Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 21:45

Nogmaals, pensionhouder heeft het nooit gezien. Zo lang staat deze klant er ook nog niet. Inmiddels heeft ze al gesproken met de pensionhouder en is deze er ook behoorlijk pissig over. En begrijpt nu ook waarom dat paard zo schichtig is. Ze gaan hem erop aanspreken dit weekend en eens zien wat de reactie is. Het wordt dus niet getolereerd op stal om een paard te mishandelen in wat voor vorm dan ook. Facebook heeft weinig nut, de beste man is daar niet actief op. Andere generatie zeg maar. Verkoopt de paarden aan handelaren.

Mijn vriendin is al een stuk geruster, ze hoeft de man dus niet uit het zadel te trekken....

En wat betreft de naam van de stal... Daar maakt ze zich niet druk om uiteindelijk. Aanspreken en reactie afwachten. En anders wordt er absoluut gefilmd al dan niet met medeweten van de ruiter.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.


Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:20

Ik heb het meegemaakt met een bijrijdster op mijn paard. Dus toen wel meteen ingegrepen. En dat brave jonge paard van mij dat haar er niet eens afgooide. Wat heb ik me schuldig gevoeld dat ik het niet eerder doorhad. Hem daarna zelf weer doorgereden, gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden.

Ik zeg er ook in andere situaties wat van. Zonder oordeel heel rustig benoemen dat ik wel even met het paard wil lopen, terwijl hij/zij even een slokje water gaat drinken of een rondje om de manege gaat lopen. Dat dit niet haar/zijn bedoeling kan zijn. Meestal werkt dat goed. Maar soms is het lastig om het goeie aanspreekmoment te vinden.

Fijn dat de stalhouder het met haar eens is en er nu ook scherp op let!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 13:37

Even een update... hij is erop aangesproken en gaat einde deze maand met paard en al naar eigen huis. De stalhoudster heeft aangegeven dat er klachten waren over de omgang met zijn paard. En dat was voor hem de aanleiding om te melden dat hij liever het paard weer naar huis haalde. Het is toch zomer dus kan hij zijn eigen weitje gebruiken ook voor training. Mocht hij van de winter dan weer terug willen komen, dan zal de mededeling zijn dat de stallen vol staan. Arm beest... Maar niets aan te doen. Hooguit melden nog bij de juiste instanties en hopen dat ze een oogje in het zeil houden.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:44

Walgelijk.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 13:48

Yep... En die weide ligt ook nog eens zodanig dat je niet stiekem kunt filmen oid. Je ziet onmiddellijk dat er iemand is.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:49

Moderatoropmerking:
Dit is niet echt een rijtechnische discussie dus ik verplaats het even naar TAO (transport, afspraken en overige

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:53

Willemina_L schreef:
Yep... En die weide ligt ook nog eens zodanig dat je niet stiekem kunt filmen oid. Je ziet onmiddellijk dat er iemand is.


Arm arm dier!! Zou zeker bepaalde instanties op de hoogte brengen..
Hopelijk dat hij zich in de gaten gehouden gaat voelen dan..

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:02

Willemina_L schreef:
Even een update... hij is erop aangesproken en gaat einde deze maand met paard en al naar eigen huis. De stalhoudster heeft aangegeven dat er klachten waren over de omgang met zijn paard. En dat was voor hem de aanleiding om te melden dat hij liever het paard weer naar huis haalde. Het is toch zomer dus kan hij zijn eigen weitje gebruiken ook voor training. Mocht hij van de winter dan weer terug willen komen, dan zal de mededeling zijn dat de stallen vol staan. Arm beest... Maar niets aan te doen. Hooguit melden nog bij de juiste instanties en hopen dat ze een oogje in het zeil houden.

Ik zou het zeker wel melden bij bijv. de dierenbescherming.....

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:12

Ik vind dit een eng en gevaarlijk topic.
De verhalen zijn uit 2e hand (van horen zeggen).
De dader wordt door de meesten hier veroordeelt zonder dat iemand de feiten heeft gecontroleerd.
Er wordt een verblijf op een stal onmogelijk gemaakt, zodat dat de eigenaar naar prive weides vertrekt en er niets veranderd.

Hebben jullie er over nagedacht of het niet beter is dit soort mensen in een manege te heben waarin ze zich rekenschap moeten geven van grensoverschreidend gedrag?
Is deze persoon niet min of meer weggepest op de huidige stal?

Het zou niet mijn oplossing zijn. Laat het alsjeblieft in een gecontroleerde sociale omgeving blijven. Het verjagen naar prive weides stallen stopt dit gedrag niet.
Het paard is nu kwetsbaarder dan ooit.

Goed gedaan

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 14:42

De man kiest er zelf voor om te vertrekken. Juist omdát de stalhouder het zelf niet heeft gezien, is er niets gezegd over te vertrekken. Enkel overleg over de klachten. Er is bij deze mensen zeer zeker ruimte voor overleg en discussie. Er staan recreanten, een dressuurruiter in het Z, 1 springruiter en pensioen. Allemaal gaan ze verschillend om met hun paarden. De één staat veel binnen, de ander 24/7 buiten. Zeer flexibel en divers. Dat de man zélf verkiest te vertrekken is niet omdat hij wordt gepest of omdat een verblijf onmogelijk wordt gemaakt. Er was ruimte voor wederzijds begrip en/of overleg.

Maar de reactie was ronduit agressief en hij wilde niet meer bij een stelletje knuffelaars verblijven. Dit was de zoveelste stal in zijn leven volgens eigen zeggen. De huidige generatie paardentrainers is te soft en al die vrouwen doen er geen goed aan. Dát was de reactie in het kort. En waarom zou daarover gelogen worden?

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:47

Willemina_L schreef:
De man kiest er zelf voor om te vertrekken. Juist omdát de stalhouder het zelf niet heeft gezien, is er niets gezegd over te vertrekken. Enkel overleg over de klachten. Er is bij deze mensen zeer zeker ruimte voor overleg en discussie. Er staan recreanten, een dressuurruiter in het Z, 1 springruiter en pensioen. Allemaal gaan ze verschillend om met hun paarden. De één staat veel binnen, de ander 24/7 buiten. Zeer flexibel en divers. Dat de man zélf verkiest te vertrekken is niet omdat hij wordt gepest of omdat een verblijf onmogelijk wordt gemaakt. Er was ruimte voor wederzijds begrip en/of overleg.

Maar de reactie was ronduit agressief en hij wilde niet meer bij een stelletje knuffelaars verblijven. Dit was de zoveelste stal in zijn leven volgens eigen zeggen. De huidige generatie paardentrainers is te soft en al die vrouwen doen er geen goed aan. Dát was de reactie in het kort. En waarom zou daarover gelogen worden?


Alles komt hier binnen via TS
Citaat:
De verhalen zijn uit 2e hand (van horen zeggen).
De dader wordt door de meesten hier veroordeelt zonder dat iemand de feiten heeft gecontroleerd.
Het hele topic wordt door TS ingekleurd, ik heb het woord liegen niet genoemd, maar ik zou ook niet vrolijk worden om op deze wijze met jouw mening geconfronteerd te worden, begrip heb ik niet gezien in jouw posts.

verhalen zijn geen feiten je mag iemand daar niet op veroordelen.
Door dit soort verhalen wordt je nieusgierig naar het verhaal van de "dader".
Vaak blijkt de mishandeling niet meer als een verschil in inzicht.
En dat is een slechte zaak omdat dit soort "fake" mishandelingen afleiden van de echte problemen.
Houd op met eigen rechter te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:01

Ja het is uit 2de hand. Stel dat het wordt aangedikt dan kan dat gedrag richting een paard nog steeds niet door de beugel. Ik ben niet van het pappen en nathouden en als een paard mij bijvoorbeeld bedreigd met zijn voetjes dan kan hij een ongelovelijke rotschop krijgen. Maar zelfs als je het mogelijke overdrijven uit het verhaal haalt dan nog valt het onder mishandeling en op geen enkele manier goed te praten.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:29

Gloa schreef:
Ja het is uit 2de hand. Stel dat het wordt aangedikt dan kan dat gedrag richting een paard nog steeds niet door de beugel. Ik ben niet van het pappen en nathouden en als een paard mij bijvoorbeeld bedreigd met zijn voetjes dan kan hij een ongelovelijke rotschop krijgen. Maar zelfs als je het mogelijke overdrijven uit het verhaal haalt dan nog valt het onder mishandeling en op geen enkele manier goed te praten.


Is dat zo???????

ik sla mijn paard ook wel eens omdat ik niet over mij heen laat lopen. Dat is niet goed omdat hij moet leren mijn ruimte te respecteren. De woorden slaan mishandeling gaan vaak hand in hand. TS begint in de OP al met dat de dader moet worden gestraft terwijl zij alles van horen zegen heeft.
Dat is niet de basis voor een veroordeling voor dierenmishandeling.
Niemand heeft enig bewijs gezien, gebeurde aan de andere kant van het land.

Dit valt onder laster ipv dierenmishandeling.
Als je te laf bent om als het gebeurd je mond open te doen (was toch aan de andere kant van het land?)
Wie ben je dan om eigen rechter te spelen?

Ik ben er niet bij geweest, maar wordt steeds nieuwsgieriger naar het verhaal van de "dader".
ik veroordeel niet iemand op van horen zeggen.

TS schrijft
Citaat:
[Want dat het niet onbestraft kan blijven dat vind ik toch zeker wel. Iemand die zijn paard zó afranselt... vreselijk gewoon!


TS heeft een duidelijke agenda, not my cup of tea

Anoniem

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:00

Ik snap je probleem niet.
Iemand opent een topic en vertelt haar interpretatie van wat zij gehoord heeft en vraagt vervolgens aan mensen wat zij van haar interpretatie vinden.
Nu val je over het feit dat haar interpretatie slechts een interpretatie is?
En vervolgens is het beschrijven van een gebeurtenis zonder naam of toenaam te noemen in jouw ogen ineens laster?
Mag ik je dan vragen wat je dan eigenlijk op Bokt doet, aangezien Bokt niets anders is dan mensen die hun interpretaties geven van van wat ze deze dag/maand/eeuw beleefd hebben? Jouw punt lijkt te zijn dat ze het niet zelf gezien heeft. Mensen die erg fan zijn van dat standpunt maakt het over het algemeen niet uit of iemand iets nou zelf gezien heeft of niet, want als ze het wel zelf gezien had dan zou ze te horen krijgen dat ze geen bewijzen heeft want als je de enige zou zijn die zoiets gezien heeft, is het dan wel echt gebeurt of wil je gewoon aandacht...?

Als iemand vertelt dat ze gezien of gehoord heeft dat iemand een zweep op zijn paard kapotslaat en vraag of dat normaal is, dan zeg ik: nee, een zweep kapotslaan op je paard is niet normaal en daar mag iemand die dat doet absoluut op aangesproken worden. Durf je dat zelf niet, ga dan op zoek naar andere getuigen en zoek iemand die de confrontatie wel aan kan. Dat is allemaal gebeurd. Ik zie geen probleem

En natuurlijk kan zij of haar vriendin alles van A tot Z gelogen hebben, misschien zag ze iemand een shetlander aaien, besloot dat dat geen leuk verhaal was en verzon een verhaal voor Bokt van een paardenmishandelaar. Maar ja, op diezelfde fiets kan ik ook naar jou berichten kijken, want iemand die op een verhaal van mishandeling voornamelijk reageert met 'Je liegt, je hebt dat helemaal niet gezien, wat je schrijft is laster', tja, dan kan ik ook gaan fantaseren over wat de werkelijke reden achter zo'n reactie zou kunnen zijn.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:15

Amen xyzutu2 :+ helemaal mee eens. Bizar dat zo'n zorgelijk verhaal zo afgebrand wordt. Terwijl de TS het behoorlijk neutraal brengt en het ook netjes wordt opgelost. Helaas niet met een gewenste uitkomst, want het paard heeft nu geen enkele veiligheid meer. Maar daar kunnen TS, de stalhouder en haar vriendin niets aan doen, behalve melden bij de instanties. Wat ik nu dus ook zou aanraden. Al zal daar niet veel mee gebeuren vrees ik want dan moet je hem al op heterdaad betrappen. En dat zou wel héél toevallig zijn. Desondanks een goed signaal aan deze man gegeven nu.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:22

xyzutu2 schreef:
Ik snap je probleem niet.
Iemand opent een topic en vertelt haar interpretatie van wat zij gehoord heeft en vraagt vervolgens aan mensen wat zij van haar interpretatie vinden.
Nu val je over het feit dat haar interpretatie slechts een interpretatie is?


Nee ik val over de gevolgen dat iemand weggaat van een stal. zie mijn eerste post.
De man kiest er niet voor zelf te vertrekken maar voelt nattigheid.

Ik heb de vraag gesteld of je wilt dat dit soort dingen in een openbare omgeving gebeuren of dat je wilt dat mishandeling juist uit het zicht van mensen gebeurt.
Mijn mening is nl. dat ik denk dat het paard hier helemaal niet mee is geholpen, voor wat de waarheid dan ook mag zijn.
Ik wil dat de mensen hier nadenken over de gevolgen van dit soort akties.
Zij voorkomen helemaal niets omdat ze geen constructief gesprek aangaan.
Zij zorgen dat mensen zich niet meer welkom voelen en weg gaan waar niemand ziet wat er gebeurd.

Het is niet van belang wat ik geloof van wat TS post.
Ik heb aangegeven dat iemand veroordelen op horen zeggen laster is.

Ik snap jouw probleem met mijn post eigenlijk ook niet om eerlijk te zijn.
jouw interpretatie herken ik niet, en ja je fanntaseert omdat je mij woorden in de mond legt.

Mij post is heel duidelijk over waar ik een lijn leg.
xyzutu2 fantaseer fijn verder vandaag want dat is precies aan de kant waar ik mij niet wil begeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:43

Beste BMHP, ik ben het volledig met je eens dat het ontzettend jammer is dat het paard nu geen enkele veiligheid meer heeft. Voor het paard was het beter geweest als hij op deze stal was gebleven en zijn eigenaar zijn gedrag had verbeterd. Het klinkt alsof de stalhouder de eigenaar inderdaad de keuze heeft gegeven om zijn gedrag te verbeteren. De eigenaar heeft er blijkbaar voor gekozen om door te gaan met zijn gedrag en het paard te verplaatsen naar een plek waar geen sociale controle meer is.
Heel erg jammer, maar ik lees hier nergens dat de eigenaar weggepest is. Jij fantaseert erbij dat de stal geen constructief gesprek is aangegaan maar gewoon lekker een klant weg wilde pesten. Dat zit echter volledig in jouw hoofd, niet in wat hier geschreven wordt. Als ik dat erin wil lezen dan moet ik wel heel erg veel erbij gaan fantaseren en dat is nou precies wat ik niet wil.

Als het om fantaseren gaat, dan klopt er nog iets niet wat je schrijft; een anoniem persoon veroordelen op horen zeggen of gedrag is geen laster. Ik mag hier open en bloot zeggen dat ik iemand een paard in elkaar heb zien trappen tijdens een training. Wat ik niet mag doen is open en bloot zeggen dat meneer B altijd zijn paarden in elkaar zie slaan tijdens trainingen. Dat is een klein, maar wel belangrijk verschil. Ik mag ook zonder problemen een topic openen met 'ik zag hoorde vandaag dat iemand een hond een schop gaf toen die niet snel genoeg ging zitten tijdens een training, wat vinden jullie daarvan?'

Gek ook dat je schrijft 'Het is niet van belang wat ik geloof van wat TS post' als je in je vorige posts letterlijk schrijft dat de TS een duidelijke agenda heeft en dat het hele topic door de TS wordt ingekleurd.
Beetje een open deur, aangezien dat voor ieder topic op Bokt geldt? Waarom is dat dan nu ineens iets wat benoemd moet worden? De TS beschuldigt helemaal niemand, ze vertelt gewoon wat ze gehoord heeft en vraagt wat anderen van zulk gedrag vinden.

Als je ervan overtuigd bent dat er inderdaad iets niet goed gaat in de training van dat paard dan is het enorm jammer dat die training voortaan in een weilandje achteraf gebeurt waar niemand iets ziet en niemand kan ingrijpen. Zo zie ik het in elk geval.
Als je het standpunt hebt dat het vast ontzettend meevalt, dat die eigenaar zijn paard gewoon af en toe even een tik geeft om hem op zijn plaats te wijzen en dat dat helemaal geen mishandeling is en dat dat alleen is wat softe watjes zoals de TS ervan maken, dan maakt het niet uit waar die training voortaan plaatsvindt want dan is er überhaupt geen probleem en was het paard altijd al gewoon vrolijk, blij en tevreden tijdens de training. Dat wordt hij dan ook op dat weilandje achteraf.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:05

Een stalhouder zal echt niet zomaar iemand wegsturen en als stalhouder ga je ook niet alleen op roddels af.
Ik neem aan dat ze zich ervan overtuigd heeft hoe ernstig het is.
Het is goed dat deze man dit signaal heeft gekregen. Dat hij er niets van leert daar kunnen TS en de stalhouder niets aan doen.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:19

Shenavallie schreef:
Hoe dan ook: ik was blij dat ik mijn scheur opengetrokken had, want werkelijk geen enkele omstander durfde er wat van te zeggen. Dat vond ik net zo erg als het werkelijke mishandelen van het beestje.


Maar wat zeg je dan? Denk je dat een mens die standaard een paard afranselt ineens daarmee stopt omdat jij je scheur opengetrokken hebt?
Als dat zo zou zijn dan zou alle dierenmishandeling heel snel uit de wereld geholpen zijn, want dan moet je de dierenmishandelaars gewoon even vertellen dat ze slecht bezig zijn en ze stoppen ermee.
Roepen en schreeuwen tegen een dierenmishandelaar is alleen louterend voor jezelf. Je schreeuwt als het ware jouw eigen frustratie, verdriet, woede, machteloosheid weg. Het paard? Die gaat gewoon weer met zijn agressieve eigenaar mee naar huis.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:21

xyzutu2 schreef:
Beste BMHP, ik ben het volledig met je eens dat het ontzettend jammer is dat het paard nu geen enkele veiligheid meer heeft. Voor het paard was het beter geweest als hij op deze stal was gebleven en zijn eigenaar zijn gedrag had verbeterd. Het klinkt alsof de stalhouder de eigenaar inderdaad de keuze heeft gegeven om zijn gedrag te verbeteren. De eigenaar heeft er blijkbaar voor gekozen om door te gaan met zijn gedrag en het paard te verplaatsen naar een plek waar geen sociale controle meer is.
Heel erg jammer, maar ik lees hier nergens dat de eigenaar weggepest is. Jij fantaseert erbij dat de stal geen constructief gesprek is aangegaan maar gewoon lekker een klant weg wilde pesten. Dat zit echter volledig in jouw hoofd, niet in wat hier geschreven wordt. Als ik dat erin wil lezen dan moet ik wel heel erg veel erbij gaan fantaseren en dat is nou precies wat ik niet wil.

Als het om fantaseren gaat, dan klopt er nog iets niet wat je schrijft; een anoniem persoon veroordelen op horen zeggen of gedrag is geen laster. Ik mag hier open en bloot zeggen dat ik iemand een paard in elkaar heb zien trappen tijdens een training. Wat ik niet mag doen is open en bloot zeggen dat meneer B altijd zijn paarden in elkaar zie slaan tijdens trainingen. Dat is een klein, maar wel belangrijk verschil. Ik mag ook zonder problemen een topic openen met 'ik zag hoorde vandaag dat iemand een hond een schop gaf toen die niet snel genoeg ging zitten tijdens een training, wat vinden jullie daarvan?'

Gek ook dat je schrijft 'Het is niet van belang wat ik geloof van wat TS post' als je in je vorige posts letterlijk schrijft dat de TS een duidelijke agenda heeft en dat het hele topic door de TS wordt ingekleurd.
Beetje een open deur, aangezien dat voor ieder topic op Bokt geldt? Waarom is dat dan nu ineens iets wat benoemd moet worden? De TS beschuldigt helemaal niemand, ze vertelt gewoon wat ze gehoord heeft en vraagt wat anderen van zulk gedrag vinden.

Als je ervan overtuigd bent dat er inderdaad iets niet goed gaat in de training van dat paard dan is het enorm jammer dat die training voortaan in een weilandje achteraf gebeurt waar niemand iets ziet en niemand kan ingrijpen. Zo zie ik het in elk geval.
Als je het standpunt hebt dat het vast ontzettend meevalt, dat die eigenaar zijn paard gewoon af en toe even een tik geeft om hem op zijn plaats te wijzen en dat dat helemaal geen mishandeling is en dat dat alleen is wat softe watjes zoals de TS ervan maken, dan maakt het niet uit waar die training voortaan plaatsvindt want dan is er überhaupt geen probleem en was het paard altijd al gewoon vrolijk, blij en tevreden tijdens de training. Dat wordt hij dan ook op dat weilandje achteraf.



ik vind het erg jammer de manier waarop jij mijn woorden verdraait.

het klinkt alsof dat is jouw fantasie, intrepetatie of gedachten gang.

weggepest zijn jouw woorden. de rest is om mij belachelijk te maken, niet om een discussie te voeren.

Ik heb aangegeven dat iemand veroordelen op horen zeggen laster is, ook daarin verdraai je heel subtiel mijn woorden.

jij schrijft;
Citaat:
De TS beschuldigt helemaal niemand, ze vertelt gewoon wat ze gehoord heeft en vraagt wat anderen van zulk gedrag vinden.
je vergeet de oproep van TS in de OP.

Citaat:
Beetje een open deur, aangezien dat voor ieder topic op Bokt geldt? Waarom is dat dan nu ineens iets wat benoemd moet worden? De TS beschuldigt helemaal niemand, ze vertelt gewoon wat ze gehoord heeft en vraagt wat anderen van zulk gedrag vinden.

Oeps wat zal jij het dan druk hebben hier op Bokt met alle open deuren.
TS is heel duidelijk met haar beschuldigingen en intenties, net als jij.

Heel jammer dat je na de eerste zin niet gestopt bent met je fantasieen en interpretaties, Dan had je een uitgestoken hand gehad.
Citaat:
ik ben het volledig met je eens dat het ontzettend jammer is dat het paard nu geen enkele veiligheid meer heeft. Voor het paard was het beter geweest als hij op deze stal was gebleven en zijn eigenaar zijn gedrag had verbeterd.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:44

Ik vraag me wel af hoe je sowieso aan het woord laster komt? Er worden in dit topic geen privégegevens gedeeld. For all we know, is het verhaal zelfs hypothetisch. Vraag me dus af waarom je met die term op de proppen komt? Zo snel ben je (gelukkig) geen lasteraar.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:45

Gini schreef:
Shenavallie schreef:
Hoe dan ook: ik was blij dat ik mijn scheur opengetrokken had, want werkelijk geen enkele omstander durfde er wat van te zeggen. Dat vond ik net zo erg als het werkelijke mishandelen van het beestje.


Maar wat zeg je dan? Denk je dat een mens die standaard een paard afranselt ineens daarmee stopt omdat jij je scheur opengetrokken hebt?
Als dat zo zou zijn dan zou alle dierenmishandeling heel snel uit de wereld geholpen zijn, want dan moet je de dierenmishandelaars gewoon even vertellen dat ze slecht bezig zijn en ze stoppen ermee.
Roepen en schreeuwen tegen een dierenmishandelaar is alleen louterend voor jezelf. Je schreeuwt als het ware jouw eigen frustratie, verdriet, woede, machteloosheid weg. Het paard? Die gaat gewoon weer met zijn agressieve eigenaar mee naar huis.

De redenering slaat kant noch wal, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.
Moet men tegen zo'n figuur alleen 'foei' zeggen...? Of net als de meeste mensen de mond houden en de betreffende mishandelaar maar zijn/haar gang laten gaan...? 8)7 Beter dat iemand er wat van zegt, dan weet zo'n broodmongool tenminste dat hij/zij in de gaten gehouden wordt. Zo iemand weet dondersgoed dat hij/zij fout bezig is. Het zou NL sieren als er meer officieel op dit soort dingen gecontroleerd en gehandeld zou worden. Te beginnen met camerabeelden, bij omstanders door er iets van te zeggen en door organisaties/stalhouders of wat dan ook om actie te ondernemen. Helaas zijn dieren nog steeds de dupe van de beesten en neemt niemand de verantwoording.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:30

BMHP schreef:
Ik heb aangegeven dat iemand veroordelen op horen zeggen laster is, ook daarin verdraai je heel subtiel mijn woorden.


