Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:01

TWIXFANCY schreef:
Bewijs zadelmaker heb ik niet. Aangezien hij er toch was heeft hij voor me gekeken en niks voor gerekend. Dus helaas ook geen bon ofzo.

Moet ik der blokken of juist niet?

M n vriend zei het zelfde..
Die wilt er een slaatje uit slaan.

Maar wat ik al zei, ik zou nooit een zadel versturen die niet meer thuis hoord op een paardenrug.



Heel goed van je, maar ik zou omdat je daar niet van uit kunt gaan nooit een zadel van 100,- laten opsturen via mp voor mijn paard. En mensen die wel de gok nemen om een 100,- zadel te laten opsturen moeten ook niet zeuren. Dus pech voor haar, ik zou idd niet toegeven.


zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:50

Gewoon blokken meid, en probeer het los te laten. Je bent eerlijk en duidelijk geweest.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:53

TWIXFANCY schreef:
Ik heb een paar zadels overgenomen, die helemaal netjes gemaakt en nalaten kijken door onze zadelmaker.

Ondanks dat ze gebruikt waren, waren ze goedgekeurd. ( nog netjes )

)


Je geeft aan dat de zadelmaker er wel even naar gekeken heeft maar geen bewijs heeft afgegeven. Ik zou hier alsnog achteraan gaan.
Verder is dit het risico als je koopt vanaf een foto. Dat is het risico en met deze prijs vind ik dat ze dat risico maar gewoon moet nemen. Voor die prijs kan je geen in nieuwstaat zadel verwachten

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:56

Ik zou de zadelmaker helemaal niet meer contacteren.
Verkocht is verkocht.

Toevallig de laatste tijd ook 2 zadels verkocht die beide kopers op de post wilde hebben.
Prima maar verzenden is verkocht. Bevalt het dan niet jammer dan, had je het maar op moeten halen.
1 heeft laten weten blij te zijn, van de ander niets meer gehoord, dus zal ook wel goed zijn.
Zo niet pech.

Je hebt aan alle kanten foto's gemaakt. Meer heb je niet kunnen doen om een eerlijk beeld te geven van wat je verkocht.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:01

Ik begin er niet aan, zadels opsturen. Als ze het echt willen hebben dan kom je het maar halen. Zo niet, dan komt er wel een keer een ander.
Dat gejank altijd over en weer. Er zijn gewoon mensen die misbruik maken, daar pas ik voor.
Als jij duidelijk bent geweest, je ding netjes hebt gedaan, dan laat de koper maar lekker gek worden.
Simpel zat. Dit soort dingen kun je het beste face to face doen. En niet via de post.
Als koper kan je ook het risico lopen dat je iets opgestuurd krijgt wat je niet had verwacht, dan moet je het maar halen.........

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:11

Ik vind opsturen wel weer gemakkelijk.
Geen geleur aan huis. Mensen die niet op tijd komen enz.
En bij het op de post doen weet je dat het ook verkocht is.

En gezeur dat doen ze maar, reageer ik misschien 1 keer op en dan niet meer.
Risico van niet komen kijken, dat kap ik snel af.
Maar goed in totaal 3 zadels op de post gedaan, waar toevallig 2 afgelopen tijd en nooit geen gezeur gehad.

sas66
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:19

Ik vind dat je erg netjes hebt gereageerd en een heel fair tegen aanbod hebt gedaan. Verzonden = verkocht. Had ze maar de moeite moeten doen om het op te halen. Ze probeert hier gewoon een slaatje uit te slaan en haar probleem jouw probleem te maken.
Ik zou zeggen: let it go en niet meer reageren. Ook niet als ze wel terugkomt op je aanbod. Hier wil je geen zaken meer mee doen, levert alleen maar gedoe op.

Liindaaa
Berichten: 37
Geregistreerd: 31-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:25

Inderdaad verzonden is verkocht hadden ze maar langs moeten komen.

Voor hetzelfde geld heeft zij een zadel liggen zelfde merk dat WEL scheef is en wil ze zo het zadel 'omruilen'..
Ik zou het ook afkappen en verder niet meer op ingaan.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:46

laatste tijd gebeurd dit heel veel via marktplaats etc.
Mensen kopen wat en gaan daarna sturen niet tevreden te zijn en geld terug te willen zien
Dit is ook een vorm van oplichting
Omdat de eerlijke verkoper dan geld terug gaat geven of een deel, terwijl het goed wat gekocht is gewoon goed is.

Dus gewoon niet doen en blokkeren.
Wat wilt ze gaan doen dan met je adres? Voor je deur staan?
Lekker laten staan :j


TWIXFANCY
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 14:40

Dit zijn de fotos die ik stuurd heb. Lijkt me duidelijk toch?

Bedankt voor jullie mening. Begon me nogal schuldig te voelen, maar als ik jullie reacties zo lees ja dan weet ik voor me gevoel dat ik goed gehandeld heb.

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:13

Voor 100 euro ziet het er nog netjes uit , blokkeren die meid en niks meer aan doen.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:20

Niet meer op ingaan hoor! Verkocht is verkocht en voor 100,- kun je niet verwachten dat je een topzadel koopt.
Ze probeert er gewoon een slaatje uit te slaan.

Alles wat je aandacht geeft groeit..

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:25

VErkocht is verkocht idd, gewoon niet meer op reageren dan stopt het vanzelf wel. Wel heel vervelend als iemand zo doet.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:31

Ik zou je er idd niks van aantrekken, het is haar eigen keus om niet langs te gaan en het op te laten sturen. Verkocht = verkocht jij hebt gewoon een goed product geleverd, als zei vind van niet moet ze dat zelf maar uitzoeken. Lekker laten praten die troela jij weet wel beter ;)

MT’s Vicky BG♥

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:42

Jammer voor die meid hoor. Voor 100 euro is dit zo te zien een prima zadeltje.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:24

Hayko schreef:
Inderdaad verzonden is verkocht hadden ze maar langs moeten komen.

Voor hetzelfde geld heeft zij een zadel liggen zelfde merk dat WEL scheef is en wil ze zo het zadel 'omruilen'..
Ik zou het ook afkappen en verder niet meer op ingaan.


Dit laatste zou mij ook niet verbazen, aangezien ze een zadel opkoper is.

Inderdaad, voor €100,- op laten sturen, neem je in mijn ogen zelf het risico.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:26

Ik zou nog er nog één mailtje aan wagen met de boodschap die hier al meerdere keren herhaald is en afsluiten met de melding dat je er vanaf nu ook niet meer op terugkomt en het een afgesloten zaak is.
Klaar en duidelijk een einde aan maken, je staat volledig in je recht.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:43

Tja, wie slechts 100 euro over heeft voor een zadel dat nog serieus voor rijden gebruikt gaat worden, kan niet meer verwachten dan dit. Het zadel ziet er op het oog goed uit maar is wel degelijk scheef, dat is op de foto's te zien als je goed kijkt (ongelijke kussens). Maar voor dit bedrag vind ik dat niet vreemd. Ik heb zelf ook wel oude zadel liggen, maar ik verkoop ze niet omdat ik niet wil dat die zadels nog gebruikt worden. Zijn ook scheef. Maar goed, dat is wellicht te principieel en idealistisch.
Ik zou het verder negeren, voor een dubbeltje op de eerste rang bestaat niet en dat moet zo iemand zich ook realiseren.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Roodvos

Berichten: 6644
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:54

Volledig eens met Askja.

Op de foto’s waarop het zadel op de tafel/kist ligt is al te zien dat de kussens er ongelijk onder gezet zijn. Koper had dus kunnen weten dat het zadel scheef is, helemaal als koper een zadelopkoper is. Daarvan mag ook meer kennis verwacht worden dan van jou als willekeurige particulier.

Ik zou trouwens als ik jou was wel op zoek gaan naar een andere zadelmaker/-passer.... :x

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:38

Zitten we hier niet in de 'verborgen gebreken' en onderzoeksplicht bij koop en verkoop van producten van het civiele recht? Jij hebt al relatieve leek en verkopende partij alles gedaan om een net product te verkopen door het door een zadelmaker na te laten kijken en duidelijke foto's van het product aan de koper te leveren. Doordat de zadelmaker het zadel heeft goedgekeurd mag jij er vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk goed is. de koper is een expert en had kunnen zien op de foto's dat het zadel scheef is, dit kan ze jou in alle redelijkheid niet verwijten, en je bent imo dan ook niet verplicht te koop te ontbinden. En voor 100 euro kan je inderdaad ook niet heel veel verwachten.

Malenka

Berichten: 7555
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:41

Als er in jouw advertentie stond dat het zadel door een zadelmaker is goedgekeurd dan mag het niet scheef zijn. Is het dat wel dan mag de koper de koopovereenkomst ontbinden. Jij moet dan het item terug nemen en het geld terug geven.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... rktplaats/

Dit gaat wel om verkoop tussen particulieren... waar ik vanuit ben gegaan.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:44

Roodvos schreef:
Volledig eens met Askja.

Op de foto’s waarop het zadel op de tafel/kist ligt is al te zien dat de kussens er ongelijk onder gezet zijn. Koper had dus kunnen weten dat het zadel scheef is, helemaal als koper een zadelopkoper is. Daarvan mag ook meer kennis verwacht worden dan van jou als willekeurige particulier.

Ik zou trouwens als ik jou was wel op zoek gaan naar een andere zadelmaker/-passer.... :x

Ben het niet helemaal met je eens, een kant kan ook veel minder strak in de vulling zijn en daardoor scheef lijken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:47

Malenka schreef:
Als er in jouw advertentie stond dat het zadel door een zadelmaker is goedgekeurd dan mag het niet scheef zijn. Is het dat wel dan mag de koper de koopovereenkomst ontbinden. Jij moet dan het item terug nemen en het geld terug geven.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... rktplaats/

Dit gaat wel om verkoop tussen particulieren... waar ik vanuit ben gegaan.


De Ts zegt dat het om een zadelopkoper gaat, dan geldt dit niet.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik heb jullie mening nodig!!!! Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:52

Ts heeft als zadel leek op een prima manier een zadel verkocht.
Koop overeenkomst mag echt niet zomaar ontbonden worden hoor.

Ze heeft ( naar eigen zeggen) toch de foto’s laten zien en in de mail duidelijk aan gegeven dat verzonden = verkocht.
Voor 100 euro kun je geen super de luxe zadel verwachten hoor.

De koper moet niet zeuren, dan verkoopt ze het zadel zelf maar door als ze er niks aan heeft.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 90 bezoekers