Ifor Williams: stang en schoonmaken laadklep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Ifor Williams: stang en schoonmaken laadklep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 23:05

Ik heb een 1 jaar oude Ifor Williams 1,5 paardstrailer. Op de laadklep (achter) zit rubber en mijn paard mest nogal veel op de klep. Ik krijg dit er bijna niet af, zelfs met een hogedrukreiniger niet (en die wil ik liever niet eens gebruiken). De rubberen mat die binnen ligt (met strepen) is super makkelijk schoon te maken maar die achterklep is een soort van stroef, beetje harig, rubber en als ik er met een bezem overheen ga, dan smeer ik de mest eigenlijk alleen maar meer erin.

Iemand een schoonmaaktip hiervoor?

En mijn tweede vraag is: ben ik de enige die het onhandig vind hoe de stang erin gaat. Ik heb zitten zoeken al maar kan er niks over vinden. Als je de stang erin doet en je paard zou naar achteren komen, of als je de stang losmaakt maar nog niet helemaal weg hebt gehaald en je paard komt naar achteren, dan kan de stang niet helemaal open, die blijft dan een beetje schuin hangen en dan loopt je paard er dus zeker tegenaan en eventueel zelfs doorheen (dan gaat er zeker iets kapot). Ik snap natuurlijk wel dat je paard gewoon moet wachten, maar in een schriksituatie vind ik dat niet prettig. Ook als je na het laden de stang moet plaatsen, moet je de stang eerst naar binnen manouvreren voordat je 'm erin kunt laten vallen.

Wat is jullie ervaring hiermee?