Aankoop trailer, Bovag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Loes
Berichten: 126
Geregistreerd: 05-10-07

Aankoop trailer, Bovag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 19:41

Hoi allemaal,

A.s zaterdag gaan we naar een tweedehands trailer kijken. Ik wil hem wel graag BOVAG laten keuren omdat er een levend dier in gaat en ik geen verborgen gebreken wil. Hoe zouden jullie het aanpakken qua betaling? Betalen, trailer laten keuren en maar hopen dat het goed is? Ik zou liever zien dat we een deel betalen, trailer laten keuren en als het goed is de rest betalen. Maar ik ben bang dat ze hiermee niet akkoord gaan. Hebben jullie hier ervaring mee

Groetjes Loes


Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Aankoop trailer, Bovag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:42

Ik zou eerst niks betalen.Zodra je ( een deel) betaald ben je in, een slecht scenario, al een stukje zeggenschap kwijt.
In overleg kun je aangeven dat je eerst een keuring wilt. Als ze hier NIET mee instemmen kun je al een vraagteken bij de kwaliteit zetten, echter ik zou mijn trailer ook niet aan een wildvreemde meegeven naar een keuring.Het beste is gewoon iemand met kennis van zaken meenemen. En de eerste indruk hè.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Aankoop trailer, Bovag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:44

Maak misschien een koopcontract. Betaal dan normaal, en laat de trailer binnen x dagen keuren. Als er gebreken naar boven komen of reparatie kosten boven x bedrag, kan je afspreken dat je dan je geld terug krijgt van de verkoper en je de trailer netjes terug brengt. Geen idee of dit gebruikelijk is, maar lijkt me een prima oplossing... Succes iig!

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:54

Ik heb destijds wel mijn trailer mee gegeven omdat de kopers deze wilden laten checken. was ook niet de hoofdprijs wat ik vroeg. koper rijbewijs hier gelaten (wat wel een echte was ) en toen mee gegeven.

Ik heb zelf een trailer gekocht waar de gehele onderhouds historie (facturen + bovag etc) bijgehouden was. bedrijf gebeld die hem aan verkopers had gekocht + onderhoud had gedaan en alles was oke.. zelf zagen we wel paar dingen die opgeknapt moesten worden (oa buiten lak, banden, gasveer)

Ik zou dus of vragen of iemand van verkopers mee wilt, of evt. rijbewijs achter laten als er niemand mee wilt. Er is vast wel wat te regelen.

edit; kosten voor keuring wel voor jouw rekening nemen ongeacht of deze goedgekeurd wordt..

Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:57

Het allerbelangrijkste zijn het Remsysteem, Assen, Banden en de Oplooprem.

Oplooprem kun je, als je technisch bent zelf controleren (Speling glijbussen en Oploopdemper).

Remsysteem kun je zelf niet controleren met het blote oog en/of handen, dan moet ie op de remmentestbank, tenzij je ervaren bent met aanhangwagens dan kun je het rijdend testen.

Assen visueel kijken of torsierubbers in de assen niet zijn doorgezakt bij een lege aanhangwagen.

Banden DOT code (is productie jaar/maand) checken, vervangen om de 6 jaar, om klapbanden te voorkomen (aanhangwagens staan veelal stil en dan hebben banden meer te lijden dan b.v. die van een auto die regelmatig rijd). Ook op droogtescheurtjes checken en loopvlak).


Het overige kun je visueel checken (rotte vloer, verlichting, kleppen enz).

Misschien veel abracadabra, maar als de aanhangwagen in de regio Tiel staat, wil ik je met alle plezier helpen en meegaan/adviseren, stuur me dan even een PB.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB en 59 bezoekers