Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 20:53

Hoi allemaal!!

Ik heb jullie mening nodig over een verkoop van een wat ouder zadel.
Het gaat als volgt.

Ik heb een paar zadels overgenomen, die helemaal netjes gemaakt en nalaten kijken door onze zadelmaker.

Ondanks dat ze gebruikt waren, waren ze goedgekeurd. ( nog netjes )

2x jc vz
1x premiere vz

Echter zetten ze ik te koop voor €100,- ps. Dat vond ik redelijk.

Nu heb ik een zadel verkocht. Allemaal fotos gemaakt van alle hoeken en nummers.

Die gene wilde hem al te graag hebben ( schijnt een zadelopkoper te zijn ).

Wilde wel dat het zadel opgestuurd werd. Prima bij verzending is het zadel ook verkocht.

De ellende begon al betreft her verzendgeld. Moest aangetekend verstuurd worden omdat het dan verzekerd is. Ze zei kosr 8.60 zo even uit me hoofd. Bleek later 14,90 te zijn.

Zadel is eenmaal aangekomen en mevrouw had allemaal klachten. Betreft dat het zadel scheef was en uit verband getrokken was.

( ik heb het idee dat ze het voor der eigen pony/paard had gekocht en niet past, dus zodoende terug wilde komen van de verkoop) dat is aannamen.

Nu wilde ze het zadel terug sturen en haar geld terug.

Ik vind het allemaal beetje raar verhaal. Want kan me niet voorstellen dat een zadelmaker een zadel goedkeurd als die dat niet is.
Nu is het over en weer heel vervelend aan het worden dus heb haar aangeboden om een ander zadel toe te sturen gratis en dat ik de verzending zou betalen.

Nu heeft ze hoge eisen van het zadel en mocht niet zo zijn ect ect.

Nu na lang nadenken blijft het me irriteren of ze wel de waarheid verteld.

Wat is jullie mening?

Sorry voor het lange verhaal trouwens! :)


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:58

Bij verzenden is bij mij het zadel verkocht. Wanneer ik alle mogelijke info erbij geef en naderhand word er gemiet dan kap ik dat altijd direct af.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:59

Verkocht is verkocht
Eigen risico om een zadel ongezien te kopen..
Als ik een zadel ga kopen zorg ik dat ik m kan ophalen en liefst direct langs een zadelmaker kan gaan om m te laten controleren en ook of hij past voor mn paard. Zo niet dat ik m terug kan brengen naar de verkoopster (uiteraard betaal ik dan borg)
Zo vaak koop ik geen zadel haha, maar zo ga ik iig wel te werk
Dan kan jij zien of t zadel voldoet etc.. neem je het risico om een zadel ongezien te kopen en te laten verzenden tsjah dat is je eigen verantwoordelijkheid
Verzenden is verkocht lijkt me dan. Gaat met laarzen, kleding, spulletjes toch ook gewoon zo?

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:00

verkocht is verkocht. Pech voor de koper.. Dan had ze maar naar je toe moeten rijden om het zadel op te halen. Al helemaal als het een zadelopkoper is...

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:00

Als jij hebt gezegd dat het zadel bij verzending verkocht is en dat je hem dan niet meer terug neemt, dan heeft ze pech.. dan had ze hem op moet halen en eerst moeten bekijken.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:09

Verzonden is verkocht tenzij duidelijk anders afgesproken. Klaar, mag ze moeilijk gaan doen maar ze kan niets bewijzen

TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 21:21

Ja zo dacht ik dus ook!!

Ik heb totaal geen verstand van zadels ( niet op zadelmakers nivo )

Maar het voelt dubbel, want ik heb hem via paarden verkoop hoeken via fb aangeboden.
Ik zit er niet op te wachten om als oplichter op fb gezet te woorden terwijl ik dat absoluut niet ben!

En ja €100,- voor een nette jc vz zadel vind ik persoonlijk ook geen geld. Of denk ik dan verkeerd?

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:27

Ze heeft geen poot om op te staan. Ze koopt het zadel al voor een schijntje, en dan moet je hem ook maar gewoon terugnemen? Zelfs als je aanbied om een ander zadel gratis(!) op te sturen heeft ze allerlei eisen. Gewoon lekker laten gaan. Ook geen ander zadel opsturen hoor, wat een gedoe...

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:28

Als je hebt gezegd dat verzonden verkocht is lekker bij je standpunt blijven. Dan had ze maar moeten komen passen. Sowieso zou ik een verzonden zadel nooit terugnemen als je particulier bent. Je weet nooit wat voor gekkigheid mensen er mee uithalen namelijk. En voor 100 euro kan ze geen fantastisch zadel verwachten.
Maak je niet druk om als oplichter op fb te worden gezet, je weet zelf wel beter :)

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

eef_doortje
Berichten: 314
Geregistreerd: 23-12-07

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:31

Inderdaad verzenden is verkocht in mijn ogen! Enpech als het haar niet aanstaat

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:32

Jahoor heb ik ook meegemaakt. Had een ouder zadel verkocht voor 120 euro. Een ouder Diamantzadel.
Het was nagekeken door de zadelmaker en ik had aan alle kanten foto's gemaakt.

Ze wilde het verstuurd hebben, nou prima, ik ben er geen voorstander van dus eigen risico. Ik had het helemaal netje ingepakt met oude handdoeken en in een grote doos.

Na een week krijg ik bericht dat het zadel gescheurd was en niet in orde was, ze wilde ook geld terug.
Ik heb haar nogmaals de 12 foto's gestuurd waarop te zien is dat er niks geen scheuren in zaten.

Kreeg ik te horen; Die heb je gephotoshopped!

Ik heb daarna nog een hele baggerwagen over mij heen gekregen... Ben er niet op in gegaan.
Maar leuk is het ook niet.

Voortaan zet ik duidelijk onder mijn advertenties
Verzonden is verkocht!!

TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 21:33

Nadeel is dat ze blijft zeuren. Ze wilt nu een deel van der geld terug.

Het vervelende is dat ze m n adres heeft aangezien het aangetekend verstuurd is. Misschien heeft ze dat met een reden gedaan? Misschien doet ze dit bij meerdere mensen?

Twijfel twijfel twijfel.
Laatst bijgewerkt door TWIXFANCY op 14-10-18 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:34

Gewoon niet meer op in gaan. Zulk soort mensen proberen een slaatje uit je te slaan. bewaar jullie conversatie goed en welke afspraken je gemaakt hebt en het bewijsje dat de zadelmaker geweest is, dan sta jij in je recht en heb je gewoon een goed zadel verkocht. Dat die vrouw hem wilde laten verzenden is dan haar eigen stomme schuld geweest!

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:36

Als je het zadel hebt laten nakijken door een zadelmaker heb je alles netjes gedaan..Denk dat ze voor het verzenden al wist dat ze ging zeuren...scheelt weer wat centen..

[o]

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:37

Eigen risico, verzonden is verkocht.
Dat je een ander zadel kosteloos wou toesturen vind ik al erg netjes en je gaf een oplossing.. als ze hier niet op ingaat.. lekker laten gaan
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 14-10-18 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 21:37

Bewijs zadelmaker heb ik niet. Aangezien hij er toch was heeft hij voor me gekeken en niks voor gerekend. Dus helaas ook geen bon ofzo.

Moet ik der blokken of juist niet?

M n vriend zei het zelfde..
Die wilt er een slaatje uit slaan.

Maar wat ik al zei, ik zou nooit een zadel versturen die niet meer thuis hoord op een paardenrug.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:41

Nee oke, maar hij kan wel beamen voor jou dat hij dat zadel heeft nagekeken en goedgekeurd ;) Blokken en niks meer mee doen!

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:59

Ik verplaats dit topic naar TAO :)

TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 22:13

A_nouk schreef:
Ik verplaats dit topic naar TAO :)


Wat is TAO

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:33

Transport afspraken en overige, aangezien dit om een zadelverkoop/afspraak gaat is het topic verplaatst.

Alex en Jorie <3

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:08

heb je de foto's van het zadel nog? ik ben nu wel erg benieuwd ernaar

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:21

Verkocht is verkocht, dus pech hoor! Je bent duidelijk genoeg geweest, klaar.

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:46

Ik zou haar melden dat je naar eer en geweten hebt gehandeld.
Dat het een risico is om eem zadel te kopen oo afstand zonder eerst te passen. En dat je het hierbij laat.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 07:54

:)
Akhal_Teke schreef:
heb je de foto's van het zadel nog? ik ben nu wel erg benieuwd ernaar


Ja die heb ik zeker nog!
Ik ga ze even opzoeken

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:01

TWIXFANCY schreef:
Nadeel is dat ze blijft zeuren. Ze wilt nu een deel van der geld terug.

Het vervelende is dat ze m n adres heeft aangezien het aangetekend verstuurd is. Misschien heeft ze dat met een reden gedaan? Misschien doet ze dit bij meerdere mensen?

Twijfel twijfel twijfel.


Dus dan heeft ze je adres? Lekker boeien als ze langs komt kan je haar flink de waarheid zeggen :o :P

Je staat helemaal in je recht ts, je hebt altijd van die zeikmensen die zo zijn, gewoon negeren. Wat is 100 euro nou voor een zadel? Ik zou zeggen: had dan komen kijken of een nieuw zadel gekocht en hou verder je gezeur.

Je hebt altijd van die mensen die voor een schijntje op de eerste rang willen zitten en dan nog klagen ook

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers