Verzekering ouder paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CharlotS
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-12-18

Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 05:55

Ik ben op zoek naar een verzekering voor mijn oudere paard, maar de verekeringen die ik vind weigeren paarden die ouder dan 16 zijn te accepteren. Is er een verzekering waar ik met een ouder paard terecht kan? Ze is 25+ en in topvorm.


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:47

Ik vermoed dat de kans heel klein is en als je al 1 vind dan betaal je je blauw. De reden is, dat de kans op overlijden en ziekte bij een paard van die leeftijd zeer hoog is. Verzekeringen zijn er primair om winst te maken voor het bedrijf, die verzekeren dus vooral als er weinig kans is dat het verzekerde dier hun geld gaat kosten.

Ik zou het geld in je eigen spaarpotje stoppen.

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:47

Oei
Wat denk is de toegevoegde waarde van een verzekering op deze leeftijd?

Black is the colour of my true love's hair

CharlotS
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 06:49

Onali schreef:
Oei
Wat denk is de toegevoegde waarde van een verzekering op deze leeftijd?


Nou mocht ze bijvoorbeeld een peesblessure krijgen of een koliekaanval dan zou ik graag zien dat ze vcorrect geholpen word. Ze is mij dat gewoon waard ondanks haar leeftijd.

CharlotS
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 06:50

troi schreef:
Ik vermoed dat de kans heel klein is en als je al 1 vind dan betaal je je blauw. De reden is, dat de kans op overlijden en ziekte bij een paard van die leeftijd zeer hoog is. Verzekeringen zijn er primair om winst te maken voor het bedrijf, die verzekeren dus vooral als er weinig kans is dat het verzekerde dier hun geld gaat kosten.

Ik zou het geld in je eigen spaarpotje stoppen.


Ja de kans dat je dikke premie betaald is inderdaad aanwezig en dat spaarpotje heb ik inderdaad ook in mijn achterhoofd als plan B. Maar ik ben toch erg benieuwd of iemand een verzekering weet te vinden die haar uberhaubt nog op wilt nemen.

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:55

CharlotS schreef:
Onali schreef:
Oei
Wat denk is de toegevoegde waarde van een verzekering op deze leeftijd?


Nou mocht ze bijvoorbeeld een peesblessure krijgen of een koliekaanval dan zou ik graag zien dat ze vcorrect geholpen word. Ze is mij dat gewoon waard ondanks haar leeftijd.



Je moet wel reeel blijven, zo'n operatie is altijd riskant en dan helemaal op hogere leeftijd.
Hoe denk je dat de revalidatie na een operatie gaat als je paard er door heen komt.

Sorry maar ik denk dat je realistisch moet blijven.

En als je gewoon een goede DA hebt wordt je paard altijd correct geholpen. Tenzij jij iets hoort wat je niet wilt horen ;)

Black is the colour of my true love's hair

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:58

Als het goed is staat er wel een clausule bij paarden doe ouder zijn dan.
Vaak willen ze het paard door de hele kliniek sturen (en punten vinden om je paard uit te sluiten) om er zeker van te zijn of jet dier niks mankeert.

Maar ik acht de kans bij een paard van 25+ heel heel erg klein.

Black is the colour of my true love's hair

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:11

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:17

Ik zou de premie die je evt moet betalen apart zetten als spaarpot.
Dan ben je ook eigen baas waar je het geld aan uitgeeft, een verzekering is er in de eerste plaats voor zichzelf om winst te maken en zullen bij een ouder paard al heel snel vinden dat behandelen duurder is dan afkeuren en uitkeren.

Betaal jij je blauw aan premie en ben je alsnog je paard kwijt als er wat mocht gebeuren.

En of je paard correct geholpen wordt, hangt niet af van de verzekering (in tegendeel denk ik soms wel eens), maar aan de dierenarts.
Of het realistisch is om een ouder paard met koliek te willen opereren zou ik tzt aan de behandelend dierenarts vragen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:20

En als ze 21 worden krijg je een brief dat ze je paard eruit gooien vanwege behalen van 21 jarige leeftijd.....

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:20

Ik heb de vezekering opgezegd jaren geleden, de enige die er beter van werd was de verzekering zelf.

moyra

Berichten: 9654
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:28

Zoals aangegeven kun je het geld beter in een potje stoppen.
Het feit dat je aangeeft dat je wilt dat ze correct behandeld word moest ik even om glimlachen, een verzekeraar gaat niet zeggen opereert maar op die leeftijd.
Ik had een haflinger die haar been brak van 14 jaar en zelfs bij deze wilde ze de operatie niet betalen (Uiteindelijk wel maar het heeft mij 1,5 jaar bloed zweet en tranen gekost).
Men denkt altijd ik betaal premie en hun betalen mijn zorgkosten, zo werkt het niet.
Jij betaald premie, hun bepalen de zorgkosten en eisen het paard ook gewoon op bij onenigheid.
Hier lekker een potje hoor :))

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:40

Zoals een aantal voorgangers aangeven. Een verzekering kan je paard ook afkeuren, als het ware ‘total loss’ verklaren. Als de dagwaarde van je paard volgens hen lager is dan de behandelkosten krijg je geen behandeling maar slechts de dagwaarde uitbetaald en moet je je paard afgeven.. Dit komt omdat bizar genoeg je dier formeel een ding is

Sanet

Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:42

Mijn oude merrie heb ik jarenlang beperkt aanvullend verzekerd, dus wel koliek, geen beenproblemen. Maar het jaar dat ze 20 werd is de aanvullende verzekering automatisch gestopt. Ze is nu alleen nog verzekerd voor de dood.

