Paard verhuren (halve stal), verzekeren?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Paard verhuren (halve stal), verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-20 21:46

Hoe werkt het verzekeringstechnisch wanneer je als particulier je paard of pony gaat verhuren/ verleasen bijvoorbeeld voor de halve stal?

Is een extra verzekering verplicht of alleen aan te raden?
Welke soort verzekering gebruiken jullie bij verhuur van je paard?
Of ben je niet extra verzekerd/ waarom dan niet?
Wat zijn de risico’s als je niet extra verzekerd bent?
En ook niet onbelangrijk, moet de huurder/ betalende bijrijder ook een verzekering afsluiten? Of valt dat onder de standaard verzekering die iedereen heeft?

Opzoek naar een Allround fotograaf die door heel Nederland reist? Bekijk mijn online portfolio op http://www.shannajongkind.nl of op mijn facebookpagina of op mijn Instagram!
Of ben je op zoek naar die speciale unieke manier om jezelf en/of anderen vast te leggen? Kijk dan op de facebookpagina of op mijn instagram van Silhouettefotografie.nl!

troi

Re: Paard verhuren (halve stal), verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:25

Bedoel je aansprakelijkheids verzekering? Of ziektekosten paard?

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-20 08:12

Als ik deze link bekijk dan heb ik, zodra ik er geld voor vraag, een bedrijfsmatige aansprakelijkheidsverzekering nodig?
https://uwpaardverzekeren.nl/aansprakelijkheid

Ik bedoel eigenlijk beiden. Want stel de ruiter valt van mijn paard en breekt de nek, zodra ik er geld voor heb gekregen ben ik volledig aansprakelijk.
Of stel mijn paard krijgt een ernstige blessure door/ bij mijn ruiter. Ook fijn als ik dat op de verzekering van de ruiter kan verhalen..

Opzoek naar een Allround fotograaf die door heel Nederland reist? Bekijk mijn online portfolio op http://www.shannajongkind.nl of op mijn facebookpagina of op mijn Instagram!
Of ben je op zoek naar die speciale unieke manier om jezelf en/of anderen vast te leggen? Kijk dan op de facebookpagina of op mijn instagram van Silhouettefotografie.nl!

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:00

Als je een bijrijder vraagt bij te dragen in de kosten, ben je niet meteen een commercieel bedrijf. Een particuliere aansprakelijkheidsverzekering is dan voldoende. Vergoeding van schade aan je paard door je bijrijder kun je wel vergeten. Daarvoor kun je je alleen verzekeren door een ziektekostenverzekering te nemen. En dan heb je nog geen dekking voor waarde vermindering.

pluk de dag....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie