Afbreken contract huur domein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:48

Zoe_97 schreef:
Voor zover ik begreep is een contract in België enkel geldig als het via een notaris is geweest. Of dit heb ik me toch laten vertellen


Niet dus...
Notaris heeft niks te maken met huurcontracten.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:49

Zoe_97 schreef:
Voor zover ik begreep is een contract in België enkel geldig als het via een notaris is geweest. Of dit heb ik me toch laten vertellen

Dat is niet waar hoor.Een huurcontract van een huis gaat toch ook niet langs een notaris en is toch echt rechtsgeldig.

Geen idee wat er in je huurcontract staat dus dan is het moeilijk er wat over te zeggen.Maar Belgie heeft gewoon een wetswinkel dus daar langs gaan met je contract is het slimste.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 16:50

GDG schreef:
Peluchy schreef:
Ik heb mij vergist. Heb het verkeerd begrepen. Grond is blijkbaar van de verhuurder zelf en heeft niets met de naam die ik noemde te maken, ow wat stom van mij. Sorry. Ben wat overstuur en heb mij enorm vergist. Zo dom van mij.
We zijn aan het onderhandelen met een hele lieve dame nu.
Sorry dat ik dit openbaar plaatste maar was compleet van de kaart.
Ik ga nu eventjes bekomen, want is beetje veel geweest voor mij ;-)

Voor een nieuwe plek? Ik hoop dat jullie eruit komen!

Ja inderdaad.
Is hele lieve dame die mij voor jaartje wil helpen.
Zodat mijn merrie rustig kan bevallen.
Ik mocht ook die mail niet gestuurd hebben naar die verhuurder, maar was totaal overstuur.
Soms moeilijke situatie's in het leven maar er is blijkbaar altijd een oplossing....
Misschien best dat ik dit contract laat, want ben beetje bang geworden...

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 16:53

GDG schreef:
Peluchy schreef:
Ik heb mij vergist. Heb het verkeerd begrepen. Grond is blijkbaar van de verhuurder zelf en heeft niets met de naam die ik noemde te maken, ow wat stom van mij. Sorry. Ben wat overstuur en heb mij enorm vergist. Zo dom van mij.
We zijn aan het onderhandelen met een hele lieve dame nu.
Sorry dat ik dit openbaar plaatste maar was compleet van de kaart.
Ik ga nu eventjes bekomen, want is beetje veel geweest voor mij ;-)

Voor een nieuwe plek? Ik hoop dat jullie eruit komen!

Oh, en hou je koppie erbij :(:) .

Thx ;-)' is lief ;-)

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 11:20

De verhuurder van het domein die het contract zelf opgezegd heeft, heeft me laten weten dat hij het geld niet terugstort van de borg. Dat bedrag is 1000 euro.
Kan hij dit zomaar?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:27

Wat staat erover in het contract?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:51

Wat is de reden? Hij heeft zelf het contract ontbonden?

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:35

Jeetje wat een gedoe! Nee, het mag niet zomaar, maar zie het maar weer terug te krijgen :( .

koeien op de weg...

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:54

Tja, heb je bewijs dat hij het contract wilde stoppen en de borg terug zou betalen?? Nee, dan heb je een dure les geleerd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:55

Wat geeft hij als reden?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 13:08

Vredegerecht zit er nu bovenop. Het is genoeg geweest. Deze man heeft me zelfs,bedreigd met beruchte motorclub. Ik laat het nu verder over aan het gerecht, dat gerechtheid moge geschieden.
Ik hoop dat hij zijn les eens leert.
Ja, hij heeft letterlijk gezegd dat hij de borg terug ging storten. Heb ik bewijzen van. Nu komt hij daarop terug, omdat hij ook zo gezegd kosten heeft omdat contract niet doorgaat.
Ik zou begot niet weten welke kosten, mag hij aan de rechtbank uitleggen. Dan zal ik hem eens de kosten voorleggen van wat ik verlies doordat hij het contract op allerlaatste moment af zegt. Met 5000 euro zal hij niet toekomen. Ik moet nu last minute transport regelen om al mijn paarden hier weg te krijgen.
Volgens mij ben ik niet de eerste die opgelicht is.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:50

Wat kom je hier dan vragen of iets mag als je het vredegerecht al hebt ingeschakeld.En wat denk je dat ze op een nederlands forum kennen van belgische wetten?Ik vind je posts ook maar raar en warrig klinken hoor.

Als hij kan tonen dat jij je niet aan het getekende contract hebt gehouden mag hij de borg houden.Maar ik neem aan dat die op een rekening speciaal voor de borg staat dus moeten julie beide tekenen voor vrijgave.En anders kan idd alleen de vrederechter de borg toewijzen aan jou of aan hem.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:09

beatje schreef:
Wat kom je hier dan vragen of iets mag als je het vredegerecht al hebt ingeschakeld.En wat denk je dat ze op een nederlands forum kennen van belgische wetten?Ik vind je posts ook maar raar en warrig klinken hoor.

Als hij kan tonen dat jij je niet aan het getekende contract hebt gehouden mag hij de borg houden.Maar ik neem aan dat die op een rekening speciaal voor de borg staat dus moeten julie beide tekenen voor vrijgave.En anders kan idd alleen de vrederechter de borg toewijzen aan jou of aan hem.

Contract loopt pas vanaf 1 mei, dus het is niet correct dat ik mij niet aan het contract gehouden heb, want die start pas vanaf 1 mei. Het is de verhuurder die het domein niet meer aan mij wil verhuren, omdat ik hen erop aangesproken had mij niet elke dag te bellen, waaronder ook om 5 uur 's morgens, om mij op te jagen. Ik had namelijk mijn schouder ontwricht en daarom kon ik niet voor de aanvang van het contract de bramen gaan snoeien. Dat atond NIET in contract en had ik hem ook niet beloofd, had enkel gezegd dat ik ging zien wanneer ik dat zou kunnen doen.
Ik had hem gezegd dat ik dat ging doen eens ik terplekke was, maar hij vond het nodig om mij te verwijten. Dat ik een sukkelaar ben die geen eigen vervoer heeft en teveel op andere mensen moet rekenen en dat hij zo iemand niet wil op zijn terrein. Hij weet al van bij de aanvang van het contract dat mijn wagen in de garage staat wegens reparatie en ja, met een geluxeerde schouder en koorts kan ik nu geen 250 km reizen om die braamstruiken te snoeien. Ik heb bewijs van spoed van mijn geluxeerde schouder.
Ok,,tot daar aan toe dat hij contract verbreekt, dat is dan zijn keuze, maar als hij letterlijk zegt mijn 1000 euro borg terug te storten en daar dan op terug komt om het niet te doen, dat stinkt.
Sommige mensen hebben echt geen greintje respect en medelijden meer
Laatst bijgewerkt door Peluchy op 28-03-18 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:13

Ts, klopt de leeftijd in jou profiel?

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:14

Gezegde woorden zijn geldig als bewijs, maar zie dat maar te bewijzen..het staat nergens schriftelijk. Maar vervoer vinden voor zoveel paarden is niet echt moeilijk, zijn zat paardentaxi's/transporteurs die grotere vrachtwagens hebben. :)

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:14

DeMolenhoek schreef:
Ts, klopt de leeftijd in jou profiel?

Huh neen...zal foutje zijn...

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:15

Helaas duurt het via het vredegerecht ook soms heel lang, alsook de kosten van een advokaat zijn niet goedkoop! In ieder geval heb je op deze manier hopelijk je borg terug.

Heb je nu al meer zicht op een plaats voor je paardjes en jezelf?

Veel succes!

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:16

Jolynne schreef:
Gezegde woorden zijn geldig als bewijs, maar zie dat maar te bewijzen..het staat nergens schriftelijk. Maar vervoer vinden voor zoveel paarden is niet echt moeilijk, zijn zat paardentaxi's/transporteurs die grotere vrachtwagens hebben. :)

Vervoer voor mezelf! Om de bramen te gaan maaien. Oorspronkelijk zou ik dan met de trein gaan en de rest per fiets, met de bosmaaier mee. Dat kon niet met geluxeerde schouder.
Vervoer voor de paarden was al besproken en lag al vast.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:20

Loreke2 schreef:
Helaas duurt het via het vredegerecht ook soms heel lang, alsook de kosten van een advokaat zijn niet goedkoop! In ieder geval heb je op deze manier hopelijk je borg terug.

Heb je nu al meer zicht op een plaats voor je paardjes en jezelf?

Veel succes!

Ja, er is oplossing maar kost me 3500 euro het transport. Ik moet dit bedrag nu plots bij elkaar zien te rapen omdat alles op laatste moment moet geregeld worden.
Ik dacht dat ik die 1000 euro terug zou krijgen, zoniet kan ik dit transport niet betalen....
Buiten die 3500 euro kosten heb ik nog andere kosten om al mijn dieren in orde te brengen voor transport naar niet-buurland. Dit grapje kost mij een 4500 euro...ik heb echt die 1000 euro van de borg nodig om de paarden hier weg te krijgen!

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:23

Sorry dat ik dit op internet plaats, maar dankzij iemand van jullie heb ik als Belg het Nederlandse transport leren kennen BSS. Die hebben een hele mooie prijs voor mij gemaakt! Alleen heb ik die 1000 euro nodig om het allemaal te kunnen te betalen!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:23

Peluchy schreef:
Loreke2 schreef:
Helaas duurt het via het vredegerecht ook soms heel lang, alsook de kosten van een advokaat zijn niet goedkoop! In ieder geval heb je op deze manier hopelijk je borg terug.

Heb je nu al meer zicht op een plaats voor je paardjes en jezelf?

Veel succes!

Ja, er is oplossing maar kost me 3500 euro het transport. Ik moet dit bedrag nu plots bij elkaar zien te rapen omdat alles op laatste moment moet geregeld worden.
Ik dacht dat ik die 1000 euro terug zou krijgen, zoniet kan ik dit transport niet betalen....
Buiten die 3500 euro kosten heb ik nog andere kosten om al mijn dieren in orde te brengen voor transport naar niet-buurland. Dit grapje kost mij een 4500 euro...ik heb echt die 1000 euro van de borg nodig om de paarden hier weg te krijgen!


Jeetje, gaan je paarden nu zo ver weg staan -O- ? Ga je zelf ook daar naartoe verhuizen? Lijkt me anders vreselijk balen zeg!

koeien op de weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:25

Peluchy schreef:
Loreke2 schreef:
Helaas duurt het via het vredegerecht ook soms heel lang, alsook de kosten van een advokaat zijn niet goedkoop! In ieder geval heb je op deze manier hopelijk je borg terug.

Heb je nu al meer zicht op een plaats voor je paardjes en jezelf?

Veel succes!

Ja, er is oplossing maar kost me 3500 euro het transport. Ik moet dit bedrag nu plots bij elkaar zien te rapen omdat alles op laatste moment moet geregeld worden.
Ik dacht dat ik die 1000 euro terug zou krijgen, zoniet kan ik dit transport niet betalen....
Buiten die 3500 euro kosten heb ik nog andere kosten om al mijn dieren in orde te brengen voor transport naar niet-buurland. Dit grapje kost mij een 4500 euro...ik heb echt die 1000 euro van de borg nodig om de paarden hier weg te krijgen!


Is het dan niet goedkoper om een goedkope 2 paards trailer te kopen, ze zelf te verhuizen en de trailer dan weer te verkopen? :) Of een vrachtwagentje huren met B rijbewijs. Dat lukt al vanaf een €130 per dag. Dus reken een €300 maximum zonder verbruik voor een weekend.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:34

Ik heb een spiksplinter nieuwe tweepaardstrailer, maar geen chauffeur om zo ver te rijden.
Ook om de stress te verminderen, heb ik gekozen om alle paarden in 1 keer te transporteren. Ik ben als de dood dat er iets zou gebeuren met de paarden. Dat overleef ik niet na al wat ik gedaan heb voor ze

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:36

Vrachtwagentje huren kostte mij maar 500 euro minder dan transport alles in 1 keer samen. Daarom, om alle risico's te vermijden, heb ik gekozen voor gezamenlijk alle paardjes samen. Zal zoveel minder stressvol zijn...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:40

Je zult toch echt keuzes moeten gaan maken.
Je hebt een hele kudde paarden, maar ben afhankelijk van anderen voor vervoer, stalling etc. Er is blijkbaar onvoldoende financiële buffer om deze paarden ook maar te kunnen vervoeren en niet voldoende zelfstandigheid om het zelf te doen.
Ergens houdt het op natuurlijk!

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers