Auto/bus voor 3-paards trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 04:40

Heb jij een touareg Granoek? Wij hadden er namelijk ook 1. 2.5 diesel automaat. Mocht tot 3,5 ton. Paar keer trailer achter gehangen voor korte ritjes. Bijna per direct kregen wij motorstoring. Naar de garage ermee. Bleken de schijven van de versnellingsbak geplooit. De garagehouder heeft ons verteld dat het een gekend probleem is in de 2.5 liters. Op papieren mogen ze het, in theorie kunnen ze het maar in praktijk loopt het er vaak op fout. Zo zonde. Was mijn droomauto en mis hem nog elke dag.

Ts: Ik zou gaan voor een auto die nog genoeg reserve heeft. Dodge ram, ford f150, nissan patrol etc. Zeker een motor die zwaar genoeg is in verhouding met trekkracht. Veel recente auto’s zijn lichte motors die flink opgedreven worden in pk’s en op papier wel wat mogen trekken, maar in theorie vrij snel er aan kapot gaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:46

Oei nee ik heb hem niet maar wou hem graag! Precies geen goed idee :( ik heb de trailer nu achter mama en papa hun BMW x5 maar die mag ook maar tot 2700 en die had al moeite met het Borgloonse heuvellandschap toen alleen Dexter er nog maar op stond

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:08

Vergeet ook niet het verschil in wegenbelasting. Leuk om ts allemaal dikke bakken aan te raden maar dat tikt maandelijks aan hoor. Voor busjes is er een regeling waardoor ze goedkoper zijn.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:46

Gypsy schreef:
Vergeet ook niet het verschil in wegenbelasting. Leuk om ts allemaal dikke bakken aan te raden maar dat tikt maandelijks aan hoor. Voor busjes is er een regeling waardoor ze goedkoper zijn.


Ts gaf zelf aan dat bij tips de kosten niet uitmaken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:29

Gypsy schreef:
Vergeet ook niet het verschil in wegenbelasting. Leuk om ts allemaal dikke bakken aan te raden maar dat tikt maandelijks aan hoor. Voor busjes is er een regeling waardoor ze goedkoper zijn.


Klopt, maar dodge ram, ford f150 etc zijn pick ups en quasi allemaal als lichte vracht in te schrijven :) (In België toch)

Maar realistisch zijn: Wil je een auto die het kan en mag, zit je met een dikke bak.

Granoek: Ja. Ik vind het nog elke dag zo spijtig. Hebben het ondertussen ook van meerdere personen gehoord die allemaal hetzelfde voor hadden. Voor de moment trekt onze ford mondeo 2.0 de trailer als noodoplossing, maar dat is toch ook niet wat het hoort te zijn.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:37

Toyota Lancruiser
VW Touareg
VW T6

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:41

Gypsy schreef:
Vergeet ook niet het verschil in wegenbelasting. Leuk om ts allemaal dikke bakken aan te raden maar dat tikt maandelijks aan hoor. Voor busjes is er een regeling waardoor ze goedkoper zijn.

Welke regeling dan als particulier
Volgens mij bestaat grijs kenteken dan niet en betaal je gewoon volle mep

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:42

Nee hoor. Er is een goedkoper tarief voor particuliere auto's op grijs kenteken. Niet zo goedkoop als het vroeger was, maar toch iets voordeliger.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:20


Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:30

Www.wegenbelasting.nl
Daar kun je kiezen voor het tarief bestelauto particulier. Het bestaat wel degelijk. Het is alleen niet gelijk aan het tarief bestelauto zakelijk.

Bontfire

Berichten: 221
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:47

Wij hebben een Opel Vivaro met dubbele cabine. Ideale bus om de trailer te trekken en handig omdat er nog veel mee kan in de auto zelf. Wij hebben deze zelf wel op grijs kenteken.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:48


Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:02

Ik reed in 2016 een Opel Astra diesel op grijs kenteken en de wegenbelasting is dan goedkoper dan een Opel Astra diesel op geel kenteken. Scheelde een paar tientjes vanwege dat bestelauto tarief particulier. Ik heb zelf ook nog een bus dus weet heel goed hoe het werkt.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:45

Even uit het hoofd scheelt grijs particulier de provinciale opcenten. Diesel toeslag krijg je particulier wel in de oren.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Auto/bus voor 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 19:38

Wauw wat een antwoorden al gauw! Ik ga alles even opzoeken op Google zodat ik een beetje een beeld krijg van de genoemde merken. Antwoord daarna ook alles even bij.