Verzekeringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:48

Lara_Silver schreef:
Aansprakelijkheidsverzekering voor de pony valt hier onder de inboedelverzekering. Ik betaal omgerekend €16,- per maand en als hij schade maakt is dat t/m 1 miljoen verzekerd. Tevens ben ik verzekerd als ik op een paard rijd wat niet mijn eigendom is en er iets met het dier gebeurd. De gezondheid van mijn pony is niet verzekerd. Ik heb hem 13 jaar geleden voor de slachtprijs gekocht, hij is nu bijna 20. Heb 2000,- voor noodgevallen en daarboven is het goed geweest, dan gaat er een spuitje in. Want daarboven wil het zeggen dat het of een grote operatie betreft en dat doe ik hem zeker niet aan, of maandenlang dierenartsbezoeken en/of dure medicijnen om hem er door te krijgen en dat zie ik niet zitten. Een toekomstig jong dier met potentieel voor de sport zou ik trouwens wel verzekering.



ja nee precies, ik heb geen ervaring met eigen paarden daarom vraag ik ook rond enzo. Maar een verzekering is wel handig dus?

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:49

Celiien schreef:
Emma_rebel schreef:
heb een verzekering gevonden zeg maar waar ze bij overlijden 100% uitkeren en bij kreupelheid en dergelijke 90% en dan betaal je zelf 75 euro per kalender jaar en iets van 21% assuratie belasting maar heb geen idee wat dat is eigenlijk XD en die is dan wel goed toch? Ik ben zeg maar nog best jong dus wil wel echt verzekeren denk ik want ik ben erg slecht in geld echt opzij zetten en er echt niet aankomen enz

Ik weet niet welke verzekering dat is, maar lees goed de kleine lettertjes
Dingen zoals voorrijdkosten ed zijn vaak al uitgesloten. Wormkuren, inentingen etc zijn sowieso niet te verzekeren.

Als jij geen 200( zoals je hierboven zegt, max 100,- ) kan ophoesten omdat je paard zich heeft verwond aan zijn benen, dan zou ik niet aan een paard beginnen.



nee dat zei ik zeg maar omdat iemand zei elke maand 50 euro weg leggen enzo maar ik zorg inderdaad dat ik eerst een spaarpotje heb en die is al wel rond de 600 euro en als ik nog n bijbaan heb sws wel 1000 euro maar het voelt toch veiliger als ik hem verzeker ofzo

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:51

moyra schreef:
Emma_rebel schreef:
heb een verzekering gevonden zeg maar waar ze bij overlijden 100% uitkeren en bij kreupelheid en dergelijke 90% en dan betaal je zelf 75 euro per kalender jaar en iets van 21% assuratie belasting maar heb geen idee wat dat is eigenlijk XD en die is dan wel goed toch? Ik ben zeg maar nog best jong dus wil wel echt verzekeren denk ik want ik ben erg slecht in geld echt opzij zetten en er echt niet aankomen enz

Dat klinkt niet als een ziektekostenverzekering :n
Dit is een verzekering voor de dood.

Bij een ziektekostenverzekering zit je al snel aan €50,- per maand.

Ik zeg uit ervaring dat de verzekering meer armoe dan geluk brengt.
Een verzekering kan zou je paard opeisen (wat bij mij is gebeurd) en daar sta jij dan.
Uiteindelijk hebben ze bij mij bij hoge uitzondering omdat ze grote blunders waren begaan (heb het tot een dreigende rechtszaak moeten laten komen) ongedaan gemaakt en het paard laten opereren (Maar daar hebben ze wel 1,5 jaar! Over gedaan).



jeetje! Ik had daar nog nooit van gehoord dat ze hem kunnen afpakken! Hmm... maar dat word wel aangegeven toch dat dat kan als je contract tekent?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:57

Wanneer het paard afgekeurd wordt voor de sport (of waar je hem voor verzekert hebt), dan “moet” je het paard “inleveren” als je de uitkering van het verzekerde bedrag wilt hebben. ;)
Je kan het dier “terugkopen”, dan wordt je uitkering verlaagd en kan je het paard houden (met restricties).

Zoek maar eens wat topics over paardenverzekeringen hier op bokt.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 22:01

cobiie schreef:
Wanneer het paard afgekeurd wordt voor de sport (of waar je hem voor verzekert hebt), dan “moet” je het paard “inleveren” als je de uitkering van het verzekerde bedrag wilt hebben. ;)
Je kan het dier “terugkopen”, dan wordt je uitkering verlaagd en kan je het paard houden (met restricties).

Zoek maar eens wat topics over paardenverzekeringen hier op bokt.



Ow op die manier! Dat is best logish natuurlijk.
Maar kun je hem dan niet ook alleen voor plotselinge dood verzekeren?

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 22:14

Ik kan m bij Efo vezekeren voor 16 euro p/m dan heb k 80% ziektekosten verzekerd, diefstal en 100% van de verzekerde waarden bij plotselingen dood door ziekte of ongeval verzekerd zeg maar. Iemand mening daarover?

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:15

Emma_rebel schreef:
RoyceMack schreef:
Niet.
De verzekering kan ervoor kiezen niet uit te betalen indien jij samen met de dierenarts besluit het dier te laten inslapen en dat het genoeg geweest is. Als de verzekering van mening is dat jij niet alles hebt gedaan om het dier te verbeteren qua gezondheid, keren ze de kosten soms niet uit. Daarnaast zijn er gevallen bekend waar in de voorwaarden staat dat zij het paard overnemen als jij het schadebedrag claimt. Kortom, je verkoopt je paard aan hen zodra je een claim indient.

Ik bepaal wat er met mn dier gebeurt, en niet iemand vanachter een bureautje.



Maar hoe zit het dan met onverwachte kosten? Stel hij moet geopereerd worden enzo? Dat kan ik niet ff ophoesten en geen idee hoe het zit ik lees vaak dat bij een stal de dierenarts zit inbegrepen?


Daar kun je dus beter het bedrag wat je normaal aan premie betaald aan je verzekering opzij zetten en een spaarpot opbouwen. Hopelijk heb je niet direct een dikke rekening, maar een buffer hebben is wel slim.
En is maar net wat je onverwachte kosten noemt. Bedoel ineens wormenkuurtje kopen ivm positievef mestonderzoek.. Of medicijnen moeten kopen of bv spul tegen schhimmel of mijten (om maar wat te noemen)... Of bedoel je dan echt een ongeluk of acute ziekte?
Je kunt beter zelf sparen.
Dan hou je als enige alle controle over je dier.

De WA verzekering is erg handig en slim om te nemen. Die kost 2,35 euro per maand.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:39

Emma_rebel schreef:
Ik kan m bij Efo vezekeren voor 16 euro p/m dan heb k 80% ziektekosten verzekerd, diefstal en 100% van de verzekerde waarden bij plotselingen dood door ziekte of ongeval verzekerd zeg maar. Iemand mening daarover?

Dan ben je waarschijnlijk voor 1000,- verzekerde waarde voor t paard verzekerd?
Let daar evn op, want dat betekent dus ook dat als je paard bijvoorbeeld een peesblessure krijgt, waarbij meerdere scans/dierenarts bezoekjes aan te pas komen, je verzekering ook maar tot 1000,- dekt :j dus ene weekje kliniek dan zit je er al aan.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:01

Emma_rebel schreef:
cobiie schreef:
Wanneer het paard afgekeurd wordt voor de sport (of waar je hem voor verzekert hebt), dan “moet” je het paard “inleveren” als je de uitkering van het verzekerde bedrag wilt hebben. ;)
Je kan het dier “terugkopen”, dan wordt je uitkering verlaagd en kan je het paard houden (met restricties).

Zoek maar eens wat topics over paardenverzekeringen hier op bokt.



Ow op die manier! Dat is best logish natuurlijk.
Maar kun je hem dan niet ook alleen voor plotselinge dood verzekeren?


Dat kan, maar bedenk dat de meeste paarden niet plotseling dood gaan maar eerst wat ergs mankeren voordat besloten moet worden dat het beter is in te laten slapen/slachten en dan krijg je vaak niet uitgekeerd met zo’n verzekering. ;)

De verzekeringen bestaan niet om lieve “arme” paardenmeisjes te helpen hun paardje te kunnen houden maar enkel om grote winsten te maken voor verzekeringsmaatschappijen. :+

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 07:29

Celiien schreef:
Emma_rebel schreef:
Ik kan m bij Efo vezekeren voor 16 euro p/m dan heb k 80% ziektekosten verzekerd, diefstal en 100% van de verzekerde waarden bij plotselingen dood door ziekte of ongeval verzekerd zeg maar. Iemand mening daarover?

Dan ben je waarschijnlijk voor 1000,- verzekerde waarde voor t paard verzekerd?
Let daar evn op, want dat betekent dus ook dat als je paard bijvoorbeeld een peesblessure krijgt, waarbij meerdere scans/dierenarts bezoekjes aan te pas komen, je verzekering ook maar tot 1000,- dekt :j dus ene weekje kliniek dan zit je er al aan.



heb voor 2000 verzekerde waarde en de ziektekoste verzekering verzekerd tot 5000 euro ofzo maar dit lijkt mij een beetje gek?

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 07:30

cobiie schreef:
Wanneer het paard afgekeurd wordt voor de sport (of waar je hem voor verzekert hebt), dan “moet” je het paard “inleveren” als je de uitkering van het verzekerde bedrag wilt hebben. ;)
Je kan het dier “terugkopen”, dan wordt je uitkering verlaagd en kan je het paard houden (met restricties).

Zoek maar eens wat topics over paardenverzekeringen hier op bokt.



Ow op die manier! Dat is best logish natuurlijk.
Maar kun je hem dan niet ook alleen voor plotselinge dood verzekeren?[/quote]

Dat kan, maar bedenk dat de meeste paarden niet plotseling dood gaan maar eerst wat ergs mankeren voordat besloten moet worden dat het beter is in te laten slapen/slachten en dan krijg je vaak niet uitgekeerd met zo’n verzekering. ;)

De verzekeringen bestaan niet om lieve “arme” paardenmeisjes te helpen hun paardje te kunnen houden maar enkel om grote winsten te maken voor verzekeringsmaatschappijen. :+[/quote]


ja nee precies dat snap ik maar ik vind het toch fijner dat stel hij overlijd ineens binnen een half jaar of jaar of, weet ik veel doordat hij is aangereden dan vind ik het toch wel fijn om dat verzekerd te hebben

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Verzekeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:43

Dat hij ineens overlijd kan natuurlijk altijd maar de kans is groter dat dat niet gebeurd en dan heb je zoveel geld weggegooid.
Ik was 16 toen ik zelf mijn eerste pony kocht, die heb ik ook niet verzekerd. Zelf altijd alles betaald en mijn ouders hebben garant gestaan. Ik heb weleens een paar maanden afbetaald bij de dierenarts omdat ik het niet in 1x kon betalen. Gelukkig was dat mogelijk.

Ik heb nu nog 1 pony en die is niet verzekerd. Ik heb bij al mijn paarden gezegd dat als ze koliek hebben dat het thuis opgelost moet kunnen worden, ze gaan bij mij niet voor ok en die mening heb ik nog steeds.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Verzekeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:46

Ts ik zie dat je 15 bent.
Is het geen idee dat je ouders garant zijn voor medische kosten?
Dat jij alle voorzienbare kosten betaalt en je ouders inspringen wanneer er grote onvoorziene kosten komen?

Ik heb dat ook afgesproken toen de pony kwam. Verzekeringen in de paarden wereld moeten ook gewoon geld verdienen ;).

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:57

Emma_rebel schreef:
ja nee precies dat snap ik maar ik vind het toch fijner dat stel hij overlijd ineens binnen een half jaar of jaar of, weet ik veel doordat hij is aangereden dan vind ik het toch wel fijn om dat verzekerd te hebben

Ook wanneer een paard door een auto/trekker/vrachtwagen wordt aangereden betekend niet dat die op slag dood is.
Kan zijn dat hij zijn been gebroken heeft of een andere zware verwonding waardoor een dierenarts ter plekke moet komen en hem moet inslapen. Dus ook dan krijg je geen geld van de verzekering als je enkel voor plotselinge dood verzekerd. :+

Ik zou eerder voor een goede ziektekostenverzekering gaan dan mij blindstaren op zo’n plotseling dood verzekering.
Eerst rouw je dan toch nog om je lieve vriendje en in die tijd kan je weer een spaarpotje opbouwen mocht je een ander paardje willen kopen daarna.

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:11

Emma_rebel schreef:
heb voor 2000 verzekerde waarde en de ziektekoste verzekering verzekerd tot 5000 euro ofzo maar dit lijkt mij een beetje gek?

Ja, dat is ook een beetje gek. Dat zou ik (samen met je ouders) nog maar eens goed doorlezen. De verwachting is dat er dan tot 2000 ziektekosten vergoed wordt.
Je kan het een beetje vergelijken maar een auto verzekering. Als de schade aan de auto hoger is dan de dagwaarde dan is de auto total-loss.
Als bij een paard de schade/ziektekosten hoger zijn dan de verzekerde waarde dan is het paard ook 'total-loss'. Hogere kosten moet je dus zelf betalen of het dier wordt afgekeurd.

Je moet dus goed bedenken wat je doet. Veelal is het niet de moeite een goedkoper paard/pony (en 2000 vind ik daaronder vallen) te verzekeren. De kosten en beperkingen wegen vaak niet op tegen de baten.

En om je een idee te geven van onverwachte kosten. Mijn paard heeft iets stoms gedaan in de paddock dit voorjaar en moest geopereerd aan zijn been. Rekening is net binnen: 1000 euro. Daarvan ga ik naar verwachting ongeveer de helft terug krijgen van de verzekering en de andere helft is voor mij: %eigen risico en kosten die niet onder de verzekering vallen.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 14:53

cobiie schreef:
Emma_rebel schreef:
ja nee precies dat snap ik maar ik vind het toch fijner dat stel hij overlijd ineens binnen een half jaar of jaar of, weet ik veel doordat hij is aangereden dan vind ik het toch wel fijn om dat verzekerd te hebben

Ook wanneer een paard door een auto/trekker/vrachtwagen wordt aangereden betekend niet dat die op slag dood is.
Kan zijn dat hij zijn been gebroken heeft of een andere zware verwonding waardoor een dierenarts ter plekke moet komen en hem moet inslapen. Dus ook dan krijg je geen geld van de verzekering als je enkel voor plotselinge dood verzekerd. :+

Ik zou eerder voor een goede ziektekostenverzekering gaan dan mij blindstaren op zo’n plotseling dood verzekering.
Eerst rouw je dan toch nog om je lieve vriendje en in die tijd kan je weer een spaarpotje opbouwen mocht je een ander paardje willen kopen daarna.



dat is wel waar ja! Je gaat niet de maand erna gelijk een paard kopen ik denk minstens 1 a 2 jaar

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 14:53

LoveBodin schreef:
Ts ik zie dat je 15 bent.
Is het geen idee dat je ouders garant zijn voor medische kosten?
Dat jij alle voorzienbare kosten betaalt en je ouders inspringen wanneer er grote onvoorziene kosten komen?

Ik heb dat ook afgesproken toen de pony kwam. Verzekeringen in de paarden wereld moeten ook gewoon geld verdienen ;).



mijn ouders hebben daar echt geen geld voor maar mn broer aan de andere kant maar dan moet ik dat even met hem overleggen

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 14:54

Roodvos schreef:
Emma_rebel schreef:
heb voor 2000 verzekerde waarde en de ziektekoste verzekering verzekerd tot 5000 euro ofzo maar dit lijkt mij een beetje gek?

Ja, dat is ook een beetje gek. Dat zou ik (samen met je ouders) nog maar eens goed doorlezen. De verwachting is dat er dan tot 2000 ziektekosten vergoed wordt.
Je kan het een beetje vergelijken maar een auto verzekering. Als de schade aan de auto hoger is dan de dagwaarde dan is de auto total-loss.
Als bij een paard de schade/ziektekosten hoger zijn dan de verzekerde waarde dan is het paard ook 'total-loss'. Hogere kosten moet je dus zelf betalen of het dier wordt afgekeurd.

Je moet dus goed bedenken wat je doet. Veelal is het niet de moeite een goedkoper paard/pony (en 2000 vind ik daaronder vallen) te verzekeren. De kosten en beperkingen wegen vaak niet op tegen de baten.

En om je een idee te geven van onverwachte kosten. Mijn paard heeft iets stoms gedaan in de paddock dit voorjaar en moest geopereerd aan zijn been. Rekening is net binnen: 1000 euro. Daarvan ga ik naar verwachting ongeveer de helft terug krijgen van de verzekering en de andere helft is voor mij: %eigen risico en kosten die niet onder de verzekering vallen.


ja dat leek mij ook maar ik zal even kijken, mss staat er 80% van de verzekerde waarde tot 5000 euro dus als 80% van de waarde meer dan 5000 is dat het tot 5000 alsnog verzekerd is?

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: Verzekeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 14:55

ja dat staat er haha er staat tot max 5000

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:13

RiverHunter schreef:
Ik kan m bij Efo vezekeren voor 16 euro p/m dan heb k 80% ziektekosten verzekerd, diefstal en 100% van de verzekerde waarden bij plotselingen dood door ziekte of ongeval verzekerd zeg maar. Iemand mening daarover?

let op! Dan heb je niet 80% van de ziekenkosten gedekt. Je hebt 80% van de spoedeisende hulp verzekerd. Dus als jij bv met je trailer omslaat of je paard een been breekt.

in praktijk zijn dat vaak de uitzonderingen. De grote kostentrekkers zitten in langdurige beenblessures rugblessures, zoals een peesblessure, artrose en noem maar op. Dat is NIET verzekerd voor die premie.

Om dat te verzekeren moet je sowieso naar de uitgebreid dekking voor dood en de uitgebreid dekking voor ziektenkosten. Voor een paard van 2000 euro kom je bij de efo dan op 41 per maand uit. Dan heb je alle standaard reguliere ziekenkosten voor 80%. Wil je echt verzekeren voor speciale behandelingen zoals stamcellen, laser, tildren ben je weer meer kwijt.

Met de vezekering voor 16 euro kom je vaak teleurgesteld uit, omdat er maar heel weinig is wat er onder die dekking valt. Bijna alles wat vaak voorkomt is daarvan uitgesloten.

Dus let heel goed op wat je afsluit!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 20:38

oji schreef:
RiverHunter schreef:
Ik kan m bij Efo vezekeren voor 16 euro p/m dan heb k 80% ziektekosten verzekerd, diefstal en 100% van de verzekerde waarden bij plotselingen dood door ziekte of ongeval verzekerd zeg maar. Iemand mening daarover?

let op! Dan heb je niet 80% van de ziekenkosten gedekt. Je hebt 80% van de spoedeisende hulp verzekerd. Dus als jij bv met je trailer omslaat of je paard een been breekt.

in praktijk zijn dat vaak de uitzonderingen. De grote kostentrekkers zitten in langdurige beenblessures rugblessures, zoals een peesblessure, artrose en noem maar op. Dat is NIET verzekerd voor die premie.

Om dat te verzekeren moet je sowieso naar de uitgebreid dekking voor dood en de uitgebreid dekking voor ziektenkosten. Voor een paard van 2000 euro kom je bij de efo dan op 41 per maand uit. Dan heb je alle standaard reguliere ziekenkosten voor 80%. Wil je echt verzekeren voor speciale behandelingen zoals stamcellen, laser, tildren ben je weer meer kwijt.

Met de vezekering voor 16 euro kom je vaak teleurgesteld uit, omdat er maar heel weinig is wat er onder die dekking valt. Bijna alles wat vaak voorkomt is daarvan uitgesloten.

Dus let heel goed op wat je afsluit!


oke duidelijk! Bedankt :) Ik ben natuurlijk jong en ik zou dit wel kunnen betalen opzich maar kan dan geen geld opzij leggen dus ik denk dat ik beter die 16 euro kan betalen en elke maand gewoon geld opzij leggen dat ik als er iets gebeurd zelf ook mee kan betalen enzo. Maar zodra ik een paardje op het oog heb ga ik het wel exact uitzoeken en met de verzekering bellen enzo