Klopt helemaal.
Dat is ook waarom de TS zich niet schuldig maakt aan laster: ze zegt nergens wie die iemand is. Ze zegt alleen dat er iets gebeurd is, en dat ze zich afvraagt wat ze daartegen kan doen. Het is de moeite waard om je te verdiepen in de wet voordat je daarmee gaat schermen, want dan zul je zien dat het vertellen van een gebeurtenis zonder dat een (hoofd)persoon herkenbaar is nooit laster kan zijn. Laster en smaad draaien om [i]dat je iemands goede naam beschadigt[/]. Er is geen enkele naam genoemd en de persoon waar het om zou gaan is onherkenbaar, dus is er geen laster of smaad.
Heel simpel: als ik schrijf dat jij jouw paard regelmatig in elkaar slaat dan is dat laster. Als ik schrijf dat iemand zijn paard regelmatig in elkaar slaat niet. Het laatste doet de TS, en dat is dus geen laster. Het zou je sieren als je zou stoppen met daarmee dreigen.
Ze heeft gewoon een andere mening dan jij. Deal with it.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:04

xyzutu2 schreef:
BMHP schreef:
Ik heb aangegeven dat iemand veroordelen op horen zeggen laster is, ook daarin verdraai je heel subtiel mijn woorden.


Klopt helemaal.
Dat is ook waarom de TS zich niet schuldig maakt aan laster: ze zegt nergens wie die iemand is. Ze zegt alleen dat er iets gebeurd is, en dat ze zich afvraagt wat ze daartegen kan doen. Het is de moeite waard om je te verdiepen in de wet voordat je daarmee gaat schermen, want dan zul je zien dat het vertellen van een gebeurtenis zonder dat een (hoofd)persoon herkenbaar is nooit laster kan zijn. Laster en smaad draaien om [i]dat je iemands goede naam beschadigt[/]. Er is geen enkele naam genoemd en de persoon waar het om zou gaan is onherkenbaar, dus is er geen laster of smaad.
Heel simpel: als ik schrijf dat jij jouw paard regelmatig in elkaar slaat dan is dat laster. Als ik schrijf dat iemand zijn paard regelmatig in elkaar slaat niet. Het laatste doet de TS, en dat is dus geen laster. Het zou je sieren als je zou stoppen met daarmee dreigen.
Ze heeft gewoon een andere mening dan jij. Deal with it.


Op het moment dat in dit topic een naam herleid kan worden is het laster.
Het is niet het probleem dat ze zegt dat er iets gebeurd is en de vraag wat ze er tegen kan doen.
Het is de laatste zin die zijn goede naam schaad. Ik ben geen rechter en geen advocaat nog politie. Er wordt duidelijk gesteld dat deze man gestraft moet worden.
Dat is in onze samenleving alleen aan een rechter!

Nogmaals op het moment dat er een naam herleidbaar is heeft iemand een zaak.
Dat is een heleboel dichterbij dan dat dezelfde persoon voor dierenmishandeling wordt veroordeeld.
Waarom mag TS dat wel roepen, en ik niet waarschuwen voor wat hier werkelijk gebeurt?

Sorry, je slaat de plank vanavond te vaak mis, een klap was raak, dat was ook de insteek van mijn post, niet om in deze discussie terecht te komen;

Citaat:
ik ben het volledig met je eens dat het ontzettend jammer is dat het paard nu geen enkele veiligheid meer heeft. Voor het paard was het beter geweest als hij op deze stal was gebleven en zijn eigenaar zijn gedrag had verbeterd.


Naar mijn mening heeft de aktie van TS en haar vriendin? geleid tot iets wat niet helpt, integendeel zelfs de situatie verslechterd. Het bespreekbaar maken van een gedragsverandering krijg je niet door iemand zo te beschuldigen.
En zadel mij er niet mee op want ik ben ook niet altijd even subtiel, Ik geef alleen mijn standpunt.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 22:52

Oei had even nog niet verder gelezen vanavond, was aan het werk.

Jee... Nou weet niet zo goed wat nog te zeggen. Mijn vriendin vroeg om raad. Ze voelde zich erg akelig na wat ze gezien had. En ik heb het gepost omdat ik ook niet zo goed wist wat te doen of adviseren. Het enige wat er uiteindelijk is gebeurd is dat er niemand is aangegeven, niemand weggepest is, niemand een mond heeft opengetrokken in woede naar de persoon... Enkel een klacht is doorgegeven en de eigenaar wil er niet over praten of in debat gaan.

Mijn vriendin heeft er gemengde gevoelens bij maar het zij zo. En inderdaad, je zou onderhand een beetje bang worden om ook nog iets te posten... Ik sluit hierbij af tenzij er nog een ander staartje aan dit verhaal komt. Als je om raad vraagt en je die krijgt, vind ik het niet meer dan netjes om het verloop en vervolg te delen. Dat was bij deze dus gedaan.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers