Trailer afkoppelen lukt niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Trailer afkoppelen lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 20:43

Zojuist wilde ik de trailer afkoppelen van de auto, zodat ik de trailer op slot kan zetten. Echter krijg ik hem er niet af :? Ik krijg het wieltje wel tot aan de grond, maar daarna gaat hij niet verder naar beneden waardoor ik de trailer niet los krijg van de kogel.

Ik kan wel gewoon door blijven draaien (draait ook wel heel licht/makkelijk), maar er gebeurt niets het wieltje zakt niet verder.

Iemand een oplossing?


Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:45

Sterke handige buurman vragen?
Ben daar zelf ook niet handig in
Als alles maar werkt zoals het hoort red ik me wel, maar anders is een belletje snel gemaakt haha

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:46

Is het wiel dan wel goed naar beneden "geklapt"? Ik heb een pinnetje op mijn wiel zitten en als die niet helemaal goed zit dan "draai" ik het wiel wel door maar gaat hij inderdaad niet op het wiel staan/steunen. Beetje wazige omschrijving :+ maar ik moet soms opnieuw wiel (terug) omhoog draaien en dan even mijn voet op het wiel houden (soort van aandrukken) en opnieuw naar beneden draaien. Dan pakt hij het meestal wel en hoor je vaak ook een "klik".

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:48

Wieltje terug omhoog draaien, aan de zijkant zit dan een L vormig hendel, deze los maken. Wieltje omlaag duwen en L hendel vast draaien en dan omhoog draaien


Afbeelding

Laerkens Beauty

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Trailer afkoppelen lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:50

Wat Saaams zegt; eerst dat L vormige hendeltje en als wieltje dan op de grond staat pas wieltje zelf verder draaien.

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:52

Sta je ook niet net boven een kuil? Of probeer je trailer bv op de stoep of oprit te zetten en je auto niet, dan hoef je minder ver op te draaien...
Heb je een opklapneuswiel of eentje waarbij je die stang nog los kan draaien en naar beneden moet laten zakken voordat je je wiel gaat laten zakken?

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:13

hij trekt je auto dus niet mee uit zijn vering omhoog? Als dat wel zo is dan blijft je koppeling hangen. Is dat niet zo dan is er iets misgegaan met het binnenwerk van je neuswiel. Ik zou hem ff weer helemaal omhoog draaien (net zoals je ermee zou gaan rijden) en dan weer naar beneden wellicht lukt het dan wel.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Trailer afkoppelen lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 21:30

@kobuss1 zo een neuswiel is het:
Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Trailer afkoppelen lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:33

Steen onder het wieltje kan helpen

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 21:35

Zojuist met al jullie tips weer een poging gewaagd en het is gelukt! **\O/**
Ondergrond liep idd iets af.
Eerst maar helemaal omhoog gedaan, toen hendeltje losgedraaid tot de grond laten zakken, hendeltje weer vast en toen gaan draaien (ging ook een stuk zwaarder nu)

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:22

kincsem schreef:
Zojuist met al jullie tips weer een poging gewaagd en het is gelukt! **\O/**
Ondergrond liep idd iets af.
Eerst maar helemaal omhoog gedaan, toen hendeltje losgedraaid tot de grond laten zakken, hendeltje weer vast en toen gaan draaien (ging ook een stuk zwaarder nu)


Girlpowerrrrrr !! Top!

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:14

kincsem schreef:
Zojuist met al jullie tips weer een poging gewaagd en het is gelukt! **\O/**
Ondergrond liep idd iets af.
Eerst maar helemaal omhoog gedaan, toen hendeltje losgedraaid tot de grond laten zakken, hendeltje weer vast en toen gaan draaien (ging ook een stuk zwaarder nu)


Niet vergeten als je hem weer achter een auto zet dat je ook de stang weer omhoog doet. Dus niet alleen wieltje indraaien maar ook de L hendel weer los neuswielstang omhoog en weer vastzetten.

(Trouwens dit doe ik standaard met elke aanhanger/trailer zo loskoppelen en aankoppelen)

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PowerPoef, sannedeedee1 en 22 bezoekers