Paard zonder paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:08

@BMHP als het zo makkelijk is als jij schetst om een paspoort bij de KNHS te krijgen. Dan bij deze het vriendelijke verzoek om ons hier bij te helpen. Jij weet blijkbaar de juiste wegen.
En wij krijgen het niet voor elkaar. We geven je de chipnummers door en het is blijkbaar zo geregeld.

Jij hebt een rescue paard gehad waarbij je dus wel een paspoort hebt kunnen aanvragen? Was dit een PRE geregistreerd bij de ANCCE?

Nogmaals de KNHS of andere paspoort instantie geeft niet zomaar een nieuw paspoort uit.
Zou te zot voor woorden zijn als dat gebeurde. Ik steel jou paard. Zeg dat ik het paspoort kwijt ben of verloren en en tadaa ik krijg zomaar een nieuw paspoort..
Daarom staat paarden in Spanje dus ook geregistreerd op naam met carta de titularidad zodat zulke dingen niet zomaar kunnen gebeuren. (en sta je als persoon zelf dus ook geregistreerd in het stamboek en moet je toestemming geven voor een nieuw paspoort)

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:19

om hoeveel paarden gaat dit?

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:45

Wat BMHP zegt klopt wel, ik heb zelf laatst ook een paspoort aangevraagd bij de KNHS en het was redelijk snel geregeld.

Bewijsstukken zoals aankoopcontract (had ik niet eens) en afschriften waarin zichtbaar is dat je maandelijks betaalt, dierenarts rekening etc. dierenarts gebeld om de chip uit te lezen en ze heeft de papieren in orde gemaakt.

Ik wist niet eens op wiens naam het paard eigenlijk geregistreerd stond. Maar ook dat is gelukt en paard staat nu op mijn naam.

wie niet waagt wie niet wint...

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:48

snoetie schreef:
Wat BMHP zegt klopt wel, ik heb zelf laatst ook een paspoort aangevraagd bij de KNHS en het was redelijk snel geregeld.

Bewijsstukken zoals aankoopcontract (had ik niet eens) en afschriften waarin zichtbaar is dat je maandelijks betaalt, dierenarts rekening etc. dierenarts gebeld om de chip uit te lezen en ze heeft de papieren in orde gemaakt.

Ik wist niet eens op wiens naam het paard eigenlijk geregistreerd stond. Maar ook dat is gelukt en paard staat nu op mijn naam.

wie niet waagt wie niet wint...


Was dat een PRE geregistreerd bij de ANCCE?

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:49

BMHP schreef:
om hoeveel paarden gaat dit?


Volgens mij zijn er nog 3 paarden die een paspoort nodig hebben. Toch @EdkingEnzo?

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:16

dekensenzo schreef:
Was dat een PRE geregistreerd bij de ANCCE?


Heb je wel alle posts hier gelezen?
Heb je wel begrepen wat ik heb vermeld?

Ik kan geen Spanse paspoorten naar Nederland toveren, Ik heb de procedure voor een vervangend nederlands paspoort aangegeven.

Een Equin paspoort zodat je aan de wet voldoet. (zonder afstamming).

De desbetreffende resque was een Hannoverian Staats Premium Stute uit Mytens.
Het paspoort hebben we uiteindelijk niet aangevraagd toen wij via DNA haar gegevens en leeftijd (19) te horen kregen. Een veulen heeft haar 2 goede jaren gegeven, maar er waren teveel problemen. Ze wilde ook niet meer werd onhandelbaar voor de hoefsmid, Tandarts ondanks een flinke sedatie.

Het andere paard was een endurance arabier (75%°) zonder paspoort en chip.

Ik weet meer dan genoeg van de moeilijkheden en frustraties.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:36

dekensenzo schreef:
snoetie schreef:
Wat BMHP zegt klopt wel, ik heb zelf laatst ook een paspoort aangevraagd bij de KNHS en het was redelijk snel geregeld.

Bewijsstukken zoals aankoopcontract (had ik niet eens) en afschriften waarin zichtbaar is dat je maandelijks betaalt, dierenarts rekening etc. dierenarts gebeld om de chip uit te lezen en ze heeft de papieren in orde gemaakt.

Ik wist niet eens op wiens naam het paard eigenlijk geregistreerd stond. Maar ook dat is gelukt en paard staat nu op mijn naam.

wie niet waagt wie niet wint...


Was dat een PRE geregistreerd bij de ANCCE?


Nee geen pre maar een fjord (met volgens mij een frans paspoort maar dat weet ik niet meer zeker). Ik bedoelde inderdaad zoals BMHP het zegt mbt tot een vervangend nederlands paspoort.

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:54

Nee en omdat het hier om PRE's gaat ligt het (zo lijkt het tot nu toe in ieder geval). Veel ingewikkelder.
Een PRE staat op naam geregistreerd bij de ANCCE en daardoor willen tot nu toe alle paspoort instanties die we benaderd hebben geen paspoort uitgeven.
Ze zeggen allemaal ze zijn te vinden in de database van de ANCCE en daar moet je zijn voor het paspoort.

Vandaar mijn vraag of het bij jullie om een PRE ging. Want dan zou het vreemd zijn dat jullie wel zomaar een nieuw paspoort aan kunnen vragen en wij steeds te horen krijgen dat het niet kan en we bij de ANCCE moeten zijn.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:27

dekensenzo schreef:
Nee en omdat het hier om PRE's gaat ligt het (zo lijkt het tot nu toe in ieder geval). Veel ingewikkelder.
Een PRE staat op naam geregistreerd bij de ANCCE en daardoor willen tot nu toe alle paspoort instanties die we benaderd hebben geen paspoort uitgeven.
Ze zeggen allemaal ze zijn te vinden in de database van de ANCCE en daar moet je zijn voor het paspoort.

Vandaar mijn vraag of het bij jullie om een PRE ging. Want dan zou het vreemd zijn dat jullie wel zomaar een nieuw paspoort aan kunnen vragen en wij steeds te horen krijgen dat het niet kan en we bij de ANCCE moeten zijn.


ik neem aan dat julie het ANCCE benaderd hebben en dat je geen paspoort krijgt.

Dat betekend dat je paspoort als verloren moet worden beschouwd en dat je moet stoppen via die weg (ANCCE) door te gaan.

Jullie hebben de import papieren, betalingsbewijzen maw het eigendomsbewijs, een betaalbewijs en een brief????? van SPIN en ANCCE ?? waarop gemeld wordt dat er geen paspoort is meegeleverd.
Hebben jullie een kopie van de transport (import) papieren?

Met dat verhaal evt. door een advocaat nieuwe paspoorten via de KNHS aanvragen.
Als het tegenzit moet je terug naar de NVWA zodat zij uitgifte van de paspoorten goedkeuren.

SUCCES

Wat misschien nog helpt als je een kopie van de expôrt papieren naar Spanje opstuurt met het verzoek ze daar uit te schrijven zodat je hier een paspoort kan aanvragen.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:25

BMHP schreef:
dekensenzo schreef:
Nee en omdat het hier om PRE's gaat ligt het (zo lijkt het tot nu toe in ieder geval). Veel ingewikkelder.
Een PRE staat op naam geregistreerd bij de ANCCE en daardoor willen tot nu toe alle paspoort instanties die we benaderd hebben geen paspoort uitgeven.
Ze zeggen allemaal ze zijn te vinden in de database van de ANCCE en daar moet je zijn voor het paspoort.

Vandaar mijn vraag of het bij jullie om een PRE ging. Want dan zou het vreemd zijn dat jullie wel zomaar een nieuw paspoort aan kunnen vragen en wij steeds te horen krijgen dat het niet kan en we bij de ANCCE moeten zijn.


ik neem aan dat julie het ANCCE benaderd hebben en dat je geen paspoort krijgt.

Dat betekend dat je paspoort als verloren moet worden beschouwd en dat je moet stoppen via die weg (ANCCE) door te gaan.

Jullie hebben de import papieren, betalingsbewijzen maw het eigendomsbewijs, een betaalbewijs en een brief????? van SPIN en ANCCE ?? waarop gemeld wordt dat er geen paspoort is meegeleverd.
Hebben jullie een kopie van de transport (import) papieren?

Met dat verhaal evt. door een advocaat nieuwe paspoorten via de KNHS aanvragen.
Als het tegenzit moet je terug naar de NVWA zodat zij uitgifte van de paspoorten goedkeuren.

SUCCES

Wat misschien nog helpt als je een kopie van de expôrt papieren naar Spanje opstuurt met het verzoek ze daar uit te schrijven zodat je hier een paspoort kan aanvragen.


Precies dit, mijn papieren zijn ook opgegeven als verloren. Paard stond ook op een andere naam geregistreerd (en ik wist niet eens welke) en ik dus tevens een naamswijziging moeten doen. Paard stond ook in het fjordenstamboek geregistreerd maar had daar geen paspoort, ik kon een paspoort via het stamboek aanvragen omdat hij daar wel geregistreerd was, maar dan moest ik met een paard van 30, 2 uur op de trailer zetten voor een dna test, en dat heb ik niet gedaan. Zodoende heb in de knhs benaderd.

Maar ik heb wel gewoon de papieren naar waarheid ingevuld en gezegd dat ik niet weet wie oude eigenaar is, ook niet weet waar het paspoort is en ook niet weet hoe lang het al zoek is (wel al jaaaaaren).

Ik hoop gewoon voor je dat t lukt, zeker als er iets is en paard vervoerd moet worden of iets in die trant...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:39

snoetie schreef:
Precies dit, mijn papieren zijn ook opgegeven als verloren. Paard stond ook op een andere naam geregistreerd (en ik wist niet eens welke) en ik dus tevens een naamswijziging moeten doen. Paard stond ook in het fjordenstamboek geregistreerd maar had daar geen paspoort, ik kon een paspoort via het stamboek aanvragen omdat hij daar wel geregistreerd was, maar dan moest ik met een paard van 30, 2 uur op de trailer zetten voor een dna test, en dat heb ik niet gedaan. Zodoende heb in de knhs benaderd.


Was dit een gechipt paard?

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:46

Tessebes schreef:
snoetie schreef:
Precies dit, mijn papieren zijn ook opgegeven als verloren. Paard stond ook op een andere naam geregistreerd (en ik wist niet eens welke) en ik dus tevens een naamswijziging moeten doen. Paard stond ook in het fjordenstamboek geregistreerd maar had daar geen paspoort, ik kon een paspoort via het stamboek aanvragen omdat hij daar wel geregistreerd was, maar dan moest ik met een paard van 30, 2 uur op de trailer zetten voor een dna test, en dat heb ik niet gedaan. Zodoende heb in de knhs benaderd.


Was dit een gechipt paard?


Ja wel een chip. Ik bedacht me alleen net dat misschien de leeftijd ermee te maken heeft, paard is namelijk al meer dan 20 jaar geleden gechipt en weet niet of er toen anders geregistreerd werd?

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:51

En ik bedenk me ook dat er tegelijkertijd ook de papieren van een pre zijn aangevraagd van een stalgenoot. Ook een ouder paard maar wel zonder chip en zonder paspoort. Ik kan even navragen of er wel papieren bij zaten maar volgens mij niet. Paard is wel al zeker 15 jaar geleden in nl aangekomen. Maar ik weet dat hier ook een knhs paspoort voor is aangevraagd en gekregen is. Ik ga even navraag doen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:42

Ik heb een tijdje terug een bejaarde mini overgenomen die wel gechipt was en ingeschreven bij het Shetlander stamboek.
Maar het paspoort was nooit aangevraagd dus dan word de zaak ook al wat makkelijker en anders ;)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:09

Het chipnummer van TS is gewoon geregistreerd bij een officiële paspoortuitgevende instantie (ancce), de knhs zal dus vermoedelijk niet akkoord gaan met de aanvraag van een vervangend paspoort en doorverwijzen naar ancce.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 09:35

Het gaat om 3 paarden.

Ik heb 1,5 week geleden mijn advocaat gevraagd om uit te zoeken wat er mogelijk is via het nvwa, als het goed is krijg ik deze week even een reactie met hoe of wat. Mocht dit niet lukken probeer ik het via het KNHS.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:34

EdkingEnzo schreef:
Het gaat om 3 paarden.

Ik heb 1,5 week geleden mijn advocaat gevraagd om uit te zoeken wat er mogelijk is via het nvwa, als het goed is krijg ik deze week even een reactie met hoe of wat. Mocht dit niet lukken probeer ik het via het KNHS.


fijn dat je ons op de hoogte houd.
NVWA geeft geen paspoort uit, daarom moet je naar bv het KNHS of andere door het NVWA goed gekeurde paspoort uitgevende instantie. Ook verwacht ik niet dat zij buitelandse paspoorten kunnen opvragen. Zij kunnen alleen de export (spanje) en import(nederland) controleren en jullie aanvraag bij de KNHS onder steunen.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:41

Ik had een rescuepaard uit belgie en die had wel een chip, maar ook geen paspoort meer te vinden. Ik heb toen op de chip ook een paspoort bij de KNHS aangevraagd. IS ook gelukt, Geen probleem. Ik heb nu een rescuepaard van SPIN, 3,5 jaar geleden kwam hij hier. Hij komt echt van de Stichting zelf en daar gaat geen paard weg zonder paspoort. Dus het zal er hier mee te maken hebben, dat ze alleen hebben bemiddeld....

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:35

Talitha15 schreef:
Ik had een rescuepaard uit belgie en die had wel een chip, maar ook geen paspoort meer te vinden. Ik heb toen op de chip ook een paspoort bij de KNHS aangevraagd. IS ook gelukt, Geen probleem. Ik heb nu een rescuepaard van SPIN, 3,5 jaar geleden kwam hij hier. Hij komt echt van de Stichting zelf en daar gaat geen paard weg zonder paspoort. Dus het zal er hier mee te maken hebben, dat ze alleen hebben bemiddeld....

Yep

EdKingEnzo schreef:
Het gaat trouwens zeker niet! over adoptie paarden. Wij hebben echt de paarden gekocht en de stichting heeft bemiddeld


Is ook al weer een week stil.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 19:29

Gaat ook niet allemaal zomaar ff hè ;)
Brief is vorige week opgesteld en vandaag verstuurd.

Dankzij sommige reacties heb ik niet eens meer behoefte om het te delen.....

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:01

Succes, TS!
Hopelijk kom je daarmee weer een stap verder......

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 07:23

EdkingEnzo schreef:
Gaat ook niet allemaal zomaar ff hè ;)
Brief is vorige week opgesteld en vandaag verstuurd.

Dankzij sommige reacties heb ik niet eens meer behoefte om het te delen.....


Een van de paarden uit deze groep is als probleem paard voor her opvoeding bij een trainer gestald.
Nog steeds geen paspoort en naar wat ik heb begrepen worden er geen rekeningen betaald.

het is leuk als mensen projectjes doen, Maar in ieder geval een deel van deze paarden zijn hier alleen voor de handel.

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:47

BMHP schreef:
EdkingEnzo schreef:
Gaat ook niet allemaal zomaar ff hè ;)
Brief is vorige week opgesteld en vandaag verstuurd.

Dankzij sommige reacties heb ik niet eens meer behoefte om het te delen.....


Een van de paarden uit deze groep is als probleem paard voor her opvoeding bij een trainer gestald.
Nog steeds geen paspoort en naar wat ik heb begrepen worden er geen rekeningen betaald.

het is leuk als mensen projectjes doen, Maar in ieder geval een deel van deze paarden zijn hier alleen voor de handel.



Je bedoelt denk het paard wat bij mij staat. Al weet ik niet welke stichting ts het paard gekocht heeft en of het dier wat ik heb staan daar ook van weg komt.
Maar ik heb gister zojuist ‘mijn’paspoort opgehaald en is dus nu netjes in orde en legaal in Nederland.
Het hangt nu van huidige eigenaar af of deze het paard komt betalen, paspoort is wel op mijn naam gezet uit voorzorg.

Ben wel benieuwd welke stichting het geweest is, is dat bekend in dit topic?

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:38

Paard in nood Spanje

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:13

En hoe zet je dan een paspoort op je naam? Het wordt steeds gekker hier zeg