paard laten verkopen door iemand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 22:02

Ik heb een vraag waar ik nergens antwoord op vind.
Ik heb het laatste jaar heel weinig tijd en ben vaak in het buitenland waardoor ik dus weinig naar mijn kan gaan (staat op volpension en komt heel de dag op de wei.).
Ik heb dus besloten dat het beter is om een nieuwe eigenaar te zoeken.
Hier heb ik dus ook weinig voor aangezien gezien geïnteresseerden ook vaker willen komen rijden en kijken.

ik vroeg mij dus af of er mensen bestaan die, uiteraard tegen betaling, paarden verkopen.
Liefst breng ik mijn paard niet naar een handelstal aangezien ik er vaak slechte dingen over hoor.
het zou ook handig zijn als die persoon mijn paard ook nog kan trainen voor de verkoop aangezien die al lang stilstaat.

Kennen jullie zo mensen die dat doen en hebben jullie een idee van de prijs?


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:12

Ik weet niet of hier 'officiële' mensen voor zijn, maar toen ik mijn hobby enorm had geminderd had een kennis van me die erg netjes rijd mij geholpen. Ze had het volgende gedaan:
- Verkoopklaar maken betreft training, zij heeft mijn paard toen een dikke 2 maanden gereden, even opgepakt om de training te verbeteren.
- Advertentie gemaakt en samen met mij gefilmd en gefotografeerd.
- Samen met mij paard van top tot teen getoiletteerd, manen bijgeknipt, sokjes, etc.
- Zij heeft contact met geïnteresseerden gehad en ging ook meehelpen als de geïnteresseerden langs kwamen.

Wellicht heb je iets aan dit lijstje, als ik jou was zou ik in je eigen kring gaan rondkijken of op de plaatselijke manege, kijken of er iemand is die jou wilt helpen maar het wel persoonlijk houd. Ik vond dat ook erg fijn, dat ik zelf nog wel genoeg inbreng had en goed op de hoogte werd gesteld. Uiteraard hebben wij die meid hier wat voor gegeven als bedankje. Maar zij vond het vooral heel erg leuk om te doen. :)

JM :#

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:15

mijn sponsor ruiter doet dit, welke regio kom je?

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:17

Er zijn best wat stallen en trainers die dit doen. Paard gaat dan meestal naar die stal waar hij verder wordt getraind. Geen idee van de prijs verder, maar als je verder gaat zoeken op ‘verkoopbemiddeling paard’ moet je vast iets kunnen vinden :) Succes!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:22

Die bestaan zeker! Ik heb dat ook met mijn merrie gedaan.

Ik raad Jeroen van Bokhoven aan! Mijn merrie was voor ze bij mij kwam op ZZ-licht niveau en ik heb van haar mogen leren. Helaas kreeg ze voor verkoop een geïrriteerde pees waardoor ze 6 weken rust moest. Toen ze was hersteld zou het erg lang duren voor mij om haar weer terug op niveau te krijgen (aangezien zij de leermeester was en niet ik). Dus hebben we haar bij Jeroen neergezet. Hij heeft zo fijn met haar gewerkt! Bij hem komen ze bijna de hele dag buiten en staan ze in erg mooie stallen. Hij is er zelf elke dag mee bezig. Wanneer hij niet rijdt dan zal hij ze longeren. Ze krijgen hoe dan ook de aandacht.

Mijn merrie was bij mij altijd een echte merrie, maar bij hem kwam ze zo tot haar rust. Ik durfde nooit met haar op buitenrit, maar hij heeft alles met haar gedaan.

Wat ik ook erg fijn vond, was dat hij niet te veel paarden heeft per keer zeg maar. Hij is zelf bezig met alle verzorging en neemt de tijd voor elk dier. Dat mis ik zelf bij die grote trainingstallen.

Je kan altijd langskomen om je paardje te zien/poetsen/knuffelen. Hij traint niet alleen voor de verkoop maar rijdt ook paarden door voor mensen.

Ten alle tijden houdt hij goed contact met je, niks wordt gedaan zonder overleg. Uiteindelijk zijn er ook hele fijne mensen gevonden voor mijn merrie.

Als je meer wilt weten dan kan je mij altijd een pb sturen. Hij is ook op Facebook te vinden als VBH van Bokhoven Horses.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:24

Ik heb je een pb gestuurd, wij doen dat ook weleens. Kleinschalig dus veel aandacht, correct rijden (we trekken en duwen er niet snel een hoop kunstjes op) en lekker iedere dag naar buiten. Leuk geprijsd omdat ik er gewoon een baan naast heb.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:47

Welke regio zit je? (:
Ik ken ook iemand die dat doet, en is zeker een aanrader!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:00

Mijn trainster doet dat, heeft zelf eigen paarden maar maakt ook paarden verkoopsklaar voor een eigenaar die daar zelf niet de tijd/capaciteit voor heeft. Zij is de enige die de paarden rijdt (het is erg kleinschalig, geen handelstal, ze neemt ruim de tijd om een paard voor te bereiden op een nieuwe thuis) en ze is erg pro-paard in de zin dat ze heel strikt is in het minimum aantal uren beweging. Paarden wil ze echt elke dag samen op de weide hebben etc.. en is een erg kundige ruiter met veel ervaring. Ik weet niet welke regio je wil, maar ze doet dat ook voor paarden die uit het buitenland komen via klanten dus afstand is niet echt een issue denk ik. Als je wil stuur ik je vrijblijvend haar naam door :)

Getup

Berichten: 8252
Geregistreerd: 27-01-07

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:06

Ken ook iemand in het zuiden van NL. Kleinschalig,de paarden komen er genoeg uit en worden netjes gereden. Probeert ook echt een goede match te vinden met de koper. En is echt betrouwbaar. Je krijgt ook regelmatig updates.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:09

Een paar jaar geleden heeft lorette hier op bokt mijn paard verkocht omdat ik het lichamelijke niet kon.
Is zeer goed bevallen en ze was binnen 5 dagen ook verkocht, opgehaald en betaald :)

ONDERSCHRIFTLOOS

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 00:39

In de provincie Antwerpen. Het gaat over een Friese ruin die recreatief gereden wordt

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:45

Ik doe dat, maar woon helemaal bovenin Nederland en heb pas vanaf mei/juni weer plek.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:53

moOby schreef:
In de provincie Antwerpen. Het gaat over een Friese ruin die recreatief gereden wordt

Ik ben ook van Antwerpen (trainster ook) stuur me dus gerust een priveberichtje indien je graag info wil

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:57

Mooby, ik ben ook van regio antwerpen en kan je ook wel helpen, rijdt zelf intussen recreatief nu maar heb altijd dressuur en jumping gereden, kan hem ook mee naar buiten nemen op buitenrit als je dat wenst voor verkoop.,stuur gerust PB :)

DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:54

Hoi iedereen, het is mijn allereerste keer dat ik "actief" deelneem aan dit forum.
Ik ben op zoek naar iemand die kan bemiddelen bij de verkoop van onze D pony.
Regio Dendermonde/Waasmunster.
We hebben zelf helemaal geen ervaring hierin en we lopen toch tegen wat dingetjes aan. Vandaar onze zoektocht naar hulp van mensen die hier meer van af weten.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:55

DebsterDebs schreef:
Hoi iedereen, het is mijn allereerste keer dat ik "actief" deelneem aan dit forum.
Ik ben op zoek naar iemand die kan bemiddelen bij de verkoop van onze D pony.
Regio Dendermonde/Waasmunster.
We hebben zelf helemaal geen ervaring hierin en we lopen toch tegen wat dingetjes aan. Vandaar onze zoektocht naar hulp van mensen die hier meer van af weten.

Wat voor pony? Springen of dressuur? Ik ken wel wat mensen die jou kunnen helpen naargelang wat voor pony het is.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:08

Ik heb het onlangs voor een bekende van mij gedaan, heb een super fijn plekje gevonden voor ze, heb de pony van haar overgekocht en doorverkocht, het doorverkopen wel met gevoel gedaan, naar de juiste plek en juiste ruiter, alle partijen zijn erg blij met het resultaat!

Pony was binnen week verkocht, heeft hier vervolgens nog 5 weken gestaan zodat hij nog even beter door werd gereden en vakantie van de kopers.

Ik zou het zo weer doen, wel eis ik een eerlijk, correct en gezond dier, wil gewoon geen gedonder.

DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:31

Gooiske schreef:
Ik heb het onlangs voor een bekende van mij gedaan, heb een super fijn plekje gevonden voor ze, heb de pony van haar overgekocht en doorverkocht, het doorverkopen wel met gevoel gedaan, naar de juiste plek en juiste ruiter, alle partijen zijn erg blij met het resultaat!

Pony was binnen week verkocht, heeft hier vervolgens nog 5 weken gestaan zodat hij nog even beter door werd gereden en vakantie van de kopers.

Ik zou het zo weer doen, wel eis ik een eerlijk, correct en gezond dier, wil gewoon geen gedonder.


Ja, zoiets bedoel ik dus.
Er is niets mis met de pony in kwestie. En het zou leuk zijn als iedereen achteraf blij is. Ik veronderstel dat u in Nederland woont?

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:26

Denk wel aan de oplichterij van onder andere Rowan S. Die zou ook paarden voor anderen verkopen ,maar die hebben er nooit geld voor gezien,terwijl de paarden wel doorverkocht waren en verdwenen.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:22

DebsterDebs schreef:
Gooiske schreef:
Ik heb het onlangs voor een bekende van mij gedaan, heb een super fijn plekje gevonden voor ze, heb de pony van haar overgekocht en doorverkocht, het doorverkopen wel met gevoel gedaan, naar de juiste plek en juiste ruiter, alle partijen zijn erg blij met het resultaat!

Pony was binnen week verkocht, heeft hier vervolgens nog 5 weken gestaan zodat hij nog even beter door werd gereden en vakantie van de kopers.

Ik zou het zo weer doen, wel eis ik een eerlijk, correct en gezond dier, wil gewoon geen gedonder.


Ja, zoiets bedoel ik dus.
Er is niets mis met de pony in kwestie. En het zou leuk zijn als iedereen achteraf blij is. Ik veronderstel dat u in Nederland woont?



Ja in het noorden van Nederland

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:27

anjali schreef:
Denk wel aan de oplichterij van onder andere Rowan S. Die zou ook paarden voor anderen verkopen ,maar die hebben er nooit geld voor gezien,terwijl de paarden wel doorverkocht waren en verdwenen.



Bij mij geen oplichting, heb de pony bij het ophalen meteen betaald, en van te voren af gesproken dat ik hem door ging verkopen.
Was voor mijzelf ook risico, hoe lang duurt het voor juiste persoon zich aandient, daarom wel voor lage prijs overgenomen, maar voor haar was de maand ook al weer om, dus de stalgeld moest ook al weer betaald worden a 200,- euro, en ze was erg bang dat hij anders in handel terecht zou komen, ze wist bij mij dat dat niet zou gebeuren, dat hebben we vooraf goed doorgesproken

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:29

DebsterDebs schreef:
Hoi iedereen, het is mijn allereerste keer dat ik "actief" deelneem aan dit forum.
Ik ben op zoek naar iemand die kan bemiddelen bij de verkoop van onze D pony.
Regio Dendermonde/Waasmunster.
We hebben zelf helemaal geen ervaring hierin en we lopen toch tegen wat dingetjes aan. Vandaar onze zoektocht naar hulp van mensen die hier meer van af weten.


Welke dingetjes loop je tegen aan?
Mag ook in pb

DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:14

Gooiske schreef:
DebsterDebs schreef:
Hoi iedereen, het is mijn allereerste keer dat ik "actief" deelneem aan dit forum.
Ik ben op zoek naar iemand die kan bemiddelen bij de verkoop van onze D pony.
Regio Dendermonde/Waasmunster.
We hebben zelf helemaal geen ervaring hierin en we lopen toch tegen wat dingetjes aan. Vandaar onze zoektocht naar hulp van mensen die hier meer van af weten.


Welke dingetjes loop je tegen aan?
Mag ook in pb


PB gestuurd :)

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: paard laten verkopen door iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:25

@Gooiske: Het is fijn te lezen dat er ook nog eerlijke tussenpersonen\handelaren bestaan.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:54

anjali schreef:
@Gooiske: Het is fijn te lezen dat er ook nog eerlijke tussenpersonen\handelaren bestaan.


Ik voel mij ook geen handelaar hoor, heb in verleden wat eigen pony’s verkocht waar dochter uitgegroeid was en die met 7 jaar te jong waren om als grasmaaier te dienen, pony van kennis was voor ons eerste keer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers