Ervaring met de Volvo V40 en een 1.5 trailer

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Lobke_

Ervaring met de Volvo V40 en een 1.5 trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-20 15:32

Goedemiddag,

Wij zouden graag een andere auto willen die een trailer zou kunnen trekken. Ik heb een paard van 1.58/1.60 (600 kg) en zou dan een niet al te zware trailer willen.
Is de Volvo V40 2 liter diesel uitvoering hier geschikt voor?
En dan automaat of handgeschakeld?

Deze mag 1500 trekken, maar wij wonen in een gebied waar het behoorlijk kan waaien dus ik wil eigenlijk wel zeker weten of deze combinatie dan geschikt is.
Raden jullie een zwaardere trailer voor de combinatie aan 800+/- of juist een lichte 650+/-

Alvast bedankt

kiomiamigo

Re: Ervaring met de Volvo V40 en een 1.5 trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:44

Vrienden van onze hadden deze auto en trokken de caravan van 1300kg ermee. Als hij alleen al naar zijn gaspendaal keek dan was hij al weg, konden wij met onze rav 4 niet aan tippen. Bij mijn weten was dat een zelfde uitvoering die jij nu benoemd, handgeschakeld welliswaar.

Www.boerderijcoaching.nl Als gezins- en kindercoach ondersteun ik ouders daar waar ze vastlopen in problemen met hun kinderen. Denk aan slaapproblemen, angsten, mentale of sociale strubbelingen, puberteit etc.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:47

Wij hebben een handgeschakelde Volvo V40 2.0 liter diesel en een 1.5 Atec trailer van 620 kg leegewicht.

Mijn paard weegt 550 kilo. De auto trekt het prima, ben een keer met wat hardere wind weggegaan en dan voel je de trailer wel maar de auto had alsnog geen echte moeite.

Ik zou voor een zo'n licht mogelijke trailer gaan.

Afbeelding

Ferera Fleur | drachtig van Kjento 10 april 2021

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-20 15:49

Wat goed om te horen! Dankjewel voor jullie reacties! Ik wacht ook nog even andere reacties af :D

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:08

Jazeker, hier ook een v40 handgeschakeld voor de anderhalf (leeg 650). Gaat prima. Ik zou zelf voor een lichtere trailer gaan omdat ik het fijn vind geladen nog wat marge over te hebben.

Overigens kleine edit vangen van wind vind ik echt van de trailer afhangen, ook al zijn ze even zwaar.

attie405

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:11

Wij hebben al jaren dezelfde combinatie! Volvo V40, handgeschakeld, 2 liter diesel.
Nooit problemen mee ervaren, je voelt de trailer wel inderdaad, maar denk dat je dat bij meerdere combinaties hebt. Hebben ook met wind gereden en voelt altijd heel stevig.
Wij hebben 1,5 paards trailer van 720 kg. Heb zelf een grote kwpn’er (+/- 175 cm)m heb hem nooit officieel gewogen.

Atlantis van Steenbergen B+10 L1+10 L2+12 M1+12 M2+11 Z1+3. Rust zacht vriendje
Kracker Jack C (v. Krack C)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:11

Hier een V40 2.0 diesel D2 met een tweepaards mentrailer, ledig 620 kg dus wel licht. Ik rijd meestal met mn kleintjes en een marathonwagen en daar heeft ie geen enkel probleem mee. Ook een shet en een groot paard vormt geen problemen. Rijd er nu bijna 5 jaar mee met de trailer.

Enige wat een nadeel kan zijn maar dat is denk ik met alle voorwielaangedreven auto’s: nat gras of modder. Ik zorg altijd dat ik verhard sta geparkeerd of op een droge niet zompige ondergrond.

I'm gonna swing from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist

I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-20 18:55

Wat goed om te horen dit soort reacties!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:20

Sappos schreef:
Hier een V40 2.0 diesel D2 met een tweepaards mentrailer, ledig 620 kg dus wel licht. Ik rijd meestal met mn kleintjes en een marathonwagen en daar heeft ie geen enkel probleem mee. Ook een shet en een groot paard vormt geen problemen. Rijd er nu bijna 5 jaar mee met de trailer.

Enige wat een nadeel kan zijn maar dat is denk ik met alle voorwielaangedreven auto’s: nat gras of modder. Ik zorg altijd dat ik verhard sta geparkeerd of op een droge niet zompige ondergrond.

Daarom heeft Volvo AWD onder sommige auto's zitten maar dat kost geld en dat willen Ollanders niet betalen.

Een paar keer een D2 uit 2017 gereden en dat ding had leeg ruim voldoende power. Ik denk wel dat het zou kunnen maar dan redt ie de 1:18 niet meer......

Bij twijfel kun je altijd nog een oude V70 AWD nemen }>

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-20 09:09

Dankjewel voor jullie reacties. Zoals het nu lijkt gaan we inderdaad voor de Volvo V40 Diesel met een lichte trailer.

Jammer dat hier in Nederland die wegenbelasting altijd zo duur is op diesel auto's, terwijl ze in sommige gevallen veel beter en zuiniger zijn dan benzine auto's.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:21

_Lobke_ schreef:
Dankjewel voor jullie reacties. Zoals het nu lijkt gaan we inderdaad voor de Volvo V40 Diesel met een lichte trailer.

Jammer dat hier in Nederland die wegenbelasting altijd zo duur is op diesel auto's, terwijl ze in sommige gevallen veel beter en zuiniger zijn dan benzine auto's.

Ach, eerst moest iedereen op LPG; deden we dat, gingen ze die branche pesten met stomme regeltjes; vervolgens moest iedereen aan de Diesel en toen we dat deden, werd dat in het verdomhoekje getrapt.

Nu moet iedereen op een accu gaan rijden, maar de eerste tekenen dat dat in hetzelfde verdomhoekje naast de Diesel getrapt gaat worden, zijn al zichtbaar.

Het gaat niet om de systemen; het gaat erom hoe ik de burger zo hard mogelijk uitknijp zonder dat ie begint te piepen.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:42

Gelukkig heeft Ikke zijn eerste vers gezette bakkie azijn alweer op voor deze dag.

Mochten jullie overleden paarden jullie hebben verteld dat er opeens een blonde druktemaker is gearriveerd, dat klopt.
✝️ Harry 26-04-2000 / 04-06-2020 ❤️

Ik kom uit Ironië, dit ligt aan de Sarcastische zee.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:48

Ik rijd sinds 2 jaar een Volvo v40 D4 met 1,5 Atec starline. Combinatie rijdt soepeler dan voorheen met mijn zwaardere Mondeo station diesel. Helaas minder kofferbakruimte, maar een erg fijne auto voor langere afstanden (ook zonder trailer). Toen ik 2 jr geleden mijn dochter en paard naar Friesland moest brengen, liep hij nog 1 op 18, dus heel tevreden.

Cokes (Gribaldi x Candyboy x Akteur)
Opname Talenten Trainings Centrum 2018

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:50

Ferera schreef:
Wij hebben een handgeschakelde Volvo V40 2.0 liter diesel en een 1.5 Atec trailer van 620 kg leegewicht.

Mijn paard weegt 550 kilo. De auto trekt het prima, ben een keer met wat hardere wind weggegaan en dan voel je de trailer wel maar de auto had alsnog geen echte moeite.

[ [url=m/M0SLGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is geen v40 maar een v50. Dat is toch net iets meer auto dan een v40 (vind ik)

Denk dat de combinatie prima gaat.
Al denk ik dat het een v70 er voor net iets comfortabeler rijdt.

Maargoed daar kan ik eigenlijk niet over oordelen want wij hebben alleen een v70 voor de trailer staan.

Zie dat je je keuze al bijna gemaakt hebt.
Veel plezier met je nieuwe auto!
Volvo's zijn geweldig :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:11

Nielojram schreef:
Gelukkig heeft Ikke zijn eerste vers gezette bakkie azijn alweer op voor deze dag.

Sorry maar Ikke heeft imo groot gelijk. Als ik zie wat ik in Dld betaal voor mijn (ja ook Volvo, en sorry ik rij met het slagschip, een XC90) diesel. En wat die auto in NL zou kosten aan wegenbelasting......... das echt meer dan auw. 442 euro per jaar tegenover 2836 euro in NL. Zijn ze in NL toch echt bezig de diesel nu in het verdomhoekje te schoffelen. De wegenbelasting voor diesel is de laatste jaren in Nederland alleen maar enorm omhoog gegaan. Alles om iedereen maar uit die diesel te krijgen. En LPG wat vroeger ook nog te doen was is ondertussen ook al niet meer te betalen.
Het draait er op uit dat ik straks weer simpel benzine ga rijden. Dat is tenminste nog enigszins betaalbaar met een iets zwaardere auto.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:08

Sorry! Ik heb even op de achterkant van de auto gekeken en inderdaad :') tot zo ver mijn autokennis :Y)

Saul schreef:
Ferera schreef:

[ [url=m/M0SLGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is geen v40 maar een v50. Dat is toch net iets meer auto dan een v40 (vind ik)

Denk dat de combinatie prima gaat.
Al denk ik dat het een v70 er voor net iets comfortabeler rijdt.

Maargoed daar kan ik eigenlijk niet over oordelen want wij hebben alleen een v70 voor de trailer staan.

Zie dat je je keuze al bijna gemaakt hebt.
Veel plezier met je nieuwe auto!
Volvo's zijn geweldig :D

Ferera Fleur | drachtig van Kjento 10 april 2021

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:41

Hier overgestapt van een Suzuki Grand Vitara 2.4 naar een V40 D3 (2 liter). Je snapt wel dat ik hem nogal kneep met trailer, maar de Volvo stelt alles behalve teleur! Rijd voornamelijk kleine stukjes maar ook bij parkeren op gras of een heuveltje altijd goed weggekomen. Ook een beetje gas bij om in te voegen is geen enkel probleem. Ik snap je twijfel dus maar hier is geen reden voor, echt een hele fijne wagen!

Daphne <3
Mr Argentik <3

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:48

Hier ook Atec anderhalfpaards en Volvo V40 D2. Ik ben er super blij mee. Doe er alles mee ook al mee op en neer naar Friesland en Brabant gereden vanuit de randstad en hele verhuizingen gedaan.

Talietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:07

Ja ervaring hier:

Geweldige auto de V40 maar is helemaal door de veren gezakt vanwege de trailer (die hij kwa gewicht makkelijk kon trekken)

Veren zijn wel vernieuwd (duur grapje), maar auto bleef een beetje scheef...

Talita

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:20

Ja, die achterveren zijn een dingetje bij de (wat oudere) V40's. Zelf ook gekeken naar een V40. Als je bereid bent die veren eventueel te vervangen voor een wat steviger variant heb je hier denk ik een fantastische trailerwagen aan. Zoals door de anderen hier aangegeven zijn het solide auto's.

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Talietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:22

Ja op veren na echt een topauto

Talita

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:46

Wij hebben 5 jaar deze auto gehad, echt enorm fijn mee gereden, nooit iets mee gehad en altijd prima getrokken. We hebben hem ingeruild voor een groter model (trekken tweepaards), maar ik mis hem stiekem best wel. Ook zonder trailer een fijne auto!

Urinka ♥♥♥ 05-06-1999 - 09-06-2017 - de eerste, állerbeste & mijn grootste liefde.

Noell ♥♥♥ Iwan ♥♥♥
Orinka ♥♥♥ Veraline ♥♥♥

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 15:52

Dat met die veren is inderdaad wel iets om even in het achterhoofd te houden.
Dankjewel voor al jullie reacties :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie