Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:59

Ik zou ze ook gewoon blokkeren. Als de persoon verdere stappen wil ondernemen dan doet ze dat lekker en dan zie je weer wel. Ik vraag me wel af wat die persoon wil. Is het de bedoeling dat jij eerst geld terug stuurt en dan pas het zadel op versturen Of gaat eerst het zadel terug en dan eventueel geld terug? Of heeft ze het daar nooit overgehad? Krijg op een of ander manier een beetje het idee dat je ze geld terug wil en zadel houden. Ik zou in ieder geval niet zomaar geld terug sturen. Je zou nog kunnen voorstellen als je twijfelt dat ze met het zadel naar jouw toekomt en je dan samen het zadel bekijkt en een passende oplossing als ze gelijk heeft. Als ze daar vanaf ziet denk ik dat je genoeg weet.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 19:50

Ik had express overal fotos van gemaakt!

Ik koop ook geen zadels. Ik laat altijd een zadelmaker komen en koop dan bij hem/haar.

Dan maar meer kwijt, maar heb ik wel garantie.

Is particulier verkocht, want ik ben geen zadelopkoper.

Ik heb het zelf meegemaakt. Toch 1x een zadel gekocht voor €100,- was de boom gebroken. ( heeft de zadelmaker toen laten zien ) gelukkig nooit op een paars gelegd zonder dat die was langs gekomen.

Ik heb het er bij gelaten, want ja is een harde leerles toen geweest.

Daarom voelt het misschien dubbel voor mij. Want ik wil geen slechte spulletjes verkopen.

TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 20:13

Askja schreef:
Tja, wie slechts 100 euro over heeft voor een zadel dat nog serieus voor rijden gebruikt gaat worden, kan niet meer verwachten dan dit. Het zadel ziet er op het oog goed uit maar is wel degelijk scheef, dat is op de foto's te zien als je goed kijkt (ongelijke kussens). Maar voor dit bedrag vind ik dat niet vreemd. Ik heb zelf ook wel oude zadel liggen, maar ik verkoop ze niet omdat ik niet wil dat die zadels nog gebruikt worden. Zijn ook scheef. Maar goed, dat is wellicht te principieel en idealistisch.
Ik zou het verder negeren, voor een dubbeltje op de eerste rang bestaat niet en dat moet zo iemand zich ook realiseren.


Als ik had geweten dat die scheef was, of het idee had dat die niet in orde was. Dan had ik hem in de prullebak gegooit of aan een leerling zadelmaker gegeven bijvoorbeeld. Als u het al kan zien aan de foto's, dan neem ik aan dat een zadelopkoper dit ook gezien zou moeten hebben.

De andere zadels durf ik nu gewoon niet meer te verkopen. Bang dat er ook wat mis mee is.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:47

Lekker laten gaan,ze had onderzoek's plicht,en verzonden is verkocht klaar over en uit.
Blokken die hap,en verder lekker negeren.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:32

Negeren en gewoon doorgaan met verkopen hoor. Je hebt altijd zeikerds die ergens een slaatje uit willen slaan.

JM :#

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 05:56

TWIXFANCY schreef:
De andere zadels durf ik nu gewoon niet meer te verkopen. Bang dat er ook wat mis mee is.

Gewoon verkopen hoor, Pff ik zou mij door zo’n zeikerd van een koper echt niet tegen laten houden.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:18

bigone schreef:
Roodvos schreef:
Volledig eens met Askja.

Op de foto’s waarop het zadel op de tafel/kist ligt is al te zien dat de kussens er ongelijk onder gezet zijn. Koper had dus kunnen weten dat het zadel scheef is, helemaal als koper een zadelopkoper is. Daarvan mag ook meer kennis verwacht worden dan van jou als willekeurige particulier.

Ik zou trouwens als ik jou was wel op zoek gaan naar een andere zadelmaker/-passer.... :x

Ben het niet helemaal met je eens, een kant kan ook veel minder strak in de vulling zijn en daardoor scheef lijken.

Ik zou het met je eens zijn, als ik naar de vulling van het kussen had gekeken. Maar ik kijk naar waar het kussen is aangezet. Als je naar de één na laatste foto kijkt, dan zie je dat de afstand tussen het midden van de voorboom (stiksel) naar waar het linker kussen (voor de kijker rechts) tegen de boom is aangezet groter is dan die afstand naar het rechter kussen.

Overigens een regelmatig voorkomend probleem, en niet alleen in het goedkope(re) segment.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:42

Ik heb wel eens in een soortgelijke situatie gezeten, maar dan met een wedstrijddekje. Ik had zo'n witte Anky pad gekocht, maar mijn paard bleek niet tegen dergelijke (dikke) dekjes te kunnen dus heb ik hem na 1x gebruiken verkocht (gewassen en al). Ik heb hem uiteindelijk via Marktplaats verkocht en moest hem verzenden. Dit heb ik gewoon netjes gedaan met t&t. Na een week kreeg ik ineens een bericht dat hij was aangekomen en er allemaal gele vlekken in zaten en dat ze haar geld terug wilde. Ik weet zeker dat het dekje nog helemaal wit was toen ik hem in de doos deed en stuurde haar ook nog eens de foto's die bij de advertentie stonden waarop hij gewoon wit was. Als antwoord hierop ontving ik foto's van haar waarop het dekje stond met inderdaad vlekken.

Na lang nadenken en op advies van mijn vriend heb ik haar toen helaas moeten mededelen dat ik het dekje niet terug ging nemen. Het dekje was wit toen ik hem opstuurde en vanaf het moment dat het pakket bij de PostNL was vind ik het haar verantwoordelijkheid. Ik heb haar geadviseerd contact op te nemen met de PostNL, maar daar heeft ze volgensmij niets meer mee gedaan.

Sindsdien vermeld ik bij iedereen die iets opgestuurd wil hebben dat het risico van verzenden bij hun ligt. Ik wil niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade tijdens vervoer. En tevens kan ik niet controleren wat zij met het dekje heeft gedaan toen het bij haar aankwam. Zij pretendeerde dat de vlekken er al in zaten en dat ze eerst geprobeerd heeft het eruit te wassen en daarom pas zo laat vertelde dat er vlekken in het dekje zaten. Ik kan alleen niet controleren of ze er niet mee gereden heeft of het in de modder heeft laten vallen of wat dan ook. Tegenwoordig lopen er zo veel oplichters rond dat ik mensen via Marktplaats ook niet meer op hun woord vertrouw. Helaas, maar dat is het risico. Ik accepteer het risico zelf ook als ik iets op moet laten sturen.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:00

Tsja, het zadel is overduidelijk scheef; dat zag ik zelfs nog en normaal zie ik dat echt heel slecht, maar bij dit zadel zie ik het toch duidelijk. Ik meende het al te zien bij de 4de van boven, maar bij de een na laatste kun je er toch echt niet omheen; dit zadel is scheef.

Maar goed; als je deze zelfde foto's in je advertentie had staan, had de koper dit zelf dus ook al moeten zien, zeker als die zadels opkoopt (voor neem ik aan doorverkoop).
Je zadelmaker/passer heeft of heel snel gekeken (nauwelijks dus) of verstaat zn vak niet goed genoeg.

Lastig; idd voor 100 euro kun je niet veel verwachten, maar je hebt het zadel wel als zijnde goed verkocht. Maar ja; daar tegenover staan weer foto's die al duidelijk laten zien dat het zadel scheef is, dus koper had het al kunnen zien. Misschien heeft die het ook wel gezien, maar dacht het makkelijk op te kunnen lossen wat nu misschien tegen valt? En probeert daarom nu de koop te ontbinden.

Persoonlijk zou ik, als ik in jouw schoenen stond en er nu achter kom dat het zadel wel degelijk scheef is, de koop ontbinden, Niet puur op haar verhaal overigens, want zonder je geplaatste foto's zou ik ook gezegd hebben; joh stuur nog 1 bericht waarin je duidelijk maakt het zadel niet terug te nemen en dat je na dit bericht ook niet meer zal reageren, want het is klaar.
Maar nu met de extra info, zou ik persoonlijk toch de koop ontbinden en het geld terug geven (wel zodra jij je zadel terug hebt...of gelijk oversteken; dus koper brengt zadel terug en jij betaalt cash).....

maar goed; dat is mijn mening he; ik zou me er toch niet meer fijn bij voelen nu ik weet dat het zadel toch wel scheef is...ook al dacht ik in eerste instantie van niet omdat ik er een zadelpasser/maker er bij had laten kijken.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 19:40

xxCYNNxx schreef:
Tsja, het zadel is overduidelijk scheef; dat zag ik zelfs nog en normaal zie ik dat echt heel slecht, maar bij dit zadel zie ik het toch duidelijk. Ik meende het al te zien bij de 4de van boven, maar bij de een na laatste kun je er toch echt niet omheen; dit zadel is scheef.

Maar goed; als je deze zelfde foto's in je advertentie had staan, had de koper dit zelf dus ook al moeten zien, zeker als die zadels opkoopt (voor neem ik aan doorverkoop).
Je zadelmaker/passer heeft of heel snel gekeken (nauwelijks dus) of verstaat zn vak niet goed genoeg.

Lastig; idd voor 100 euro kun je niet veel verwachten, maar je hebt het zadel wel als zijnde goed verkocht. Maar ja; daar tegenover staan weer foto's die al duidelijk laten zien dat het zadel scheef is, dus koper had het al kunnen zien. Misschien heeft die het ook wel gezien, maar dacht het makkelijk op te kunnen lossen wat nu misschien tegen valt? En probeert daarom nu de koop te ontbinden.

Persoonlijk zou ik, als ik in jouw schoenen stond en er nu achter kom dat het zadel wel degelijk scheef is, de koop ontbinden, Niet puur op haar verhaal overigens, want zonder je geplaatste foto's zou ik ook gezegd hebben; joh stuur nog 1 bericht waarin je duidelijk maakt het zadel niet terug te nemen en dat je na dit bericht ook niet meer zal reageren, want het is klaar.
Maar nu met de extra info, zou ik persoonlijk toch de koop ontbinden en het geld terug geven (wel zodra jij je zadel terug hebt...of gelijk oversteken; dus koper brengt zadel terug en jij betaalt cash).....

maar goed; dat is mijn mening he; ik zou me er toch niet meer fijn bij voelen nu ik weet dat het zadel toch wel scheef is...ook al dacht ik in eerste instantie van niet omdat ik er een zadelpasser/maker er bij had laten kijken.


Ik snap helemaal je standpunt!
Echter had ik haar een optie geboden een ander zadel op te sturen waarvan ik 100% zeker was dat die wel goed was. Wel andere maten, maar goed als zadelopkoper lijkt me dat ook geen probleem.

Ze had er allemaal eisen aan en ja wilde zelfs nog de verzending betalen.

Omdat er een paar cijfers waren weggesleten( wel een gebruikt zadel ) wilde ze hem niet hebben.

Nou prima, maar dan zeg ik op mijn beurt ook sorry!
Heb meerdere mensen om hun mening gevraagd en iedereen zegt eigenlijk het zelfde.

Heb het zelf meegemaakt dat ik een zadel van €100,- kocht en de boom gebroken bleek te zijn.

Vond het heel jammer, maar ja wat kon ik verwachten voor €100,- en dan nog verzenden.

Ik heb er nu een soort oefenzadel van gemaakt, waar de jonge meisjes lekker op kunnen zitten en net kunnen doen dat ze paardrijden.

Wat ik vergeten was erbij te vertellen dat ze zelf het zadel al een deel had los gemaakt om te kijken of de boom gebroken was.

En alsnog heb ik haar een ander zadel aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:43

Verkocht = verkocht hoor. Jammer voor haar dat het zadel niet past of goed is in haar ogen maar dan had ze lekker langs moeten komen.
Ik vind dat je redelijk genoeg geweest bent door een ander zadel aan te bieden, als mevrouw dan ook nog eisen gaat stellen en gaat dreigen zou ik zeggen zoek het lekker uit en succes met je zadels.


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:24

Sja, das echt het risico van de koper
(En iedereen die hier nu roept dat dat zadel duidelijk scheef is , van die foto’s is er geen 1 kaarsrecht recht van voor, van achter of van onder gemaakt
Dus wat toont op de foto, hoeft niet zo te zijn )
Maar ook tijdens verzenden kan er het 1 en ander mis gaan

Ik zou een kort berichtje sturen dat naar jouw weten het zadel in orde was en het bij verzenden gewoon verkocht is

Bij eventuele volgende advertenties ook heel duidelijk er bij vermelden dat verzenden ook direct verkocht is zonder garanties

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers