Verkoper trekt zich terug na mondelinge overeenkomst, wat nu

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:56

Koper schreef:
flappie28 schreef:
Denk dat de verkoper eigenlijk het paard gewoon niet kwijt wil en daar moeite mee heeft.

Dit denk ik ook. En als er dan "gesteggel" is over spullen, keuring enz dan wordt het alleen maar moeilijker.

Het zou denk ik niet onverstandig zijn om aan te geven dat je serieuze interesse hebt in het paard en dat je het graag hoort als ze zich bedenkt. En dan de bal verder bij de verkoper laten. Als het meezit belt ze voordat TS een ander leuk paard heeft gevonden.

dat zou inderdaad ook nog kunnen. Is bij mij ook wel eens gebeurt,dat ik met verkoper niet tot een overeenkomst kon komen,en dat hij toen maanden later terugbelde met een zeer aanzienlijk lagere vraagprijs. Maar toen had ik inmiddels al een andere gekocht. Weet je wat het is ts, het kopen van een paard moet prettig zijn,een goed gevoel geven.Als het op ruzie uit dreigt te draaien,dan kun je beter je zoektocht voortzetten.Veel erger is als je eenmaal een paard gekocht en betaald hebt en hij valt dan zo tegen dat je hem niet meer wilt.Dan kun je de rechtszaken krijgen ja,niemand zit daar op te wachten.


Shana123
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 15:04

GDG schreef:
Shana123 schreef:
het verschil tussen op kliniek keuren of op locatie zou ons 163 euro meer kosten, daar mag je toch over onderhandelen? ze mocht het paard zelf brengen naar de kliniek, ze mocht onze trailer gebruiken, maar dat wilde mw allemaal niet. dus wie doet er nou moeilijk..

Oh hemel, ik moet zeggen dat ik als verkoper het ook zat zou worden als je daarover zou gaan zitten pushen. Haar paard staat te koop en die zou zij dan in jullie trailer moeten vervoeren... dat is echt vragen om ellende als er schade ontstaat aan trailer en/of paard tijdens de rit. Nee, zou ik ook echt geen zin in hebben en ik zou jullie ook vinden doorzeuren over die 163 euro.

je wil niet weten wat we haar allemaal aan hebben geboden om haar tegemoet te komen. maar het enige dat ongeveer mogelijk was was alles op de manier zoals zij het precies bedacht had...


Shana123 schreef:
bedankt voor je info over recht!
We zijn idd zwaar teleurgesteld in de verkoper, en willen van haar geen paard meer kopen. Het is alleen zo jammer omdat we al best lang aan het zoeken zijn, twee x gehad hebben dat een paard dat we wilden afgekeurd werd. Nu weer een superleuk paard gevonden hebben en dan dit krijgen.
Veel twijfel is er niet geweest in onze ogen, de eerste keer zei ze dat ze het moeilijk vond het paard te verkopen. de 2e keer zei ze dat ze bij ons een goed gevoel had. en toen hebben we wat onderhandeld over spullen ed. dat lijkt me ook vrij normaal. dat wij dan uiteindelijk liever zelf een zadel kopen omdat we vinden dat zij te veel geld vraagt voor haar zadel, daar ben je volgens mij vrij in. Die spullen zaten er ip niet bij.

Oh, dat is apart. Vanwaar dan dit topic met de titel ''Wat nu?''?

gewoon, omdat ik iets zoals dit nog niet eerder meegemaakt heb en al vaker een paard gekocht (en verkocht) heb en dus best wel wat ervaring heb. En benieuwd ben naar wat anderen hierover denken.

Shana123
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 15:07

Fitzroy schreef:
Misschien wil iemand wel ongekeurd kopen, dan lijkt het me logisch dat ze daarvoor kiest.

snap ik ook. maar niet als je al met iemand mondeling overeengekomen bent. dan kan ze ons ook nog de keus geven of wij dat ook willen.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:13

Wat een gedoe zeg, kan me heel goed voorstellen dat je in eerste instantie het paard wil hebben maar er nu vanaf ziet.
Dat je een paard wil keuren op de kliniek lijkt me logisch. Dat daar al moeilijk over wordt gedaan klopt niet.
Fijn als het dan wel op lokatie kan maar wanneer je echt je paard wilt verkopen dan lijkt me dat je ook meewerkt.
Of er is iets niet goed aan het paard (dat is mijn eerste gedachte)
Of ze heeft een hoger bod, en dat vind ik ook al helemaal niet netjes om het dan zo af te zeggen. Dan moet ze niet zo snel met jullie bod akkoord gaan.
Of ze wil hem echt niet kwijt.

Met pushen zeuren of druk zetten heeft dit echt helemaal niks te maken :roll: dan moet je je paard niet te koop zetten.

Zoals iemand hierboven ook al noemde, je moet er wel een goed gevoel bij hebben en dat vertrouwen is er nu gewoon niet meer.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:15

Misschien had je een aanbetaling moeten doen?Want dan heeft de verkoper toch een zekerheid.Er zijn zoveel kijkers-niet kopers.Of mensen die zeggen geinteresseerd te zijn en niets meer van zich laten horen.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:16

anjali schreef:
Misschien had je een aanbetaling moeten doen?Want dan heeft de verkoper toch een zekerheid.Er zijn zoveel kijkers-niet kopers.Of mensen die zeggen geinteresseerd te zijn en niets meer van zich laten horen.


Dat is hier toch helemaal niet aan de orde? zelfs de keuring was al helemaal afgesproken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:17

Ik zou ook niet op locatie gaan om paard te laten keuren.
Paard mag gekeurd wirden op kosten kopers en op stal.

Wat als paard ongeluk krijgt onderweg?
Je kan niet alles uitsluiten maar toch zoveel mogelijk.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Verkoper trekt zich terug na mondelinge overeenkomst, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:19

sorry hoor maar hoe wil je dan röntgen laten keuren, niet alle veeartsen hebben mobiele apparatuur.
En hoe denk je dat ze dat eerst deden dan? Lijkt me heel normaal om met een paard naar de kliniek te rijden.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:20

Niemand -weet- waarom de verkoper van de koop afzag. Dat kunnen 100 verschillende redenen zijn, waarvan "geen afscheid nemen" slechts 1 van de vele mogelijkheden is t/m dat haar koffiedik-drab vond dat ze niets moest verkopen gedurende deze stand van de maan.

De TS wilde (oorspronkelijk) wat advies ontvangen wat ze nog zou kunnen doen, en was ook benieuwd wat jullie zouden doen.
TS, wat ik zou doen is inderdaad afhaken. Kan alleen maar meer gedonder van komen, zoals discussie over het keuringsrapport (als bevindingen op het randje zijn), als er iets anders voorvalt voor of na de keuring, als ze wat later alsnog van de verkoop afzien als jullie mogelijk meer kosten gemaakt hebben, dus beter nu.
Je zou waarschijnlijk je recht kunnen halen, maar zou die moeite steken in de zoektocht naar een nieuw paard. Je weet maar nooit hoe langdurig vasthoudend ze is, of je nu in je recht staat of niet.

Verder vind ik niet dat je als koper rare dingen van haar gevraagd hebt. Keuren is tegenwoordig het minimale. Zou het de volgende keer meteen voorleggen als je de eerste keer bij een paard gaat kijken (of zelfs ervoor) dan zie je meteen hoe serieus een verkoper erin staat.

Success met de zoektocht!

"Hey, I saw that..."
~ Karma

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:21

justkid schreef:
Met pushen zeuren of druk zetten heeft dit echt helemaal niks te maken :roll: dan moet je je paard niet te koop zetten.

Voor mij zou dit wel degelijk de dealbreker zijn. Op gepush, gezeur en druk reageer ik nou eenmaal averechts. Bovendien weet ik dan ook dat die mensen niet geschikt zouden zijn voor mijn paard want hij heeft 't ook :Y)

Niet iedereen voelt en redeneert het zelfde. Het gaat hier om een particulier, dat is anders dan bij een handelaar. Om mijn paard in handen te krijgen heb ik ook dingen gedaan die ik niet had gedaan als ik 'm niet écht leuk had gevonden. Omdat ik merkte dat die mensen daar goed op reageerden. Waardoor ze 'm aan mij wilden verkopen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verkoper trekt zich terug na mondelinge overeenkomst, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:30

Als de vraag is wat ik zou doen in zo'n situatie, er van uitgaande dat ik het paard echt graag wilde hebben: dan zou ik mijn best doen om de verkoper toch alsnog over te halen om hem aan mij te verkopen.

Ik zou er dan even vanuit gaan dat ze het inderdaad lastig vindt om het paard te verkopen.
En dat het zo snel gaan (je hebt het over een week te koop staan) in combinatie met het gedoe van keuren en spullen, nu een gevoel van weerstand bij haar opgeroepen heeft waardoor ze echt even op de stop-knop gedrukt heeft omdat het gewoon inderdaad niet goed meer voelde, teveel gedoe.

In de categorie: het is ook maar een mens :)

Je hebt best kans dat als het zo is, je nog wat gedaan kan krijgen door even met een wat andere toon contact op te nemen. Dus even niet over wat jij allemaal wel of niet wilt, maar even begrip tonen voor haar en aan haar vertellen wat jij te bieden hebt. Aan het paard en aan haar.

Als je gewoon begrip toont voor dat ze het misschien te snel vindt gaan, en vertelt dat je het echt een heel leuk dier vindt en dat je het doet omdat je bang bent dat je weer achter het net vist. Dat je bvb. liever een zadel helemaal op maat wilt laten maken / dier helemaal in het nieuw wilt steken omdat je dat een fijner idee vindt als in helemaal alles goed willen voor het dier.

Vertel dat je bvb. een fijne stal / wei / paddock hebt, laat wat foto's zien van waar het dier terecht komt en bij welke vriendjes, vertel wat jullie er mee willen gaan doen enzo.

Als dat allemaal aanspreekt dan krijgt ze misschien toch weer dat goede gevoel terug en gunt ze je wellicht alsnog dat paard :)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:35

erg zuur, maar ten eerste: het is een dier…..ik zou hier ook weleens een paard krijgen wat uiteindelijk niet doorging, ik heb hier 2 varkens gehad, waarbij ik elke dag de 1e week een berichtje kreeg hoe vreselijk ze ze miste, na een week was ik het zat en heb ik gevraagd of ze ze terug wilde….ja, dat wilde ze…..ze hebben de boel wat aangepast, en daarna de varkens weer opgehaald….
ook een keer met een schaap, s avonds alweer een huilende eigenaar: ik heb zo'n spijt. Nou, kom maar weer halen dan.

Ik vind in het geval van verkopen van een dier de emotionele band die een vorige eigenaar evt. heeft belangrijker dan het feit dat ik dan nog even door moet zoeken, hoor....sterker nog: ik vind het echt egoistisch om dan te gaan zeiken over de wet.....ook tov het dier, want reken maar dat die ook stress heeft van een verhuizing.

Ik vind trouwens dat verkoper zich wel degelijk schappelijk heeft opgesteld door aan te geven de voorrijkosten te willen betalen..ik had het nooit gedaan, ten eerste: wordt het paard toch afgekeurd kost het je nog geld ook. Koper wil een keuring, dan ook zelf betalen en eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd om hierover te onderhandelen, en zou ik me kunnen voorstellen dat verkoper dit ook heeft ingezien en daarom denkt: doei zeg.

Dat je er niet mee naar de kliniek mag? Ook logisch....als jullie besluiten het paard niet terug te brengen moet zij kosten gaan maken om haar paard terug te krijgen, want politie haalt deze niet voor haar terug. En dat zij zelf niet wil rijden....waarom moet zij tijd investeren omdat jullie willen keuren????

Gewoon keuren op locatie, als de dierenarts geen mobiele rontgen heeft zoek je maar 1 die dat wel heeft, en zelf alle kosten dragen, ook als dat meer is dan op de kliniek. Dus ik snap verkoper echt wel....

verder snap ik het hele bericht niet....je wilt het paard nieteens meer kopen van deze verkoper, maar opent wel een topic wat nu? nou, niks dus...zij wil niet verkopen, jij wilt niet kopen, klaar toch?

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:36

Wat pmarena zegt.

Toen ik mijn paard ging ophalen zeiden de verkopers nog: "nu ga je er vast hoefijzers onder laten zetten en 'm scheren..." Heb ik niet gedaan, heb ik ook tegen ze gezegd dat ik niet zou doen. Ze zijn na een klein jaar nog eens komen kijken. Maar het zijn inderdaad mensen. Niet dat ik nu bedoel dat je ze nu naar de mond moet praten. Maar wel geruststellen, uitleggen waarom je dit paard zo leuk vindt enz.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:38

justkid schreef:
sorry hoor maar hoe wil je dan röntgen laten keuren, niet alle veeartsen hebben mobiele apparatuur.
En hoe denk je dat ze dat eerst deden dan? Lijkt me heel normaal om met een paard naar de kliniek te rijden.


Dat is cru gezegd niet mijn probleem. Tig dierenartsen die dat wel hebben.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:39

IHN schreef:
erg zuur, maar ten eerste: het is een dier…..ik zou hier ook weleens een paard krijgen wat uiteindelijk niet doorging, ik heb hier 2 varkens gehad, waarbij ik elke dag de 1e week een berichtje kreeg hoe vreselijk ze ze miste, na een week was ik het zat en heb ik gevraagd of ze ze terug wilde….ja, dat wilde ze…..ze hebben de boel wat aangepast, en daarna de varkens weer opgehaald….
ook een keer met een schaap, s avonds alweer een huilende eigenaar: ik heb zo'n spijt. Nou, kom maar weer halen dan.

Ik vind in het geval van verkopen van een dier de emotionele band die een vorige eigenaar evt. heeft belangrijker dan het feit dat ik dan nog even door moet zoeken, hoor....sterker nog: ik vind het echt egoistisch om dan te gaan zeiken over de wet.....ook tov het dier, want reken maar dat die ook stress heeft van een verhuizing.

Ik vind trouwens dat verkoper zich wel degelijk schappelijk heeft opgesteld door aan te geven de voorrijkosten te willen betalen..ik had het nooit gedaan, ten eerste: wordt het paard toch afgekeurd kost het je nog geld ook. Koper wil een keuring, dan ook zelf betalen en eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd om hierover te onderhandelen, en zou ik me kunnen voorstellen dat verkoper dit ook heeft ingezien en daarom denkt: doei zeg.

Dat je er niet mee naar de kliniek mag? Ook logisch....als jullie besluiten het paard niet terug te brengen moet zij kosten gaan maken om haar paard terug te krijgen, want politie haalt deze niet voor haar terug. En dat zij zelf niet wil rijden....waarom moet zij tijd investeren omdat jullie willen keuren????

Gewoon keuren op locatie, als de dierenarts geen mobiele rontgen heeft zoek je maar 1 die dat wel heeft, en zelf alle kosten dragen, ook als dat meer is dan op de kliniek. Dus ik snap verkoper echt wel....

verder snap ik het hele bericht niet....je wilt het paard nieteens meer kopen van deze verkoper, maar opent wel een topic wat nu? nou, niks dus...zij wil niet verkopen, jij wilt niet kopen, klaar toch?


Helemaal mee eens.

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:42

Welkom in de handel. Daar onderhandelen mensen nou eenmaal over alles _O-

Edit. Reactie op post boven mij :))


Shana123
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 16:35

IHN schreef:
Ik vind trouwens dat verkoper zich wel degelijk schappelijk heeft opgesteld door aan te geven de voorrijkosten te willen betalen..ik had het nooit gedaan, ten eerste: wordt het paard toch afgekeurd kost het je nog geld ook. Koper wil een keuring, dan ook zelf betalen en eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd om hierover te onderhandelen, en zou ik me kunnen voorstellen dat verkoper dit ook heeft ingezien en daarom denkt: doei zeg.

Dat je er niet mee naar de kliniek mag? Ook logisch....als jullie besluiten het paard niet terug te brengen moet zij kosten gaan maken om haar paard terug te krijgen, want politie haalt deze niet voor haar terug. En dat zij zelf niet wil rijden....waarom moet zij tijd investeren omdat jullie willen keuren????

Gewoon keuren op locatie, als de dierenarts geen mobiele rontgen heeft zoek je maar 1 die dat wel heeft, en zelf alle kosten dragen, ook als dat meer is dan op de kliniek. Dus ik snap verkoper echt wel....

verder snap ik het hele bericht niet....je wilt het paard nieteens meer kopen van deze verkoper, maar opent wel een topic wat nu? nou, niks dus...zij wil niet verkopen, jij wilt niet kopen, klaar toch?


a)wij hadden al afgesproken het paard gewoon terug te brengen dus jou opmerkingen over politie en niet terug brengen slaan niet echt ergens op...
b) de da's met mobiele rontgen hebben ook agenda's he, die kunnen ook niet allemaal op de twee specifieke momenten die we van haar doorkregen. en als ze te ver moeten rijden komen ze gewoon niet. En je weet toch van te voren als je zoiets als een paard te koop hebt dat je daar tijd aan kwijt bent. Hebben wij zelf ook gehad. Als je er geen tijd in wil steken moet je ook geen dingen te koop zetten.
c)het topic heb ik geopend omdat ik dit nog nooit meegemaakt heb, en ik heb wel ervaring met aankoop en verkoop van een paard, dus ik was nogal overdonderd dat dit blijkbaar zomaar kan.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:49

IHN:

“ik heb hier 2 varkens gehad, waarbij ik elke dag de 1e week een berichtje kreeg hoe vreselijk ze ze miste, na een week was ik het zat en heb ik gevraagd of ze ze terug wilde….ja, dat wilde ze…..ze hebben de boel wat aangepast, en daarna de varkens weer opgehaald….
ook een keer met een schaap, s avonds alweer een huilende eigenaar: ik heb zo'n spijt. Nou, kom maar weer halen dan”

Als ik ooit een van mijn beesten kwijt moet, dan aan jou.....
Als ik spijt krijg, kom ik ze gewoon weer helen *\o/* *\o/*

Maar zonder dollen; dat vind ik echt heel aardig

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:06

@Shana: Er hebben al ontzettend veel topics op Bokt gestaan over narigheid bij de aan-of verkoop van paarden.Dat jij dat tot nu toe nog niet had meegemaakt is alleen maar gelukkig voor jou! Je had denk ik niets getekend en ook niets betaald?Financiele schade heb je dus niet.Het zit er dik in dat het paard niet goedgekeurd zou worden voor jouw doel,anders doen ze niet zo moeilijk. Dus wees nou maar blij dat je geen schade hebt,en zoek gewoon verder. Als je straks je droompaard op stal hebt staan,dan ben je blij dat het nu zo gegaan is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verkoper trekt zich terug na mondelinge overeenkomst, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:16

Joh wat vervelend voor jullie zeg. Ik zou m laten gaan, er zijn echt nog meer leuke paarden.

Zuur is het wel, maar tussen gelijk hebben en krijgen zit veel verschil. Dan zou je er idd een zaak van moeten maken met bijbehorende kosten.

Succes met de zoektocht naar een nieuwe topper

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:49

IHN schreef:
erg zuur, maar ten eerste: het is een dier…..ik zou hier ook weleens een paard krijgen wat uiteindelijk niet doorging, ik heb hier 2 varkens gehad, waarbij ik elke dag de 1e week een berichtje kreeg hoe vreselijk ze ze miste, na een week was ik het zat en heb ik gevraagd of ze ze terug wilde….ja, dat wilde ze…..ze hebben de boel wat aangepast, en daarna de varkens weer opgehaald….
ook een keer met een schaap, s avonds alweer een huilende eigenaar: ik heb zo'n spijt. Nou, kom maar weer halen dan.

Ik vind in het geval van verkopen van een dier de emotionele band die een vorige eigenaar evt. heeft belangrijker dan het feit dat ik dan nog even door moet zoeken, hoor....sterker nog: ik vind het echt egoistisch om dan te gaan zeiken over de wet.....ook tov het dier, want reken maar dat die ook stress heeft van een verhuizing.

Ik vind trouwens dat verkoper zich wel degelijk schappelijk heeft opgesteld door aan te geven de voorrijkosten te willen betalen..ik had het nooit gedaan, ten eerste: wordt het paard toch afgekeurd kost het je nog geld ook. Koper wil een keuring, dan ook zelf betalen en eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd om hierover te onderhandelen, en zou ik me kunnen voorstellen dat verkoper dit ook heeft ingezien en daarom denkt: doei zeg.

Dat je er niet mee naar de kliniek mag? Ook logisch....als jullie besluiten het paard niet terug te brengen moet zij kosten gaan maken om haar paard terug te krijgen, want politie haalt deze niet voor haar terug. En dat zij zelf niet wil rijden....waarom moet zij tijd investeren omdat jullie willen keuren????

Gewoon keuren op locatie, als de dierenarts geen mobiele rontgen heeft zoek je maar 1 die dat wel heeft, en zelf alle kosten dragen, ook als dat meer is dan op de kliniek. Dus ik snap verkoper echt wel....

verder snap ik het hele bericht niet....je wilt het paard nieteens meer kopen van deze verkoper, maar opent wel een topic wat nu? nou, niks dus...zij wil niet verkopen, jij wilt niet kopen, klaar toch?
wow
Dat vindt ik echt zo ontzettend lief can je dat je de mensen gun geliefde dieren terug gunde!!

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verkoper trekt zich terug na mondelinge overeenkomst, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:59

Ja hallo, je kan wel afspreken het paard terug te brengen, maar dat geeft aan de huidige eigenaar toch geen enkele garantie dat je dat ook gaat doen?

Ik zou ook geen paard mee geven voordat het betaald is. Zie het eenmaal op de trailer maar weer eens thuis te krijgen als degene die hem meeneemt het niet zo nauw blijkt te nemen met mijn en dijn.

Ik snap het van jou uit dat jij het maar raar vindt en jij wel bepaalde zekerheden wilt.

Maar ik snap het ook goed vanuit een verkopende partij dat ze haar paard niet zomaar meegeeft.
Kan zoveel ellende van komen qua paard dat niet meer teruggebracht wordt. Of paard dat een ongeluk krijgt onderweg en kreupel terug gedumpt wordt. Of er wordt gezegd dat paard schade heeft gemaakt aan trailer, dat soort dingen.

Ik zou daar dan ook absoluut niet aan beginnen en dan dus zeggen dat keuren wel mag, maar dan gewoon thuis. En dan wil ik er natuurlijk ook zelf bij zijn. En kan me voorstellen dat niet iedereen iedere dag vrij kan maken daarvoor maar ook nog andere verplichtingen heeft. Zeker op zo'n korte termijn.

Als er dan ook nog bij komt dat de koper je met allerlei spullen wil laten zitten die je dan weer apart moet verkopen...dan kan ik me voorstellen dat je denkt van pfffft wat een gedoe, ik heb er geen fijn gevoel meer bij en hou het dier voorlopig dan toch echt liever zelf. Zeker als je er al moeite mee had en het nèt te koop had gezet.

Kan me voorstellen dat iemand dan liever wacht op een andere geïnteresseerde waarbij het allemaal wat eenvoudiger verloopt :)

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verkoper trekt zich terug na mondelinge overeenkomst, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:17

Weet je wat vroeger wel gebeurde? Ik stond toen op een stalling die aan bossen grensde. Kijkers voor een paard wilden dan een proefrit buiten maken. Ze gingen dan de bossen in,waar ergens iemand met een trailer klaarstond,en weg paard!Dat was wel in de tijd toen nog niet alle paarden gechipt waren.De gedupeerde eigenaren gingen dan soms in Belgie op zoek naar hun paard.Maar die vond je niet meer.

Shana123
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 18:40

pmarena schreef:
Ja hallo, je kan wel afspreken het paard terug te brengen, maar dat geeft aan de huidige eigenaar toch geen enkele garantie dat je dat ook gaat doen?

Ik zou ook geen paard mee geven voordat het betaald is. Zie het eenmaal op de trailer maar weer eens thuis te krijgen als degene die hem meeneemt het niet zo nauw blijkt te nemen met mijn en dijn.

Ik snap het van jou uit dat jij het maar raar vindt en jij wel bepaalde zekerheden wilt.

Maar ik snap het ook goed vanuit een verkopende partij dat ze haar paard niet zomaar meegeeft.
Kan zoveel ellende van komen qua paard dat niet meer teruggebracht wordt. Of paard dat een ongeluk krijgt onderweg en kreupel terug gedumpt wordt. Of er wordt gezegd dat paard schade heeft gemaakt aan trailer, dat soort dingen.

Ik zou daar dan ook absoluut niet aan beginnen en dan dus zeggen dat keuren wel mag, maar dan gewoon thuis. En dan wil ik er natuurlijk ook zelf bij zijn. En kan me voorstellen dat niet iedereen iedere dag vrij kan maken daarvoor maar ook nog andere verplichtingen heeft. Zeker op zo'n korte termijn.

Als er dan ook nog bij komt dat de koper je met allerlei spullen wil laten zitten die je dan weer apart moet verkopen...dan kan ik me voorstellen dat je denkt van pfffft wat een gedoe, ik heb er geen fijn gevoel meer bij en hou het dier voorlopig dan toch echt liever zelf. Zeker als je er al moeite mee had en het nèt te koop had gezet.

Kan me voorstellen dat iemand dan liever wacht op een andere geïnteresseerde waarbij het allemaal wat eenvoudiger verloopt :)


Dank voor je uitleg, ik begrijp nu beter dat een koper liever op stal de keuring wil laten doen. Hou ik rekening mee in het vervolg. Dat ze er zelf bij mocht zijn was geen issue, dat willen wij zowieso als er een keuring is.
De advertentie was alleen het paard, zonder spullen dus we lieten haar niet zitten met de spullen hoor. Ze bood naderhand spullen erbij aan en wij vonden dat ze daar te veel voor vroeg. Dat kan toch?

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:34

Ja 'tuurlijk kan dat :j

Maar ik kan me goed voorstellen dat dat het "niet goed voelen" alleen maar versterkt. Een klein dingetje maar maar met meerdere kleine teleurstellingen kan dan toch je gevoel veranderen. Zeker als je het al moeilijk vond om je paard te koop te zetten.

Dat ze er van jullie bij mocht zijn zal natuurlijk zo zijn :)

Maar je zegt bvb. dit:

Citaat:
de da's met mobiele rontgen hebben ook agenda's he, die kunnen ook niet allemaal op de twee specifieke momenten die we van haar doorkregen. en als ze te ver moeten rijden komen ze gewoon niet. En je weet toch van te voren als je zoiets als een paard te koop hebt dat je daar tijd aan kwijt bent. Hebben wij zelf ook gehad. Als je er geen tijd in wil steken moet je ook geen dingen te koop zetten.


En eerlijk is eerlijk vind ik de toon daarvan niet heel fijn, lijkt weinig begrip te tonen voor de kant van de verkoper. Die maar 2 specifieke mogelijkheden voor jullie had. En er geen tijd in wilde stoppen. Dat klinkt gelijk zo negatief.

Wellicht heeft de verkoper gewoon veel andere verplichtingen die ze niet op korte termijn kan verzetten. Werkdrukte (er zijn immers veel mensen op vakantie, dan kan je niet makkelijk vrij nemen) of weet ik veel wat.

Misschien heeft de verkoper ook aangevoeld dat je weinig begrip had ofzo en dat geef een onprettig gevoel.

Alles bij elkaar kan ik me best voorstellen dat je de verkoper de indruk hebt gegeven weinig begrip voor haar situatie te hebben en vooral met je eigen behoeftes bezig te zijn. En dat zou ik ook geen prettige indruk van mensen vinden om mijn paard aan mee te geven, want wie weet hebben ze dan ook weinig begrip voor de belevingswereld van dat dier als hij iets eng of moeilijk vindt ofzo...

Het kan echt gewoon de reactie zijn van iemand die ontzettend veel om dat dier geeft, het moeilijk vindt om te verkopen en die het alsnog wel wil als je begrip toont voor haar en haar geruststelt als je het paard echt een fijn plekje te bieden hebt. Zie mijn vorige reactie :)

Maar als je je nu omdraait met een "dan hoeft het voor mij niet meer" dan zou zij dat kunnen zien als een zie je ik heb de goede keuze gemaakt want veel moeite willen ze er niet voor doen.

Als je door zoekt naar een ander paard is het in ieder geval wel iets om rekening mee te houden bij een nieuw contact over een over te nemen paard :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers