Handelaar houdt zich niet aan afspraken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Handelaar houdt zich niet aan afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 14:52

Vorig jaar juli hadden we eindelijk ons eigen paardje gekocht *\o/* Alleen kwamen we er binnen een half jaar achter dat het karakter niet zo was zoals verwacht met het aankopen. Hierdoor helaas toch de keuze gemaakt om haar weer te verkopen. We hadden haar zelf bij een handelaar vandaan gehaald. We zijn naar deze zelfde handelaar teruggegaan met de vraag of hij haar terug wilde kopen. Dit wilde hij niet. Maar voor ons verkopen kon wel voor een x bedrag per maand. Dus hier hebben we dan maar voor gekozen.

Na 2 maanden moeizaam contact en zelf ons paard maar niet op internet te kunnen vinden, hebben we na veel moeite contact met hem gekregen en kwam hij met het verhaal dat hij gestopt was en dat iemand anders op het zelfde bedrijf de verkoop had overgenomen - die overname was al 2 weken daarvoor -. Hierna hebben wij de nieuwe persoon die ons paard zou verkopen gecontacteerd en kregen we het verhaal te horen dat ons paard die 2 maanden zo goed als stilgestaan heeft en nu absoluut niet verkoop klaar is - toen we haar weg brachten was ze prima in conditie en was meer dan verkoop klaar -

Hier waren we dus al helemaal niet blij mee.. Maar de nieuwe mensen beloofden ons dat ze ons paard nu fanatiek zouden oppakken en in maart te koop zouden zetten en dat ze ons nu ook echt op de hoogte zouden houden en om ons tegemoet te komen zou de maand maart dan kosteloos zijn. We hebben in al die tijd 2 filmpjes mogen ontvangen, maar reacties op die filmpjes en teruggestuurde vragen werden alsnog genegeerd. Ondertussen is het al de eerste week van april en is ze nog steeds niet op internet te vinden, zonder dat wij gehoord hebben waarom.

Ze staat nu dus al vanaf half december daar en hebben tot en met februari per maand een x bedrag betaalt om haar te stallen, trainen en verkopen. Alleen aan die laatste twee beloftes word dus echt te kort gedaan.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met wat nu te doen. We zitten er aan te denken om haar maar terug te halen daar vandaan. De filmpjes die we hebben gekregen laten inderdaad niet het paard zien die wij gewend zijn of hoe ze was toen we haar wegdeden. Maar er zit nu natuurlijk al wel een reƫel bedrag in het daar te koop zetten, en we zijn alleen maar achteruitgegaan ipv voorruit :')

Een ander puntje is dat we een contract hebben getekend om ons paard te laten verkopen, maar we hebben nooit een kopie ontvangen. (heb hier vandaag wel de oude handelaar over bericht)

Dus heeft iemand misschien tips? :?

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Handelaar houdt zich niet aan afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:54

Zou beginnen met daar heen gaan en alles met je eigen ogen bekijken.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:56

Weghalen. Zelf rijden en dan zelf verkopen. Zo ingewikkeld is dat niet en kost je veel minder.
Het paard had onderhand allang verkocht kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:59

Niks meer betalen, je (trainings)geld terug eisen en je paard ophalen en zelf verkopen.

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:01

kohtje schreef:
Zou beginnen met daar heen gaan en alles met je eigen ogen bekijken.


Ja zijn al langs geweest en kwamen toen ook al er achter dat ons hoofdstel met (dure) bit die we daar speciaal hadden achter gelaten omdat ze zo'n gevoelig mondje heeft dus niet gebruikt werd, waardoor dr mondje weer open lag. Die gebruiken ze nu dan wel zeggen ze.

De twee keren dat we geweest zijn konden ze beide keren niet rijden waar we bij waren..

Dus ik weet niet wat ik daar nog meer zou moeten zien.

Faline schreef:
Weghalen. Zelf rijden en dan zelf verkopen. Zo ingewikkeld is dat niet en kost je veel minder.
Het paard had onderhand allang verkocht kunnen zijn.

Helaas is zelf rijden geen optie meer voor ons


VivaLaVida schreef:
Niks meer betalen, je geld terug eisen en je paard ophalen en zelf verkopen.

Geld terug eisen willen we misschien wel proberen ja maar ben bang dat we geen poot hebben om op te staan. Ze heeft daar wel gestald gestaan die tijd
Laatst bijgewerkt door xRoossie95 op 06-04-18 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:03

Heb je niks op papier dan?
Je zegt dat je paard niet op internet heeft gestaan. Dan stuur je toch een brief met daarin jouw argumenten dat jij vind dat ze niet hun verplichtingen zijn nagekomen, en dat je daarom alleen stalgeld wil betalen en geen trainingsgeld.

Maar ik zou beginnen met je paard weg halen..

Dit is wel makkelijk geld vangen voor ze zeg.. klopt van geen kant idd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-04-18 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:03

Staat het paard er nog wel?

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:05

Als je je paard aantreft met kapotte mond dan neem je het dier toch meteen mee naar huis?
Ik snap niet dat je het laat staan.

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:05

VivaLaVida schreef:
Heb je niks op papier dan?
Je zegt dat je paard niet op internet heeft gestaan. Dan stuur je toch een brief met daarin jouw argumenten dat jij vind dat ze niet hun verplichtingen zijn nagekomen, en dat je daarom alleen stalgeld wil betalen en geen trainingsgeld.

Maar ik zou beginnen met je paard weg halen..


De oude handelaar heeft waarschijnlijk het contract nog wel, we hebben namelijk wel getekend maar we kwamen er vandaag pas achter dat hij nooit een kopie heeft gestuurd. Dus zelf hebben we helaas niks op papier

Britta31 schreef:
Staat het paard er nog wel?

Ja nog wel

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Handelaar houdt zich niet aan afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:07

Nou inderdaad, als je je paard aantreft zo met kapotte mond had ik haar ook direct meegenomen.

Kun je niet iemand thuis krijgen die haar voor je rijden kan?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:07

Ik zou haar dan nu direct ophalen. En geld als verloren beschouwen. Maar dit gaat anders gerust zo nog maanden door vermoed ik.

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:10

Faline schreef:
Nou inderdaad, als je je paard aantreft zo met kapotte mond had ik haar ook direct meegenomen.

Kun je niet iemand thuis krijgen die haar voor je rijden kan?


Ja thuis kunnen we dat ook wel voor elkaar krijgen, het is alleen zo jammer dat er daar al zo veel geld inzit. Het enige voordeel aan daar verkopen is dat de handelaar geen verkooppercentage krijgt. En daar ga je thuis niet aan ontkomen, dus dan heb je dubbel je stallingsgeld (wat wel veel goedkoper is dan daar laten staan) en nog een gedeelte van het verkoop bedrag af.

Als het zo door gaat hebben we straks nog het budget voor een shetlander over _O-

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:11

Ik vind dat jullie zelf er ook wel meer achteraan hadden moeten zitten..
Nu pas vragen om het contract wat jullie maanden geleden al hebben moeten ontvangen?

Kun je het paard daar nog weghalen? Deze manier werkt niet blijkbaar, dus misschien tijd om wat anders te verzinnen.. Denk ook niet dat je nog geld terug krijgt, maar ik zou ook niet meer gaan betalen..

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:12

Je geeft aan dat ophalen geen optie meer is, hoezo niet?

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:12

Benthhh schreef:
Je geeft aan dat ophalen geen optie meer is, hoezo niet?


Ophalen is zeker wel een optie! Overwegen het alleen vanwege het bedrag wat daar er al in gestoken is

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:12

Als je het budget belangrijker vindt dan het welzijn van het dier.....

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:13

Misschien kun je een bijrijder vinden? En als het paard dan verkocht is dat die persoon je blijft helpen met je volgende paard? Dat zou goedkoper zijn.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:13

xRoossie95 schreef:
Benthhh schreef:
Je geeft aan dat ophalen geen optie meer is, hoezo niet?


Ophalen is zeker wel een optie! Overwegen het alleen vanwege het bedrag wat daar er al in gestoken is



Zelf RIJDEN was geen optie meer gaf TS aan..

Ik zou het geld ook als verloren beschouwen en ophalen..
Dit werkt overduidelijk niet.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:16

Ik zou er eens een goed gesprek over hebben,en als hun reactie je niet bevalt dan het paard daar weghalen. Die had al lang verkocht kunnen zijn.

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Handelaar houdt zich niet aan afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:17

Misschien verwoord ik mn punt ook niet goed. We zijn er vrij wel zeker van dat we haar willen ophalen (al staat ze daar nu wel prima en wordt ze dus ook weer met het goede bit gereden) maar omdat alle afspraken steeds maar niet nagekomen worden en contact leggen vrij moeizaam gaat geloven wij ook niet meer in een succesvolle verkoop vanaf deze plek.

Alleen een baalpunt blijft dan gewoon geld, het is niet goedkoop om een paard in de verkoop te zetten op een handelsstal. Dus ik ben benieuwd of iemand hier (helaas) ook eens ervaring mee heeft gehad en of er nog iets mee te doen is. Deze maand is dus nog niet betaald en zijn we eigenlijk ook niet meer van plan..

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:18

_Nancy schreef:
xRoossie95 schreef:

Ophalen is zeker wel een optie! Overwegen het alleen vanwege het bedrag wat daar er al in gestoken is



Zelf RIJDEN was geen optie meer gaf TS aan..

Ik zou het geld ook als verloren beschouwen en ophalen..
Dit werkt overduidelijk niet.



Dat ik heb verkeerd gelezen, excuus.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:20

oeps, ik stond er gisteren al met de trailer om het paard terug op te halen, vandaaruit kijken om een kopie van het contract te bemachtigen en je geld terug te eisen wegens niet nakomen van afspraken. Heb je het geld overgemaakt? dan heb je ook al bewijs dat je wel degelijk betaald hebt.
Dit komt niet goed nl ...
ze komen nu al de afspraken niet na en het paard wordt blijkbaar niet correct gereden, hoe gaan ze het dan verkocht krijgen?

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Handelaar houdt zich niet aan afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:28

Ik zal het paard eerst ophalen en dan even met het juridisch loket bellen wat je mogelijkheden zijn. Maar dan heb je in ieder geval het paard terug. En in dat paard zit het geld.

Waarom is zelf rijden geen optie, is ze zo achteruit gegaan in de tijd dat ze weg was, of meer doordat je geen klik hebt? In het eerste geval is dat ook iets om te noemen bij het juridisch loket.

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:31

zorro schreef:
Ik zal het paard eerst ophalen en dan even met het juridisch loket bellen wat je mogelijkheden zijn. Maar dan heb je in ieder geval het paard terug. En in dat paard zit het geld.

Waarom is zelf rijden geen optie, is ze zo achteruit gegaan in de tijd dat ze weg was, of meer doordat je geen klik hebt? In het eerste geval is dat ook iets om te noemen bij het juridisch loket.


Juridisch loket is een goede! Bedankt daar ga ik zeker naar kijken.

Zelf rijden is geen optie meer omdat de reden dat we dr wegdoen is omdat ze (toch) niet met onzekere ruiters kan, wat we zelf wel zijn :+ Dus dat was al zo hiervoor, ik denk alleen dat ze zelf nog onzekerder is geworden doordat ze vooral in die eerste twee maanden zo weinig bereden is maar dat zal ik eerst nog moeten zien dan, want op korte filmpjes zie je ook niet zo veel

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:44

xRoossie95 schreef:
Het enige voordeel aan daar verkopen is dat de handelaar geen verkooppercentage krijgt.

Geen wonder dan dat ze er geen haast mee hebben, dat is de enige manier waarop ze er (nog meer) aan verdienen. Niet zo'n slimme afspraak vanuit jouw gezien. Netjes is het niet, maar een beetje voorspelbaar wel toch? :o