het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:28

Ook ik had het verhaal graag gevolgd :)
Lijkt mij nog nuttig voor menig paardeneigenaar in de toekomst.
Het siert je wel dat jullie het paard uiteindelijk toch nog hebben gehouden!

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 23:28

Shaggy09 schreef:
Dat kon dan wel iets vriendelijker...



;( nou kan weinig goed doen blijkbaar

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 23:29

Poekkie schreef:
Ook ik had het verhaal graag gevolgd :)
Lijkt mij nog nuttig voor menig paardeneigenaar in de toekomst.
Het siert je wel dat jullie het paard uiteindelijk toch nog hebben gehouden!



dank je, ik had ook echt het hele nare gebeuren willen typen hoor :D

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 23:31

Oliiviia schreef:
Paard was gekeurd bij aankoop, dus dan is hij bij jullie blind geworden...
ImmuunGEMEDIEERDE keratitis kan inderdaad heel plots beginnen en wordt best zo snel mogelijk behandeld, anders krijg je dus inderdaad een blind paard :=


als je iets geduld gehad had, paard was al blind voor aankoop bleek later dan, helaas

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:32

sassefras schreef:
Poekkie schreef:
Ook ik had het verhaal graag gevolgd :)
Lijkt mij nog nuttig voor menig paardeneigenaar in de toekomst.
Het siert je wel dat jullie het paard uiteindelijk toch nog hebben gehouden!



dank je, ik had ook echt het hele nare gebeuren willen typen hoor :D



Gewoon al die zure reacties links laten liggen en verder vertellen :D O:)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:35

sassefras schreef:
Shaggy09 schreef:
Dat kon dan wel iets vriendelijker...



;( nou kan weinig goed doen blijkbaar



Nou ik had steeds oprechte interesse dus je had wel iets minder kattig kunnen reageren ja.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 23:38

Akhal_Teke schreef:
Wat een nepbericht... Slotje graag


;( waar is dit nou weer goed voor, nep bericht ??

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:43

sassefras schreef:
Barbet schreef:
Heb je het paard nu nog steeds?
Is het later dan nog wel goed gekomen, met trainen, gedrag paard .
Kon je dochter er nog mee in de sport?[/quote

we hebben het paard nog, ze heeft een veulen en nog 1 oog met 40 % zicht ( aldus de deskundige dan he )



Dat is balen, gelukkig kun je haar gebruiken als fokmerrie!
Dat is het voordeel van een goede merrie.
Ben je er ooit achter gekomen hoe je paard bijna blind is geworden?

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:46

Kan een mod niet even al die nutteloos irritante berichten verwijderen?

Mensen hebben echt geen begrip en geduld meer tegenwoordig zeg :=

Ik ben ook heel erg benieuwd naar het verhaal en de afloop! :j

Recht in Nederland is helaas wel vaker ontzettend krom. :n
Ooit ook een pony verkocht, koper wilde niet keuren op eigen risico. Tijd later vonden ze dat de pony cornage had en een of andere malafide dierenarts bevestigde dat het om graad 4 zou gaan, de ergste vorm.
De pony was jong en onbeleerd en wij hebben daar nooit iets van gemerkt. Zeker met de ergste vorm zou je bij het minste aan inspanning al wat moeten horen maar hier hebben we dat nooit gehoord. Dus wij vonden dat wel heel erg vreemd.
Eindje besluit kwam er een rechtzaak, want ze wilden de koop natuurlijk terug draaien. Dat zij niet aan hun onderzoeksplicht hadden voldaan bleek geen moer uit te maken bij deze rechter want uiteindelijk verloren wij de zaak.

Het rare, pony hebben we later met dit hele verhaal aan iemand verkocht die een kleinschalige soort van manege had bij een natuurgebied. Pony kwam daar, rustig laten wennen en uiteindelijk mee gaan rijden en zij hebben ook nooit maar iets gemerkt van een cornage. Ondanks zo nu en dan toch wel pittige en lange ritten door het natuurgebied daar.
Uiteindelijk super blij dat ze daar terecht is gekomen. Wordt top voor gezorgd, ze kopen daar de beestjes voor het leven, dus ze gaat nooit meer weg daar en we hebben nog altijd super leuk contact.

Maar uiteraard wel super krom hoe wij toen die rechtzaak verloren hebben.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:48

Als ik zo je oude berichten teruglees denk ik dat je het moet proberen los te laten.
Blijkbaar heb je de rechtszaak verloren en probeer je (op een onsuccesvolle manier) je verhaal te doen.

Vreselijk voor jou, je dochter en je paard dat jullie hier op deze manier achter zijn gekomen en dat je paard dus blind is/ slecht ziet. Maar schijnbaar is het verder wel een goed paard als je ermee fokt.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 23:55

@ Onali ik probeer mijn ervaring te vertellen, je hoeft mij niet te vertellen of ik iets moet loslaten of niet

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:03

Wat een rot reacties zeg, ik hoop dat ts het verhaal alsnog wilt vertellen want ik ben wel benieuwd naar de afloop..

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:04

Voor iemand die al sinds 2002 lid is op bokt zou je toch verwachten dat je een beetje een inschatting heb van hoe een topic loopt en wanneer dit wel of niet soepel verloopt.

Met de post die je had op het eerste moment met alleen maar de twee woorden "wordt vervolgd" eronder had je al een hoop gedoe kunnen voorkomen.

Ik vind het hele topic toch noch toe rot lezen terwijl óók ik (en degene die "naar" zouden reageren) het een erg interessant onderwerp vinden voor zover er nu kleine flardjes bekend zijn.

Waarom inderdaad niet eerst op een chronologische volgorde een verhaal voor jezelf maken en dat zo posten? Wellicht kan je dat in stukjes doen, om zo toch je volgtopic te hebben. Het is natuurlijk al een tijd terug dat dit begon en ik geloof heel goed dat je een hoop te vertellen heb.

Maar ook dit ^, is maar een voorstel en zeker geen afkraken mocht je het zo opvatten ;) een hoop mensen bedoelen het gewoon goed maar de manier waarop het topic is geopend is niet héél handig natuurlijk zonder duidelijke informatie van hoe je het topic wilt laten verlopen.

Verder, alleen maar liefde voor elkaar jongens <3

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:16

Er valt toch weinig te volgen? Behalve een verhaal dat in hele kleine stukjes verteld wordt?

@ts Het is niet zo raar dat de manier van typen en weinige inhoud suggestieve vragen oproept.
Beter is het om het verhaal in 1x te plaatsen wanneer je deze vragen irritant vindt...

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:21

rosslover schreef:
Wat een rot reacties zeg, ik hoop dat ts het verhaal alsnog wilt vertellen want ik ben wel benieuwd naar de afloop..


Ts is ook niet bijster vriendelijk hoor :+ kijk maar hoe ze boven jouw bericht reageert op een goed bedoelde reactie

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:27

Ik verbaas me echt over dat vragen e.d. zo onvriendelijk worden beantwoord door TS. Ok, je wilt alleen je ervaring vertellen. Maar je opent toch een topic om ook reacties te krijgen? Wat was dan de bedoeling; dat iedereen het netjes de hele avond zou volgen en daarna zou zeggen 'Goh. Ik heb het gelezen?'
Ik snap dat je sommige mensen wat ongeduldig vindt (al snap ik die mensen ook heel goed), maar ik vind je een aantal keer echt onterecht onaardig reageren.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:36

goed, ik snap beide partijen wel; ik snap enigszins dat ts gepikeerd raakt door de reacties(al was zeker de reactie van ts op de sportvraag wel erg onvriendelijk; op de OS in London was notabene een volledig blind paard aanwezig bij de dressuur dus zo raar was de vraag nu ook weer niet), maar aan de andere kant begrijp ik de reacties ook; dat je je verhaal in stukjes wil schrijven begrijp ik wel. Zo te lezen wordt het een lang verhaal en om een boekwerk te voorkomen wil je het in stukjes delen.
Maar nu is het wel een heel klein stukje geworden waar je mee begint, want eigenlijk ben je nog met je introductie bezig en daar stop je dan al halverwege.
Dat leest gewoon niet fijn. Had eerst je intro afgemaakt met 'wordt vervolgd' aan het einde en het was al heel anders overgekomen.
Nu lezen we het en je begint over een import rapport waar iets in zou staan en het verhaal stopt gewoon en de lezer moet maar gaan raden of er nog meer komt of dat dit het nu was.
Daardoor dacht ook ik (zoals de eerste posters ook al aangeven) dat je per ongeluk al op verzenden had gedrukt nog voordat je klaar was...want zo leest het nu gewoon.

That said: ook ik was benieuwd hoe het verder af is gelopen, maar dat wil je nu niet meer vertellen, dus houdt het hier nu wel op met het topic dus. Jammer, maar goed; ik respecteer je keuze daarin.

Wil in elk geval nog wel even zeggen dat ik voor het paard hoop dat ze de rest van dr zicht (dat hele kleine beetje wat ze nog heeft) kan behouden. En daarnaast respect dat jullie het dier ondanks deze ellende toch gehouden hebben; menig paardeneigenaar zou het dier net zo hard weer de deur uit hebben gedaan.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:09

Fijn dat jij mn vraag ook niet gek vond.
Een kennis van me heeft een paard met maar 1 oog waarmee ze zelfs cross les heeft dus tussen de witte hekjes leek mij niet onhaalbaar eigenlijk

Ben iig onali dankbaar voor haar speurwerk. Kan ik ontstippen wetende hoe dit verhaal afliep ;)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:35

zodiacje schreef:
Fijn dat jij mn vraag ook niet gek vond.
Een kennis van me heeft een paard met maar 1 oog waarmee ze zelfs cross les heeft dus tussen de witte hekjes leek mij niet onhaalbaar eigenlijk

Ben iig onali dankbaar voor haar speurwerk. Kan ik ontstippen wetende hoe dit verhaal afliep ;)

De vraag was zeker niet raar, ook de dekhengst broere Ohio heeft jaren met maar 1 oog hoog in de dressuursport gelopen.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:56

Ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal, blijkbaar is het al helemaal klaar, hoe was het vervolg met het opgedoken rapport en hoe is afgelopen?

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:48

Nouvel schreef:
Ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal, blijkbaar is het al helemaal klaar, hoe was het vervolg met het opgedoken rapport en hoe is afgelopen?

Ik ook. Maar ik heb er ook begrip voor als TS geen zin meer heeft om dat uit te schrijven na die irritante reacties hier.
Niet iedereen opent een topic voor "hulp". Of om veroordeeld te worden.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:50

Wendy schreef:
Nouvel schreef:
Ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal, blijkbaar is het al helemaal klaar, hoe was het vervolg met het opgedoken rapport en hoe is afgelopen?

Ik ook. Maar ik heb er ook begrip voor als TS geen zin meer heeft om dat uit te schrijven na die irritante reacties hier.
Niet iedereen opent een topic voor "hulp". Of om veroordeeld te worden.


Je hebt gelezen dat Ts zelf ook niet bijster vriendelijk is? (Naar mensen die nies verkeerds zeiden).

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:01

Er is zelfs een volledig blind paard (een witte, best wel bekend kan even niet op de naam komen) waarbij de ogen zijn verwijderd. Deze heeft nog een prachtig leven en er word nog steeds op gereden! Kwestie van vertrouwen opbouwen. Dus ik denk dat alsnog de sport oppakken nog niet zo een conpleet onrealistisch doel is :D

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:09

Jammer ik had graag het hele verhaal gelezen.
Misschien kun je alles in word typen en dan in zijn geheel hierheen kopiëren.
Dan kunnen wij die wel interesse hebben het helemaal lezen.
Want ik vind het erg als er al een keuringsrapport is waaruit blijkt dat hij het ook meer sluit dat je dan toch verliest. Maar verbazen doet het me dan ook weer niets.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:15

Ik heb zeker oprecht interesse. En vind mezelf niet heel negatief. Ik geef opbouwende kritiek. Namelijk dat het makkelijker lezen is als hey verhaal in z'n geheel in de OP staat. Maar ik zie ook dat TS snel de handdoek in de ring gooit en bokkers die niets verkeers zeggen afblaft. En dat is jammer, want het is een sneu verhaal.