Camera om dressuurtraining mee te filmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 17:04

Hoi,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een camera waarmee ik mijn dressuurtraining regelmatig kan filmen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee en weet welke camera ik hier het beste voor kan gebruiken? Ik hoorde dat er iets bestaat met een zendertje wat je dan om moet doen en dat de camera je dan volgt. Maar kan nergens op Google vinden hoe dat heet...

Het hoeven geen perfecte beelden te worden, wil het vooral gaan gebruiken om het zelf terug te kunnen kijken en ervan te leren!


ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:06

Pixio heeft een dergelijk systeem, wel aan de prijs en het is alleen maar het systeem om jou te volgen, er moet nog een losse camera bij.

8nnemiek

Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:14

Als de kwaliteit niet heel belangrijk is dan zou je ook gewoon een GoPro kunnen gebruiken, die je aan de bakrand monteert. Die heeft een aardige groothoek lens, en als je hem in 4K laat opnemen dan kun je de film op groot scherm terug kijken zonder dat het extreem pixelig of onscherp wordt.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:37

google soloshot of pixio maar eens. Dat is het systeem met het bandje om je arm. Dan heb je alleen maar de robot, daar moet je dus nog een camera bij kopen of je gebruikt je telefoon. Echt prijzig en nog niet 2de hands te koop, ik kan niks vinden iig.

Erica`s Yellow x Zomerdijks willie Wortel => begin mei 2017

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:37

Ik heb een Pixio. Is idd een hele investering, maar ik vind het zeker waard. Film op deze manier bijna alle trainingen en al mijn lessen.

https://shop.movensee.com/en/

sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:51

Heb jij m gekocht bij de link die je erbij plaatste? Heb je alles ineen gekocht?

Erica`s Yellow x Zomerdijks willie Wortel => begin mei 2017

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:56

sneppie schreef:
Heb jij m gekocht bij de link die je erbij plaatste? Heb je alles ineen gekocht?


Ik heb hem 2e hands kunnen kopen :+ . Maar heb er de originele bon bij gekregen voor de garantie. En de vorige eigenaar had deze idd op die site gekocht. Deze set is het dacht ik: PACK PIXIO + SONY CX450 camera + tripod. Volgens mij is de Pixio alleen maar daar te koop. Ze hebben wel een hele goede service!

Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 22:37

Bedankt voor jullie reacties! Hebben even gegoogeld op die Pixio maar die is nogal prijzig idd :P
Het idee van de GoPro is ook wel een goeie! +:)+

Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 22:40

8nnemiek schreef:
Als de kwaliteit niet heel belangrijk is dan zou je ook gewoon een GoPro kunnen gebruiken, die je aan de bakrand monteert. Die heeft een aardige groothoek lens, en als je hem in 4K laat opnemen dan kun je de film op groot scherm terug kijken zonder dat het extreem pixelig of onscherp wordt.


Er bestaan allerlei verschillende GoPro’s, zou het dan nog uitmaken welke ik kies? Aan je reactie te merken heb jij er volgens mij verstand van ;)

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:58

Ik heb sinds kort een statiefje voor je mobiel. Dan gebruik ik gewoon de camera daarvan, maar kan ik het teminste goed instellen qua hoek en hoogte. Moet wel zeggen dat ik dan soms erg klein ben aan de andere kant van de bak en de qualiteit is natuurlijk niet zo goed als van een echte camera, maar ben er toch wel tevreden mee. Kost 6 of 7 euro op bol.com.

8nnemiek

Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:02

Paulaaa schreef:
8nnemiek schreef:
Als de kwaliteit niet heel belangrijk is dan zou je ook gewoon een GoPro kunnen gebruiken, die je aan de bakrand monteert. Die heeft een aardige groothoek lens, en als je hem in 4K laat opnemen dan kun je de film op groot scherm terug kijken zonder dat het extreem pixelig of onscherp wordt.


Er bestaan allerlei verschillende GoPro’s, zou het dan nog uitmaken welke ik kies? Aan je reactie te merken heb jij er volgens mij verstand van ;)

Ik zou niet voor een Sessions model gaan. Die zijn dan wel lekker licht en wat goedkoper, maar filmen wat minder mooi bij weinig licht.
De Hero 4 black, hero 5 black en hero 6 black zijn kwalitatief allemaal prima camera's.
De hero 4 black heeft geen scherm, wat misschien minder handig is omdat je de camera precies op de goede plek wil kunnen richten en dan is het fijn als je dat direct op het scherm kan zien in plaats van eerst je telefoon erbij te moeten pakken.
De 5 en 6 zijn redelijk identiek. Ze hebben het voordeel dat ze waterdicht zijn tot 10 meter diepte, zonder speciale behuizing. Dus ook veilig in de regen als je in de buitenbak zou rijden, en tegen stof en modder.
Het grote voordeel van de 6 is dat je in een hogere framerate kan opnemen, wat eigenlijk simpelweg betekent dat je de beelden flink kan vertragen voor slow motion. Dat kan natuurlijk handig zijn om bepaalde bewegingen echt heel rustig terug te kunnen kijken, of bv om goed te kunnen zien waar een probleem zit als het paard onregelmatig loopt.

De allernieuwste gopro heeft weer wat nieuwe functies als extra goede beeldstabilisatie (waar je niets aan hebt als je camera toch vast gemonteerd staat op de bakrand) en live streaming (lijkt me ook wat overbodig).

Dus in jouw geval zou ik kijken naar de hero 5 of 6.
Als je hem ook zou willen gebruiken als helmcam dan zou ik de 6 kiezen omdat die wat betere beeldstabilisatie heeft.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 00:05

Narcomil schreef:
Ik heb sinds kort een statiefje voor je mobiel. Dan gebruik ik gewoon de camera daarvan, maar kan ik het teminste goed instellen qua hoek en hoogte. Moet wel zeggen dat ik dan soms erg klein ben aan de andere kant van de bak en de qualiteit is natuurlijk niet zo goed als van een echte camera, maar ben er toch wel tevreden mee. Kost 6 of 7 euro op bol.com.


Ja daar zat ik ook nog aan te denken of dat een optie zou zijn. Voor die paar euro het proberen waard!

8nnemiek

Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:11

Let er wel op dat een smartphone (net als een fotocamera) maximaal 30 minuten kan filmen. Dat is een europese wet. Na 30 minuten moet je hem weer opnieuw aan zetten.
Filmcamera's als gopro en camcorders hebben die limiet niet.

Verder werkt een telefoon best aardig, gewoon om te proberen.. mits je een grote geheugenkaart erin kan zetten natuurlijk.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 00:12

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! :)
Ik wil het vooral gaan gebruiken om de interactie tussen mij en mijn paard te zien. Ze is nogal sensibel waardoor ze soms rare dingen doet en voel het niet aankomen. Dus hoop op film te kunnen zien wat er gebeurd! En daarnaast lijkt het me gewoon heel leerzaam om een training terug te kunnen kijken!
Ga me eens verdiepen in die Hero 5 en 6 +:)+

sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:14


Erica`s Yellow x Zomerdijks willie Wortel => begin mei 2017

Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 00:14

8nnemiek schreef:
Let er wel op dat een smartphone (net als een fotocamera) maximaal 30 minuten kan filmen. Dat is een europese wet. Na 30 minuten moet je hem weer opnieuw aan zetten.
Filmcamera's als gopro en camcorders hebben die limiet niet.

Verder werkt een telefoon best aardig, gewoon om te proberen.. mits je een grote geheugenkaart erin kan zetten natuurlijk.


Ja de geheugenkaart wordt denk ik nog wel een probleem, heb ook geen idee hoeveel een half uur aan film bijv in zou nemen van de schijfruimte?

8nnemiek

Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:21

Ligt aan de kwaliteit en manier van comprimeren. Zelf gebruik ik een kaartje van 128GB waar ruim 5 uur film op past in Full HD kwaliteit of dik 2 uur in 4K kwaliteit.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:26

Paulaaa schreef:
8nnemiek schreef:
Let er wel op dat een smartphone (net als een fotocamera) maximaal 30 minuten kan filmen. Dat is een europese wet. Na 30 minuten moet je hem weer opnieuw aan zetten.
Filmcamera's als gopro en camcorders hebben die limiet niet.

Verder werkt een telefoon best aardig, gewoon om te proberen.. mits je een grote geheugenkaart erin kan zetten natuurlijk.


Ja de geheugenkaart wordt denk ik nog wel een probleem, heb ook geen idee hoeveel een half uur aan film bijv in zou nemen van de schijfruimte?



Ik film met mijn iPhone X gewoon net zolang door tot de batterij leeg is. Heb films van 1,5 uur.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:27

Afbeelding

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

8nnemiek

Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:38

Iphones kunnen idd langer opnemen, maar hebben dan weer geen geheugenslot.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:40

Mijn HTC kan ook gewoon een uur opnemen hoor. Dat neemt wel een aantal GBs ruimte in beslag, daar moet je wel rekening mee houden.

8nnemiek

Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 05:46

Goed te weten dat er ook wat uitzonderingen zijn! Maar eigenlijk mag het niet tenzij een fabrikant er extra voor betaalt, dus wel iets om rekening mee te houden of even te controleren.
Voor hoge kwaliteit heb je idd wel wat meer dan een paar gig nodig.
Full HD in goede kwaliteit is zo’n 500MB per minuut, 4K in goede kwaliteit zit op ongeveer 2GB per minuut.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:28

Ik verplaats dit topic naar [TAO] Transport, afspraken en overige omdat dit niet specifieke een rij technische vraag is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:59

ik heb sinds vorige week een goedkopere versie van GoPro. Ook omdat ik mijn trainingen wil filmen. Ik heb in mijn keuze rekening gehouden met aantal MP van de camera en filmduur met volle batterij. De duurdere sony bv had minder MP en maar 15 min extra filmduur.

Ik ben gegaan voor de Rollei 40320 550 touch (99€ bij mediamarkt) heb er nog een statief bij gekocht voor GoPro camera's. Bij de Rollei zelf zit ook extra materiaal voor bevestiging op een statief of ergens anders op te bevestigen. Een polsbandje zodat je de camera op afstand kan bedienen.

Camera heeft 14MP en kan 4K filmen -> 3840x2160px met 30 fps
supergroothoeklens van 160° ik krijg hier de volledige binnenbak 40x20m mee gefilmd als ik camera in een hoek zet.
diafragma F2.5 brandpuntafstand 2.94mm
sleuf voor microSD kaart tot 64GB klasse 10 (die heb ik erbij gekocht)
foto's in JPG formaat video in MOV
kan tot 75min filmen bij volle batterij.
heeft geïntegreerde wifi
is waterdicht met de extra waterdichte behuizing die erbij zit tot 40m diep. Leuk als je ook op vakantie gaat of gaat zwemmen met je paard bijvoorbeeld. Het polsbandje is helaas niet waterdicht (wel spatwaterdicht)

ik heb een filmpje van mezelf maar deze is niet met 4K gefilmd, dus met lagere kwaliteit, had verkeerde kwaliteit ingesteld. PB maar als je dat wil zien.

Wat ook leuk is is de optie Slowmotion film (dan filmt die slowmotionbeelden 120 fps alleen is de kwaliteit minder fijn dan 4K) , fastmotion (versnelde beelden) heeft die ook maar dat is niet bruibaar bij uw doel.

Leef en laat leven.

8nnemiek

Berichten: 43378
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Camera om dressuurtraining mee te filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:37

Het aantal megapixels zegt niets over filmkwaliteit, alleen fotoformaat.
Verder zijn andere 4K action cams natuurlijk ook prima. Ik zou wel even een paar voorbeeldfilmpjes op youtube bekijken om te zien of ze lichtsterk genoeg zijn in een donkere omgeving, als de binnenbak vrij donker is. Sommige camera’s hebben daar moeite mee.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ccento en 77 bezoekers