Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 09:47

Afgelopen winter heb ik een leuk tweedehands trailertje aangeschaft. Afgelopen maanden al veel plezier van gehad, maar helaas is deze nu zodaning "kapot" dat er meer gerepareerd moet worden dan hij waard is.
Daarom ben ik nu bij een aantal dealers aan het rondkijken voor een nieuwe trailer, waarbij ik deze kan inruilen. Ik zoek een basis 1,5paards trailer die met B-rijbewijs gereden kan worden, liefst niet van hout.

Inmiddels heb ik een aantal opties doorgekregen die prijstechnisch niet heel ver uit elkaar liggen.
- Ifor Williams HB403 (zonder voorlader)
- Alu hotra Salinero
- Alu humbauer Single
- Alu Henra Performance

Zelf heb ik enkel ervaring met de Ifor als huurtrailer. Die beviel goed, helaas zit daar een levertijd op van minimaal 7 tot 12 weken als ik geluk heb. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Eveneens zal ik deze terug moeten laten keuren om legaal te kunnen rijden zonder E.

Met de andere trailers heb ik zelf geen ervaring, vandaar mijn vraag; Wat zijn jullie ervaringen met deze trailers?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:53

ik heb een humbaur single alu.

Ik heb hem nu al een aantal jaar en ziet er nog uit als nieuw. het is niet de meest elegante en mooie trailer maar wel robuust.
Ik heb er een zadelkamer inzitten en die is wel vrij klein, maar je hebt daardoor wel voldoende ruimte in te trailer zelf bij het laden.

Ik heb een aantal vriendinnen met een Cheval Liberte en dat vind ik ook fijne trailers die heel compleet geleverd worden voor een leuke prijs. Qua wegligging merk ik geen verschil tussen beide trailers als ik er mee rij.

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:06

wij hebben een cheval liberte, bevalt ons heel erg goed, is ook aluminium

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:27

Ik had een Humbaur alu 2 paards en nu een Henra alu 2 paards. De Humbaur heb ik omgeruild, omdat hij niet in de loods bij ons nieuwe huis paste vanwege de hoogte, maar mijn voorkeur zou echt uitgaan naar de Humbaur. Zeer goede prijs/kwaliteit en super wegligging achter de auto. De Henra is een goede vervanger.
Cheval Liberte zal mijn voorkeur totaal niet naar uitgaan, al zijn ze volgens mij in de loop der jaren wel beter geworden.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:34

Ik heb in 2003 een nieuwe Hotra gekocht. Toen een stuk voordeliger dan andere merken. Volgens velen was dat omdat de kwaliteit minder zou zijn.
Ik heb daar nooit iets van gemerkt. Geen problemen en hij ziet er nog steeds uit als nieuw!
Ik probeer hem wel ieder jaar een ‘apk’ en onderhoudsbeurt te geven. (Maar heb ook wel eens overgeslagen. ;) )


tienus63

Berichten: 11996
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:51

Jaren met een tweepaards Hotra gereden, beviel prima.
Nieuw gekocht en altijd binnen gestald.
Doordat paard ontzettend schrok van een Harley die naast ons kwam staan bij het verkeerslicht, heeft paard deze trailer verbouwd tot semi cabrio.

Deze is ingeruild voor een nieuwe Henra tweepaards. Tussentijds een Humbaur leentrailer gehad.
Paard liep er 1x normaal in, daarna slecht en derde keer al helemaal niet meer.
Ik vond de Humbaur leeg een stuiterbak achter de auto.
Toen de nieuwe Henra geleverd was, liep ze er zo in.

Gek genoeg liep ze de Hotra nadat ze een fikse scheur in het dak geramd had, gewoon in.

Maar rijcomfort van 2 paards is anders dan van een 1.5 paards.

#trotsoponzeboeren

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:09


Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:11

Hier een alu Henra Performance, nu 4 jaar oud uit m'n hoofd.
Fijne trailer, ligt mooi stabiel, is licht van binnen en lage instap (wat ik echt een pré vind). Mijn paard staat er rustig in en heeft ruimte genoeg voor haar hoofd aan de voorkant, ook met hooinet. Ik heb geen zadelkamer erin.

Wat mij over de streep heeft getrokken is de 15 jaar garantie op de bodem in tegenstelling tot de 2 jaar bij Humbaur. Hotra ken ik verder niet :)

Calente: B+15 L1+5

tienus63

Berichten: 11996
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:55

Qua binnenhoogte en binnenlengte zijn hotra en Henra van ons gelijk. We hadden een hotra eforce. Sinds 2013 Henra easyline xl.
De Henra is 10 cm breder.
Durf niet met zekerheid te zeggen of instap lager of gelijk is aan de hotra.

#trotsoponzeboeren

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:20

Toen ik vorig jaar naar een trailer op zoek was, kwam de henra nog een stuk duurder dan de humbaur uit. De single one wordt heel wisselend ervaren, sommige mensen vinden hem heel fijn, andere mensen zijn toch ontevreden. Dat hoorde ik bij de henra minder terug.

Uiteindelijk ben ik voor de geval liberte gegaan. Een complete trailer voor minder dan boven genoemde 2. Ik ben ontzettend blij met mijn keuze, ik vind het een heerlijk ding. Eigenlijk, heb ik nog niks negatiefs kunnen ontdekken.. :)

    dare to dream
        Willem

Eef_Bam

Berichten: 4089
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:36

Is er nu ook een aluminium hotra? Daar zou persoonlijk mijn voorkeur naar uitgaan. Al zeker 10 jaar plezier van een inmiddels 14 jaar oude Hotra (elegance). Zeer intensief gebruikt en nog steeds goed.

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 07:41

Bedankt voor alle ervaringen. De keus is inmiddels gevallen op de Henra Performance :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

tienus63

Berichten: 11996
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:06

Josien_ schreef:
Bedankt voor alle ervaringen. De keus is inmiddels gevallen op de Henra Performance :) .

De normale uitvoering of de iets langere uitvoering waarbij paard meer ruimte voor hoofd en hals heeft. Deze uitvoering heet geloof ik XL.

Ik zou niet meer terug gaan naar een "korte" trailer.

Ik weet niet welke kleur je in gedachten hebt, een zwarte kap en wand is veel warmer dan een lichte kap.

#trotsoponzeboeren

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Nieuwe trailer, ervaringen hotra, humbauer of Henra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 18:06

De normale met zwarte kap en zilveren wanden. Hij zag er meer dan ruim genoeg uit, zeker voor mijn pony.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:35

Josien_ schreef:
Afgelopen winter heb ik een leuk tweedehands trailertje aangeschaft. Afgelopen maanden al veel plezier van gehad, maar helaas is deze nu zodaning "kapot" dat er meer gerepareerd moet worden dan hij waard is.
Daarom ben ik nu bij een aantal dealers aan het rondkijken voor een nieuwe trailer, waarbij ik deze kan inruilen. Ik zoek een basis 1,5paards trailer die met B-rijbewijs gereden kan worden, liefst niet van hout.

Inmiddels heb ik een aantal opties doorgekregen die prijstechnisch niet heel ver uit elkaar liggen.
- Ifor Williams HB403 (zonder voorlader)
- Alu hotra Salinero
- Alu humbauer Single
- Alu Henra Performance

Zelf heb ik enkel ervaring met de Ifor als huurtrailer. Die beviel goed, helaas zit daar een levertijd op van minimaal 7 tot 12 weken als ik geluk heb. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Eveneens zal ik deze terug moeten laten keuren om legaal te kunnen rijden zonder E.

Met de andere trailers heb ik zelf geen ervaring, vandaar mijn vraag; Wat zijn jullie ervaringen met deze trailers?

Ik heb de alu hotra performance deze trailer bevalt mij heel goed.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miekxlady97 en 84 bezoekers