Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:44

Niet binnen je budget, maar als je een goede tweedehands kunt vinden, echt een aanrader: de Jean Luc Fautras.

Geen klep maaar deuren bij de instap die heel laag is, eventueel met aid systeem (zelf laden en met een druk op de knop de achterstang achter paard dichtdoen) Vooruitladerdeuren ipv klep. Stabiele wegligging, veel lichter dan de ifor.

If it's not an icelandic, it's just a horse


tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 23:09

dems75 schreef:
Niet binnen je budget, maar als je een goede tweedehands kunt vinden, echt een aanrader: de Jean Luc Fautras.

Geen klep maaar deuren bij de instap die heel laag is, eventueel met aid systeem (zelf laden en met een druk op de knop de achterstang achter paard dichtdoen) Vooruitladerdeuren ipv klep. Stabiele wegligging, veel lichter dan de ifor.


Knop voor alleen laden klinkt echt ideaal!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:18

je hebt ook trailers waar je je paard aan dr zijkant laad zoals bij een vrachtwagen zo zien ze er ook uit. weet allen daar de prijs niet van. wellicht is dat iets voor je. kun je alsnog in zijn voorruit er af.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 05:37


If it's not an icelandic, it's just a horse

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:19

Sirius heeft mijn stal eigenaar ook. Mooie ruime trailers.

Ik heb toen een zoektocht gehad naar een 1.5 paards

Ook naar de ifor gekeken maar mijn vriend was niet kapot van de plastic sluitingen en rammelende kettingen.
Hij zei.. het is het net niet.
Ik ben uitgekomen bij de bockmann uno zoals hij zei.. Duitse degelijkheid.

Ik zag bij mijn dealer Impex Groningen op FB een mooie trailer langs komen.
Portax SKA.

Het is dat ik een haflinger heb en geen grote trailer nodig heb maar die vind ik er mooi uitzien.


Succes met het zoeken ik weet nog dat ik hem ging kopen en mijn vriend belde half jankend omdat ik niet wat voor kleur ik wilde _O-

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:31

Wij hadden de Humbaur Xanthos en qua ligging achter de auto was hier niets op aan te merken. Ook een grote ruime trailer, maar de stangen staan veel te laag voor een groot paard, zelf op de hoogste stand. Met als resultaat dat onze ruin van 1.75m erover gesprongen is (op het midden van de autostrade).

Omwille van de degelijkheid, mogelijkheid om de stangen op heel wat verschillende hoogtes en dieptes te zetten én kleppen achteraan ipv een zeiltje om het geluid uit de trailer te houden van achterliggend verkeer toch een Ifor gekocht. Daar zijn we super tevreden van.

Wij zeiden die vooruitstap nooit te zullen gebruiken, maar doen nu niets anders. Zoveel eenvoudiger voor de paarden om vooruit uit de trailer te kunnen. En zoveel plek neemt dat eigelijk niet in. Die kan je makkelijk overal gebruiken.

Vergelijkbaar, maar duurder is, Fautras.

Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:47

Voorlader voor concours... voorlader heb ik vooral gekozen in geval van een ongeval, dat ik nog een extra kans heb mijn paard uit de trailer te krijgen. Denk dat dat ook vooral de functie van een voorlader moet zijn.

Cheval trailers nog niet veel goed over gehoord, je ziet ook echt de polyester wand zwieberen tijdens het rijden. Zou daar mijn paard niet in willen hebben.

Als je echt zo vaak gebruik maakt van een trailer, zou ik voor niks anders gaan dan de Ifor of misschien nog de Fautras.

Dat ze er niet zo luxe uitzien of zo wauw effect hebben, tja, je betaalt voor degelijkheid en stevigheid of je betaalt voor design... het gaat om je paard, al is de trailer nog zo lomp, de veiligheid primeert! En de veiligheid van een Ifor of Fautras, evenaren al die andere mooie gestroomlijnde zwieberdingetjes totaal niet.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:26

Ik heb sinds 2 maanden een Sirius S45 en ik wil echt niks anders meer! Hoge (245) en ruime (145) trailer. Aluminium wanden, aluplast vloer, hele ruime zadelkamer, goede verlichting!

Veel mogelijkheden beschikbaar zoals trapbescherming etc!


Afbeelding

Ik heb een filmpje van de binnenkant maar ik kan zo eventjes niet vinden hoe ik die erop krijg..

❥ Esprit

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:59

Humbaur ligt fijn achter de auto en over het algemeen ruime trailers.

Ky Daula (Bretton woods x Wy Daula)

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:26

Wat betreft de rammelende kettinkjes in de Ifor, dat is simpel op te lossen met een krimpkousje. Krimpkousje er omheen, even verwarmen en klaar ben je.
Er zijn ook 1.75 trailers, hebben wij nu ook en ik vind het echt ideaal, mooi de ruimte om in de trailer op te zadelen.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:41

Donnatella schreef:
Wij hadden de Humbaur Xanthos en qua ligging achter de auto was hier niets op aan te merken. Ook een grote ruime trailer, maar de stangen staan veel te laag voor een groot paard, zelf op de hoogste stand. Met als resultaat dat onze ruin van 1.75m erover gesprongen is (op het midden van de autostrade).


Vreemd, dan zouden de stangen in alle trailer te laag zitten, want ik heb kort achter elkaar een Atec (hout), Humbaur (alu) en Henra (alu heb ik nu nog) gehad en bij allemaal zitten de stangen op dezelfde hoogte. Mijn paard was 1.80m en paste prima in alle trailers.

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:45

Er is echt een groot hoogteverschil tussen de stangen van de Humbaur en de IW. Of toch bij onze Humbaur. Onze vorige was een Saris en ook daar stonden de stangen hoger dan in de Humbaur.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:08

Mijn ifor heeft geen plastic sluitingen? Ja, het deurtje voorin. Alle sluitingen van de stangen en de klep zijn metaal.

Rammelen doet ie vooral als hij leeg is. Met paard erop hoor ik 'm veel minder.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:35

Wicky schreef:
Ik heb een Ifor, heel tevreden over. Nadeel is het gewicht, dat maakt dat je toch een zware auto nodig hebt.

En die voorlader....die gebruik ik eigenlijk te weinig.

Een voorlader is altijd wat zwaarder dan een trailer zonder laadklep aan de voorkant.

Een ander punt is dat ik uit andere trailertopics de indruk krijg dat ifor de trailers gebruiksklaar op de weegschaal zet terwijl andere merken nogal eens een kale trailer inwegen voor het leeggewicht. In zo'n geval is het verschil in daadwerkelijk gewicht tussen ifor en ander merk kleiner dan het verschil in leeggewicht op papier doet vermoeden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:49

De mijne is gewogen nadat hij bij de dealer is aangekomen. Hij had ook de nummerplaat gekregen die erbij hoorde en ging dus bijgevolg naar de apk die je in België moet doen voor je de weg op mag. Tijdens die apk doen ze de bepaling van het ledig gewicht. Bij mijn HBO506 is dat 910 kg ongeveer. Ik heb een basismodel zonder voorlader of zadelkamer. Wel met reservewiel.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:10

Mijne is ook gewogen met alles erop en eraan. Zit dan op 836 kilo.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:14

We hebben slechts een keer een nieuwe trailer aangeschaft, daarvoor alles tweedehands en zijn dus ook voor Fautras gegaan. Wel een 1,5 trailer maar met het AID-systeem. Super handig dingetje, en alle vier de paarden stappen probleemloos de trailer op (zonder klep). Veel logischer voor hen.

Ik los ze niet langs voren; je hebt hier namelijk enorm veel ruimte voor nodig (indien ze eruit springen) en de opstap (of afstap in dit geval) is, naar mijn mening, te hoog. Hier stappen ze gewoon achteruit de trailer weer uit. Wel eventjes wennen maar ook onze jaarling doet dit ondertussen probleemloos.

Let wel op wanneer je een veulentje of jaarling wil vervoeren in de trailer. Ons veulentje had niet door dat de voetjes ook omhoog kunnen (altijd handig om te weten...) dus hebben we eerst met haar op een dichtgemaakte pallet geoefend, en daarna met twee pallets op elkaar gestapeld. Nu vliegt ze (nu jaarling) erop, heel natuurlijk! ☺️ Ik raad echt Fautras aan.

"Overcome all difficulties."

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 22:12

Luominen schreef:
We hebben slechts een keer een nieuwe trailer aangeschaft, daarvoor alles tweedehands en zijn dus ook voor Fautras gegaan. Wel een 1,5 trailer maar met het AID-systeem. Super handig dingetje, en alle vier de paarden stappen probleemloos de trailer op (zonder klep). Veel logischer voor hen.

Ik los ze niet langs voren; je hebt hier namelijk enorm veel ruimte voor nodig (indien ze eruit springen) en de opstap (of afstap in dit geval) is, naar mijn mening, te hoog. Hier stappen ze gewoon achteruit de trailer weer uit. Wel eventjes wennen maar ook onze jaarling doet dit ondertussen probleemloos.

Let wel op wanneer je een veulentje of jaarling wil vervoeren in de trailer. Ons veulentje had niet door dat de voetjes ook omhoog kunnen (altijd handig om te weten...) dus hebben we eerst met haar op een dichtgemaakte pallet geoefend, en daarna met twee pallets op elkaar gestapeld. Nu vliegt ze (nu jaarling) erop, heel natuurlijk! ☺️ Ik raad echt Fautras aan.


Fautras vind ik dan geen fijn idee. Ze is dit jaar voor het eerst drachtig en omdat zij al niet makkelijk is ga ik niet nog klooien met een veulen.

Het idee is nu om toch even langs te gaan bij een grote trailer boer(tips?)en alle merken die in dit topic voor bij komen te bekijken. Toevallig gisteren zaggen wij een nieuwe ifor op de keuring en daar door denken wij er tocj een stukje positiever over. Het model van humbaur straalt wel echte luxe uit! Zo moeilijk...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:16

Ashleytjuhh schreef:
je hebt ook trailers waar je je paard aan dr zijkant laad zoals bij een vrachtwagen zo zien ze er ook uit. weet allen daar de prijs niet van. wellicht is dat iets voor je. kun je alsnog in zijn voorruit er af.


deze bedoelde ik


Afbeelding

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:21

fautras, na 10 jaar net een nieuwe. en nooit meer wat anders. makkelijk laden, ligt als een huis achter de auto. geen klep, en alle paarden hobbelen er zo in

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:50

Ashleytjuhh schreef:
Ashleytjuhh schreef:
je hebt ook trailers waar je je paard aan dr zijkant laad zoals bij een vrachtwagen zo zien ze er ook uit. weet allen daar de prijs niet van. wellicht is dat iets voor je. kun je alsnog in zijn voorruit er af.


deze bedoelde ik


[ [url=m/eqW1gJ.png]Afbeelding[/url] ]


http://in2horses.nl/trailers
http://www.equi-trek.com/pages/horsetrailer

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:04

HBL in Lunteren heeft ifor, henra, humbaur en Sirius. Kraay in Nijkerk (redelijk in de buurt van Lunteren) heeft oa bockmann en die heeft soms ook fautras staan.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:06


Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:15

MyChoice schreef:
HBL in Lunteren heeft ifor, henra, humbaur en Sirius. Kraay in Nijkerk (redelijk in de buurt van Lunteren) heeft oa bockmann en die heeft soms ook fautras staan.



soms ook ??? die regelt echt de mooiste hoor *\o/*

pluisje88

Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:12


Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers