1.5 paards trailer zelf opnieuw opbouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

1.5 paards trailer zelf opnieuw opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 06:40

Hoi allemaal!

Onze trailer is bijna klaar maar het leek me leuk om ons werk te delen.
Als iemand vragen heeft mag je die altijd stellen.

Ik wilde graag voor mijn merrie een trailer maar een nieuwe zat er financieel gezien niet in. Dan ga je marktplaats etc. af en toen kwamen we tot de keuze: of een van +€2800 gekeurd door een erkend bedrijf of een opknapper zoeken en samen opbouwen. Wij hebben dus voor het laatste gekozen.

Het gaat om een 1.5 paards westaria paarden trailer uit 1986!


Zo hebben we hem dus gekocht, vond hem er wel goed uit zien. Verkoper woonde om de hoek en was erg aardig, zelf avond heeft hij hem nog gebracht aangezien wij nog geen trekhaak hadden.

Eenmaal thuis bleek hij er wat minder goed uit te zien dan we dachten..
Alle zachte of rotte plekken waren netjes afgeplakt , of te wel met traanplaat of rubber.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Begonnen met de bodem er uit te slopen aangezien die rot was. Aangezien ik eerst dacht dat enkel de bodem er uit moest deze dus als eerste gedaan.
Later er achter gekomen dat het veel handiger was als we eerst de wanden er af gehaald zouden hebben, maar dat is altijd achter af :p


Afbeelding


Afbeelding

Het onderstel en de rem en bedrading was nog in orde, gelukkig.

Met veel reken en denkwerk heeft mijn opa alle afmetingen berekend. Ik wilde graag een bodem uit één geheel. Na mijn opa's reken werk zou het mij 250 euro schelen als ik de bodem met een strook zou nemen.
Aangezien hierdoor 2 platen voor de bodem dubbel gebruikt werden is hij nu dus 36 mm dik.

De bodem is profesioneel gekit door mijn schoon vader. Speciale kit voor zuur (urine).

Ohja de bodem en klep zijn van 18 mm anti slip. Bodem dus dubbel en nu 36 mm. De wanden zijn van glad betonolex van 22 mm.


Afbeelding

Hier dus de foto dat de bodem en wanden opnieuw geplaatst zijn.

Volgens mijn opa moest het betonplex geverfd worden voor de houdbaarheid zegmaar.
Dus eerst alles op maat gezaagd, geschuurd, ontvet en eerst met een hechtprimer alle randen en kanten geseald. Vervolgens de platen geverfd.

Het oranje wat je ziet dat is menie, een middel voor het behoud van het ijzerwerk.

Nadat de trailer terug in elkaar stond heeft mijn schoonvader weer alle randen afgekit.


Afbeelding

De polyester kap schoon gemaakt zo ver kon en de scheuren gemaakt met polyester matje en spul.
Het zeiltje was ook verduurd dus een nieuwe voor laten maken. Eerst bij een zeilmaker gevraagd daar zou het 100 euro kosten. Via de kennissen kring van mijn moeder heeft een vriend van haar hem gemaakt. Uiteindelijk hoefde ik niks af te rekenen. Super blij hiermee echt heel dankbaar.


Afbeelding


Mijn vriend heeft de trailer helemaal uit elkaar gehaald en terug opgebouwd. Hij is bijna af , nog een paar laatste dingen.
Er ligt nu een losse rubberen mat in, zie je op de laatste foto, ik weet nog niet of ik dit handig vind.. Hij weegt ook enorm zwaar dus dat is een kwestie van uitproberen!

Afbeelding


Afbeelding


Ik ben er echt super blij mee, vooral omdat mijn vriend het meeste alleen heeft gedaan. Ik ben nog het meest trost op hem. <3

Misschien helpt dit andere mensen die twijfelen om een trailer op te bouwen.
Als je goede connecties hebt en je dus mensen hebt die je willen helpen kan ik het zeker aanraden. Maar er zit wel enorm veel tijd in, wij werken beide fulltime en hebben alles in de avond uren gedaan.



Liefs Anouk!

“A horse is your best friend you can tell them anything and no one will ever know.”


girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: 1.5 paards trailer zelf opnieuw opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:20

Zoheb ik het aantal jaar terug ook gedaan alleen wel gekozen voor bodem uit 1 plaat ivm gewicht en " gevoel". Ik heb juist geen rubber op mijn antislip bodem, bevalt prima. Succes

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: 1.5 paards trailer zelf opnieuw opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:49

Tipje: zet even op de weegbrug, dan weet je waar je mee rondrijdt.
Ik zie zo al 150kg extra materiaal langskomen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: 1.5 paards trailer zelf opnieuw opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 07:40

Dan zou ik er ook nog een paar grotere achterlichten op zetten.Ze zijn wel gewoon bekeurinsvrij maar daar komt maar weinig licht uit.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: 1.5 paards trailer zelf opnieuw opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 23:54

Waar komt je rubberen mat vandaan? Gaat die niet schuiven of hoe zit die vast?

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Horsie84 en 83 bezoekers