Trailercamera, wie wat waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 6999
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:40

SBravour schreef:
Oei nee die omweg zou ik ook niet weten!
Ik heb een Solara actioncam 700 heeeeel blij mee! Werkt als de brandweer :)

Je hebt dus die ene in jouw link gekocht? Ben ook even aan het kijken. Onervaren paard, dus vind ik wel altijd spannend om mee op pad te gaan met trailer.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:44

Klopt!!!

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:44

Ik was het zo zat dat ik vanavond toch maar een go pro heb gekocht met de jaw breaker erbij voor bevestiging in de trailer. ik ben er blij mee! Nu is dat in ieder geval opgelost en kan ik misschien her en der wel eens actiefilmpjes gaan maken van het (buiten)rijden

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:09

Zijn de go pro’s allemaal met een plakstrip?
Ik ben ook aan het kijken voor een camera. Ik vond die link van SBravour wel een goede optie.
Hoe ga je hem bevestigen?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:37

Met een plakker. Je hebt er een ronde plastic houder bij die je op een ondergrond kan plakken, daar schuif je zo de camera dmv kliksysteem. Zitten er twee bij, ik plak er 1 op mijn cap en 1 in de trailer. Verder heb je nog een klip om aan kleding te klippen en nog wat andere spulletjes erbij voor bijv aan je fietsstuur.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:09

Naar mijn zoektocht naar een trailer camera kwam ik bij dit topic. Zag dat meerdere een gopro gebruiken en aangezien we die al hadden vanmiddag maar gelijk geprobeerd. Wij hebben een statief met klem dus heb hem gewoon op het tussenschot geklemt zitten.
Ideaal!


Afbeelding
Afbeelding

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:09

Aangezien dit toch een recent topic is.. Hier maar mijn vraag..

Ik ben ook op zoek naar een goed camerasysteem voor in mijn trailer.. Graag geen gopro/babyfoon of iets in die richting..

Maar een goede achteruitrijcamera (zonder lijnen) of een goede trailercamera..

Graag met helder en constant beeld, zonder haperingen oid..

Iemand ideeën?

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:29

Ik lees ook mee!
Misschien iemand een Ali linkje ofzo?

Heb zitten denken richting WiFi camera of iets dergelijks.
Achteruitrijcamera is ook goed te maken denk ik, maar hoe activeer je deze dan?

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:36

Hier ook een meelezer. Wat mij niet helemaal duidelijk is, hoe de verbinding werkt met een wifi camera. Moet deze worden gekoppeld aan je telefoon en gebruik je dan continu 4G?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:06

Nee de wifi werkt alleen tussen de camera en je telefoon en tot een bepaalde afstand. Lijkt een beetje op blue tooth.
Je maakt verbinding met de camera via je telefoon en dat schakelt je andere wifi op dat moment uit. 4G blijft gewoon werken en het kost geen data.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:27

Dus goed voor in de trailer dan lijkt mij?

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:29

watnou1 schreef:
Dus goed voor in de trailer dan lijkt mij?


Ja, ik heb er echt 0 problemen mee. Soms doet de GoPro even stom, dan moet ik de WiFi uitzetten, GoPro uit, GoPro weer aan, WiFi aan. Maar dat is alleen met initieel contact krijgen. Nooit tussentijds problemen ofzo.

En geen onnodig gedoe met kabels en stroom krijgen.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:40

Sanet schreef:
watnou1 schreef:
Dus goed voor in de trailer dan lijkt mij?


Ja, ik heb er echt 0 problemen mee. Soms doet de GoPro even stom, dan moet ik de WiFi uitzetten, GoPro uit, GoPro weer aan, WiFi aan. Maar dat is alleen met initieel contact krijgen. Nooit tussentijds problemen ofzo.

En geen onnodig gedoe met kabels en stroom krijgen.



Dat lijkt mij, met m'n 2 linkerhanden, dus heel ideaal!

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:55

TS, hoe lang kan die van jou opnemen? Hoe doe je dat met opladen? (Of heb ik daar overheen gelezen?)

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:11

Ik heb deze in de trailer hangen en doet het goed. Mooi beeld en altijd verbinding. Is door de trailer verkoper in de trailer gebouwd en hij heeft hem zelf ook voor zijn paarden :)

https://www.luda.farm/products/surveill ... lercam-5d/
Maar volgens mij was die niet zo duur als daar staat toen ik hem kocht.

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:12

Sanet schreef:
De GoPro batterij gaat zo’n 3uren mee. Dus met lange ritten heb ik een powerbank waarmee ik de GoPro dan tussentijds (als ik met paard bezig ben) kan opladen.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:27

hmm mijn go pro red het rond de anderhalfuur dan is de batterij leeg. ik heb dus ook een powerbank mee. Maar wat zou ik kunnen doen om de batterij duur te verlengen? ik heb nu de gopro op niet uitschakelen staan omdat ik natuurlijk aan het streamen ben tussen de gopro en de tablet.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:29

Sanet schreef:
Sanet schreef:
De GoPro batterij gaat zo’n 3uren mee. Dus met lange ritten heb ik een powerbank waarmee ik de GoPro dan tussentijds (als ik met paard bezig ben) kan opladen.



Thanks, alleen heeft de TS toch een andere gekocht uiteindelijk? Dus vandaar mijn vraag. Ik zag bij een nieuwer type namelijk opnametijd 25 minuten staan, dus dat lijkt me dan een dingetje om op te letten. Ik ben echt een GoPro no no hoor, weet er niks van, maar heb wel interesse voor mijn trailer. Had destijds bij de action zo'n achteruitrijcamera gekocht, maar die moest op de bekabeling van de trailer, veel te ingewikkeld. Later een babyfoon gehad, werkte goed maar ging al snel stuk. Zoek nu dus iets wat echt werkt en niet te duur is.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:52

MoOtJuHh schreef:
Ik heb deze in de trailer hangen en doet het goed. Mooi beeld en altijd verbinding. Is door de trailer verkoper in de trailer gebouwd en hij heeft hem zelf ook voor zijn paarden :)

https://www.luda.farm/products/surveill ... lercam-5d/
Maar volgens mij was die niet zo duur als daar staat toen ik hem kocht.



Deze zag ik ok bij agradi voor 303.-

Maar dat vind ik wel errug veel geld..

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:52

Shalimar, ik heb inderdaad niet voor een GoPro gekozen. Ik vind die camera's onnodig duur voor mijn doel/gebruiksfrequentie.
Ik heb de Solara gekocht, een paar posts terug heb ik ook de link geplaatst. Ik dacht dat ik rond de 80 euries kwijt was, met enorm veel gadgets erbij. Al heb ik niet veel meer nodig dan een plakker om hem in de trailer te bevestigen. Het is echt een kwestie van aanzetten, wifi aanzetten in de camera en aanklikken op je telefoon. App openen en meekijken maar! Geen storingen en prima scherp beeld, geen go pro voor nodig!

Het is de solara actioncam 700, hij doet het een uurtje of 3, voor mij meer dan voldoende met een powerbank op zak!

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:11

Klinkt super! Thanks voor de info, ik ben om :D

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Trailercamera, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:13

even hierover een vraagje, zijn er ook camera systemen die geen data verbruiken? die je bv via bluetooth verbind?

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:57

Marisje76 schreef:
even hierover een vraagje, zijn er ook camera systemen die geen data verbruiken? die je bv via bluetooth verbind?


Het gaat via WiFi, dat kost je geen data, alleen stroom. Dat is vergelijkbaar met Bluetooth of infrarood, maar stabieler op iets langere afstand.
Je internet kan ook via WiFi. Maar WiFi is gewoon een manier om informatie uit te wisselen tussen 2 apparaten.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:09

Ik heb altijd combinatie met draad gehad van Alpine.
Maar ondertussen andere auto en kan/wil het hele alpine systeem niet ombouwen.
Trailer zal ook nog vervangen worden dus heb nu ook die solara 700 besteld om te testen.

Hoop dat het even goed werkt als bij TS.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:09

Sanet schreef:
Marisje76 schreef:
even hierover een vraagje, zijn er ook camera systemen die geen data verbruiken? die je bv via bluetooth verbind?


Het gaat via WiFi, dat kost je geen data, alleen stroom. Dat is vergelijkbaar met Bluetooth of infrarood, maar stabieler op iets langere afstand.
Je internet kan ook via WiFi. Maar WiFi is gewoon een manier om informatie uit te wisselen tussen 2 apparaten.


Voel ik me even dom...heb van techniek echt geen kaas gegeten . Bedankt voor de uitleg