik van mening was dat stalhouder bewust veel te schraal voerde), maar ik had niet de volledige rekening betaalt, maar ong de helft van het normale stallingsgeld.

Maar nogmaals; dit is gezegd via een poging het van de andere kant te zien op basis van de informatie die ts geeft. Immers heeft een verhaal 2 kanten....al is daarmee natuurlijk niet gezegd dat de klant ook daadwerkelijk een punt heeft met zijn handelen. TS benoemt tenslotte ook een paar dingen die grove laksheid bij de eigenaar laat zien; tanden, de verwaarloosde infectie ( aan de andere kant; als het enige symptoom langzaam gewichtsverlies was, dan kan ik mij voorstellen dat je niet gelijk door hebt dat je paard ziek is, maar dat je eerder denkt; die krijgt te weinig te eten) wat uiteraard ook gewichtsverlies veroorzaakt uiteindelijk.


Niemand zegt dat ze niet hadden mogen verkassen. Men zegt dat ze hun contract moeten naleven. :) Als je een contract ondertekend kom je dat na. Klaar.

Ik heb zelfs mijn maand opzeg betaald bij een stalling waar ik vertrokken ben omdat mijn paard van de ene dag op de andere niet meer buiten mocht zonder reden. (Dus eigenlijk meer buiten gewerkt. Madam besloot van de ene dag op de andere te stoppen met pensionstalling en werkte op die manier iedereen er uit.)
Mesten deed ik zelf, voer, hooi, bodembedekking eveneens dus geen extra kosten voor de pensionhouder die dit ook nog eens in het zwart deed. :)
Afspraken kom je na. Klaar.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:39

Ik zou dus zelf persoonlijk nooit op een stal gaan staan waar borg gevraagd wordt..
Namelijk ook al de andere kant meegemaakt. Stal opgezegd netjes 1,5 maand van te voren. 8 dagen voor de datum dat ik weg zou gaan was mijn pony even uit logeren 2 dagen om gedekt te worden. Ik haal pony weer op, staat er een ander paard in 'mijn' stal! Kon ik dus stel op sprong de nieuwe stal bellen om te vragen of we eerder konden komen. En die 8 dagen stalling die ik bij de 'oude' stal had betaald maar dus geen gebruik van kon maken, heb ik natuurlijk niet terug gekregen.

TS, gelijk hebben is niet gelijk krijgen zoals iemand al benoemde. Ik zou overleggen over een compromis, zodat je in ieder geval nog iets krijgt.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:40

Babootje schreef:
fransje23 schreef:
Er zijn afspraken schriftelijk vastgelegd, dat kun je niet eenzijdig opzeggen.
Snap niet dat er zoveel mensen zo makkelijk overheen stappen.


Tja ondertekend contract.... In de praktijk blijkt het toch echt heel erg moeilijk te zijn om zo'n maand opzeg termijn te innen, zeker als er discussie is over de zorg.


Volgens vele moet ze al bij voorbaat de handdoek in de ring gooien. Lijkt mij niet, want afspraak is afspraak.
Discussie over de zorg ontslaat je niet van je betalingsverplichtingen.

Ze hebben er 10 maanden gestaan dus echt rampzalig zal het m.i. niet zijn geweest.
Dan ben je wel eerder vertrokken.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:40

Babootje schreef:
Sclimpre schreef:
Maar als je de berekening gaat maken wan wat er niet verbruikt is, moet je ook die posten meerekenen waarbij de stalhouder extra kosten heeft. Zoals de box helemaal schoonmaken, eventueel iets herstellen wat het vorige paard beschadigd heeft (niemand zet zijn paard graag in een box met een afgeknabbelde eetbak), extra toezicht bij de introductie van een nieuw paard, etc.
Dan kom je algauw terug op het oorspronkelijke bedrag uit.
Het maakt ook nog een verschil of je op een stal staat waar een ruime winstmarge genomen wordt, of net op een stal waar de prijs krap berekend is.


Sorry hoor maar onderhoud hoort echt bij de kosten van de verhuurder. Extra toezicht bij de introductie van een nieuw paard hoort ook bij de verantwoordelijkheid/werk van een stalhouder. Zou het echt raar vinden om daar extra voor te rekenen.


Er is nu eenmaal extra werk bij de overgang van het ene paard naar het andere. Dan doe je hopelijk wel iets meer dan gewoon even uitmesten. Die maand vooropzeg dient er nu net voor dat de stalhouder zijn werk kan plannen zodat de box er tegen de 1ste van de volgende maand netjes bijstaat voor de volgende. En dat die volgende gevonden is. Blijft de oude klant tot de laatste dag dan wordt dat even flink doorwerken, maar wel gepland.
Ik spreek ook niet van extra kosten aanrekenen. Wel vind ik dat als iemand gaat uitrekenen wat er allemaal niet verbruikt is, en dat in mindering wil brengen, dat je dan ook naar de andere kant moet kijken en bijrekenen wat er extra aan kosten of werkuren moet gebeuren.
Vandaar dat in de praktijk een maand vooropzeg gehanteerd wordt omdat de plussen en de minnen elkaar ongeveer in evenwicht houden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:45

Maartje1990 schreef:
Tessebes schreef:
Maar TS heeft nu niks, als ze snel tot een oplossing wil komen, zou ik een lager bedrag aanhouden. Dan kan ze er een punt achter zetten. Anders duurt dit straks maanden aan ergernis, als ze überhaupt al iets gaat krijgen.


Dan wat geeft dat dan voor signaal naar andere pensionklanten?

Ik vind het gewoon meer dan schandalig van die pensionklsnt ben blij dat ts het zo netjes nog wilt.oplossen.


Dit gaat de andere pensionklanten toch niks aan? Of komt het in de maandelijkse nieuwsbrief te staan?

Natuurlijk is het schandalig, maar aan de andere kant een mooi moment om na te denken hoe dit in de toekomst te kunnen voorkomen en een redelijk bedrag voor kale boxhuur te bepalen. Verder vind ik nog steeds, dat je moet uitgaan van het goede in de mens. Dit is iets, wat vermoedelijk niet aan de lopende band gaat gebeuren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:48

Ik zou niet vragen om het geld maar zijn naam doorgeven aan alle pensionstallen in de buurt als zijnde wanbetaler.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:49

nou ja, ts zelf valt er wel enigszins over dat ze zo laat op de hoogte is gebracht van het vertrek......goed; das van uit haar kant gezien ook wel weer logisch natuurlijk. Maar dat was verder ook niet zo zeer het punt van mijn verhaal; het diende meer als uitleg waarom ik ( even bekeken vanuit de hoek van de klant) wel begrijp waarom ze deze rekening niet willen betalen en waarom ze zo plotseling vertrokken zijn.

En in principe met mij meerdere, getuige de vele topics waarin soortgelijke dingen spelen maar dan vanuit de klant gezien; genoeg die dan aangeven dat bij hun de stalhouder ook kon fluiten naar zn centen. En ja, ook genoeg die weer joyw mening aanhangen; toch gewoon betalen, want dan houd je de eer aan jezelf.........waar ook zeker genoeg voor te zeggen is, maar ik zelf zou die eer aan mezelf alleen aanhouden als stalhouder zelf ook mij tegemoet kwam, juist vanwege de reden van vertrek.

Maar in wat jouw overkomen is; o hell no, mijn paard ineens op straat zetten, samen met de rest ( soort van dan in elk geval) omdat je besluit ineens te stoppen met je pensionstal, echt niet dat ik dan ook maar 1 cent opzegtermijn had betaald.........dan maar niet de eer aan mezelf, maar nee, dat zou mij echt te ver gaan. Ik zou me dan zwaar opgelicht voelen...sowieso al doordat je plotseling iets anders moet zoeken.


maar nogmaals; helemaal niks betalen is in geval van ts niet aan de orde. Bovendien benoemt ts ook dingen die nalatigheid bij de eigenaar aantoont. Met name, geen tandarts nodig, maar dier eet wel heel langzaam......bij een 3 jarige zou je dan toch zeker direct aan een slecht gebit denken ( ik wel in elk geval) en een tandarts erbij halen.
Mijn post was alleen geschreven vanuit een poging het te zien vanuit de klant zn positie.
Want als het verhaal van ts gewoon helemaal klopt en paard idd gewoon nodig naar een tandarts moet, dan geef ik ts 100% gelijk, want dan was het invallen niet door te weinig voer, maar door het voer gewoonweg niet fatsoenlijk weg kunnen werken. En dat is toch een punt in de verzorging waar de eigenaar voor verantwoordelijk is.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:33

Je hebt al een week extra gehad want hij is voor het eind van de betaalde maand weggegaan. Dus geld voor hooi enz die niet gemaakt zijn je laat iemand betalen voor een dienst die je niet geeft. Als diegene doorbetaald mag je ook de stal niet verhuren want dan is het nog van hem. Het hooi wat je normaal voert moet je apart houden want daar heeft hij tenslotte voor betaald. Dus ik vind ook dat je bedrag niet reëel Is..

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:37

fransje23 schreef:
Volgens vele moet ze al bij voorbaat de handdoek in de ring gooien. Lijkt mij niet, want afspraak is afspraak.


Kan je je voorstellen dat mensen dat vooral uit puur pragmatisme adviseren? Tuurlijk is afspraak afspraak. En hoort iemand z'n betalingsverplichting na te komen. Maar je weegt ook altijd af hoeveel tijd, geld en moeite je wilt steken in het najagen van jouw 190 euro.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:50

candalisa schreef:
Je hebt al een week extra gehad want hij is voor het eind van de betaalde maand weggegaan. Dus geld voor hooi enz die niet gemaakt zijn je laat iemand betalen voor een dienst die je niet geeft. Als diegene doorbetaald mag je ook de stal niet verhuren want dan is het nog van hem. Het hooi wat je normaal voert moet je apart houden want daar heeft hij tenslotte voor betaald. Dus ik vind ook dat je bedrag niet reëel Is..


Reëel of niet reëel, dat bedenk je als klant toch voordat je een contract tekent?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:52

xxCYNNxx schreef:
Bovendien benoemt ts ook dingen die nalatigheid bij de eigenaar aantoont. Met name, geen tandarts nodig, maar dier eet wel heel langzaam......bij een 3 jarige zou je dan toch zeker direct aan een slecht gebit denken ( ik wel in elk geval) en een tandarts erbij halen.


Tja dat horen we natuurlijk ook maar van 1 kant. Kijk, als het paard overdag op de wei weinig te eten heeft omdat de wei te schraal is, krijgt hij dat s nachts echt niet bij gegeten zonder dat het gaat invallen. Dan kun je niet zeggen, hij eet zo langzaam omdat er s morgens nog wat hooi over is.
Bovendien is het ook niet goed voor het paard dat er overdag te weinig te eten is.
Ik zou daar persoonlijk dus ook echt niet tevreden over zijn. TS wil daar niets aan veranderen, dus ja dan kan het zijn dat je pensionklant niet tevreden is en vertrekt. Blijkbaar is die discussie over wel of niet voldoende voeren er al langer. Dus misschien zou TS ook haar eigen beleid in ogenschouw kunnen nemen. Als je het allemaal top doet lopen klanten echt niet zo snel weg. .

Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:55

Vjestagirl schreef:
Reëel of niet reëel, dat bedenk je als klant toch voordat je een contract tekent?


Nou daar twijfel ik aan. Sommige stallen maken van mooie beloften weinig waar en soms zie je dat pas na een poosje. In de winter was er gedoe over invallen en te weinig voer. En moest de klant bijkopen. In de zomer ging het op de wei goed en nu aan het einde van de zomer nu de wei schraal wordt is er weer gedoe over voldoende voer. Wat zegt mij dat? Dat het echt nodig is om standaard voer bij te kopen en niet omdat je wil dat je paard gewoon wat extra krijgt. Die mensen hebben het blijkbaar een poosje aangezien en willen zo de winter niet meer in. Kan ik me goed voorstellen.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:07

Babootje schreef:
Vjestagirl schreef:
Reëel of niet reëel, dat bedenk je als klant toch voordat je een contract tekent?


Nou daar twijfel ik aan. Sommige stallen maken van mooie beloften weinig waar en soms zie je dat pas na een poosje. In de winter was er gedoe over invallen en te weinig voer. En moest de klant bijkopen. In de zomer ging het op de wei goed en nu aan het einde van de zomer nu de wei schraal wordt is er weer gedoe over voldoende voer. Wat zegt mij dat? Dat het echt nodig is om standaard voer bij te kopen en niet omdat je wil dat je paard gewoon wat extra krijgt. Die mensen hebben het blijkbaar een poosje aangezien en willen zo de winter niet meer in. Kan ik me goed voorstellen.


Aan de andere kant, de TS geeft aan dat het gras gewoonlijk 20 tot 30cm hoog staat, en nu de helft. Zelfs als het 10cm hoog staat dan vind k dat best nog veel voor een weide aan het einde van de zomer.

De TS lijkt een prima aanpak te hebben met percentages droge stof. Ik kan me voorstellen dat wat extra geen probleem is, maar dat als je echt flink bij wil voeren, dat je dan bij moet betalen. Zo'n pensionstal heeft natuurlijk ook gewoon een verdienmodel. In een restaurant krijg je toch ook niet een tweede portie eten zonder extra kosten?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

grauwman

Berichten: 2683
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:09

Zo te lezen woon ik in de verkeerde regio :D

Heb altijd een maand borg moeten betalen en als ik eerder wegging dan de wettelijke opzegtermijn betaalde ik een maand door. Heb 1x geprobeerd om dit te kunnen verrekenen aangezien de pensionhouder met de stalactiviteiten stopte en ik net na 1e vd maand een andere stal vond. Dat is toen niet gelukt en ik had geen zin in gedoe want iedereen kent elkaar.

Wat ik me afvraag ts is de persoon in kwestie niet al bekend in de regio en weet deze mogelijk dondersgoed waar hij mee bezig is. Ik zou het er niet bij laten zitten. Herinnering eruit voor de openstaande betaling. Wordt er niet betaald aangifte doen bij de politie.

Pap 14-01-44/17-11-11

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:11

Vjestagirl schreef:
candalisa schreef:
Je hebt al een week extra gehad want hij is voor het eind van de betaalde maand weggegaan. Dus geld voor hooi enz die niet gemaakt zijn je laat iemand betalen voor een dienst die je niet geeft. Als diegene doorbetaald mag je ook de stal niet verhuren want dan is het nog van hem. Het hooi wat je normaal voert moet je apart houden want daar heeft hij tenslotte voor betaald. Dus ik vind ook dat je bedrag niet reëel Is..


Reëel of niet reëel, dat bedenk je als klant toch voordat je een contract tekent?


Nee want je kan geen geld vragen voor diensten die niet geleverd worden. Dat er een kale box huur wordt gerekend ok maar dan mag die box ook niet in die maand verhuurd worden. Je gaat toch niet voor boodschappen betalen die je niet krijgt?

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:12

Maar dan neem je als pensionklant toch gewoon je verlies?

Je had namelijk ook voor het tekenen van het contract daar afspraken over kunnen maken.

We weten niet hoe het zit qua voer. Dat is iets wat iedereen voor zichzelf invult.



Ts hebben ze het bedrag wat het hun wel waard is alvast overgemaakt? Dat het nu gaat om het verschil?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:20

candalisa schreef:
Vjestagirl schreef:
Reëel of niet reëel, dat bedenk je als klant toch voordat je een contract tekent?


Nee want je kan geen geld vragen voor diensten die niet geleverd worden. Dat er een kale box huur wordt gerekend ok maar dan mag die box ook niet in die maand verhuurd worden. Je gaat toch niet voor boodschappen betalen die je niet krijgt?


Je kan als vertrekkende klant toch gewoon tot de laatste dag bijven staan? Het zou al moeten lukken dat er onmiddellijk een nieuwe klant verschijnt. De opzegtijd is meestal een maand omdat dat een realistische timing is om een nieuwe klant te vinden.
Als je voor een week een vakantiehuisje huurt, dan krijg je ook geen geld terug wanneer je een dag vroeger weggaat.

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 11:22

Ik vind gemiddeld 20kg verdeeld over de dag in winter niet bepaald weinig eten, nu in de zomer naast de weidegang zat hij op +/- 15 kg. Paard is een koudbloed, stond samen met 3 andere koudbloeden. Ik zelf heb 5 warm bloeden en 1 koudbloed, allemaal netjes op gewicht in de winter (verwijzend naar de bcs score op site van Pavo zaten ze tussen 5-6) vanaf het begin weide seizoen zijn ze bijna allemaal opgelopen naar 6-7. Daaruit concludeer ik dat de paarden hier genoeg te eten krijgen en mijn paarden nu stro als extra krijgen omdat ze anders helemaal gaan ontploffen.
Paard heeft begin winter de 'standaard' wormenkuur (pramox) gekregen. Eerst volgende mest onderzoek bleek hij alsnog een infectie te hebben, daaropvolgende mest onderzoek zou de woensdag nadat hij vertrok uitgevoerd worden. Het verbaast mij niet als hij alsnog een worm infectie zou hebben.

Lugano VDS (LaromexContenderxCapitol)
Zazcha Dulee Satt (JazzxHillHawkxDuden)
Kentucky SDO (FairytalexJazzxHill Hawk)
Celano SDO

Freek&DJ&Daisy&Lily&Bumblebee de shettenbende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers