Heeft een paard met een stamboek nog een paspoort nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
defauwhelena
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-07-18
Woonplaats: België

Heeft een paard met een stamboek nog een paspoort nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 16:41

Hoi allemaal :)

Ik heb een vraag i.v.m het kopen van een nieuw paard.
Ik was opzoek naar een nieuw paard voor mezelf.
Dat is mij gelukt. (Ik heb hem nog niet gekocht, maar hij spreekt me wel aan)
Het paard is een Arabische volbloed en is 7jaar oud.
Maar dat paard heeft geen paspoort wel een chip en stamboek.
Ik vroeg aan de eigenaar van het paard waarom het paard geen paspoort had (omdat dat verplicht is las ik overlaatst).
Zij antwoordde daarop dat een paard dat ingeschreven staat bij een stamboek geen paspoort nodig heeft.
Maar ik heb hierzelf echt bijna geen verstand van dus daarom vroeg ik mij af of het daatwerkelijk klopt dat een paard met stamboek geen paspoort meer nodig heeft.
Ik woon in België dus ik weet niet of het hier anders is dan in Nederland.

Met vriendelijke groeten
Helena *D
Laatst bijgewerkt door defauwhelena op 29-07-18 16:58, in het totaal 9 keer bewerkt


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Heeft een paard met een stamboek nog een paspoort nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:44

Een paard moet altijd een paspoort hebben.

Sommige stamboeken hebben een los stamboek papier, andere stamboeken hebben alle gegevens in het paspoort staan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

misz_blont
Berichten: 144
Geregistreerd: 17-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:45