Paarden ophalen in België in Coronatijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Paarden ophalen in België in Coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-20 15:19

Hoi,

Zoals het onderwerp al zegt;
Ik wil morgen 2 paarden ophalen bij een handelaar in België. Kom ik de grens over en mag dit? Het is een erg lange reis dus wil er wel zeker van zijn.
De handelaar zegt dat het geen probleem is, echter ik lees ook verhalen van mensen die hun familie niet eens mogen bezoeken...

Hoop dat iemand me verder kan helpen!


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16212
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Paarden ophalen in België in Coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:20

Ik zou een schriftelijke bevestiging meenemen waarin jij en de handelaar overeengekomen zijn om het paard op te komen halen in België. Koopovereenkomst kan natuurlijk ook!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:23

Als je zeker wil zijn, kun je naar de corona-lijn bellen. Hun kunnen je vertellen wat je juist moet bij hebben! Een vriendin van mij is een hamster gaan halen over de grens dus ik denk dat paarden vast ook wel mogen :Y) Ik heb zelf ookal enkele trailers/kleine vrachtwagentjes de grens over zien gaan.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Paarden ophalen in België in Coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:26


Anoniem

Re: Paarden ophalen in België in Coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:29

Aankoop en verkoop mag de grens over.

_shauniheyse
Berichten: 27
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: België

Re: Paarden ophalen in België in Coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:35

Mag ik vragen bij welke handelaar dit is in België ? Om welke discipline gaat het juist of is het puur recreatief?
Ik stel deze vragen omdat ik zelf ook al een hele tijd zoek om een tweede paard te kopen.

Echter ivm of je de grens over mag of niet, daar heb ik geen idee van.

~ Velvet 13/05/‘93 Best old little friend ♥️
~ Spetter 22/03/‘22 (v. Fuerst Jazz) jonkie

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Paarden ophalen in België in Coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:20

Je mag alleen de grens over om een paard te halen dat je gekocht hebt. Recreatief of handelbaarder maakt niet uit. Je moet bewijzen dat je overeengekomen bent met de verkoper en dus het gekochte paard jouw eigendom is. Wat niet mag is bezichtigen, uitproberen,... van verschillende paarden of 1 paard. Wel slechts 1 persoon in vervoer ofwel met begeleider die in je bubbel woont (= zoon/dochter/vrouw).

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:26

Laulitz schreef:
Als je zeker wil zijn, kun je naar de corona-lijn bellen. Hun kunnen je vertellen wat je juist moet bij hebben! Een vriendin van mij is een hamster gaan halen over de grens dus ik denk dat paarden vast ook wel mogen :Y) Ik heb zelf ookal enkele trailers/kleine vrachtwagentjes de grens over zien gaan.

Corona lijn zegt over bepaalde zaken de ene keer ja en de volgende nee, dus daar zou ik niet heel veel waarde aan hechten.

Inderdaad document opstellen over de verkoop en het ophalen, beide partijen laten tekenen en dan gaat er niet lastig over gedaan worden.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden ophalen in België in Coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:20

Ik ben er inmiddels geweest. Kon gewoon vertellen wat ik ging doen en waar ik t paard zou ophalen en kon toen doorrijden!

Popstra
Berichten: 13704
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:41

Grens over is geen probleem. Ben onlangs met een paard naar Een DA in Belgie gereden en er was ook helemaal geen controle. De DA had wel voor de zekerheid een bevestiging mee gegeven.
Het ligt er wss aan waar je de grens over gaat.

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Merexa en 92 bezoekers