Geen stal contract getekend. Geld het contract dan alsnog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:04

DeMolenhoek schreef:
Ts heeft ook maar 1 post geplaatst en dat is deze. Volgens mij hoopte ze dat ze gelijk ging krijgen en ze werd gesterkt in haar standpunt.


Idd. En zo’n post ook echt een lekkere binnenkomer op een forum :7 :')

[o]


Anoniem

Re: Geen stal contract getekend. Geld het contract dan alsnog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:41

In mijn geval mag ik eind november weg zonder december te betalen. Dan krijg ik alleen m'n borg niet terug als ik besluit eind november te vertrekken. Maar zo staat het ook in mijn stalcontract :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:45

_Dreamer schreef:
In mijn geval mag ik eind november weg zonder december te betalen. Dan krijg ik alleen m'n borg niet terug als ik besluit eind november te vertrekken. Maar zo staat het ook in mijn stalcontract :)


Maar dan heb je dus toch december betaald dmv je borg? (Er vanuit gaande dat je borg 1 maand stalhuur bedraagt)

Abbb
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:46

_Dreamer schreef:
In mijn geval mag ik eind november weg zonder december te betalen. Dan krijg ik alleen m'n borg niet terug als ik besluit eind november te vertrekken. Maar zo staat het ook in mijn stalcontract :)


Dan is alleen de vraag, is de borg een volledige maand stalhuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:50

Abbb schreef:
Anoniem schreef:
In mijn geval mag ik eind november weg zonder december te betalen. Dan krijg ik alleen m'n borg niet terug als ik besluit eind november te vertrekken. Maar zo staat het ook in mijn stalcontract :)


Dan is alleen de vraag, is de borg een volledige maand stalhuur?


Jupp, kale stalling. Dus wle zonder hooi, krachtvoer en de binnen/buitenzet service.

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
In mijn geval mag ik eind november weg zonder december te betalen. Dan krijg ik alleen m'n borg niet terug als ik besluit eind november te vertrekken. Maar zo staat het ook in mijn stalcontract :)


Maar dan heb je dus toch december betaald dmv je borg? (Er vanuit gaande dat je borg 1 maand stalhuur bedraagt)


Ja eigenlijk wel ;) Daarom ook de keus gemaakt zaterdag te verhuizen, qua geld is het voor mij geen verschil namelijk.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:59

gewoon betalen.. staat duidelijk in het contract.. ook al heb je die niet getekend want je staat er wel...de staleigenaar moet ook zijn boterham verdienen toch....

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

houdeville

Berichten: 72
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:28

Helaas voor jou je zal gewoon n
moeten betalen. Als je iets huurt wat onroerend is voor onbepaalde tijd is bij een maand opzegtermijn. Niet voor de 1e opgezegd is dus betalen. Ik vind dit ook absoluut niet netjes van je

wonderxjane
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Wervershoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:25

Hoi Luma,

Ik wil je ook wel wat over retentierecht en mondelinge overeenkomsten uitleggen hoor. Je weet me te vinden.

Groetjes Kirsten

houdeville

Berichten: 72
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:41

Goed zullen we dan nu ook maar het gehele verhaal openbaar zetten? Mevrouw waa wel degelijk op de hoogte van het opzegtermijn en is wel degelijk akkoord gegaan met de stalregels.

Stalhouder heeft constant niet moeilijk gedaan over te laten betalingen. Sterker nog de maand november is pas vandaag betaald.

Stalhouder wilde tegemoet komen met 120 euro en heeft ook gezegd dat als de klant terug kwam zoals gepland was over 6 maanden en mocht dan de 1e maand gratis staan......

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:47

houdeville schreef:
Goed zullen we dan nu ook maar het gehele verhaal openbaar zetten? Mevrouw waa wel degelijk op de hoogte van het opzegtermijn en is wel degelijk akkoord gegaan met de stalregels.

Stalhouder heeft constant niet moeilijk gedaan over te laten betalingen. Sterker nog de maand november is pas vandaag betaald.

Stalhouder wilde tegemoet komen met 120 euro en heeft ook gezegd dat als de klant terug kwam zoals gepland was over 6 maanden en mocht dan de 1e maand gratis staan......

Fijn dat je ook de andere kant van het verhaal toelicht.. een verhaal heeft altijd 2 kanten. Dit klinkt heel schappelijk van de stalhouder eerlijk gezegd..

Alles wat je aandacht geeft groeit..

LoveBodin

Berichten: 4349
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:48

houdeville schreef:
Goed zullen we dan nu ook maar het gehele verhaal openbaar zetten? Mevrouw waa wel degelijk op de hoogte van het opzegtermijn en is wel degelijk akkoord gegaan met de stalregels.

Stalhouder heeft constant niet moeilijk gedaan over te laten betalingen. Sterker nog de maand november is pas vandaag betaald.

Stalhouder wilde tegemoet komen met 120 euro en heeft ook gezegd dat als de klant terug kwam zoals gepland was over 6 maanden en mocht dan de 1e maand gratis staan......



Als dit klopt vind ik het een hele nette oplossing!
Zou ik zo voor tekenen. Dan ga je toch met een fijn gevoel bij een stal weg! En wordt er dus blijkbaar gratis een stal voor je gereserveerd. Dat is wel mooi!


Ik ben laatst bij een stal weggegaan die de regels zo boog dat ze ze uitkwamen.. Toen ik kwam vond stalhouder het allemaal heel raar dat mensen niet halverwege de maand kwamen, want ja zij waren zo makkelijk met halverwege instromen, hoefde je maar de helft te betalen.. Met weggaan, ondanks ruim op tijd aangeven was dat half betalen toch niet mogelijk, want hallo, stalgeld ging met hele maanden. Dat was mooi meten met twee maten :+

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

senna21

Berichten: 11806
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:52

Okay, bijzondere wending.
Ik snap dat het allemaal heel vervelend is.

Sterkte ermee.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:37

LoveBodin schreef:
houdeville schreef:
Goed zullen we dan nu ook maar het gehele verhaal openbaar zetten? Mevrouw waa wel degelijk op de hoogte van het opzegtermijn en is wel degelijk akkoord gegaan met de stalregels.

Stalhouder heeft constant niet moeilijk gedaan over te laten betalingen. Sterker nog de maand november is pas vandaag betaald.

Stalhouder wilde tegemoet komen met 120 euro en heeft ook gezegd dat als de klant terug kwam zoals gepland was over 6 maanden en mocht dan de 1e maand gratis staan......



Als dit klopt vind ik het een hele nette oplossing!
Zou ik zo voor tekenen. Dan ga je toch met een fijn gevoel bij een stal weg! En wordt er dus blijkbaar gratis een stal voor je gereserveerd. Dat is wel mooi!


Ik ben laatst bij een stal weggegaan die de regels zo boog dat ze ze uitkwamen.. Toen ik kwam vond stalhouder het allemaal heel raar dat mensen niet halverwege de maand kwamen, want ja zij waren zo makkelijk met halverwege instromen, hoefde je maar de helft te betalen.. Met weggaan, ondanks ruim op tijd aangeven was dat half betalen toch niet mogelijk, want hallo, stalgeld ging met hele maanden. Dat was mooi meten met twee maten :+


Zoiets dergelijks heb ik ooit ook gehad bij een stal, toen ik kwam zei hij dat hij niet aan opzegtermijnen deed en dat ik weg kon wanneer ik wilde en dat hij me weg kon sturen wanneer hij wilde. Toen ik uiteindelijk op had gezegd en halverwege de maand weg ging zei hij dat niet aan geld terug geven deed, want van hem hoefde ik niet weg.....de regel geen opzegtermijn was dus alleen geldig in zijn eigen geval schijnbaar. Nou zak er dan maar in en wees blij met je geld hoor, hij zei ook nog dat ik altijd terug kon komen als ik dat wilde....(koekoek wat denk je zelf 8)7 )


Wat de TS betreft: lijkt me een mooie oplossing als ze inderdaad tegemoet komen met 120 euro. Maar wilde je over 6 maanden weer terug gaan? Lijkt me vreemd als je het niet eens bent met het contract eerlijk gezegd....

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:43

LumaFDO schreef:
Beste Bokkers,

Ik zit met mn handen in het haar. Ik ga 30 November verhuizen met mijn paarden. Nu staat er in het contract dat ik een maand opzegtermijn heb. Ik heb 4 November opgezegt. Maar nu krijg ik van mijn stal eigenaar de paspoorten niet mee omdat ik eerst de maand December moet betalen. Maar ik heb het stal contract niet getekend omdat ik het er nooit mee eens ben geweest met wat er allemaal in staat. Nu krijg ik 30 November dus mijn paspoorten niet mee omdat ik eerst moet betalen. Maar heeft mijn stal eigenaar wel het recht om dit te doen? Mag dit zomaar als er geen contract getekend is?

Alvast bedankt.
Mvg


waarom geef jij de paspoorten aan de eigenaar? hij/zij kent zo je paarden verkopen

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:55

Shenavallie schreef:
Ik heb nog nooit het paspoort van mijn paardje moeten inleveren, bij geen enkele stal. Zou ik ook niet willen, maar een kopie kunnen ze wel krijgen. Het enige wanneer ik het paspoort moest afgeven was als er collectief ingeënt werd. Je kreeg hem gelijk na het enten weer terug.




zo hoort het ook.

Kidde
Berichten: 3443
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:57

pompadour schreef:
Shenavallie schreef:
Ik heb nog nooit het paspoort van mijn paardje moeten inleveren, bij geen enkele stal. Zou ik ook niet willen, maar een kopie kunnen ze wel krijgen. Het enige wanneer ik het paspoort moest afgeven was als er collectief ingeënt werd. Je kreeg hem gelijk na het enten weer terug.




zo hoort het ook.


Niet dus: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden/paardenpaspoort

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:15

pompadour schreef:
LumaFDO schreef:
Beste Bokkers,

Ik zit met mn handen in het haar. Ik ga 30 November verhuizen met mijn paarden. Nu staat er in het contract dat ik een maand opzegtermijn heb. Ik heb 4 November opgezegt. Maar nu krijg ik van mijn stal eigenaar de paspoorten niet mee omdat ik eerst de maand December moet betalen. Maar ik heb het stal contract niet getekend omdat ik het er nooit mee eens ben geweest met wat er allemaal in staat. Nu krijg ik 30 November dus mijn paspoorten niet mee omdat ik eerst moet betalen. Maar heeft mijn stal eigenaar wel het recht om dit te doen? Mag dit zomaar als er geen contract getekend is?

Alvast bedankt.
Mvg


waarom geef jij de paspoorten aan de eigenaar? hij/zij kent zo je paarden verkopen


Omdat dat verplicht is :roll:
Het paspoort dient ten alle tijden bij het paard te zijn.
Een paspoort is geen eigendomsbewijs.
Bij controle worden er enorme boetes uitgeschreven wanneer het originele paspoort niet bij het paard is.

Wat betreft opzegtermijn, contract etc.
Als je wel daar gaat staan, volg je de regels van het contract ongeacht of je het getekend hebt.
Gezien de laatste reacties van stalhouder/iemand die dicht bij het vuur zit, vind ik dat je een zéér coulante stalhouder hebt, zulke moet je in ere houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:31

pompadour schreef:
Shenavallie schreef:
Ik heb nog nooit het paspoort van mijn paardje moeten inleveren, bij geen enkele stal. Zou ik ook niet willen, maar een kopie kunnen ze wel krijgen. Het enige wanneer ik het paspoort moest afgeven was als er collectief ingeënt werd. Je kreeg hem gelijk na het enten weer terug.


zo hoort het ook.


Ehh het is verplicht? Staat een hoge boete op als het paspoort zich niet bij het paard bevind op het moment van controle (€500 per paard)

houdeville

Berichten: 72
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:46

Aangezien dat ik niet verwacht dat ts nog reageert, wil ik toch even laten weten dat alles netjes afgehandeld is door haar met stalhouder en dat ze bij eventuele terugkomst uit buitenland graag terug wil komen en welkom is bij stalhouder. Mbt de paspoorten zie inderdaad boven genoemde link.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Geen stal contract getekend. Geld het contract dan alsnog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:49

Fijn om te horen dat het netjes is afgehandeld allemaal! :j
Jammer dat TS niet meer reageert

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 43 bezoekers