Welk transport hebben jullie voor een miniatuurpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 17:57

Denk dat de simpelste optie dus gewoon is om te kijken voor een stang of iets in die trant, om vooraan te bevestigen in mijn 2paardstrailer, zodat het vervoeren toch iets veiliger kan verlopen.
We zijn nu toch bezig met enkele kleine opknappingswerkjes, zal dat er maar bijnemen :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:00

Je kan toch gewoon de stang die er al zit verlagen? Of ben je dat nu ook van plan?

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: Welk transport hebben jullie voor een miniatuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 18:21

Misschien wel, misschien niet... Zal het eerst bekijken.
Als we de bestaande stang gaan gebruiken, dan moeten we lassen aan het tussenframe. En daar zijn we net wat minder handig in. Maar misschien vinden we een oplossing met de bestaande stang, zonder lassen, of vinden we een makkelijkere oplossing met een ander soort stang. Dat laat ik nog net wat in het midden :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:25

Wij kunnen de achter en voorstangen onafhankelijk van elkaar losmaken van het schot. Hoefden alleen een bevestigingsoogje te boren/schroeven op de juiste hoogte aan de stang en in de trailerwand. Maar als de stang uit 1stuk is wordt het lastiger natuurlijk.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Welk transport hebben jullie voor een miniatuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:27


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:30

Ja precies zo hebben wij dat ook gedaan.

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 14:21


some horses are worth melting for ♥ Olaf

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:28

Tot nu toe leen ik altijd een trailer. Mocht ik tegen die tijd zelf een hebben wil ik een ruime 1.5 paards. Met 2 tussenschotten schuin erin zodat ik voorrin de sulky kan vervoeren. Net zoiets als zamora :j

Edit: hier staan ook wat voorbeelden op:
https://www.shetlandermenrit.nl/wat-wie/vervoeren

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Welk transport hebben jullie voor een miniatuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:39

Ik heb achterop een opklapbaar systeem om de sulky te vervoeren. Binnenin paste mijn sulky niet ivm bankje wat erop zit. Heb ik bij zelfde bedrijf laten maken.

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:45

Voor mijn shetjes hebben we een bestelbusje omgebouwd, dus met laadklep, schotten, ventilatie en meer. Ideaal, pony's staan er veel rustiger in dan dat ze deden in ons paardenvrachtwagentje. Is trouwens gewoon in overleg met het RDW gegaan, dus niet verboden.:)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:51

xLillith schreef:
Voor mijn shetjes hebben we een bestelbusje omgebouwd, dus met laadklep, schotten, ventilatie en meer. Ideaal, pony's staan er veel rustiger in dan dat ze deden in ons paardenvrachtwagentje. Is trouwens gewoon in overleg met het RDW gegaan, dus niet verboden.:)

Dat overleg is cruciaal ;) . Een auto moet gekeurd worden door de rdw voor je er vee in mag vervoeren. Zo in je auto zetten mag niet. Zo in je voor paardenvervoer gekeurde auto zetten mag wel :) .

@TS: De makkelijkste optie is idd om twee oogjes extra aan je trailer te zetten. Één aan het tussenschot en één aan de trailer. Dan kun je de stang op normale en op shettieborsthoogte zetten, afhankelijk van wat je moet vervoeren. Als je zelf niet zo handig bent in lassen, dan is er vást wel iemand in je omgeving die het wel kan. Ook in een garage kunnen ze zoiets wel voor je doen. Is echt een paar minuten werk dus hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.
Zorg er wel voor dat je bij het boren in de wand van je trailer ervoor zorgt dat je het gat goed waterdicht afdekt. Doe je dit niet, dan loop je het risico dat je wand van binnen nat wordt en zo wegrot.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Welk transport hebben jullie voor een miniatuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:20

ikzelf zit er aan te denken om bijvoorbeeld een Ford Transit aan te schaffen en die om te bouwen voor 2 pony's en een 4 wieler! en dan met trekhaak zodat je eventueel zelfs nog een caravan er achter kan hangen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers