Brainless schreef:Van die 1150 kilo gaat af:
De personen, brandstof, tuig, versteviging vrachtwagen, overige spullen ..... en dan de paarden/menkar.
Is hij al gekeurd als veewagen (dan zijn de huidige aanpassing waarschijnlijk al meegewogen).
Is hij nog niet gekeurd als veewagen; dit wel laten doen want anders mogen er geeneens paarden in vervoerd worden.
Nope, voor particulier geldt dat niet meer. Daarom kunnen de oploopschotten ook ontbreken (is tegenwoordig verplicht!)
Je kan en mag je wagen wel om laten keuren; dan weet je ook dat je de basics op orde hebt, maar weeg 'm eerst want als bij de RDW blijkt dat de auto meer weegt dan toegestaan, nemen ze je kenteken in en kun je niks meer!
En ja, er is een bokker die zo verstandig was om eerst te wegen en zo tot de schokkende ontdekking kwam dat een auto die ze wilde kopen al 3800kg leeg woog, waar 3500kg TMM op kenteken stond!!
En voor iedereen die nu de C-vrachtwagen als heilige oplossing ziet: ik ben ze tegen gekomen: 5 a 6 paards, 11.990km TMM en wel helemaal 600kg laadvermogen! Stond gewoon bij de RDW in het register.