Voorbeeld contract Paddock Paradise pension

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Voorbeeld contract Paddock Paradise pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 15:21

Wij zijn bezig met het aanleggen van een Paddock Paradise in ons weiland. Ala het klaar is willen we een paar plekken gaan aanbieden aan paarden van andere mensen.
De bedoeling is dat we een doe-het-samen-stal worden waarbij we met elkaar zorg dragen voor de kudde.

Ik ben op zoek naar voorbeeld contracten voor zo'n soort pensioenstalling.
Ik kan ze op internet niet vinden.
Verder zijn tips ook welkom voor afspraken die goed zijn om met elkaar te maken.
Wat zou een redelijk bedrag zijn om hiervoor te vragen (we zitten in Drenthe, Drentsche Aa gebied)?
Het pp is 1 hectare, incl hooi excl krachtvoer, incl gebruik buitenbak, roundpen, er is een schuiltent.


zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:27

Het lijkt mij dat je niet (alleen) moet kijken naar wat een redelijk bedrag is, maar naar wat het jou kost (in hoeveel jaar wil je de kosten van aanleg eruit hebben + de maandelijkse kosten van hooi/belastingen/verzekeringen/enz) en of je er nog op wil verdienen (al is het maar voor een spaarpotje voor noodgevallen/schadeherstel).

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:29

Misschien kan je ook googlen op een pensionstal contract, uiteindelijk zal het vrijwel hetzelfde zijn, alleen moet je wat dingen aanpassen in het gedeelte waar er wordt gesproken over welke service jij verleent.
Zou iig opnemen:
- welke service wordt aangeboden, evt extra services
- wat moeten klanten zelf doen
- aansprakelijkheid (check goed wat wettelijk gezien wel of niet mag)
- betalingswijze, verhoging en hoe dat gaat wanneer dat nodig blijkt te zijn
- opzeggen (beiden kanten)
- klachten/geschillen (hoe wordt dit opgelost)

Vergeet ook niet Algemene Voorwaarden op te stellen en deze bij elk contract mee te geven.

Ik zal eens kijken wat er eigenlijk zoal in mijn contract staat... Edit: heb eigenlijk alles opgenoemd, behalve wie voor het voer/evt medicijnen toedienen zorgt, maar dat zou je onder services kunnen zetten.

Qua prijs geen idee wat voor die regio een goede prijs is, maar zal ook afhankelijk zijn van het publiek wat je wenst te trekken. Pas het daar dus wel op aan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Voorbeeld contract Paddock Paradise pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:04

Ik zou sowieso even overzichtelijk zien te krijgen wat je kosten zijn
Dus van alle grond en faciliteiten
En van de aangeboden voeding (is globaal prima te bereken per gewichtsklasse van paarden )
Op die manier zie je wat er sowieso gevraagd zou moeten worden alleen al exclusief werk)

Maar qua contract idd gewoon pensionstal contract voorbeelden googlen en aanpassen waar nodig)

Ik sta al jaren zonder contract op ene kleinschalige stek (24/7 buiten met schuilstal en paddock etc) inclusief voer en mest diensten en op deze stek gaat het al 13 jaar goed

We werken met een vast rooster wat in overleg is vastgesteld (met volle bezetting heb je drie voerdiensten per week en iedereen heeft sowieso 1 ochtend dienst omdat die het zwaarste zijn en het wel een beetje eerlijk verdeeld moet blijven)
Zeker bij zo’n systeem is het wel handig om mensen met wat ervaring op stal te hebben omdat medicijnen door iedereen gegeven moeten kunnen worden, stresssituaties opgevangen moeten kunnen worden en als er iets met het paard van een ander is je wel een beetje moet kunnen inschatten wat nodig is

Als er nu een dierenarts nodig is moet je dat wel kunnen zien en evt de beslissing nemen om de da te bellen voor je de eigenaar contact bijvoorbeeld
En niet zoals een oud stalgenoot ooit eens deed
“O x heeft trouwens een snee op haar hoofd en het bloed, ik ben naar huis doei”
Via de app naar staleigenaresse , die trof bij aankomst(die is maar gelijk gaan kijken omdat ze het een vreemd appje vond)
Een merrie aan met een winkelhaak op haar hoofd waarbij je zo tegen de schedel aan keek
Dat zijn dingen waar je ook over na moet denken qua info voorziening en klanten aannemen

We hebben nu een clubje wat ervaren is en voldoende inzicht heeft
Maar door de jaren heen kom je wel eens wat tegen :=

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 11:13

Bedankt voor jullie reacties met tips! ik heb er een aantal van bij op mijn lijstje gezet.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Voorbeeld contract Paddock Paradise pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:55

Tip, doe het als onkostenvergoeding en zet dat ook zo in je "contract"
Je kunt er ook een speciale rekening voor openen.

De standaard contracten gaan meestal over boxen/stallen, die je dan "huurt" met gebruik van faciliteiten en net diensten die in-of exclusief zijn. In het geval van groepshuisvesting en gedeelde verzorging zal dat aangepast moeten worden.

In een contract staan beide partijen met naam en adres genoemd, het paard bij naam en chipnummer, wat er geboden wordt voor welke prijs, welke diensten en overige kosten wel en niet in de prijs zijn meegenomen. Bij verdelen kosten inkoop, dan beschrijf je die werkwijze.

Afspraken over verdeling verzorging (bijvoorbeeld aantal keer per week of bepaalde dagdelen, of toelichting los er bij met afspraken over hoe wijzigingen in verzorging of kosten doorgevoerd worden. Opzegtermijn, eventuele borg voor stalling/sleutels etc.

Iets over schade en verplicht WA verzekering voor het paard, eigen risico's, vergoeding schade materiaal/andere paarden.

En nog wel uitgebreider. Kijk wat voor jullie het belangrijkst is. Stalreglement kun je naar verwijzen en los als bijlage bijsluiten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers