Betalen van een paard via de bank

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 11:06

Aanstaande woensdag wordt er een paard bij ons gebracht. Het paard wordt bij ons thuis klinisch gekeurd (röntgenologisch is onlangs gebeurd). Als deze keuring goed is, dan moeten we hem natuurlijk betalen. Nou loop ik tegen een probleempje aan. De verkopers en wij willen dit het liefst overboeken. Maar zij hebben een andere bank dan wij. Dit betekent dat ze niet meteen op hun rekening kunnen zien dat het geld erop staat. Ze kunnen wel mee kijken dat ik het overboek, maar ik weet niet of ik dit zelf genoeg zou vinden.

Het gaat best al wel om een behoorlijk bedrag (vind ik :o ). Ik heb al met de bank gebeld. Trof daar helaas iemand die alles nog moest vragen, maar we kwamen eruit dat er altijd anderhalf uur tussen zit.

We zijn vast en zeker niet de enige die hier tegenaan lopen. Contant is natuurlijk absoluut een alternatief. Maar ik vraag me toch ook af hoe anderen dit hebben gedaan.


Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:07

Tegenwoordig kun je ook betaalverzoeken sturen toch?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:08

Ik heb dit gewoon gedaan en een screenshot van de betaling gestuurd. Verkopers wouden het op die manier :) geen problemen mee gehad.
Edit; was overigens ook naar een andere bank als de mijne.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:09

ik weet niet of dat in nederland ook gaat, maar hier in belgië kan je op het postkantoor een storting doen voor 3.25 naar een binnenlandse rekening, en je krijgt onmiddelijk je betaalbewijs mee. Dit bewijs is rechtgeldig, is er in nederland niet een postkantoor of een andere formule op de bank waar je dit kan doen?

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:10

Bowo, dat kan maar geeft geen garantie op het daadwerkelijk betalen.
Je kan verzoeken sturen wat je wilt, maar als een ander dat niet overmaakt zit je als nog.

TS, ik zou even overleggen met de verkoper. Als die akkoord is met het aanwezig zijn bij de overboeking dan zou ik dat doen.
Storneren kan namelijk niet na een overboeking, dus qua 'garantie' zit de verkoper natuurlijk prima.

Of je doet een deel handgeld (waarmee je de kosten van het transport ed afdekt) en de rest via de bank.

In alles, even overleggen met de verkoper....

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:12

Ik heb vooral ervaring met contante betalingen. Wel eens een aanbetaling gedaan/ vooraf overgemaakt, maar dat is in jouw geval wat lastig omdat de koop afhangt van de klinische goedkeuring. Misschien een deel contant betalen en de rest ter plekke overmaken?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:12

Je kunt bij de rabo binnen een paar minuten de 'transactie delen' (dus een betaalbewijs doorsturen).

Je kunt natuurlijk ook de verkoper zeggen 'joh, het duurt even voor je het op je rekening hebt. Is dat ok?'

Edit: of als zekerheid een voorschot storten

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:15

Betaalverzoek laten toesturen, staat er binnen 2 minuten op bij de ander, ongeacht van welke bank.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 11:16

khirshanta schreef:
Je kunt bij de rabo binnen een paar minuten de 'transactie delen' (dus een betaalbewijs doorsturen).


Dit is een handige!!

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:17

Gewoon een betaalverzoek of betalen waar de ander bij is en de bevestiging doorsturen. Is allemaal niet zo spannend hoor :)

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:32

Of via de app tikkie, als zij een tikkie sturen en jij maakt met die link geld over, dan krijgen zij de bevestiging dat jij het hebt betaald.

Duurt wel een dag voor het op de rekening staat, maar de bevestiging is "direct "

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:40

Bij ABN kan je ook een spoedoverboeking doen. Dan duurt het volgens mij een uur voordat de boeking zichtbaar is. Lang koffie drinken dan ;)
Anders een betaalverzoek of via Tikkie.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:43

Tikkie kan max €750 per 24 uur. Dus ik denk dat je het daar niet mee redt.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:43

Ik heb de overboeking gedaan waar de verkoper bij was destijds. En toen een screenshot doorgestuurd naar hen. Dat was akkoord. Spoedoverboeking kan inderdaad ook altijd.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:46

Ik zou even aan de verkoper vragen hoe zij het graag willen. Ik zou bijvoorbeeld nooit genoegen nemen met een screenshot van een overboeking. Dan kan er nog van alles gebeuren.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:50

Ik snap de onzekerheid wel.

Als je een betaling doet,en je drukt op ok,krijg je een betaalbewijs maar als er niet voldoende geld op je rekening staat,gaat die betaling niet door natuurlijk.
Zo ooit 'bedrogen' geweest,iemand stuurt betalingsbewijs,maar nooit geld ontvangen en wel goederen kwijt.

Kan het niet via een bankcheque?

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 16:27

tengeltje11 schreef:
Kan het niet via een bankcheque?


Geloof niet dat die nog bestaan in NL. Blijft een lastig iets, waarbij één van de twee partijen wat vertrouwen moet hebben. En daarvoor kennen we elkaar te slecht en is het bedrag te hoog. Vanavond maar even bellen of ze zelf een ander idee hebben.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:33

Je kan de verkoper een marktplaatsadvertentie laten maken en dan het bedrag via marktplaats zijn ideal betalen. Dan krijg je gelijk de bevestiging dat het betaald is en je hebt ook nog een optie ‘eerlijk oversteken’.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:34

Zelf ook ervaring mee.
Verkoper kwam paard bij mij thuis afleveren.
Samen achter de PC en mee laten kijken; eerst saldocheck en daarna overgeboekt en laten zien dat het er bij mij af was.

Uiteraard wel vooraf overlegd of ze hiermee akkoord gingen.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:39

Hebben we dit jaar ook gehad, koper betaalde helft contant en andere helft via bank. We konden meekijken en via app zien dat het was overgemaakt, en dezelfde dag stond het er bij ons ook op.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:41

Bij mijn bank (ABN AMRO) kan je voor een paar euro er een spoedverzoek van maken, waardoor het niet een dag later, maar binnen een paar uur op de rekening van de ander staat. Is misschien ook een idee!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:42

Heb je geen kennis/vriend/familielid die wel dezelfde bank heeft? Dit deden wij wel eens met auto’s bijvoorbeeld. Mijn (ex)vriend had rabo en ik abn. Als de verkoper dan abn had boekte mijn vriend het de dag van te voren over op mijn rekening en deed het daar dan ter plekke via die van mij. Dan stond het er direct bij

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:49

Ook bij dezelfde bank kan het bij grote bedragen wel even duren. Dat hebben wij gemerkt toen we mijn auto verkochten. Die mensen hebben dus even moeten wachten voordat ze de auto meekregen.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:57

Ik vroeg me dit ook altijd af. En vooral bij paarden van bijvoorbeeld 15.000. :+
Dat heb je niet zo even cash bij elkaar.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:09

Ik heb dit gedaan met een aankoop van een auto en een motor, de verkopers laten meekijken tijdens de overschrijving. Ging prima, ze vertrouwden dat zeker. Als je zeker wil zijn dat de verkoper het goed vindt op die manier, gewoon even navragen zou ik denken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 bezoekers