Dat gaat helaas niet anders, maar de kosten zijn nu wel nog maar €5 per maand ofzo. Ik durf het ook niet te stoppen, ik wil het niet jinxen :(

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:51

Ik heb het niet zo op verzekeringen. Ze zitten er uiteindelijk om geld te verdienen en niet voor hun klanten. Vroeg of laat krijg je toch zelf de rekening gepresenteerd. En als het te duur wordt voor ze dan krijg je een x bedrag voor de dagwaarde.

Ik zou voor plan B gaan en gewoon iedere maand sparen. Als je uitgaat van een dikke premie dan heb je toch al snel een mooi bedrag bij elkaar

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:59

Op die leeftijd zijn ze vaak al uit de verzekering gezet, tegen ziektekosten zoals jij zegt verzekeren kan niet meer.

Gewoon elke maand een mooi bedrag sparen en dat opzij zetten.

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:07

Ze gaan er gewoon met 21 uit, daarna alleen nog voor de dood maar dat vond ik zo'n geldklopperij dat ik dat ook niet heb gedaan. hij is nu 30,5 en i heb een "noodpotje" maar veel dokteren doe ik nu niet meer...( ligt eraan wat er is natuurlijk, maar een kliniekopname ga ik niet meer doen op deze leeftijd.

Sanet

Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:09

ElCamino schreef:
Ze gaan er gewoon met 21 uit, daarna alleen nog voor de dood maar dat vond ik zo'n geldklopperij dat ik dat ook niet heb gedaan. hij is nu 30,5 en i heb een "noodpotje" maar veel dokteren doe ik nu niet meer...( ligt eraan wat er is natuurlijk, maar een kliniekopname ga ik niet meer doen op deze leeftijd.


Betaalde jij daar zoveel voor dan? Die €5 per maand kan ik wel missen....

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:14

TS, niet doen. De verzekeringen halen alleen geld binnen en op het moment dat je er aanspraak op wilt doen, dan hebben ze ik weet niet hoeveel kapstok-regeltjes waardoor ze niet uit hoeven/willen betalen. Heb het zelf ooit met een jong paard aan de hand gehad (vanaf veulen in de verzekering) en toen ik de hulp nodig had, kreeg ik het niet. Ik had dat geld beter in een spaarpotje kunnen doen, want dan had ik voldoende gehad om de VA zelf te betalen. Nu moest ik het dus eigenlijk dubbel doen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:44

Ookal heb je je paard vanaf zijn geboorte verzekerd, bij 21 liggen ze er eruit bij alle maatschappijen.
Een verzekering zal je dus niet vinden.

De enige optie die overblijft is gewoonweg een spaarpotje opbouwen.
Zeker als je de vrijheid wil behouden tot hoever je wil gaan in de behandeling.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:52

ElCamino schreef:
En als ze 21 worden krijg je een brief dat ze je paard eruit gooien vanwege behalen van 21 jarige leeftijd.....


Hier na jaren betalen ineens het bedrag van uitkeren naar beneden. Van 3500 naar 1200.
Betaal je jaren voor en omdat paard nu oud is niks meer waard. Nou lekker dan.
Heb dus geld weggegooid..... doe ik ook nooit weer
Hoop toch niet dat ze hem straks er ook nog iit gooien want is nu 20 jaar

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Sanet

Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:06

tinkersjakie schreef:
ElCamino schreef:
En als ze 21 worden krijg je een brief dat ze je paard eruit gooien vanwege behalen van 21 jarige leeftijd.....


Hier na jaren betalen ineens het bedrag van uitkeren naar beneden. Van 3500 naar 1200.
Betaal je jaren voor en omdat paard nu oud is niks meer waard. Nou lekker dan.
Heb dus geld weggegooid..... doe ik ook nooit weer
Hoop toch niet dat ze hem straks er ook nog iit gooien want is nu 20 jaar


Wees blij dat je het nooit nodig gehad hebt! Dat is goed weggegooid geld!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:13

Hier ook alleen maar slechte ervaringen met verzekeren, je kan echt beter zelf het geld opzij leggen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:22

Tja, mijn ervaringen zijn overigens wel goed, maar waar het vaak fout gaat is dat men de voorwaarden niet goed gelezen heeft en vervolgens teleurgesteld wordt als blijkt dat ze een verzekering hebben die niet alles dekt.

Ik heb echt wel kosten gehad aan mijn vorige paarden en heb keurig alles betaald gekregen wat ik geclaimd had.
Wat ik overigens wel doe is niet het paard voor de aankoopprijs verzekeren, dan loop je echt leeg, het verschil in premie zet ik apart op een rekening en binnen een paar jaar heb ik het verschil op de bank staan. Ik wil voornamelijk verzekerd zijn tegen ziektekosten, daar valt soms niet tegenop te sparen.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:39

Paard van die leeftijd verzekeren loont ook niet meer. Niet voor de verzekering en niet voor jou.
Als je het geld niet hebt om haar te helpen als ze koliek of een peesblessure krijgt dan heb je te weinig buffer om een paard te kunnen houden. Dan moet je beginnen met elke maand geld opzij te leggen. Dus je premie die je normaal aan de verzekering zou betalen leg je zelf opzij. Veel slimmer.

Of het verstandig is om een 25 jarige nog te laten opereren aan koliek of te behandelen voor een peesblessure is een tweede. Ik zou het nooit doen in ieder geval. Maar ieder is vrij om zijn geld uit te geven waaraan hij wil natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers