Avond tarief dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sanet

Berichten: 7918
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:10

Ik snap wel dat als zij klaar zit om naar huis te gaan, dat ze je na 10 minuten nog eens belt of je het al weet. Want zij zit daar dan een beetje op te drogen :)

Ik zou gewoon de praktijk bellen en het voorleggen, waarschijnlijk hebben ze gewoon gekeken, na die tijd, dan dus hoger tarief.
Wellicht valt er gewoon een mouw aan te passen zonder dat je gelijk een andere DA moet nemen.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:22

Hier bij de goedkopere veearts is het zelfs zo dat visites voor dezelfde dag voor 9u binnen moeten zijn anders is hrt altijd spoed tarief.

Je zou er een telefoontje aan kunnen wagen, misschien heeft een assistent de facturen gemaakt en is er nog wel wat te overleggen?

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:25

SecretLIN schreef:
ga er verder niet moeilijk om doen ik betaal maar als ik wist zo duur had ik de volgende ochtend gebeld


Heb je dit ook bij je dierenarts aangegeven? En gevraagd of ze voor deze keer de rekening kan aanpassen?

Het was voor haar een kleine moeite geweest om zelf even te melden dat het avondtarief al ingegaan was. Ook al staat het op de website, het is logisch dat jij als klant dit niet uit je hoofd weet. En als ze dan gaat aandringen dat je snel moet beslissen, dan vind ik het niet zo gek dat je aanneemt dat het die dag nog nét kan (voor gewoon dagtarief dan). Ja, je had het zelf ook kunnen vragen maar ik vind het niet zo gek dat je daar niet aan gedacht hebt.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:29

Sorry, maar ben ik de enige die zich echt niet druk maakt om die €40? :+
Op zondagavond kreeg mijn pony koliek. Ik ben zo dankbaar dat de dierenarts gelijk is gekomen op pijnstillers te geven en te helpen :)
Helaas heeft hij het niet gered en ook toen is de dierenarts om 7 uur weer gekomen en heeft hij het beestje uit zijn lijden verlost.
Dan maakt dat bedrag toch niet uit?

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:36

Zeker niet, maar stel dat je al niet helemaal tevreden bent en dan komt er onverwachte hoge rekening binnen voor iets dat niet spoed was zo te lezen, dan is het wel verleidelijk rond te gaan kijken.

"Een draver, is gaver" :D

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:37

liespower94 schreef:
Sorry, maar ben ik de enige die zich echt niet druk maakt om die €40? :+
Op zondagavond kreeg mijn pony koliek. Ik ben zo dankbaar dat de dierenarts gelijk is gekomen op pijnstillers te geven en te helpen :)
Helaas heeft hij het niet gered en ook toen is de dierenarts om 7 uur weer gekomen en heeft hij het beestje uit zijn lijden verlost.
Dan maakt dat bedrag toch niet uit?

Wel als het geen spoed is en de volgende dag ook wel had gekund. Dan maak ik mij zeker wel druk om 40 euro extra.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:38

Ineke2 schreef:
liespower94 schreef:
Sorry, maar ben ik de enige die zich echt niet druk maakt om die €40? :+
Op zondagavond kreeg mijn pony koliek. Ik ben zo dankbaar dat de dierenarts gelijk is gekomen op pijnstillers te geven en te helpen :)
Helaas heeft hij het niet gered en ook toen is de dierenarts om 7 uur weer gekomen en heeft hij het beestje uit zijn lijden verlost.
Dan maakt dat bedrag toch niet uit?

Wel als het geen spoed is en de volgende dag ook wel had gekund. Dan maak ik mij zeker wel druk om 40 euro extra.


Tsja je belt toch echt zelf :+

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:41

Lies de DA dringt aan om te beslissen, bovendien was het nog geen avond.
Nou ik zou het dus zeker een reden vinden om daar vragen bij te gaan stellen en dus een belletje te doen naar de betreffende arts.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:10

Sanet schreef:
Ik snap wel dat als zij klaar zit om naar huis te gaan, dat ze je na 10 minuten nog eens belt of je het al weet. Want zij zit daar dan een beetje op te drogen :)

Ik zou gewoon de praktijk bellen en het voorleggen, waarschijnlijk hebben ze gewoon gekeken, na die tijd, dan dus hoger tarief.
Wellicht valt er gewoon een mouw aan te passen zonder dat je gelijk een andere DA moet nemen.



ze was al thuis zei ze maar wou nog wel graag even langskomen, ze zat er zelf op te hameren beter gelijk dan volgende dag daarom ging ik ook uit van een normale visite

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:11

liespower94 schreef:
liespower94 schreef:
Sorry, maar ben ik de enige die zich echt niet druk maakt om die €40? :+
Op zondagavond kreeg mijn pony koliek. Ik ben zo dankbaar dat de dierenarts gelijk is gekomen op pijnstillers te geven en te helpen :)
Helaas heeft hij het niet gered en ook toen is de dierenarts om 7 uur weer gekomen en heeft hij het beestje uit zijn lijden verlost.
Dan maakt dat bedrag toch niet uit?

Wel als het geen spoed is en de volgende dag ook wel had gekund. Dan maak ik mij zeker wel druk om 40 euro extra.


Tsja je belt toch echt zelf :+[/quote]

nee ik appte haar wat ik wel vaker doe zij belde me gelijk dat ze wel. wou langskomen nog, ik zei moet ikeerst thuis overleggen waarop ze nog geen 10 min later belde of ik het al wist

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:13

Heeft het niks met de btw verhoging te maken?

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:14

liespower94 schreef:
Sorry, maar ben ik de enige die zich echt niet druk maakt om die €40? :+
Op zondagavond kreeg mijn pony koliek. Ik ben zo dankbaar dat de dierenarts gelijk is gekomen op pijnstillers te geven en te helpen :)
Helaas heeft hij het niet gered en ook toen is de dierenarts om 7 uur weer gekomen en heeft hij het beestje uit zijn lijden verlost.
Dan maakt dat bedrag toch niet uit?




het gaat me niet om de 40 euro ga de rekening ook gewoon betalen, maar het aandringen en dan ineens blijkt het om zon hoog tarief te gaan terwijl ik ook de volgende ochtend kon bellen voor een afspraak het was nog geen half 6.. juist omdat ze zelf aandrong nof wel ff te willen komen ging ik uit van een normaal tarief.

beesten kosten nu eenmaal geld maar vind dit gewoon niet leukzo.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:14

Ladygiroc schreef:
Heeft het niks met de btw verhoging te maken?



nee kreeg zelfs nog app dat haar prijzen begin dit jaar nog verder omhoog zouden gaan

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:17

Visites na 17:00 zijn voor avondtarief, dat is 80,67, net zo duur als het spoedtarief overdag. Visites na 23:00 zijn 118,56. Deze prijzen zullen later wet wat worden aangepast omdat we naar 2019 gaan. Deze prijzen zijn gangbaar en zeker niet duurder dan vergelijkbare praktijken.


Schijnbaar mogen dierenartsen hun eigen prijzen maken, maar dan is het toch niet gek dat ik kijk voor een andere? verder niks negatiefs maar voel me door deze kwestie toch wel wat verneukt

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:20

Je hebt het nog niet met haar erover gehad? Zo van joh, van mij had het ook de dag erna gekund maar we kwamen op direct uit, ik voel me wel wat bekocht doordat ik nu het avondtarief heb moeten betalen?

"Een draver, is gaver" :D

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:25

RianneH schreef:
Je hebt het nog niet met haar erover gehad? Zo van joh, van mij had het ook de dag erna gekund maar we kwamen op direct uit, ik voel me wel wat bekocht doordat ik nu het avondtarief heb moeten betalen?

Dit zou ik dus inderdaad melden bij de DA.
Gewoon overleg dus, kan nooit kwaad hoor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:26

ja al gedaan, maar ze vind dit zoals het moet gezien haar avond visite na 17.00 begind, overigens staan er helemaal geen prijzen op de site 0,0

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:27

De dag erna is dan toch Zondag dan betaal je toch nog meer?Eigenlijk als ik bel voor een spoedje kijk ik nooit zo op de rekening.Als ik gedacht had dat het niet nodig was dat ze kwam,zou ik ook niet gebeld hebben.

Maar hoe het ook zit,ik heb het idee dat dierenartsen het niet gauw goed doen op Bokt :=
Of ze komen te snel, te weinig, zijn te duur,tonen te veel iniatief of te weinig...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:27

beatje schreef:
De dag erna is dan toch Zondag dan betaal je toch nog meer?Eigenlijk als ik bel voor een spoedje kijk ik nooit zo op de rekening.Als ik gedacht had dat het niet nodig was dat ze kwam,zou ik ook niet gebeld hebben.

Maar hoe het ook zit,ik heb het idee dat dierenartsen het niet gauw goed doen op Bokt :=
Of ze komen te snel, te weinig, zijn te duur,tonen te veel iniatief of te weinig...



het was op een doordeweekse dag..

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:29

TS ik denk dat heel veel mensen in de war zijn.. Heb je vandaag de da gebeld of is dat al een tijdje geleden gebeurt. Want iedereen reageert over weekendtarief misschien handig om even te melden in je tekst dat het om een doordeweekse dag gaat. :P

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:30

Maar heb je haar persoonlijk gesproken of via een berichtje gedaan? Dat kan nogal anders overkomen..

Neemt niet weg dat ze niet ongelijk heeft in de opbouw van de rekening en het nu vooral zuur is. Als er verder gewoon goed werk geleverd is dan is het even door de zure appel heen bijten.

"Een draver, is gaver" :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:32

ik was alleen benieuwd wat anderen betalen gezien ze zegt is een normaal tarief en ik aantal vriendinnen in de buurt gevraagd heb en die betalen niet eens zoveel

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 23:32

RianneH schreef:
Maar heb je haar persoonlijk gesproken of via een berichtje gedaan? Dat kan nogal anders overkomen..

Neemt niet weg dat ze niet ongelijk heeft in de opbouw van de rekening en het nu vooral zuur is. Als er verder gewoon goed werk geleverd is dan is het even door de zure appel heen bijten.


telefonisch, klopt hoor verder niet negatief en betaal ook wel gewoon was ff benieuwd naar andere reacties

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Avond tarief dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:50

Ik heb zelf en dat weet ik niet de goedkoopste DA uit de omgeving.Maar ik vind hem erg goed.Hij is eigenlijk altijd bereikbaar ,ik heb hem zelfs al eens uit bad gebeld :')
Maar hij vraagt altijd mijn mening en vraagt ook altijd is het spoed en hoe dringend ,of hij gelijk moet komen of dat het met een paar uurtjes kan.
Ik vind een goede DA belangrijk dus neem ik het erbij dat ik iets meer betaald.Dat is natuurlijk een afweging die je moet maken...

imaudy
Berichten: 5010
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:59

SecretLIN schreef:
Visites na 17:00 zijn voor avondtarief, dat is 80,67, net zo duur als het spoedtarief overdag. Visites na 23:00 zijn 118,56. Deze prijzen zullen later wet wat worden aangepast omdat we naar 2019 gaan. Deze prijzen zijn gangbaar en zeker niet duurder dan vergelijkbare praktijken.


Schijnbaar mogen dierenartsen hun eigen prijzen maken, maar dan is het toch niet gek dat ik kijk voor een andere? verder niks negatiefs maar voel me door deze kwestie toch wel wat verneukt


Nee, je kunt altijd een andere DA proberen. Het ligt er ook aan of je verder helemaal tevreden was of niet. Hoorde laatst dat iemand haar schaap had laten inslapen voor een tientje :+ .

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kever en 78 bezoekers