Paard gaat enorm te keer in 1.5 paards trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LaFien
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-10-16

Paard gaat enorm te keer in 1.5 paards trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 19:04

Ik zit met een probleem en ik hoop dat ik via deze weg een paar tips kan krijgen om het op te lossen. Mijn paard (kwpn) is 4 jaar en ik heb een trailer (1.5) van 1 jaar oud. Ik rijd mijn paard onder het zadel sinds september vorig jaar. Rijden, omgang, grondwerk (trt) gaan goed. Ik ben nu zover dat ik hem mee wil nemen naar vreemd terrein, hem laten wennen aan kleine ritjes etc. Hiervoor ben ik lid geworden van de rijvereniging, slechts 10 min rijden. Het plan is om daar wekelijks op een ontspannen manier een lesje te volgen. Het trailerladen gaat best goed, hij loopt er vrij makkelijk in. Zolang ik naast hem blijf staan is hij relaxed. Dit is over als ik wegga en ga rijden. Hij breekt de boel af. Toont zich een ware Houdini. Ik heb hem al een keer achterstevoren teruggevonden. Ook heeft hij al met 2 benen over de voorstang gehangen. En dat allemaal in 10min. Een trajact met nauwelijks bochten, gewoon een rechte polderweg. Ik rijd zelf bijzonder rustig, maar dat maakt dus allemaal niets uit. Overigens gaat hij ook te keer als ik stilsta. Alleen als ik bij hem ben is het goed. Ik heb de indruk dat hij eerder boos dan bang is. Maar ja uiteraard wil ik hier wel vanaf. Wie heeft een tip voor mij?


Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Paard gaat enorm te keer in 1.5 paards trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:09

Ik denk veel oefenen. Kort en aan beide kanten vastzetten zodat die niet zo hoog kan met zijn benen en gewoon gaan rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:10

Paard is waarschijnlijk bang om alleen te zijn.