Opzegtermijn stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:59

Buiten je vraag om of je wel of niet in je recht staat: het niet zo netjes om een contract niet te willen ondertekenen omdat je al wist dat je weg zou gaan. Dat is natuurlijk geen reden om een contract niet te ondertekenen, iets met verborgen agenda. Goed bedoeld advies: de paardenwereld is klein dus los het netjes op.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 17:07

Sleeper schreef:
Buiten je vraag om of je wel of niet in je recht staat: het niet zo netjes om een contract niet te willen ondertekenen omdat je al wist dat je weg zou gaan. Dat is natuurlijk geen reden om een contract niet te ondertekenen, iets met verborgen agenda. Goed bedoeld advies: de paardenwereld is klein dus los het netjes op.


Hij heeft zelf gezegd dat ik het contract mee mocht nemen om te bekijken. Dit was een contract wat letterlijk zo van internet geplukt was, en ik heb daarbij gezegd dat ik het niet eens was met de dingen die er in stonden. Stalgenoten hebben dit ook aangegeven ;)

Overigens zijn er stalgenoten die wél blijven en hem ook niet ondertekenen.

Voor de mensen met een goed onderbouwd advies: bedankt! Ik ga jullie reacties meenemen

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:14

Willemina_L schreef:
Geen contract = geen opzegtermijn.

https://paardencontracten.nl/?p=511

Ik heb geen contract getekend op mijn huidige stal/manege. Dus ik zou wat dat betreft wel per 1 april kunnen vertrekken?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Opzegtermijn stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:16

Je kan natuurlijk ook alleen de reactie meenemen die in je straatje past en de rest gewoon links laten liggen :)*

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:16

Polly schreef:
Je kan natuurlijk ook alleen de reactie meenemen die in je straatje past en de rest gewoon links laten liggen :)*


Of gewoon doen waar je zin in had zonder een topic te openen :+

Ik heb ooit ook dubbele kosten gehad, omdat ik eerder wegwilde. Gewoon netjes aangegeven dat ik (vanwege goede redenen) eerder wegging, maar wel gewoon die maand betaalde.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:18

Citaat:
Is er geen sprake van een schriftelijke overeenkomst, dan kan de pensionklant voor het begin van de nieuwe maand gewoon met het paard of pony vertrekken naar een andere stal. Geen opzegtermijn dus!


Er is helemaal geen contract, dus het is niet dat ik heb geweigerd te tekenen.
Ook geen mondelinge afspraak.

Hoe zit het dan? :')
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 22-03-18 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast ivm verwijderd bericht

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:21

michelle___ schreef:
Citaat:
Is er geen sprake van een schriftelijke overeenkomst, dan kan de pensionklant voor het begin van de nieuwe maand gewoon met het paard of pony vertrekken naar een andere stal. Geen opzegtermijn dus!


Er is helemaal geen contract, dus het is niet dat ik heb geweigerd te tekenen.
Ook geen mondelinge afspraak.

Hoe zit het dan? :')


Dan maar duimen dat je pensionhouder niet hier meeleest en je 31-03-2018 je aangeeft dat per 1-4-2018 je je paard weg moet hebben daar... want hij staat in zijn recht...

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 17:21

Goh ik zeg nergens dat ik alleen de reacties meeneem die in mijn straatje passen. Ik zeg dat ik de goed onderbouwde reacties meeneem. Oftewel degene waar informatie in staat waar ik iets mee kan, in plaats van alleen reacties om mij even in een slecht daglicht te zetten.

Mochten er verder nog mensen zijn die hun ongezouten mening over mij willen geven: stuur vooral een pb!

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:21

Netje is het niet maar dat geld ook voor sommige reacties hiertussen jeeeeeeeeeetje, schrik ervan hoe bot mensen kunnen zijn vanachter hun schermpjes. Succes, je staat overigens wel in je recht hoor. Je hebt geen overeenkomst dus ook geen verplichtingen. Zoals ik al eerder zei. Wel ben ik het ermee eens dat je het contract had kunnen aanpassen in overleg, maar dat zou meer voor mijn eigen gevoel zijn. Succes ermee

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:23

Sxnnelenix schreef:
Netje is het niet maar dat geld ook voor sommige reacties hiertussen jeeeeeeeeeetje, schrik ervan hoe bot mensen kunnen zijn vanachter hun schermpjes. Succes, je staat overigens wel in je recht hoor. Je hebt geen overeenkomst dus ook geen verplichtingen. Zoals ik al eerder zei. Wel ben ik het ermee eens dat je het contract had kunnen aanpassen in overleg, maar dat zou meer voor mijn eigen gevoel zijn. Succes ermee


Dus als de stalhouder vanavond tegen TS zegt hier is je paard en verdwijn er mee staat hij ook in z'n recht? Geen overeenkomst en dus heeft de stalhouder ook geen verplichtingen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:23

Celiien schreef:
Citaat:
Is sprake van een huurovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd?
Huurovereenkomst voor bepaalde tijd: in principe geen mogelijkheid om tussentijds op te zeggen. De huurovereenkomst kan wel met wederzijds goedvinden beëindigd worden of als afgesproken is dat tussentijds opzeggen wel mogelijk is.
Huurovereenkomst voor onbepaalde tijd: opzegging mogelijk, mits in achtneming van minimaal één maand opzegtermijn. Uiteraard kunnen partijen overeenkomen dat zij afwijken van de maand opzegtermijn, maar dit kan alleen met wederzijds goedvinden.
bron: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ijzen.html

Je hebt een overeenkomst voor onbepaalde tijd, dus een maand opzegtermijn, of je nu een contract hebt getekend of niet.
/quote]

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:28

Rocamor schreef:
Dan maar duimen dat je pensionhouder niet hier meeleest en je 31-03-2018 je aangeeft dat per 1-4-2018 je je paard weg moet hebben daar... want hij staat in zijn recht...


Ik was niet van plan die datum te verhuizen, maar vroeg me af hoe het zit zonder contract.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:29

Sxnnelenix schreef:
Netje is het niet maar dat geld ook voor sommige reacties hiertussen jeeeeeeeeeetje, schrik ervan hoe bot mensen kunnen zijn vanachter hun schermpjes. Succes, je staat overigens wel in je recht hoor. Je hebt geen overeenkomst dus ook geen verplichtingen. Zoals ik al eerder zei. Wel ben ik het ermee eens dat je het contract had kunnen aanpassen in overleg, maar dat zou meer voor mijn eigen gevoel zijn. Succes ermee

Geen overeenkomst??
Volgens mij staat haar paard toch echt bij de staleigenaar, ze zijn dus samen een overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd. ;) Dan is het gebruikelijk om een kalendermaand als opzegtermijn te hebben.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:30

michelle___ schreef:
Willemina_L schreef:
Geen contract = geen opzegtermijn.

https://paardencontracten.nl/?p=511

Ik heb geen contract getekend op mijn huidige stal/manege. Dus ik zou wat dat betreft wel per 1 april kunnen vertrekken?


Ja hoor maar je moet wel nog even een maandje betalen

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:32

michelle___ schreef:
Rocamor schreef:
Dan maar duimen dat je pensionhouder niet hier meeleest en je 31-03-2018 je aangeeft dat per 1-4-2018 je je paard weg moet hebben daar... want hij staat in zijn recht...


Ik was niet van plan die datum te verhuizen, maar vroeg me af hoe het zit zonder contract.


zonder contract is dus een maand opzegtermijn. Je kunt wel eerder weg, maar zult dan wel (een deel van de / de hele) maand moeten betalen (eea in overleg met je stalhouder / afhankelijk van de coulance van je stalhouder).

Andersom geldt dan ook, je hebt sowieso een maand de tijd om een nieuwe stal te zoeken als je stalhouder jou meldt dat hij je weg wil hebben.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:33

Ik vind de mededeling per app niet verstandig. Had t dan via een officiële brief gedaan of hem even gebeld voor een afspraak. Hierdoor ontstaat vaak miscommunicatie en dat is jammer.

Ik heb ook geen contract op mijn stal, maar er is mondeling wel afgesproken dat ik een maand van te voren laat weten wanneer ik weg zou gaan. Dan hebben de stal eigenaren ook de tijd om iemand anders te vinden voor mijn plekje.

Pas op dat je niet het beeld afgeeft dat jij een pensionklant bent die ineens weg gaat. Geloof me dat roddel circuit gaat heel snel onder stal eigenaren.

Ik zou gewoon netjes betalen ondanks je geen contract hebt ondertekent.. Als je al wist dat je weg zou gaan had je dat al eerder kunnen aangeven toen..

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:36

Hoe fijn zou het zijn als je in nood zit, dat je paard altijd terug kan?
Natuurlijk kun je nu denken dat je nooit meer terug zal willen/gaan, maar een (echt werkende) glazenbol is nog niet uitgevonden.
Ik zou voor bedrag x (het zal geen vetpot zijn gezien de accommodatie) er niet te veel gedoe van maken en het als leergeld zien.

Mijn stalhouder heeft heel duidelijk aan GEEN opzegtermijn te hebben, maar ondanks dat zou ik uit fatsoen het op tijd melden.
Laatst bijgewerkt door moyra op 21-03-18 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:37

michelle___ schreef:
Citaat:
Is er geen sprake van een schriftelijke overeenkomst, dan kan de pensionklant voor het begin van de nieuwe maand gewoon met het paard of pony vertrekken naar een andere stal. Geen opzegtermijn dus!


Er is helemaal geen contract, dus het is niet dat ik heb geweigerd te tekenen.
Ook geen mondelinge afspraak.

Hoe zit het dan? :')


Nogmaals, de website is totaal niet betrouwbaar. Ze verkopen die contracten, natuurlijk ga je dan zeggen dat ze verplicht zijn :+ Wij van wc-eend...
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 22-03-18 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast ivm verwijderd bericht

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Opzegtermijn stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:44

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ijzen.html

"Huur onbepaalde tijd
Het komt helaas vaker voor dat bij een meningsverschil een staleigenaar zijn klant meteen de deur wijst. De staleigenaar kan echter niet verwachten dat de klant ook per direct vertrekt. Indien er bij het aangaan van de huur geen contract is opgesteld, dan is de staleigenaar toch verplicht een opzegtermijn in acht te nemen. Als het een huurovereenkomst betreft met betrekking tot een onroerende zaak, niet zijnde een woning of bedrijfsruimte, die aangegaan is voor onbepaalde tijd, dan dient er tenminste een opzegtermijn van één maand in acht genomen worden. Deze opzegtermijn geldt voor de opzegging door zowel de staleigenaar als de pensionklant."

Maar ik vraag me buiten dat ook wel af of het niet gewoon een beetje fatsoen is om het gewoon netjes een maand op voorhand te melden.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Opzegtermijn stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:58

Als je ergens je paard op pension zet ga je accoord met de voorwaarden. Contract of niet.
Dus ook met een opzegtermijn van 1 maand. 1 maand opzegtermijn is super kort en er valt niets van te zeggen
Bepaalde zaken regel je niet via de app (of is dit een generatie dingetje?). Je ziek melden, je afmelden voor een afspraak of een huurovereenkomst ontbinden gaat altijd telefonisch. Regelzaken over brokken, hooi of omheining kun je rustig via de app doen. Maar dat zijn totaal andere zaken.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:58

dus als je bij wijze van vanavond in gesprek gaat en pensionhouder zegt

meid pak je spullen en je paard en je bent voor morgen per direct weg. vind je dat maar een normale gang van zaken.?
ik zou dit namelijk dan wel per direct van je verlangen als ik een pensionhouder was. dan ook maar meteen per direct weg.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 18:03

StalNollie schreef:
dus als je bij wijze van vanavond in gesprek gaat en pensionhouder zegt

meid pak je spullen en je paard en je bent voor morgen per direct weg. vind je dat maar een normale gang van zaken.?
ik zou dit namelijk dan wel per direct van je verlangen als ik een pensionhouder was. dan ook maar meteen per direct weg.


Ik zou gelijk weg gaan ja. Het liefst was ik gisteren al weg. Ik heb vorige maand bij hem aangegeven dat ik op korte termijn weg zou gaan. Ik heb het fatsoen (wat ik volgens jullie dus niet heb) om deze maand te blijven en nog extra aan te geven dat ik echt 1 april weg ga.




Maar goed, ik ben blij dat jullie allemaal mijn staleigenaren niet zijn. Hij reageert namelijk een stuk koeler :') .

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:07

xZiva_ schreef:
Ik heb vorige maand bij hem aangegeven dat ik op korte termijn weg zou gaan. Ik heb het fatsoen (wat ik volgens jullie dus niet heb) om deze maand te blijven en nog extra aan te geven dat ik echt 1 april weg ga.


Maar DIT zeg je nu voor het eerst, tot nu toe gaf je de indruk dat je hem dat out of the blue hebt laten weten, volledige info is ook wel handig he

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Opzegtermijn stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 18:10

Goh weetje, laat maar.

Ik reageer niet meer in dit topic. Probleem is al opgelost met de staleigenaar.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:14

Hartstikke mooi dat je het in 2 uur na openen van je topic met de staleigenaar hebt opgelost. :+