Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:53

Hoi,

Sorry voor de vage titel. Wist even niks beters. Er zit mij iets dwars en ben benieuwd naar de mening van bokt.

Paar weken geleden de osteopaat bij mijn paard gehad. Die constateerde lichte zwelling achter de schoft, dus adviseerde mij de zadelpasser langs te laten komen.

Meteen die dag contact opgenomen, gebeld maar nam niet op. Appje gestuurd met de uitleg hoe en wat, en de vraag of ik langs mocht komen. Langs komen voor een check is volgens zijn site 20 euro.

Appje gelezen maar geen reactie gehad. Nogmaals gebeld. Geen reactie. Maar weer eens geappt want kwam wel in de knel met m'n wedstrijden, gezegd dat ik graag langs wou komen. Ik werd teruggebeld. Nogmaals gezegd dat ik graag langs wou komen om het zadel te laten checken. Oh, ik kom wel even een keer langs, ben dan en dan toch in de buurt. Prima, dacht ik...

Ik wou langskomen omdat dat nogal scheelt in kosten. Heb dit ook meerdere keren duidelijk gemaakt. Hij is langs geweest en dag later een factuur van 75 euro (alleen al 60 euro consult en 15 euro voorrijkosten).

Das een. Nu m'n hoefsmid.

Paard moest ijzers ivm outdoor wedstrijden. Ik heb op internet gekeken voor proppen maar wist niet welke ik moest nemen. Hoefsmid van te voren gebeld en gevraagd welke ik moest nemen. Oh ze verkocht ze ook wel tegen inkoopprijs. Oké, prima, neem maar mee!

Bij het onderslaan van de ijzers gevraagd wat ze kosten. Geen idee was het antwoord, ik stuur je wel een factuur.

Op internet zijn gehele sets te vinden inclusief koffer en schoonmaak dingen etc voor 30/35 euro. Ik heb 10 proppen gekregen zonder ook maar iets er bij voor 35 euro...

Ik voel me op moment best genaaid door beide. Had ik zelf duidelijker moeten zijn?
Ik wil niemand zwart maken maar ja, ik voel me wel bij de bok gedaan zo.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:59

Ik zou wel van te voren een precieze prijsopgave vragen.
Maar dat weet jij nu ook voor een volgende keer denk ik :j

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:23

Voor 20 euro een check is ook wel belachelijk goedkoop. Maar als zijn site niet klopt, kun je daar natuurlijk wel op terug vallen.

De stiften zijn denk ik wel een beetje eigen schuld, via een hoefsmid lijkt me sowieso niet echt de goedkoopste manier, zeker als ze geen prijs kunnen geven

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:36

Als de smid zegt dat hij tegen de inkoopprijs de stiften voor je heeft zou ik ook denken dat de prijs dus mee valt.

Dat hij 75 euro rekent terwijl er 20 op z'n site staat, daar zou ik wel wat van zeggen. In ieder geval moet hij dat in dat geval aanpassen.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:45

Jeetje, dure proppen zeg. Ik geloof er ook helemaal niets van dat ze dat kosten, dan heb je wel hele speciale. Wat voor proppen heb je?
Niet gebruiken en ze gewoon terug geven en zelf een setje kopen. Stuur mij maar een pb, geef ik je wat info over proppen.

Zadelmaker zou ik gewoon een printscreen van site maken en vervolgens even mailen/bellen.
En in het vervolg duidelijkere afspraken maken zodat jij weet waar je aan toe bent. :)

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:00

pffff herkenbaar TS! hier ook een hoefsmid en zadelpasser die gewoon niet reageren op apps of berichtjes. Ik wordt daar een beetje moe van eerlijk gezegd. Ik snap best dat je het druk hebt (of geen zin in mij hebt haha) maar zeg dat dan, dan zoek ik wel een ander, sowieso niet reageren op een berichtje vind ik onbeschoft

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 03:16

Wat voor proppen zijn dat? Van welk materiaal, en worden ze geklikt of ingedraaid?

Anoniem

Re: Zadelpasser en hoefsmid, 'vage' afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:08

Helaas heb ik de proppen al gebruikt. Het zijn verder niet echt speciale volgens mij, wel zijn ze zelfreinigend (?) In ieder geval met 3 delig schroefdraad o.i.d....
Materiaal weet ik niet, ik moet ze indraaien met sleutel 13...

Inderdaad Zidore, ik wil graag weten waar ik aan toe ben...

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:05

Helaas hier ook zelf ervaring mee, wat ik tegenwoordig doe als ik een onbekende da, hoefsmid, zadelpasser, osteopaat of wat dan ook nodig heb is van te voren de datum + prijs op de app zetten.
Na een eventueel telefoongesprek idem (De afspraak staat dus voor as donderdag 10.00 en de kosten zullen €90,- zijn?).
Mocht iemand dan zonder reactie of bevestigende reactie op de afgesproken dag komen vraag ik voor er ergens aan begonnen word naar een prijs.
Wijkt deze dan ineens af, dan verontschuldig ik mij, geef aan het afgesproken bedrag bij mij te hebben en is dat niet akkoord dan kan diegene gewoon zonder centjes en uitvoerende handelingen vertrekken.
Jammer genoeg is zelfs bovenstaande ook geen garantie (sommige durven dan nog een rekening te sturen voor bv benzinekosten) maar ik ben daar tegenwoordig heel makkelijk in want ook die betaal ik gewoon niet en laat ze dit ook netjes weten.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:29

Wat de kalkoenen betreft vind ik het sowieso een beetje vreemd. Als je de inkoop prijs niet weet, draai zou ik ze er niet onder draaien onder het mom van 'hier heb je ze alvast, prijs krijg je door- als dat goed is, kun je ze er zelf onder draaien'.

Inkoop voor een setje zelfreinigende ligt tussen de 10-15 euro voor een setje van 10 dacht ik zo