Help! Paard springt over de voorstang/onrust in trailer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Everdien
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Help! Paard springt over de voorstang/onrust in trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:40

Mijn paard heeft 1 keer met beide voorbenen over de voorstander gehangen. We waren bijna thuis toen we een hoop kabaal in de trailer hoorde. Hij is gelukkig ook zelf terug gekomen, maar sindsdien heb ik hem altijd aan 2 kanten aan het halter vastgezet, niet te lang, niet te kort zodat hij niet meer de ruimte heeft om omhoog te komen in de trailer. Daarna nooit geen problemen mede gehad.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:24

Focussed schreef:
Er is niets veranderd, wij hebben uiteraard hier ook al uren over nagedacht... Het lijkt puur verveling. Ondanks dat t paard altijd hooi heeft in een wijdmazig net (zodat het eten geen frustratie oplevert).

De stang is nu omhoog gezet nadat we het op re camera hebben zien gebeuren onder het rijden. Paard kwam er toch betrekkelijk makkelijk bij. Ging daarna door met hooi eten terwijl het op de stang lag. :+

Zonder voorstang ook al geprobeerd. Geen succes, paar probeert dan een been op de zadelkamer te leggen.

Daarnaast vanaf de grond begonnen met schrapen afleren en dit werpt ook zijn vruchten af in de trailer.


Hij heeft gewoon moeie voeten :j

Nee da's gekheid maar lijkt me echt een heel vervelend probleem, zeker als ie het tijdens het rijden doet. Het kan 100 keer goed gaan maar er komt een keer schade..aan paard of trailer of.. naja hopen dat je het op kan lossen.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:39

Sluit je hem wellicht te veel op met de achterstang? Dat hij onvoldoende ruimte heeft voor en achter zeg maar? En daardoor ruimte gaat zoeken over de stang heen?

Alhoewel, dan zou hij het zonder voorstang niet moeten doen :?

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Help! Paard springt over de voorstang/onrust in trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 01:08

Doet ze het nu niet meer?

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:23

Gekke vraag misschien, maar zou het te maken kunnen hebben met een lichamelijk ongemak? Wat je beschrijft, schetst voor mij het beeld van een paard dat niet lang stil wil staan en ongedurig wordt als het niet kan lopen. Omdat het paard mentaal geen spanning lijkt te ondervinden van de trailer en het paard ook buiten de trailer is gaan schrapen, denk ik eerder aan onrust door fysiek ongemak. Eerste dat ik zou proberen, is magnesium geven voor de spieren (als je dat nog niet doet) of een osteopaat / fysio laten kijken naar de houding, beenstand, spiertonus, ... Misschien is het gerelateerd aan een blokkade in het CTO, spanning rondom het borstbeen. Ook slijtage of artrose zou ik willen onderzoeken.

Ik kan zelf moeilijk lang in dezelfde houding blijven - dan word ik ook onrustig - vandaar dat ik hier aan dacht. Heeft bij mij te maken met slijtage aan beide knieƫn.

Rizette
Berichten: 4359
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Help! Paard springt over de voorstang/onrust in trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:31

Voorstang wat hoger doen en je paard onder de voorstang door vast zetten. Of een slag er om heen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Help! Paard springt over de voorstang/onrust in trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:04

misschien met een extra touw aan de voorstang vast maken? gewoon touw hoe je normaal je paard vast bindt. touw nemen met een paniekhaak. En dan aan de zeikant vast.

Mocht paardlief omhoog willen komen dan wordt die tegen gehouden omdat aan de onderkant dan ook vast zit en niet alleen aan de zeikanten.